או
אולי פה אקבל תשובה...

או../images/Emo70.gif אולי פה אקבל תשובה...

שלום לכולם וברכות להקמת הפורום
קפצתי מן הפורום השכן, ברגע ששמעתי על קיומו של פורום נפלא זה. כבר זמן רב אני מחפש מלה עברית לגֶּנֶאָלוֹגִיָּה, ובשפת המקור: Genealogy (תוכלו להציץ בפורום 325), היינו חיפוש שורשים משפחתיים. המונח משפחתולוגיה נשמע לי מאולץ מדי, אך לא הצלחתי לחשוב על משהו אחר. אשמח להצעות, ארנון
 

גנגי

New member
בוא נחשוב:

שורשנוּת? או אולי, במשקל מחלות, פַּלֶּגֶת-המשפחה? או פצלת המשפחה? או שרשת המשפחה? לכולן שתי משמעויות, ושתיהן ראויות ביותר...
ומאחר שאנחנו באזור טוּבּי-שבט, ומאחר שבפורום אחר דנו לא מזמן בשמות משונים, ומאחר שאנחנו עוסקים בעץ-משפחה בשרשור הזה, הבה ננצל"ש ונעלה על נס את אחותנו, אוחזת-ענף-השקד.
 
מנסה

יש פה איזה משוכה ראשונה שצריך לדלג מעליה. נראה שעבור המדעים אימצנו את הלוגיה (לוגוס=חכמה). אז צריך לטפל ב'לוגיה' תחילה. אפשר שזואולוגיה תהיה חכמת-החי. ואז גֶּנֶאָלוֹגִיָּה יכולה להיות חכמת-הדורות. אפשר גם חֵקֶר-הדורות.
 

מוגג

New member
או אולי

"חקר הדודות". אני מעדיף את המילה הותיקה תולדות. אבל "ידע התולדות" נשמע מסורבל. ואיך נקרא מומחה לחקר התולדות - אבי תולדknow אז אולי "מדעדור"? ואילן היוחסין הוא - "תולדור". ואם ברצונך לחקור ולדעת את אילן תולדותיך לטעת, אנא, הצטייד במעדור והתחלחפור.
 
למעלה