אזור כיכר גבעון - תל אביב

simo341

New member
אזור כיכר גבעון - תל אביב

תרשו לי לדבר על האזור של "כיכר גבעון".
בעבר הלא רחוק עוד לפני שזה הפך להיות כיכר להולכי רגל
זה היה אחד החניונים הכי מוזנחים והכי עלובים בתל-אביב
עבור כל אזור העסקים הזה של השוק הסיטונאי שהיה קיים בסמוך.
כל האזור הזה של רחוב ציקלג ושל רחוב גבעון
הוקמו בסוף שנות ה-60' סביב השוק הסיטונאי
במטרה לחבר את המע"ר הישן (רוטשילד -אלנבי)
עם כל האזור של רחוב המסגר שהתחיל בתור
כפר ערבי נטוש שאליו התפנו בעלי העסקים של יפו
לאחר קום המדינה והפך להיות "אזור-תעשיה לא רשמי"
שבו החלו להתרכז אולמות אירועים/מועדוני לילה
במהלך אותה התקופה של סוף שנות ה-60' עד לאמצע שנות ה-90'.
באותה תקופה שבה הוקמו הבניינים הללו סביב השוק הסיטונאי
החלו להתרכז בכל הרחובות סביבו ובתוך הבניינים האלו
משרדים של חברות חקלאיות שהיו קשורות אליו עם יחד עם
חניונים נורא גדולים על ידם וחזית מסחרית.
המטרה של הקמת הבניינים וכל הרחובות האלו הייתה כנראה
לכסות על השטח הענק של השוק שהייתה ממש מפגע באמצע העיר.
נכון לעכשיו אחרי הפינוי של השוק והקמת מגדלי גינדי בימקומו
מתחיל השלב הבא שזה פינוי אזור הקריה הסמוך
ביחד עם האזור של כפר הערבי ששכן באזור לטובת הרחבתו ושיקמו
של אזור הבילויים והעסקים.
שימו לב אל דבר מעניין -
בנייני המשרדים הישנים הוקמו עם קומת מרפסת הצופה אל הרחוב
ואילו מגדלי המשרדים החדשים כבר הוקמו עם קומה מסחרית נוספת
בעלת רחבת תצפית רחבה יותר עם מקום עבור חנויות ולא רק עבור משרדים.
לפי הפרסומים מתחילים כבר לדבר על בנייני משרדים חדשים באזור
שיהיו כבר ממש בעלי "רחובות צפים" מעל הרחובות הקיימים
אבל כאלה שהם יהיו כבר בתוך הבניינים עצמם,
כמו למשל הפרוייקט של: "העיר האנכית" שמתוכנן לקום באזור.
 

simo341

New member
רחובות צפים

אם כבר הזכרנו רחובות צפים
רציתי לשאול אם ישנה תופעה חדשה של
רחובות צפים/רחובות תת-קרקעיים
כי דרך אגב -
ממש לא הרחק משם הוקמה: מנהרת לובה אליאב
שהיא משמשת בתור "רחוב תת-קרקעי"
לבעלי העסקים ובנייני המגורים החדשים באזור וגם בתור
כביש שהוא מחבר בין כמה רחובות יחדיו עם חניונים תת-קרקעיים.
 

fifo39

New member
מושגים חדשים של רחובות

רחוב גבעון היה מסוג הרחובות שהיו מיועדים אך ורק עבור חנייה. בהולנד ועוד כמה מדינות באירופה כבר יד מושג חדש שנקרא: "רחובות אופניים".
אלה רחובות רגילים לחלוטין רק שבמקום מכוניות הכביש מיועד לתחבורה של אופניים וגם עבור הולכי רגל.
 

simo341

New member
אבל כתבתי על רחובות

ואם אפשר היום עם "מכונות לכריית אדמה" לחפור מנהרות
אז אין בעיה גם להקים רחובות תת-קרקעיים
 
מה ההבדל ?

הרחובות הענפים והמסועפים - מהווים עיר תת קרקעית בפני עצמה.
רחוב אינו חייב לשמש אך ורק למגורים.
 

simo341

New member
אני הזכרתי רחובות באופן כללי, לא רק שווקים

יש גם שווקים מזרחיים שהם מקורים או כל מיני בזארים
שהם גם כמו כמו ערים תת-קרקעיות, רק שהם לא בתוך האדמה.
 

simo341

New member
מתחם חסן ערפה

היה שם בחלקו המערבי של הרחוב מספר בתים עם רעפים שנהרסו.
כנראה היה מדובר על פרדס ועל "בתי באר".

מה זה BDY ....... ? לא רשום במקרא שם.
 

simo341

New member
גם שכונת הרכבת דרומית אליו

שכונת הרכבת שהוקמה בדיוק באותה התקופה.
 

fifo39

New member
המע"ר גולש מזרחה ודרומה

בעקרון זה יכול גם להתרחב צפונה עד הירקון.
חבל באמת שזה לא בתוכניות כרגע.
 

simo341

New member
יש תוכנית לגבי רחוב ארלוזורוב

יש תוכנית להפוך את רחוב ארלוזורוב לרחוב מסחרי,
כמובן שזה יקח המון זמן וגם שנים.
לפי דעתי אפשר כבר עכשיו להפוך את שדרות בן-גוריון
לרחוב של מסעדות/בתי קפה עם קיוסקים באמצע השדרה.
ויש את רחוב ישעיהו שהוא יוצא דופן בכל האזור הזה,
וגם בגלל הסמיכות שלו אל הנמל הישן.
אבל לא ראיתי שיש כרגע תוכניות גדולות לגבי האזור הזה.
כרגע מתמקדים בהרחבת המע"ר מזרחה ודרומה בעיקר.
גם חבל שאין כוונה להפוך את "הרחובות סביב נחל ירקון"
לטיילות שוקקות חיי מסחר.
 

fifo39

New member
סגירת רחובות לצורך מדרחוב

לאחרונה הודיעו עיריית ירושלים ועיריית תל אביב על סגירת כמה רחובות במרכז העיר לטובת מדרחוב. לדעתי זה מעשה מבורך ביותר .... אני חושב שאפילו כדאי גם לסגור את " רחוב שבזי " של נווה-צדק לתנועת כלי רכב. השכונה הזאת היא עכשיו ממש פנינה אמיתית לעומת איך שהיא ניראתה לפני 30 שנה .....
 
למעלה