אז ככה עובד שלי סיפר לי שבנו עומד

אז ככה עובד שלי סיפר לי שבנו עומד

להתחיל לימוד נהיגה ,הוא שאל אם אני מכיר מורה נהיגה טוב ,שאלתיו למה הוא מתכוון ?הוא עונה לי אתה יודע אחד שמעביר מהר ,השבתי לו שאחד שמעביר מהר לא אמליץ לו,אבל המלצתי לו שיבחר מורה נהג ולא מורה ,שאל אותי למה אני מתכוון ?השבתי לו שיש מורי נהיגה שהם לא נהגים ,ומורי נהיגה שהם נהגים . הביט בי בתמיהה ואז הסברתי לו שיש מורי נהיגה בעלי נסיון על אוטובוס או רכב כבד אחר שהם פנסיונרים ,ויש מורי נהיגה שהם מורים אבל לא נהגים ולכן המלצתי לו ללמוד אצל מורה כזה ,ואני כבר בקשר עם פנסיונר מורה נהיגה בעל וותק רב . המלצתי לו שכאשר הוא ימצא מורה נגיע הוא ואני ואתן למורה תוכנית נהיגה ,תוכנית שתקיף את כל מרכיבי הנהיגה הכוללים לימודי נהיגה בין עירוניים הררים בנוניים הררי כבד גם ביום גם בלילה ,נסיעות בין עירוניות ביום ובלילה ,וכמובן נהיגה עירונית במצבים שונים ,כן המלצתי לו על קורס החלקה חובה . הסברתי לעובד שלי שחיי ילדו חשובים מכסף ולכן אני ממליץ לו על 100 שעות נהיגה ,ולא 100 שיעורים ,שוחחתי עם מורה הנהיגה שאני בקשר איתו וסיכמנו שאם מובטחות לו 100 שעות הוא יוזיל את שעת השיעור ל60 שח לשעה ,ואף ימליץ להורי תלמידים וגם לתלמידים עצמם לאמץ את השיטה הזו שבסופו של דבר גם המורה מרוויח וגם התלמיד ,כאשר בשיעורים מסויימים הם יסעו בקבוצות של 4 תלמידים ובאותה הזדמנות הם גם ילמדו אחד מהטעויות של השני . מכיוון ויהיו הרבה שעות מרוכזות הלימוד לא ימשך יותר מדי זמן .העדכן אתכם בהמשך.
 

פרטנר

New member
כל הכבוד!

בזכותך אותו מורה יפשוט את הרגל.. 60ש"ח לשעה!! וגם תגיש לו תכנית הדרכה.. נראה איזה מורה יסכים לאבסורד שאתה כותב כאן. מחכים לדיווח.
 
נכון הוא יקבל תוכנית הדרכה כי התלמיד משלם את

הכסף ,וזכותי לבחור מורה שיענה לתנאים שלי ,לגבי הסכום העניין יבדק במידה ואכן המורה יפסיד, נבדוק איתו תחשיב חדש,אני ממש לא מעוניין לפגוע בפרנסתו של המורה ,אבל אני מניח שאפשר לעשות תחשיב כספי כאשר למורה מובטח 100 שעול לימוד . אגב כמה עולה שיעור היום ?ולפי דעתך בהצעה שהצעתי מה עלות שיעור ?
 

פרטנר

New member
מחיר שעור הוא בסביבות

100 ש"ח. סכום די עלוב בהתחשב בכך שע"פ חישובים מקצועיים מחיר שעור ריאלי הינו כ130ש"ח. עכשיו אני מניח שאתה מבין מדוע הסכום של 60 ש"ח מגוחך. אגב, ראית פעם את תכנית ההדרכה הרשמית ?
 
תוכנית רשמית לא מחייבת אותי בתור תלמיד אני

מגיע לסיכום עם המורה ונותן לו את ההוראות שמקיפות את כל מרכיבי הנהיגה וזאת במינימום של 100 שעות .אז אתה טוען שהסכום מגוחך ?בסדר יש על מה לדבר,נשוחח עם המורה ונגיע לסיכום כספי שהוא יהיה מרוצה, וגם התלמיד יקבל את הטוב ביותר. שמע פה צריך מהפך דרסטי בשיטת הלימוד ,ושוב אני לא מעוניין שהמורה יפסיד .אבל אם מובטחים למורה 100 שעות ורווח בטוח אין ספק שהשיטה שלי באופן עקרוני הכי נכונה .לא שיפסקו התאונות אבל מי יודע כמה ימנעו . ודבר נוסף פרטנר מה קרה שהתחלת להתנהג כמו בן אדם ?עברת הארה ?עכשיו אל תעלב זה בצחוק .
 

פרטנר

New member
רק שתבין

כל מורה לנהיגה היה מחבק אותך בשתי ידיים, חיבוק חזק ואוהב. מינימום 100 שעות לימוד שמובטחים למורה הם בהחלט משאת נפשו המקצועית (והכלכלית) של כל מורה. רק תחשוב ששעור נהיגה במחיר של 100 ש"ח ל40 דקות יוכפל ב100 - העלו לתלמיד כ10000 ש"ח לפחות. ואתה עוד מדבר על מאה שעות (ולא שעור בן 40 דקות). גם כיום כשמספר השעורים המינימלי הוא 28 (40דקות) שעורים - כ19 שעורים של שעה, עדיין רבות התלונות על ההוצאה הגבוהה בדרך להוצאת הרשיון הנכסף. אז אין כל ספק ש100 שעות יעשו טוב יותר לתלמיד מ25 שעות הנהיגה שהן הממוצע כיום בדרך לקבל הרשיון. אין כאן שיטה נכונה, יש כאן פשוט שעות מעשיות רבות יותר וכמובן שזה רק יוסיף. אם גם תסדר שהמדינה תסבסד את העניין והעלות תהיה הגיונית, דיינו.
 
ובכן שוחחתי עם מורה פנסיונר של אחת מחברות

התעבורה שעשה קורס הוראת נהיגה והוא טען בפני חד משמעית שבמחיר של 9000 שח על פי התוכנית שהצעתי לו הוא מוכן לבצע ,הוא שאל אותי טכנית איך מבצעים הסברתי לו איך אני רואה את הביצוע ,ועכשיו הוא מנסה לחבר אליו עוד מספר תלמידים והוריהם ,הוא מתכונן להסביר להם את חשיבות העניין . אז כמו כל דבר בארצנו מי שידו משגת ישלם ,וידאג שבנו או ביתו יקבלו את הטוב ביותר ,ומי שידו אינו משגת יהיה חשוף לצרות כמו ברפואה וכו ,אגב המורה הנל טען שאני לא מחדש לו כלום וזו משאת נפשם של מורי הנהיגה ,עכשיו אני מקווה שהוא ישיג לפחות עוד 3 תלמידים על מנת שיוכלו לבצע נסיעות ארוכות ולהתחלףבניהם וכן להאזין להסבריו של המורה מטעויות האחר . הוא טוען שהפרוייקט ימשך בין 5 ל6 חודשים ושהסכום בסדר והוא מרוויח .עכשיו נחכה להתפתחויות .
 

shlish2004

New member
חוויות מלימוד הנהיגה של בני הבכור

בהתחלה היתה אי הסכמה ביננו על המורה, מאחר ובישוב בו אני גר ישנם שני מורים לנהיגה, ומה לעשות הג'יפ תמיד מושך יותר. אני עמדתי על שלי, מתוך הכרות עם המורה השני, אני יודע שהוא מלמד נהיגה בדרך טובה ומקפיד לתת לנערים גם חוכמת חיים על הכביש ולא מלמד אך ורק כדי להעביר אותם את הטסט. לדוגמא לאחר כ 15 שיעורים לאחר שיעור נהיגה אחד בלילה בעיר, המורה ביקש מבני לפנות לו ארבע שעות בערב אחד. השיעור התקיים באזור כביש בית אורן - חיפה - נשר וחזרה. לאחר שהבן חזר הוא היה מלא חוויות ונרגש וסיפר לנו כי רק לאחר אותו שיעור הוא הבין מהי משמעות אמיתית של נהיגה נכונה, אפילו שהדרך איננה איזו דרך דו מסלולית. בנוסף פעמים רבות המורה עוצר בצד, באמצע השיעור ומבקש מהתלמיד לנסות לנתח מה היו הטעויות שלו במהלך השיעור ומה בוא ביצע נכון. לפני כשבוע הבן ביקש מאבי להצטרף אליו לשיעור, עפ"י בקשת המורה שמשהו מהמשפחה יצטרף גם הוא ויתרשם. לאחר אותו שיעור אבי סיפר לי כי המורה נותן כל הזמן טיפים ועצות שעשויות להציל את בני בעתיד מלהקלע לצרות בעת הנהיגה. כמו כן המורה מבקש באחד השיעורים הקרובים לטסט מהתלמיד לארגן כשני חברים שיגיעו עימו לשיעור, ולפני השיעור הוא מבקש מהם לנסות ולהסיח את דעת התלמיד, ע"י רעש, הערות עוקצניות ונסיון לדרבן לנסוע אחרת - כמובן בכביש טיפה צדדי, אבל אז הוא הבין כמה לחץ חברתי יכול להשפיע בזמן הנהיגה. בעוד כשבוע בני אמור לעבור את הטסט נספר אז מה היה.
 
shlish כל יוזמה של מורה שסוטה מהשיגרה

הלא תורמת יבורך אבל ,חייבים במשרד התחבורה או מי שאחראי על נושא לימוד הנהיגה ,להכין תוכנית מקפת בת 100שעות המקיפה את כל תחומי הנהיגה ובכול תנאי הדרך . הנהגים של היום פשוט לא יוצאים לכביש נהגים וזה אסון , המורים לא אשמים ההורים והתלמידים לא ששים לשלם סכומים ,ולכן יש לקבוע בחוק בכנסת את נושא מינימום 100 שעות לימוד נהיגה . יחד עם זאת יש לשמור על מעמדו של מורה הנהיגה ,להעלות את רמתו ,ולדאוג שהוא ירוויח .גם לימודים להשכלה גבוהה ופחות גבוהה עולים כסףואין סיכון לחיי אדם ,בעוד שלימודי נהיגה מינימלים יגרמו לאסונות כאשר יעלו התלמידים לכביש . אסונות יש למנוע גם עיי כך שלא כל תלמיד יוכל לקבל רשיון כמו בכל שאר המקצועות .ויש לחשוב על דרך לעצור רוצח עתידי .
 

פרטנר

New member
אתה מתחיל לדבר לעניין.

ואגב, "רוצח". אף אחד לא גורם לתאונה מתוך כוונה תחילה. תאונה היא תוצר של חוסר מימנות\ אחריות\ הבנה\ זלזול\ ועוד. לא של רצון להרוג.
 
למעלה