אז למי מתחשק לבקר?

g l o r y

New member
אז למי מתחשק לבקר?

זוכרים את התקופה הזאת? אז כשכולנו כתבנו פסקאות כל יום?
זה לא היה כל כך מזמן אבל כל כך הרבה קרה מאז.... בעיקר מבחנים.
לצורך התרגיל ההוא כתבתי מן סיפור פוסט אפוקליפטי חביב שנתתי לו את הכינוי "הדבר הזה על הילדים של יום שני"
אז- חשבתי על זה קצת. נהניתי לכתוב אותו והיה נחמד, אבל הייתי רוצה ביקורת נוסח הפורום על מה שיש לי עד עכשיו. מי יודע. אולי זה יעשה לי חשק לכתוב עוד ממנו כי בשלב שבו הפסקתי די נתקעתי. יש לי קו עלילה בראש אבל אני לא כל כך בטוחה איך לחבר את הנקודות. ואם יש צורך בשכתוב, אולי כשאי שאני אעשה את זה לפני כן.
אז הנה הוא במלואו (הנוכחי) לפניכם "הילדים של יום שני" (אני ממש חייבת למצוא לו שם יותר- שמי.)
 

g l o r y

New member
1

האוויר הקר רעד והתעוות מעל המדורה, מרקיד את הגיצים קצרי הימים שנחלצו מבין הלהבות, שואפים אל השמיים הריקים בלא ידיעה שלעולם לא יגיעו אליהם. לפעמים היה הזקן מספר לילדים שאלו כוכבים שנפלו, שמנסים להשתמש באש כדי להגיע בחזרה השמיימה. הילדים תמיד האזינו לו בפיות פעורים, עיניהם הכהות, הבורקות בוהות בו כמכושפות. כמובן, הוא יכול היה רק לספר על כוכבים. בשמיים השחורים, הריקים, לא נותרו עוד מהם.
"רבא, רבא! תספר לנו שוב על הימים האחרונים!" התחנן אחד הילדים, מושך במעילו של הזקן. הוא הביט בהם, בפיאותיהם הקטנות המסתלסלות מאחורי אוזניהם, בידיהם העדינות עדיין ששיחקו בפאותיו הוא, שהסתלסלו עד ברכיו לבנות כחלב. הם היו יקרים לו, יקרים לכולם. והיו כל כך מעט מהם. הוא הניח את מטהו על האדמה לידו- הילדים ידעו היטב שאסור להם לגעת בו, ושילב את כפות ידיו זו בזו.
"עזרתם לאמהות שלכם לאפות את הלחם?" שאל. מקהלה נרגשת של "כן!" ענתה לו. מתוך חורבות האבן החשוכות עלו ריחות שאימתו את הטענות.
"ומישהו לקח אוכל לשומרים?" שאל עוד.
"אברמי לקח!" אצבעות חיוורות הצביעו על הילד המדובר. הזקן חייך.
"בסדר, בסדר. אם אין לכם מה לעשות מלבד להקשיב לזקן מספר סיפורים, שבו." הוא המעיט בערכם של הסיפורים, אבל ידע שהם חשובים. כשייאסף הוא אל האדמה האפלה, יהיו הם אלה שייאלצו לשאת בנטל. חיוכו כמו האיר את פניו המחורצים כשהרים את ידו להיטיב את טלאי הבד העגול הרקום קמעות על ראשו, וקולו הפך עשיר וחי יותר כשהחל את דבריו.
"כדי לספר את הסוף, צריך קודם כל לספר את ההתחלה. כשאדם לא יודע מאין הוא בא, איך יוכל לדעת לאן הוא הולך?" חלק מהילדים הנהנו, חלקם חייכו. הם שמעו את הסיפור אלף פעמים ואחת, אבל בשבילם עדיין לא הייתה בו חשיכה אמיתית. עדיין לא היה בו חורבן.
"בהתחלה היה חושך. חושך, ותוהו מתערבל שצף בתוך החשיכה. איננו יודעים כיצד ומדוע הופיע האל. יש אומרים שהגיע מתוך התוהו, שנפרד מתוכה ואז היו הם שניים. יש אומרים שהופיע מתוך האין, מתוך מקום אחר שאין הדעת משגת. זה סוד אחד שלא נחלק איתנו וזהו לקח, שמלמד אותנו שיש דברים שמוטב שיישארו עלומים. כל אחד מכם יודע שהאל ברא את העולם בשישה ימים. שישה עידנים של יצירה. ביום הראשון הפריד האל את האור ואת החושך. ביום השני את המים מן השמיים. ביום השלישי התקין את האדמה והצמחים, ברביעי התקין מאורות, בחמישי בעלי חיים ובשישי- את האדם. אבל מה שאינכם יודעים, מה שרק מעטים מבין הברואים החיים ידעו הוא שבכל הפרדה, בכל איזון, נותר משהו בחוץ. בכל עידן מעידני הבריאה נותר משהו מחוץ ליצירה והדברים הללו נאספו על ידי התוהו, והתוהו כפה עליהם קיום ומטרה. אלה הם ילדיו של התוהו, והם היו נעולים מחוץ לבריאה- עד שהזמנו אותם להיכנס," הוא עצר, מעביר את מבטו על פניהם הלהוטים. האם מי מהם ידע עד כמה נוראות מילותיו? במובן מסויים הם ידעו, אבל הם לא היו במרכז הקרבות. ילדים נשמרו מכל משמר. "לכל יום ילדים משלו, איזון משלו, של הבריאה אבל גם של התוהו. ביום הראשון גורש התוהו מהבריאה ונותר לזעום בחשיכה. ביום השני גורשו ממנה ילדי המים, אותם שחיים ברגע שבין שניה למשניה, בשבריר השניה שבין המחשבות. ביום השלישי נגזרה גלות על רוחות הארץ המשייטות בין הכוכבים, לוהטות כאש ונושאות על כנפיהן את נשימת התוהו. ביום הרביעי הוטלו החוצה הצללים המהלכים, אדוני הבובות של החשיכה. ביום החמישי גורשו הבהמות הגדולות, אותן שאיימו לבלוע את הבריאה על כל אשר בה. וביום השישי- ביום השישי גורשו אותם שצורת אדם להם, אבל החלל בו אמורה להיות נשמתם פעור מבעד לעינהם, חשוך ואוכל כל. אלה היו השאריות, החלקים המיותרים שנותרו מחוץ לבריאה ואת אלה התוהו אסף ועיצב, מתח וכיווץ וחישל אותם לשחר לטרף." ידיו הקמוטות ריחפו קרוב לאש ויצרו צללים מרצדים על פניהם של הילדים המרותקים. גופיהם הקטנים נעו עם עליות ומורדות הסיפור, מהופנטים.
"חמישה ילדים לתוהו, ולהם מהויות שונות. אך החזקים מכולם, המסוכנים מכולם הם הילדים של יום שני. לרוחות הארץ מהות של אש ולכן ניתן לאתר אותן, ניתן לחוש את חומן ברגע שלפני המפגש. את הבהמות אוכלות הכל ניתן לשמוע, ניתן לאתר את ריחן על פני מישורי הקיום. את אדוני הבובות ניתן לחוש בנשמתם של אנשים אם יש לכם הכלים הנכונים. אפילו את האנשים הריקים ניתן למצוא, אם מביטים מבעד לעינהם בעזרת החושים הנכונים. אבל את ילדי המים, את הילדים של יום שני לא ניתן לחוש, לשמוע או לראות לפני שהם מכים. מהותם היא של מים והם קיימים ברווח שבין המחשבות, נראים בשניה בה העין ממצמצת. איך ניתן לאתר דבר שמתקיים בין הרגעים? כן, מכל ילדי התוהו, הם החזקים ביותר והם אלה שהביאו את היצירה אל סף כליה בתחילת הימים.
בתחילה היה העולם פשוט. הבריאה החדשה, ההרמונית התקיימה על מי מנוחות. האיש הראשון והאישה הראשונה שוטטו בהרים ובעמקים, שוחחו עם בעלי החיים ללא צורך בשפה, אכלו את פירות הארץ ושתו את מי הנחלים. משהגיעו אל חופי הים, שתו ממימיו שהיו מתוקים כמי נחל. אבל ככל בני האדם אחריהם, האיש והאישה עייפו. כשעייפו, נשכבו על החול הרך וישנו. וכשישנו נותרו מוחותיהם פתוחים, פרצה קוראת לגנב והגנב אכן עשה בה שימוש. אדוני הבובות נכנסו מבעד לחלומותיהם של האנשים הראשונים אל תוך הבריאה. בעקבותיהם נכנסו ילדי המים, מחליקים ברגעים בין מחשבה ישנונית אחת לאחרת, ברגע שבין שינה לערות בו חלום מתערבב במציאות. אחריהם נכנסו רוחות האדמה, נמשכו אל פני הבריאה על פני כוכב שנפל אל הארץ, על פי המסלול שיצרו בשבילו ילדי המים. בכניסתם של הראשונים לא הבחין איש, אך כל דרי הבריאה חזו בנפילת הכוכב, בתופת האש שיצר עם פגיעתו באדמה. או אז ידעו האנשים הראשונים את האש ואילפו אותה לעצמם. והאל, בחזותו במהות האש המתפרצת ידע את שאירע וידע כי יש להגן על הבריאה, אך את שנברא קשה לשנות והאל לא רצה לפגוע ביצירתו. וכך, בעוד שלושת ילדי התוהו משחיתים את שיצר, פנה האל למלאכת השינוי. האם אתם יודעים מה הוא עשה?" שאל הזקן, מעורר את הילדים מריכוזם המוקסם במילותיו ובידיו המרקדות. הם נדחקו סביבו, מועדים זה על גפיו של זה כגורים במאורתם, ידיהם הקטנות מתנופפות בלהיטותם ללכוד את תשומת ליבו.
"הוא סגר את החור בשמים!" קרא ילד קטן אחד, פאותיו הבהירות כמעט לבנות באור האש.
"הוא תחם את האש!" אמרה ילדה בביישנות, מציצה מבעד לבד שביסה הרקום קמעות הגנה שהיו, ככל הנראה, עשירות יותר מאלה של אימה.
"הוא יצר את העץ!" פסק ילד בוגר ממנה אך במעט, פאותיו השחורות בוהקות כדיו שנשפך בצידי פניו. ידיו הקטנות מוללו את צידי בגד הכנפות שלבש, אצבעות עדינות עוברות שוב ושוב על פני הרקמה, כאילו מנסות להבטיח שההגנה שנרקמה על הבד עדיין קיימת.
"אה, העץ," אמר הזקן וחייך. למשמע מילותיו חזר השקט כאילו לא הופר מעולם. "אכן, האל סגר את החור החרוך ברקיע, והאל תחם את האש לבל תשתולל על פני היצירה, הגביל את כוחה ואת יכלתה לשרוף, והאל יצר את העץ. לא סתם עץ. לא כל עץ. עץ שפרותיו טומנים בחובם את השינוי, את היכולת של יציר הבריאה להיות יותר משהיה כשנוצר. עץ שמשנה את חושיו של יציר הבריאה. עץ שלא היה לפניו ולא יהיה אחריו, משום שהוא אחד," הזקן הרים את אצבעו והאש כמו ריקדה לפי מצוותה. לרגע נדמה היה כי הלהבות מטפסות ויוצרות את תמונת האילן היחיד, הקדום. אנחת התפעלות חרישית נשמעה מתוך עדת הילדים. "והאם אתם יודעים מי הבחין לראשונה בקיומו של העץ? מי טעם ראשון מפירות העץ?" הוא שאל. בליל קולות ניסה לספק תשובות, המילים עצמן נבלעות אחת ברעותה. הזקן חייך והביט בהם, מנסה להתיר את סבך המילים, עד שהבחין באחד מצעירי הילדים, אך מעט יותר מעולל, שידו הזעירה הצביעה אל עבר המטה המונח על האדמה לידו. "נכון מאוד, יוסי," ענה הזקן ברוך. ידו הקמוטה נשלחה אל המטה והרימה אותו. רגע אחד היה זה מטה עץ רגיל, המקום בו אחז אותו הזקן חלק משימוש וארכו חרוץ חריצים ומצולק וברגע הבא נדמה שהפך לנוזל צמיגי, מחליק על פני עצמו וגולש על פני זרועו של הזקן. כעבור רגע נוסף לא היה זה מטה שהחזיק הזקן אלא נחש ארוך וחי שגופו נכרך על פני אמת זרועו. הנחש הביט בהם בעיניים אטומות, מחורצות ולשונו טעמה את האוויר, תרה, מחפשת. כיפתו נפרשה לאיטה, חושפת את הסמל המוטבע בבשרו, סמל הראיה הטהורה.
"היצור הראשון שטעם מפירות העץ היה הנחש," אישר הזקן.
 

g l o r y

New member
2

הילדים בהו בפיות פעורים בנחש שריקד לאיטו על אמת ידו של הזקן. הוא קירב את הזוחל אל פניו והנחש הצליף בלשונו, טועם את עורו פעם, ועוד פעם.
"הנחש טעם מפירותיו של העץ ומהרגע ההוא, הנחש החל להשתנות. עיניו נפקחו, חושיו השתנו והוא זכה במתת הראיה הטהורה, ביכולת לראות מעבר לעולם היצירה. היה זה הנחש שראה לראשונה את אדוני הבובות אורבים בחשכת נפשם של יצירי הבריאה, ניזונים מהם ועוזבים את גוויותיהם היבשות משכילו את ארוחתם. משראה זאת אחזו בנחש זעם וחלחלה והוא פער את פיו ותקף, נשך בשיניו את אותם אומללים שגורלים נחרץ כדי להגיע אל המהות האפלה בתוכם. או אז חזה לראשונה במתת השניה שקיבל, כשזו פעלה את פעולתה. שכן מאותו יום ואילך, נשיכתו של הנחש מוות היא וארסו משלח את אדוני הבובות מן הבשר ומאכל את האנשים הריקים. בתמורה שילם הנחש מחיר. בכך שלקח על עצמו את עול הלחימה בילדי התוהו, גזר על עצמו הנחש לנטוש את דמותו הגאה ולזחול על גחונו עד אחרית הימים. בתמורה לחוסן גופו החזק וגפיו המהירות צימח הנחש גוף חלק וגמיש, קטן ונסתר בקלות. גוף שאין בו דבר שאינו הכרחי וכל חלק בו בעל כוח רב. גוף שנועד להחליק בחשיכה, דרך החרכים והחורים הקטנים ביותר ולבצע את שליחותו הקטלנית. " ידו הריקה של הזקן נעה לאיטה מול חטמו של הנחש, הלוך ושוב והזוחל עקב אחר האצבעות הנעות, נדמה כמרקד לפי התבנית שיצרו. הוא פער את פיו וחשף שתי שיניים דקות וחדות כסיכות, נושך את האוויר שלפני אצבעותיו של הזקן ולחישה כזו של מים רותחים הפוגעים במתכת קרה פילחה את השקט. חלק מהילדים נרתעו, מתחבאים מאחורי שביסיהם או בגדי הכנפות שלהם אבל הזקן הצטחק אליהם ברוך. "לא, אל לכם לפחד מידידי כאן. הנחש הפך מושא לפחד לאורך ההיסטוריה מאותו רגע בו החל למלא את תפקידו. הוא רואה את שאדם אינו יכול לראות והוא יישך את אלה שנשמתם נלכדה בידי אדוני הבובות, ואת האנשים הריקים. הוא עלול להכיש את אלה שמונעים ממנו לבצע את תפקידו ולכן לעולם אל לכם לחסום את דרכו של נחש או לגעת במטהו של אדם אחר ללא רשות. אבל אם נשמתכם אינה נגועה ואינכם מפריעים לעבודתו, הנחש לעולם לא יכיש אתכם," הוא הסביר ואצבעותיו, אותן אלה ששיניו של הנחש נקשו ליד קצותיהן ברגע הקודם, ליטפו את כיפתו הפרושה של הזוחל. למשמע הסבריו המרגיעים הציצו עיניים קטנות שוב מאחורי שביסים וכנפות. הזקן צפה בפליאה שמעולם לא פחתה במהירות בה סקרנותם של הילדים גברה על פחדם הראשוני ומשכה אותם בחזרה אל המעגל ההדוק בו ישבו קודם. ילדים היו סתגלנים הרבה יותר ממבוגרים. הם החלימו מהר יותר, למדו מהר יותר. הוא קיווה שילמדו מהר מספיק.
כשהיו הילדים ישובים סביבו בשנית, עיניהם בורקות ומתחננות להמשך הסיפור, גירד הזקן את פדחתו עטויית הפלומה מתחת לעיגול הבד הרקום קמיעות. "איפה הייתי? בואו נראה...." הוא משך את מילותיו.
"הנחש!"
"הנחש אכל את הפירות!" קראו הילדים במקהלה נלהבת.
"אוה! נכון." הזקן חייך והניח את הנחש על הסלע לידו, שם התכרבל הזוחל לערימה ונדם. "הנחש אכל מפירות העץ וויתר על גופו הישן כדי לקבל את מתנותיו החדשות. לאחר שנוכח בקיומם של הפולשים, ביקש הנחש להזהיר את שאר יצירי הבריאה, להודיעם על הסכנה האורבת להם. אך יציריה הרכים של הבריאה החדשה היו תמימים, דעתם אינה נגועה בחשכת הפחד. ביאושו, פנה הנחש אל האיש והאישה הראשונים. האישה הייתה ידידה לנחש ושעות רבות בילו בנעימים בתורם אחר דברי מאכל. האישה כמעט ולא זיהתה את ידידה בצורתו החדשה ודרשה בשלומו בדאגה. הוא ניסה לספר לה על השינוי שעבר, על החשיכה שראה אך היא, רכה בשנים ותמה, לא הבינה את שביקש לומר. או אז החליט הנחש ביאושו להערים עליה. אם לא יוכל לשכנע אותה, יוכל להראות לה. הוא הוביל אותה אל העץ, העץ החדש, היחיד ועיניה אורו למראה הפירות החדשים,שהיו נאים למראה. לעיתים קרובות היה הנחש ידידה מוביל אותה אל עץ או שיח נושא פירות והם היו חולקים במציאה החדשה. בידעו כמה אהבה האישה את טעמו של מאכל חדש הציע לה הנחש מן הפירות.
זריזה וגמישה הייתה האישה ובלי כל קושי טיפסה על ענפי העץ ואספה מן הפרי. הנחש צפה בה כשנגסה מן הפרי בכל פה. השינוי לא איחר להגיע והאישה נפלה אל העשב כשגפיה המשתנים סירבו לתמוך בה. כשקמה בשנית, לא הייתה עוד רכה בשנים ותמה. היא ראתה בעיניים חדשות, הילכה בעולם בגוף שונה וחזק, גמיש ובעל עצמה שלא הייתה מודעת לה בעבר, עצמה שחלקה נרמז בכתמי הדם שעל ירכיה. עידן התום נגוז והבריאה לא הייתה עוד מקום שקט ושליו שדבר רע לא יכול לקרות בו. העיניים דרכם צפתה בעולם השתנו וכעת ראתה את הקור, את החשיכה האורבת. היא פנתה אל הנחש בבהלה וזה הסביר לה שנית את כל שראה. הפעם- היא הבינה.
האישה הראשונה הבינה את שאיבדה לנצח. לראשונה, ידעה חיים ולראשונה, ידעה מוות. היא ראתה אותו סביבה, גלוי בכיעורו וידעה כי לעולם לא תוכל להתעלם ממנו שוב. היא ידעה את שעליה לעשות כעת. האישה הראשונה נשאה את קולה בבכי, מזילה את הדמעה הראשונה שראה העולם מימיו, הראשונה מני רבות שעוד יבואו. גם את זאת, היא ידעה.
האישה הראשונה קטפה מפירות העץ והרימה את הנחש ידידה, שהבטיח לעזור לה. היא הפנתה את גבה אל העץ היחיד והלכה, שלא על מנת לחזור. היא הלכה עוד ועוד ובכל שפנתה, ראו עיניה את האפלה שנסתרה ממנה עד עתה. עם כל מראה שראתה, עם כל מוות, דחיפותה גברה. מדי פעם עצרה לפזר חתיכות מפירות העץ סביבה, משאירה ליד הגורל את ההחלטה מי יאכל מהן ומי לא. כל אחד מיצירי הבריאה שטעם מן הפרי השתנה, כל אחד קיבל מתת ושילם מחיר. כך עשתה עד שהגיעה אל המקום בו השאירה את האיש הראשון. אך הוא- הוא לא היה שם.
 
וואו

מדהים. נותן תחושה אמיתית, שזה באמת קרה.
אם כי-קצת עמוס לי. אנחנו לא באמת מכירים הכל. שזה יכול להיות טוב אם העולם העתידני זה רק סיפור מסגרת, אבל אם הסיפור אמור להתבסס עליו אולי כדאי לחלק את הסיפור לשניים או שלושה חלקים.
אולי... אולי עד:
"היצור הראשון שטעם מפירות העץ היה הנחש," אישר הזקן, "ומהרגע ההוא -". ואז נשמעה האזעקה המוכרת.
"הושיע!", צעק הכרוז, "את!". והילדים רצו מהר אל עבר המקלט הישן. לא היה זמן רב, אבל התרגולת הייתה חלק מעצמותיהם. מנשמתם. כמו האפר הסדוק באוויר. כל ילד, גם הקטנים ביותר-אלו שרק למדו ללכת, ואפילו לזחול, ידעו היכן נמצא המקלט הקרוב ביותר, ואיך להגיע אליו במהירות האפשרית מכל חלק במתחם....
(ע"ע עוטף עזה. הקטע קצת התבסס על זה. ושהכרוז סופר "הושיע את עמך וברך את נחלתך...".)
בהצלחה!
ממש ממש אהבתי

העם! דורש! המ-שך! (לפחות הפורום...)
 

g l o r y

New member
תודה


בעיקרון זאת הייתה מן כתיבת אווירה שהייתה אמורה להיות קצרה, אבל זה מצא חן בעיני והתארך והתארך.....
חשבתע לחלק את זה לכמה חלקים אבל עוצלי טוען בצדק שזה עלול לגרוע מהקטע. בעיקרון זאת יותר בניית עולם מסיפור ולכן עדיין אין לי עלילה ברורה, אבל הייתי רוצה לכתוב סיפור בעולם הזה. לצורך הזה אני חושבת שאפשר לשים את הקטע כמו שהוא.
אגב אהבתי את הספירה בפסוקים. זה כזה אולפנא


המשך? המממ.... המשך..... זה טיפה מסובך.
 
אה

אני עדיין אשמח לקרוא דברים מאותו עולם


אולפנא? לא יודעת. הייתי בגן דתי... זה משם. ככה הגננת הייתה סופרת אותנו
 
כבד, מהוקצע, משאיר טעם טוב

קצת מוכר, וכשאתה חושב שאתה יודע מה כתוב עד הסוף - אתה מופתע. סיפור אוירה, כמעט נטול עלילה, ובכל זאת מותח.
&nbsp
לקרוא את הפסקות ברצף, זו חוויה שונה מאשר לקרוא אותן זו אחר זו. הבעיה - התחושה קצת מרוכזת מדי. יש אוירה, שזה תבלין מעולה, אבל חסר לי משהו שקצת ידלל אותו, שקצת ישתמש בה. (מצד שני - נהניתי לקרוא).
 

g l o r y

New member
תודה!


האמת? זה היה אמור להתחיל ולהיקטע באמצע באקשן. הם בחורבות פוסט אפוקליפטיות חשוכות, כולם עטויי קמיעות מרגל ועד ראש והרגע סיפרתי שיש שומרים סביבם בחושך, ויש מפלצות שם בחוץ. הדבר המתבקש היה אזעקה פתאומית וסיפור קטוע.
אבל מפה לשם ה"סיפור שמסביר למה אנחנו כאן" התארך והתארך כי הוא מצא חן בעיני וזה היה די כיף לקחת יהדות בסיסית ולתת לה טוויסט אל הפנטזיה. אני מניחה שזה פשוט יהפוך את כל העניין לארוך יותר.

..... אלא אם כן....
תגיד, איך נשמע לך להכניס כאן או בנקודה קצת מוקדמת יותר איזו אזעקה ולהכריח את כולם לברוח לאיזו מערה חשוכה שם הרבי הזה או מישהו אחר ממשיך את הסיפור כדי שכולם לא יבכו? ואז אנחנו מראים חתיכות מהעולם ה"עכשיווי" שבו הם מסתתרים, נלחמים ובורחים תוך כדי שאנחנו מספרים על איך לעזאזל הגענו למצב הזה.... זה מוצא חן בעיני
 

g l o r y

New member
אבל לא זאת הייתה הכוונה?

להוסיף תוכן ועלילה לסיפור? הסיפור רקע הוא רקע. יש מלא דברים בהיסטוריה שרציתי לגעת בהם בקצרה באותה צורה. פרעה למשל, וכל מיני דברים אחרים. להסביר איך התפתחה המלחמה בילדים של התוהו ואיך בערך בעידן הטכנולוגיה (ההווה) עשינו משהו ממש טפשי וזרקנו את העולם לעזאזל. אבל זה ארוך וייקח זמן וכמו שאמרת, זאת לא בדיוק עלילה. זה "איך הגענו לשבת ליד האש תחת שמיים נטולי כוכבים, עטופים בקמעות ועם מטות שהופכים לנחש"
 
אני מושפע מmonster chef בתגובות שלי.

סיפור הוא כמו סעודה. יש מנות שונות, לכל אחת הדחיסות שלה. יש מנות ראשונות שתפקידן להיות מתאבן, מנות ביניים חריפות שתפקידן לנקות את בלוטות הטעם, מנות קלילות שנותנות טעם ומנות כבדות ודחוסות שמספקות תוכן. הקטע שכתבת הוא כבד, עמוס בטעמים מרוכזים וניחוחות. כסיפור קצר עצמאי - זה כבד מדי, סיפור קצר הוא כמו מנת טעימות - קצת מכל דבר. הקטע שלך הוא לא סיפור, הוא לא צריך עלילה. הקטע הזה הוא מנה דחוסה, עשירה. את לא מקפיצה במיה במחבת - במיה היא רירית, במיה מתאימה כמזון לפרות, לא לבני אדם. הקטע הזה יכול להשתלב בסיפור שלם, כמו שכבה של מקפא שוקולד בין שכבות של מקצפת סורבה לימון. הוא יכול לתת משקל למנה קלה מדי, להאט את קצב הקריאה. כמו מילוי של מחית חומוס דחוסה בתוך מאפה אורירי.
&nbsp
(יותר מדי מושפע).
 

g l o r y

New member
אני אוהבת את ההשוואה של כתיבה לאוכל.

אוכל פועל על כל החושים. טעם, ריח, ראיה, שמיעה ומישוש, כולם משתתפים בסעודה. כתיבה טובה גם היא נכתבת אל כל החושים. מישהו אמר לי פעם שאם אני רוצה לכתוב בצורה מרתקת ואמינה, אני צריכה לכתוב לא רק מה הדמות עושה. אני צריכה לדעת ולהעביר בדרת מסויימת מה היא רואה, שומעת, מריחה, מה הטעמים באוויר סביבה. לכן זו השוואה מאוד נכונה.
מעבר לזה שאתה מקבל את אות שף שני לתיאורי אוכל
עכשיו אני רעבה.

אני חושבת שזה עמד להיות סיפור בהיקף מלא. ואני עוד לא בטוחה מה תהיה העלילה, כי יש לי את העבר וקצת הווה, לא ממש עתיד. לא חשבתי על זה. אבל נגיע גם לשם :) השאלה הם זה מתאים להיות פתיחה או כבד מדי בתור מתאבן.
 
הושיעוני!

אמש הושפעתי מהשף-פלצת. הבוקר אני מושפע מקוד פיתון עם regex. עדיף לפתוח ספר עם הקוד שכתבת מאשר עם regex.
&nbsp
&nbsp
(*) רג'קס - הדרך להתבטא כך שגם אתה לא תבין את עצמך.
 

ויימס

New member
אוקיי, כשהתחלת לכתוב את הסיפור הזה בזמנו,

חשבתי שזה רעיון מגניב. אני מתכוונת, הרעיון שיש משהו שעבר אנטי בריאה על כל דבר שנברא, ושכל הדברים הלא קיימים האלה לא מתקיימים היכנשהו.
ואז כשהתחלת לתת למספר לספר את סיפור הבריאה, הייתי בטוחה שהוא בכל רגע יסיים, ואת תחזרי לסיפור עם הרעיון המגניב. וככל שסיפור הבריאה התארך, נעשתי יותר ויותר מאוכזבת. את סיפור הבריאה אני כבר מכירה, ואין בו דמויות מעניינות במיוחד מלכתחילה (אלוהים, אדם, חווה, נחש הם די חד מימדיים ואפילו אפס מימדיים), אם את רוצה לספר וריאציה שלו ושהיא תחזיק בפני עצמה, את צריכה שהוריאציה הזו תהיה שונה וייחודית. ואני לא הרגשתי שהוריאציה שלך שונה וייחודית מספיק.
יש גם משהו מסורבל בניסוחים. למשל:
"בהתחלה היה חושך. חושך, ותוהו מתערבל שצף בתוך החשיכה. איננו יודעים כיצד ומדוע הופיע האל. יש אומרים שהגיע מתוך התוהו, שנפרד מתוכה ואז היו הם שניים. יש אומרים שהופיע מתוך האין, מתוך מקום אחר שאין הדעת משגת. זה סוד אחד שלא נחלק איתנו וזהו לקח, שמלמד אותנו שיש דברים שמוטב שיישארו עלומים."
יש במשפט הזה המון מילים מיותרות. בהתחלה היה חושך, חושך, ותוהו בתוך החושך. זה מיותר להגיד 'איננו יודעים מדוע'. ישר אפשר לעבור ל 'יש שאומרים שהוא הגיע כך, יש שאומרים שהגיע אחרת'. 'הגיע מתוך התוהו, נפרד מתוכה ואז הם היו שניים'- את בעצם אומרת כאן את אותו הדבר 3 פעמים. וזה גורם לסיפור לזוז לאט ולהיות פחות מעניין.
'הדברים הללו נאספו על ידי התוהו, והתוהו כפה עליהם קיום ומטרה. אלה הם ילדיו של התוהו,' תוהו, תוהו, תוהו. היי ליידי רוצה ללכת לתוהו? תוהווווו!
כל הפעמים שבהם הוא מדבר על כך שאיננו יודעים משהו או שמעטים יודעים משהו?
א. שקר- הוא כבר סיפר להם את הסיפור הזה בעבר.
ב. ייחלתי לכך שהוא פשוט יגיד כבר את הדברים שהוא רוצה להגיד במקום להקדים אותם בכך שאיננו יודעים.
"ילדי האש- מהותם היא של אש" "ילדי המים- מהותם היא של מים", שוב, זה מיותר להגיד את הדברים האלה.
והילדים המעצבנים האלה נורא נהנו מהסיפור, מה שרק תסכל אותי יותר!


אני מקווה שאת מבינה מה הפריע לי.
 
למעלה