אז מה, איך זה שכל אותם שצידדו בחופש הביטוי של עמיר בניון

dori78

New member
אז מה, איך זה שכל אותם שצידדו בחופש הביטוי של עמיר בניון

לא אומרים מילה וחצי מילה על פרסום תמונותיהם של פוליטיקאים שמתנגדים לחוק הלאום במדי נאצים?
הרי גם זה "חופש ביטוי"

או שאתם בעד חופש ביטוי רק כשזה מתאים לדעות הפוליטיות שלכם?
 

ניר רז1

New member
חופש הביטוי

זכותו של כל אדם להגיד את אשר על ליבו כל עוד זה לא פוגע באחר..
 

ebi83

New member
יש הבדל ענק בין שני הדברים..

אמנם אני לא מסכים עם השיר של עמיר בניון, אבל הוא לא שונה בעיני מ"להרוג זה עניין של הרגל" של יזהר אשדות או מהרבה מטורי הדעה ב"הארץ" שמתארים את המתנחל\החרדי בצורה דמונית משהו.
&nbsp
יש חוק במדינת ישראל שמדבר על איסור "הסתה", חלק מהגדרות החוק הוא תמונות כמו שציינת. זו די הסיבה העיקרית למה זה מותר וזה אסור.
&nbsp
אגב, הבעיה היא שככלל יש מוסר כפול בישראל. לימין אסור לדבר ולשמאל אסור להיות ציוני, כי הכי קל לפסול ויותר קל מזה- לא לראות את מה שאתה עושה
 

dori78

New member
ברור שיש הבדל, עמיר בניון תקף את ערביי ישראל. זה כנראה מותר.

אני שמאל ציוני ואני נגד הכללות.
לא נראה לי לעניין להכליל את כל ערביי ישראל כ"מחבלים" או "אזרחים תורמים". כל אחד בפני עצמו.
כנ"ל לגבי הפוליטיקאים: אביגדור ליברמן הוא בעיניי בריון מגודל ואלים, זה לא משליך כלום על חברים אחרים במפלגתו.

לטעמי, השיר של בניון בהחלט עונה להגדרה "הסתה".
בדיוק כמו התמונות הללו: הכללה של הרבה אנשים תחת קבוצה ש"מותר" להרוג כנקמה.
 

ebi83

New member
ועדיין התעלמת מהסיבה שהבאתי.

אם תוקפים את חיילי צה"ל\מתנחלים\חרדים- זה מותר. לתקוף ערבים אסור?
&nbsp
&nbsp
 

dori78

New member
איפה בדיוק?

מי אמר שזה מותר?
הסתה היא הסתה היא הסתה.

אבל לתחושתי, כשהמסית הוא מהצד הימני של המפה, איכשהו זה עובר בסדר בשם חופש הביטוי.
שנאת ערבים הפכה לספורט לאומי, בלי קשר לפעילות האישית של כל אחד מהם.
 

ebi83

New member
אז אני מציין לך מצב הופכי.

השיר "להרוג זה עניין של הרגל" ששר יזהר אשדות לא נחשב הסתה כי הוא מדבר על חיילי צה"ל.
&nbsp
טורי דעה שכותבים את מה שעמיר בניון כותב בשיר רק על החרדים אוכלי החינם שיונקים את כל הכסף מהמדינה.
&nbsp
טורי דעה שקוראים לכל מתנחל- רוצח ומאשימים אותם ברוב בעיות המדינה.
&nbsp
השמאל יודע לצעוק על כל נים של אלימות\גזענות מהצד הימני של המפה, אבל מה שהוא כותב זו "ביקורת" ו"דעה" ולכן זה תמיד קביל.. גם כשאין באמת הבדל בין זה לבין מה שנכתב מימין.
&nbsp
וזה הדיון, לא הדיון אל מול הדברים שהחוק מגדיר בצורה ברורה ביותר כהסתה.
 

צלשלספק

New member
זה נדיר מאוד במחוזות השמאל

שתשמע ביקורת פנימית על המוסר הכפול ומערכת החוקים הכפולה.

מזכיר לי תקופות אפלות בהן מרצים בכירים באוניברסיטה (תל אביב, באר שבע לדוגמא) בחוגים מסויימים, הכשילו או סילקו תלמידים ש"רק" חשבו אחרת מהם, ברמה המדינית-פוליטית, אפילו כלכלית. מיותר לציין שמדובר במרצים שמשתייכים לשמאל הקיצוני ואף למה שמעבר לו, אנרכיזם מהצד השמאלי של המפה הפוליטית מטובל בקומוניזם במסווה של סוציאל דמוקרטיה.
 

mr browen

New member
התבלבלת בגדול !!! שמאל ציוני חחחח

אז ככה - כשאנשי שמאל מלבישים איש ימין במדי נאצי - המשטרה לא מוצאת סיבה לחקור את העניין :
http://news.walla.co.il/item/1880590
כשאנשי ימין עושים זאת קריאות סלידה עולות מכל כיוון - עם דרישה לחקירה מקיפה וממצה .

כשנכתב שיר המאשים את חיילי צה"ל בהרג מתוך הרגל וחוסר אכפתיות - זה חופש הביטוי
כשנכתב שיר המבטא את הפחד של יהודים ממפגעים ערבים שעובדים ביישובים יהודיים - זו גזענות לשמה

כשיש כתובת "תג מחיר" על מסגד - נוהרים פוליטיקאים לנחם את אבני הקיר ודורשים חקירה מיידית ומיצוי הדין עם האשמים
כשבתי כנסת בת"א מרוססים בגרפיטי עם התייחסות לשואה וספרים שרופים - יש שקט מהמרכז הפוליטי ושמאלה .


למה ? להילחם נגד יהודים לאומניים = חופש הביטוי
לאומנות יהודית = הסתה
לאומנות ערבית = שיקום עצמי ומקבלת לגיטימציה לפעולות טרור

 

dori78

New member
אתה מערבב פה שני דברים

השיר של יזהר אשדות (שנכתב ע"י אלונה קמחי, אגב) נאסר להשמעה בגלי צה"ל.
זכותו של מפקד התחנה, גם אם אף תחנה אחרת לא אסרה את השמעתו.
מרבית השדרנים בחרו לא להשמיע אותו, כמו שהם בוחרים לא להשמיע עוד הרבה שירים אחרים.
כן השמיעו שירים אחרים של יזהר אשדות, מה שמראה על כך שלא נעשתה הכללה:
השיר ה"נגוע" הודר מרשימת ההשמעה, האמן עצמו לא (חוץ מהתחנה הצה"לית).
ממילא בעידן הרשת ההשמעות ברדיו לא ממש רלוונטיות לפופולריות של השיר.

באותו אופן - אף אחד לא אסר להשמיע את השיר של בניון, ולנשיא המדינה מותר להחליט שהאמן "הכתים" את עצמו בכל הנודע לטקסים ממלכתיים.

בעיניי באופן אישי - אין קשר בין שני השירים, רמת הבוטות או המסר שלהם.
אבל זה נושא לדיון אחר, שאני לא בטוחה שיש לי כח לפתוח שוב.
 

mr browen

New member
אני לא מדבר על השמיעו או לא השמיעו

אני מדבר על תגובות הפוליטיקאים -
לשיר של יזהר אשדות איש לא התייחס ומי שכן דיבר על זכותו להביע את עמדתו - את עמיר בניון פסלו על כך שיש למנוע את השמעת השיר המסית וגזעני

ויש דוגמאות נוספות ליחס השונה בין התבטאויות שנאה משמאל ומימין - חילי צה"ל הם "נאצים" מבחינת חלק מהאוכלוסיה וזה מקובל לבטא את זה מכיוון
שזו הדהות עם סבל של מיעוט מדוכא - יש לגיטימציה .
לרוב הציבור שמבטא פחד/שנאה ממיעוט - אין לגיטימציה , הם מיעוט "נרדף ומדוכא" ולכן זכותם לפעול ע"י טרור .
 

dori78

New member
מי שמדבר כך או חושב כך הוא מבחינתי אדיוט.

מיעוט מדוכא או לא - כל אחד רשאי להביע מחאה, באמצעים לגיטימיים.
מוזיקאים יכולים לכתוב שירים, שאולי יכנסו ואולי לא לרשימות ההשמעה ברדיו.
תסריטאים ומחזאים יכולים לכתוב, ציירים יכולים לצייר ובעלי טורים יכולים ללהג כאוות נפשם.
טרור הוא לא אמצעי לגיטימי, בשום צורה שהיא.
פגיעה בנפש היא לא מחאה לגיטימית, לכן אני גם חושבת ששלמה בן יוסף טעה.
מאוד מתאים, שאת טקס הפולסא דנורא לשרון החליטו לערוך על קברו.
באופן לא מפתיע, חיבור של דת וטרור הוא תמיד השילוב הרצחני ביותר.
 

דידי 9

New member
מי קובע מה לגיטימי-

כשציפי ליבני מגינה על חנין זועבי-זה לגיטימי ובדיוק מול זה עושים לינצ'
לעמיר בניון-זה לגיטימי?
מי קובע מה, מתי ועל מי.....
 

דידי 9

New member
בניון לא קשור כהוא זה לדבר הזה.

אני בעד שיתפסו את המפרסמים את זה ויחמירו איתם מלוא החומרה בדין,
ויפה שעה קודם.
זה אמור להיות אישיו מס' אחת היום למי שחוקר את הנושא.

אני גם בעד ענישה לאנשים שמשווים את העם שהם חיים בו-לנאצים.
 

mri10

New member
חופש ביטוי זה פלסטלינה

את מכירה מישהו שמתנהג אחרת?
 

צלשלספק

New member
לא אומרים, כי לא מדברים על זה בחדשות...מה לעשות


יש לך לינק לחדשה הצהובה הזו?

לשימוש הפסול בקונוטציה וסממני השואה יש "חברים" מכל רחבי הספקטרום הפוליטי, חרדים, ערבים, ימנים (בתקופת ההתנתקות למי שזכור, מה שעלה להם בריקושט מהציבור על הטלאי "הכתום" המזעזע, תמונת רבין במדי אס אס וכאפיה) ושמאלנים כאמור, כאבירי חופש הביטוי - להם "מותר" הכל, בשם הליברליות, גם להשוות ציונות לגזענות ופלסטינים ליהודים במלחמת העולם השניה.

זה לא רק שאלה של מותר או אסור, לגיטימי או פסול - מי שמשתמש בדימויים והשוואת שכאלו, לרבות לבישת מדי הצבא הנאצי, קל וחומר פוליטיקאי, לדעתי שם את הקארמה הציבורית שלו בכפו (גם אם מטרתו ל"זעזע" בסופו של יום יש מצב שהוא יצא המזועזע). אני לא הייתי מצביע לפולטיקאי שעושה כך, לא משנה מאיזה מפלגה הוא. זו זילות שואה רבתי ומעשה מכוער, לא יהודי ולא ציוני בעליל.
 
למעלה