אז מה אתם אומרים על הבלוגיה החדשה?

כלכלונת

New member
אז מה אתם אומרים על הבלוגיה החדשה? רק כדי לוודא שאני לא היחידה שמרגישה שפינו אותה מהבית הוירטואלי שלה....
 

דנטל

New member
בקושי הצצתי שם, אז לא יודעת יש לי נטיה לא להתחבר לשינויים ולוקח לי זמן לאהוב דברים חדשים.
 

suki da yo

New member
אני איתך. אכזבה נוראית, גם מהתוצאה הסופית של כל הדיבורים וגם ממש שהתוצאה הסופית הזו אומרת בעיני.
 

פוEט

New member
פשוט זוועה, לפני שנתיים הבלוגיה היתה כמו משפחה. קטנה אמנם אך מאושרת; העמוד הראשי היה קריא, מסודר ובלי הרבה עומס על העיניים, מעט פרסומות, המלצות בטקסט בלבד וללא בול המלצה מטופש. העידכונים האחרונים היו במרכז, ללא גלילה אוטומטית ומעצבנת.. והכל היה פשוט וכיפי. עכשיו הבלוגיה היא מקום מגעיל לעין, דוחה, ילדותי, עמוס בפרסומות, וללא כל התחשבות בבלוגר. באתר תפוז יש הרבה פוטנציאל, רק חבל שהם מכוונים לקהל יעד של גילאי 10-15 ומערבבים הכל בתוכן צהוב ולא-איכותי + תוכן גיי פרנדלי (לא שזה רע) וכמובן תוכן שמאלני הזוי. מקווה שמישהו רציני ירכוש את החברה הזאת , יעסיק אנשים רציניים, ולא סתם ילדים שסיימו צבא ולא מבינים בכלום חוץ משופינג טלוויזיה והפגנות של השמאל נגד הכיבוש, ויעשה מתפוז סוף-סוף ווב-2 שראוי לכל קבוצות הגילאים.
 
זה לא קשור לילדים או לימני ושמאלני ההתמסחרות שלהם מזעזעת כבר יותר מידי. זה עמוד שעוסק בפרסומות אחר כך גם קצת תוכן פרסומי לבלוגים שגם ככה הם ה"נצפים ביותר" אותי מעצבנת ההתעלמות הזאת מהעידכונים האחרונים, הרי זה מה שבאמת חשוב לדעתי, זה מה שהיה אז במרכז כמו שאמרת ועכשיו.. זה מגעיל, אין מילה אחרת לתאר את זה.
 

פוEט

New member
אין טעם להרחיב... אם תקום התארגנות של מספיק אנשים, לא יהיה אכפת לי להשקיע כסף בכדי להשקיה בהקמת בלוגיה בנוסח זאת שהיתה קיימת לפני שנתיים. הפוטנציאל הוא גדול. רק צריך לדעת לנצל את אותו פוטנציאל של תוכן גולשים.
 

כלכלונת

New member
אגב, אני מתגעגעת להרבה דברים שנעמה הכניסה. את כולם הורידו! ובכלל, עכשיו פשוט לא נעים. זה הפך לעיתון עם כתבים אקראיים [זה מה שקורה כשמחליטים לפי מספר קליקים על כל דבר] וממש לא למערכת בלוגי נוחה לצערי גם לי יש שיקולי עזיבה, וחבל שאסור לי להכנס יותר מידי בתפוז במעריב לנוער. כי כ"כ בא לי...
 

דנטל

New member
הילדים הם דווקא אלה שלא הורסים פשוט כי אין להם ממש השפעה וקשר לשינויים. על השינויים וההחלטות אמונים אנשים שכבר מזמן סיימו צבא.
 

חהמן

New member
חה! עוד מישהו מרגיש שמבחינת עיצוב חזרנו כמעט עשור אחורה? כל העולם עובר לעיצוב דינמי ופרסומות סטאטיות, ורק בתפוז עוברים לעיצוב סטאטי ופרסומות דינמיות! זה אולי תוכן גולשים, ובגלל זה עונה להגדרה של WEB 2.0 אבל מבחינת עיצוב ונוחות משתמש זה תקוע איפשהו בשנות התשעים המאוחרות. פשוט עצוב. גם כל התפיסה שלהם יצאה הפוכה לגמרי. להגדיש (מלשון גודש, כן?) בקישורים במאסה, במקום להכניס אותם לתוך חלוקות איכותיות ונוחות לניווט. אין פה שום מקום לשליטת משתמש, למרות שעצם זה שרוב המשתמשים של תפוז הם משתמשים רשומים בצורה כזאת או אחרת אומר שיש להם יכולת תאורטית לעשות דבר שכזה. בקיצור, אכזבה רצינית. יכול להיות שכשיוסיפו את המלצות הגולשים זה יישתפר קצת, לפחות מבחינת תוכן, אבל לדעתנו לקחו פה שלושה צעדים אחורה וחצי צעד קדימה. אנשי חה!
 
עדיין לא החלטתי יש לי לא מעט הערות בנוגע לעמוד הבלוגיה החדש, אבל עדיין לא החלטתי עד כמה הוא טוב, אם בכלל, מהקודם שלו. בנתיים, כמו שזה נראה עכשיו, תפוז אכזבו מהמון בחינות בעמוד הבלוגיה החדש (מה שהכי שמים לב אליו - הטור הימיני מיותר לחלוטין וכל העמוד מלא בבאנרים ענקיים).
 

TheWhiteTigris

New member
מה שקשה לי להבין ואולי מישהו כאן יצליח לתת הסבר אחר חוץ מ"כסף": כל הזמן מדברים על זה ש"הדבר הבא זה ווב 2.0, תכני הגולשים". עכשיו, אולי אני מעט נאיבי, אבל אם הגולשים קובעים, לא רצוי להקשיב לגולשים, ולהבין שווב 2.0 זה לא קידום בכל הכוח של כמה שיותר דברים, אלא התאמה פרופורציונית בין העובדה שמדובר באתר שמפרסם תכני גולשים, לבין פלטפורמה המהווה כר פורה לעידוד כתיבה יוצרת? כשהבלוגיה עלתה, היא פתחה טוב מאוד. רק כך אפשר להסביר את הסיבה שהם מורידים את איכויות האתר (בעל פוטנציאל אדיר) - ועוד בשביל מה? בשביל המטרה שלשמה הם הנמיכו את האיכויות - הגולשים, שבכלל לא רוצים בשינויים גרועים אלה! יש הרבה מה להגיד - אבל התחושה שמדברים לקיר. כלומר בבלוג של טל לוין (?) לפחות היא ביטלה את האפשרות (בכנות או מתוך נימוסין?) שאני סתם קרציה בשל התנגדותי להפיכת תפוז בהדרגה למוקד משיכה לפקאצות, אבל בזה תם העיניין. הדבר שאני הכי לא מבין - למה לעזאזל מקשיבים לאנשים שכותבים בקושי חודשיים בבלוג, ולא מקשיבים לבלוגרים ותיקים שפה כבר 3-4 שנים? האם זה נובע מזלזול בוטה וחוסר כבוד תוך לקיחתם כמובן מאליו, או שפשוט מדובר באי אכפתיות כלפי הותיקים מתוך הנחה שכנראה הם לא יעזבו, ולא משנה אילו שינויים יקרו, ולכן המטרה היא רק למשוך "לקוחות" חדשים ולא לשמור על הותיקים?...
 

דנטל

New member
בעיני התשובה לפסקה האחרונה היא כן וזה מה שקורה כשלוקחים אנשים שלא מבינים אינטרנט לעמדות בכירות באתר אינטרנט.
 

YugiBoy

New member
אתם יכולים לבקש מהם לעשות אפשרות של צפיה דרך העמוד הישן... כמו שבמסרים ובהוספת תגובה, יש קישור ל"דרך המערכת הישנה", אז אם תראו שהמון משתמשים רוצים, הם יעשו גישה גם לעמוד הישן... הרי זה לא עולה להם כסף, זה יעדכן את 2 העמודים ביחד.
 

YugiBoy

New member
ראיתי בפורום משוב שהמון מתנגדים ומתלוננים על השדרוג... אם זה ימשיך אז מן הסתם שהם יעשו משהו.. למרות שהם השקיעו זמן וכסף בדבר הזה..
 
הם לא יעשו כלום לא בדברים שממש הציקו, נראה לי שהם גאים מידי בכדי להודות בטעותם.
 
דעתי.. (פורסום במקור בבלוג שלי ומשום שאין לי בעיה להעביר תכנים ממקום למקום.. החלטתי לעשות העתק-הדבק לכאן). לפני כחמישה ימים עלה דף הבית החדש של הבלוגיה של תפוז. במקום תרועות ומחיאות כפיים, דף הבית החדש התקבל על ידי הבלוגרים בכעסים, צרחות (עד כמה שאפשר לשמוע אותן מהתגובות) ורק מעט מאוד שמחה. מצד תפוז נאמר כי דף הבית החדש של הבלוגיה הוא כמו מכונית חדשה; הוא עדיין חדש וכעת הוא בשלב הרצה. תפוז בוחנים בקפידה את ההצעות והבקשות הרבות של הבלוגרים ומיישמים מה שנראה לנכון. ובכן, אני חושב ש-5 ימים זה מספיק זמן כדי לכתוב התרשמות ראשונית. השינוי המשמעותי - שמים סוף לקידומים של עורכי תפוז עשרות, אם לא מאות בלוגרים התלוננו על שיטת קידום הפוסטים שהייתה קיימת עד כה בתפוז. לפי שיטה זו, עורכי התוכן של תפוז הם אלו שבוחרים אילו פוסטים יקודמו בעמוד הבית. עמוד הבית הציג כ-5 פוסטים נבחרים ולצידם מספר נוסף של המלצות (משהו כמו 10 המלצות) - הכל פרי בחירתם של עורכי תפוז, ללא כל התערבות הגולשים. מובן שהמצב הזה יצר אינסוף בעיות וכל בלוגר שני התלונן על כך שאינו מקודם, ולמה מקדמים כל הזמן את הבלוגר ההוא ולמה לא מקדמים אותי (אני לא מצדיק וגם לא פוסל אף אחת מהטענות האלו). אז לתפוז נמאס מהתלונות והריבים ולכן הוחלט להפסיק עם שיטת הקידום הישנה*, כך שבעמוד הבלוגיה החדש מוצגים פוסטים לפי סדר של חדש-ישן, צפיות או מספר תגובות. כמו כן ניתן להציג פוסטים מהיום, השבוע, החודש ומכל הזמנים. וכעת נעבור לפרסומות מי שגולש קבוע בתפוז כבר מכיר את זה - ככל שעובר הזמן רואים יותר ויותר פרסומות. אני ספרתי בעמוד הבית החדש של הבלוגיה 7 באנרים ענקיים, פרסומת אחת של גוגל אדסנס ובאנר של Shapo!, שנראה כמו פרסומת לכל דבר. כלומר, 9 פרסומות בעמוד אחד בלבד. פשוט זוועה. לא כיף לגלוש בעמוד כזה. זה גם לא הכל - עמוד הבית החדש של הבלוגיה מתחלק ל-2 חלקים. האחד הוא מן Sidebar (טור ימיני צר יחסית) והשני הוא הטור הרחב עם כל התוכן של העמוד. במילים עדינות, אפשר לוותר על החלק הימיני של העמוד ללא היסוס. מלבד כפתור "כניסה לניהול הבלוג", הטור הימיני לא מכיל אף לא פריט מידע חשוב אחד. אבל שימו לב, הוא כן מכיל: 2 באנרים ענקיים, קובייה מיותרת של עדכונים מה-Snooz, פרסומת של Shapo! וקובייה פרסומית של GetIT. חבל שלא הכניסו את רשימת הקטגוריות לטור הימיני, במקום לתקוע אותן בסוף העמוד במקום בו אף אחד לא רואה אותן. לשאול מה דעתם של הבלוגרים לפני ההשקה - הרי זה הבית החם שלהם המהלך הראשון של תפוז היה החלפה חד משמעית של דף הבית הישן בדף הבית החדש. מייד לאחר מכן התקבלו עשרות תגובות מבלוגרים שונים בתפוז, הכוללות עשרות תלונות, הצעות מועילות ושימושיות, ובין היתר גם דיווחים על באגים כאלו ואחרים. תפוז יכלו לפתור את כל הבעיות מראש, כפי שישראבלוג עשו בחוכמה - העלאת דף הבית החדש בנפרד ובמקביל לדף הבית הקיים. לגולשים תינתן האפשרות להגיע אל דף הבית החדש, אולם דף הבית הישן ישאר כברירת מחדל. כך, הגולשים יכולים להציע הצעות, לשאול שאלות, להתלונן ולומר את כל אשר על ליבם. כאשר יסיימו לטפל בכל התלונות וההצעות (או כעבור תקופה מסויימת שנקבעה מראש), יהיה ניתן לעלות את דף הבית החדש ולהחליפו באופן רשמי בישן. במיוחד משום שהאתר כולו מתבסס על תוכן גולשים, אני חושב שהצעד הזה היה מתבקש. התאמה אישית של עמוד הבית נמשיך עם עמוד הבית החדש עצמו, אשר מציג כברירת מחדל פוסטים חדשים מכלל הבלוגים בתפוז. אני שואל את עצמי, את מי זה מעניין בכלל? למה אני אמור להתעניין בפוסטים חדשים שעולים בכל רחבי הבלוגיה של תפוז? איך בדיוק זה יעזור לי להחשף לתכנים חדשים שמעניינים אותי? בדיוק, זה לא. תפוז יודעים מה מעניין אותי (כבלוגר במערכת שלהם, רשמתי את הבלוג שלי ל-3 קטגוריות שהן משקפות באופן כללי את תחומי העניין שלי {"על האינטרנט - ווב מאסטר " זה כללי למדיי}. ואם זה לא מספיק, עניתי על "תחומי עניין" בכרטיס האישי שלי), ואם הם לא יודעים - הם יכולים לשאול, אני אענה להם בשמחה. הם יודעים במה כל בלוג בבלוגיה שלהם עוסק פחות או יותר (משום שכל בלוג בתפוז מקוטלג ל-3 קטגוריות שונות). אז מה בנוגע להתאמה אישית של עמוד הבית? מדוע כולם צריכים לקבל את אותם התכנים בדיוק? תפוז יכולים להציג לי פוסטים חדשים שעוסקים בתחומים שמעניינים אותי, או בבלוגים שאני מרבה לקרוא בתפוז, במקום להציג לי עשרות ומאות פוסטים שהתוכן שלהם לא מעניין אותי ולא נוגע לי בכלל (מה לי ולבלוגים בקטגורייה "אמהות חדשות"?). בנוסף, היה אפשר לתת לי את הבחירה האם אני רוצה שיוצגו לי פוסטים מכלל הבלוגיה, או פוסטים חדשים שהתפרסמו בין רשימת "הבלוגים שלי", הבלוגים שסימנתי ואמרתי בפירוש - אותם אני אוהב לקרוא (רשימת פוסטים כזו אכן קיימת, אך היא מתחת לרשימת כלל הפוסטים של הבלוגיה והיא ללא ספק מוזנחת יותר, ללא תמונות ופיצ'רים נוספים). אם אתם עדיין לא חושבים שיש צורך בהתאמה אישית כלשהי, אז היה אפשר לעשות דבר בסיסי ופשוט - לתת לגולש לבחור מהי ברירת המחדל שלו, במקום לקבוע לו ללא אפשרות לשינוי. ברירת המחדל כרגע של כל הגולשים היא פוסטים חדשים היום. נניח ואני מעוניין על בסיס קבוע בפוסטים המדוברים החודש? האם אני צריך ללחוץ על "מדוברים" ואז "מהחודש" בכל פעם שאני נכנס לעמוד הבית של הבלוגיה? דירוגים והמלצות לדברי תפוז, בימים הקרובים תעלה מערכת לדירוג פוסטים והמלצות (כפתור "אהבתי") על פוסטים. אני לא פוסל מראש ויהיה מעניין לראות כיצד תפוז יחליטו לשלב את הדירוגים וההמלצות בדף הבית החדש ובבלוגיה בכלל. אני מאוד מקווה שבעזרת המערכת הזו, תפוז יוכל להציף תכנים איכותיים כלפי מעלה ולהתבסס קצת מעבר לכמות צפיות או תגובות לכל פוסט. בסופו של דבר.. לפני שהתחלתי לכתוב את הפוסט הזה עברתי על עשרות תגובות שונות בבלוגים ובפורומים הקשורים לעמוד הבית החדש של הבלוגיה. לא קשה להבין שהמון גולשים פשוט נגררים עם כולם נגד השיטה החדשה בעמוד הבית (הצגת פוסטים לפי פרמטרים כמו צפיות ומדוברים) בטענה כי תפוז מתקרב לישראבלוג או מזמין ילדים שיחגגו על ההזדמנות שניתנה להם. לדעתי, השינוי הוא בהחלט חיובי. עם זאת, אין להתסמך על פרטרים פשוטים וקלים לזיוף כמו צפיות או מספר של תגובות. לתפוז יש מערכת המאפשרת להמליץ על פוסטים, אפשרות לסמן פוסטים כ-"אהבתי" ופרמטרים נוספים שיש לחבר אותם ביחד על מנת לשלוף החוצה את הפוסטים שבאמת טובים ואיכותיים שהחשיפה הזו מגיעה להם. * לפי התגובות שקיבלתי (ותודה לבצלאל), ככל הנראה מדובר בשינוי כלל-תפוזי ולא במשהו שקשור אך ורק לבלוגיה. פחות עורכי תוכן ויותר תוכן אוטומטי.
 
למעלה