אז מה ברמן צריך לדעת?

The DDM

New member
אז מה ברמן צריך לדעת?

אהלן שוב. כמה שאלות. אני מאוד רוצה, אבל משיקולי תקציב, אני לא הולך לעשות קורס ברמנים בקרוב. מעוניין ללמוד כמה שיותר באופן עצמאי. אולי למצוא עבודה בלי קורס מתישהו, ואלי לעשות קורס יותר מאוחר (בקיץ אולי) ואז להגיע עם כמה שיותר ידע מראש. אז השאלה שלי היא ... מה צריך לדעת ברמן בשביל ליהיות ברמן ?? מה ללמוד לבד ? מה הכי חשוב ? שמות של משקאות ? סוגים ? להכין קוקטיילים ? פליירינג ? מה לדעתכם יותר קריטי שברמן ידע, כדי שהוא יוכל לפחות להתחיל לעבוד אני מכיר מותגי אלכוהול, אבל בעיקר כלקוח, לא כברמן... ואני מאמין שחסר לי המון ידע מה הלאה ? קראתי קצת באינטרנט ... כל מיני מקומות... אז אני יודע על תהליך ייצור, ועל היסטוריה של כל מיני משפחות אלכוהול (מרטיני, בקרדי, כל הסיפורים על הטקילה) - לא יודע כמה חשוב לי בכלל לדעת את המידע הזה.... האם אני בכיוון הנכון בכלל ?? יש אולי עוד המצלות ? קישורים ? משהו ?
 

obbb

New member
לגבי קורס

לא חסרים ברמנים שהצליחו להתחיל ולהתקדם בלי קורס, אבל יהיה לך מאוד קשה למצוא עבודה בתור ברמן בלי קורס במיוחד בבר. אולי במסעדה, בית קפה וכו' - יותר אפשרי. אבל בבר יהיה מאוד קשה בלי פרוטקציות (וגם עם..) וגם ככה לא קל לבוגרי קורס למצוא מקום ראשון טוב כייפי ורווחי ובדר"כ מתחילים מאירועים, בתי קפה או מסעדות. אני ממליץ על הספר "שר המשקים" לכל הידע העיוני שאי פעם תרצה לדעת. אבל איך לעבוד עם אלכוהול צריך לדעת ולתרגל וגם מה שמלמדים בקורס לא מספיק ותמיד יש עוד ללמוד מבחינת עבודה נכונה ללא קשר לידע עיוני, שלא נדבר על שירות לקוחות ויחס וכו'. ממליץ לרכוש את הספר ולהתחיל בבית קפה / אולם אירועים ולנסות לאט לאט להתקדם למרות שהמעבר בין מקום שלא מתעסק בעיקר עם אלכוהול לבר שכן - עניין הקורס יכול להוות מכשול אבל בעזרת מוטיבציה ידע ובטחון אפשר להתגבר עליו. שים לב שעומדת בפניך דרך לא קלה ואני שיש לי קורס ונסיון בבר אמיתי, יושב בבית וכותב במקום לעבוד בנתיים, כי באמת לא קל למצוא מקום עבודה טוב ולהתקבל אליו. (הכל יחסי) בהצלחה. אופיר.
 

nunimon

New member
הכי הכי הכי הכי הכי הכי....

חשוב:לדעת לשתות. לא לפחד מניסוי ותהייה, ולהיות יצירתי. את הדברים הבסיסיים אפשר ללמוד משיטוט באינטרנט, או המלצה שלי - לעבור קורס באחד מבתי הספר. מצדיק את המחיר.
 

The DDM

New member
גם בשביל לשלם לקורס צריך לעבוד.

וחשבתי שיהיה נחמד לעשות את זה כברמן... קצת יותר קל להתחבר גם בקורס עם ניסיון. חשבתי על לעבוד אפילו באיזה אולם אירועים עד שאוכל לעשות את הקורס ולהתקדם למקום יותר 'זוהר'. השאלה היא מה אני צריך לדעת כדי להתחיל, ואיך אני לומד את זה מז"א "לדעת לשתות" ??למה אתה מתכוון בזה ? מה צריך בת'כלס לדעת ואיך לומדים את זה ? בשבילי "לדעת לשתות" זה לדעת כמה לשתות בלי להגזים, לא חושב שאנחנו משתמשים באותם מוסגים פה.
 

nunimon

New member
אז ככה.

בשביל לדעת לשתות - זה השלב הראשון: למצוא את עצמך שיכור . בבוקר כשאתה פיקח, אתה צריך חבר שיעזור לך לזכור מה שתית, כך שפעם הבאה, תבין שאתה מתקרב לנקודה הזאת - תפסיק. מבחינתי לדעת לשתות - זה לשתות הרבה סוגים של אלכוהול, לטעום, למצוא דקויות והבדלים, למצוא טעמים דומים, להכיר כמה שיותר מהבקבוקים. אם תהיה אפילו באולם ארועים , ולקוחה תבוא ותגיד שהיא רוצה משהו חריף וקלאסי, מה תתן לה? רום? וודקה? אולי גין? או וויסקי? ואם נגמר הויסקי המסויים הזה, איזה ויסקי דומה בטעמו? מסכים איתך שתחילת הדרך וצבירת נסיון באולם ארועים זה נחמד, אבל התהליך אמור להיות הפוך. באולם ארועים אתה מתרגל עבודה מהירה, ושירות מהיר, תפקוד מהיר, ויעיל. וזה שלב אחרי שהבנת קצת , ולפני שאתה יוצא לברים האמיתיים. בתכלס, כמו שכבר אמרתי, יש כאלו שיקפצו למים, ואם אתה כזה, אז אתה צריך להכיר קצת שמות של בקבוקים (וודקה גין רום טקילה, ליקרים בסיסיים, ומעט ויסקי) ולהכיר קוקטיילים נפוצים (טקילה סאן רייז, סאן פרנססיקו בלאק ראשן ועוד כמה) . זו התחלה מספיקה לאולם ארועים. משם זה כבר ניסוי ותהיה.
 
לא מסכים

עם הטענה שהכי חשוב לדעת לשתות. חשוב מאוד לטעום אבל זה לא הדבר הראשון שהייתי שולח אותך לעשות. ולהשתכר?? אצל ברמן טוב לא תקיא..... אבל רד מזה בינתיים. למד אודות סוגי האלכוהול הקיימים, עד לאיזו רמה שתרצה לשאוף אליה. חשוב לדעת ממה עשוי כל סוג משקה, למה ההבדלים בשמות (טקילה\מזכל למשל, או whisky/whiskey או קוניאק\ברנדי וכו) מהו תהליך הכנה אופייני לכל סוג שיכר, בהמשך גם תמצא את עצמך מכיר את אחוזי האלכוהול המשקאות ושילובים מוצלחים. אבל זה כבר יבוא עם ההתעסקות, עם הנסיון. לגבי קוקטיילים, כמובן לא יזיק להכיר את החשובים אבל זה לא מקום ראשון ברשימה ומאוד תלוי היכן תגיע לעבוד. שים לב שבכל מקום מכינים כל קוקטייל קצת אחרת. מציע לך לרדת מעניין המסעדות ובתי הקפה אם בבר אמיתי אתה חושק, כי סיכוי טוב שתתקע שם הרבה זמן ולא תגיע לעולם להיות ברמן ממשי. אם אתה ירוד מרעיון הקורס גם כן, עלייך למצוא בר (קטן, פשוט, במצוקת עובדים, וכו וכו) שיקח אותך לעבודה ושם תלמד את המקצוע. מכאן והלאה אתה תתקדם כפי יכולתך והכייף שלך. זה כמו רשיון נהיגה, לומדים ממש רק כשעולים על הכביש, וגם אם עברת קורס ויש לך "רשיון", אתה לא בהכרח כבר ברמן מוצלח... אז דחוף עצמך לבר כלשהו ושיהיה בהצלחה. המקצוע באמת כייפי.
 
מה שברמן צריך לדעת

אני חלילה לא מזלזל בחשיבות של קורס ברמנים. בתור אחד שעסק במשך שנים רבות בתחום, גם בניהול של ברים רבים ומשובחים, וגם מן הצד של ההדרכה, קורס ברמנים זו דרך מצויינת להתחיל את המסע בתחום המדהים הזה. מצד שני, אם אתה נמצא כרגע במצב כלכלי שאינו מאפשר לך לעשות קורס, ויש לך את המוטיבציה ללמוד לבד, אז דע לך שרשת האינטרנט זה מקום מצויין ללמוד בו על עולם האלכוהול. ישנם המון אתרים לא מעט אתרים העוסקים בתחום, חלקם רציניים יותר וחלקם פחות, ויש המון חומר בתחום באתרים שאינם ישראליים. אולי אני לא אובייקטיבי, אבל יש מקום מרכזי אחד שמרכז בצורה המקצועית ביותר ומקיפה מאוד את עולם האלכוהול: אלכופדיה - אנציקלופדית האלכוהול האינטראקטיבית. אתה מוזמן להתחיל שם, ובכל ערך באנציקלופדיה תמצא גם קישורים חיצוניים לאתרים נוספים בתחום הספיציפי להעשרה. אנצל במה זו כדי להזמין את יתר הגולשים באתר, אלו שיש להם נסיון והיכרות טובה יותר עם התחום לתרום מידיעותיהם לאתר. צ'ירס!
 

The DDM

New member
השאלה היא כמה זה יעזור לי

המטרה שלי בסופו של דבר זה להתחיל לעבוד אז כן, אני מכיר את האלכופדיה, וקראתי הרבה חומר על אלכוהול שם. אבל מה אני אמור לעשות בשביל באמת להתחיל לעבוד בתחום ? לקרוא על איך מייצרים וויסקי זה מעניין, אבל זה לא ילמד אותי לעבוד מה כן ? מה אני צריך לדעת לעשות בשביל להתחיל לפני שאני מגיע לבר, מה אני כן צריך לדעת ומה פחות.
 
למעלה