אז מי פה אוהב DROPJES?

iris mom of two

New member
אז מי פה אוהב DROPJES?

מלוח, כפול מלח? אני מכירה שאוהבים את החומים עם שלוש פעמים מלח. אני אוהבת את הפשוט. מקסימום כפול מלח. קשה להשיג פה, אבל מדי פעם מוצאים. אילו עוד מאכלים הולנדים נראים מוזרים, או לחילופין התלהבתם? צ'יפס במיונז - מגעיל לדעתי. HERRING עם הרבה בצל בלחמניה: הפה שלי כבר מתחיל להזיל ריר, בכלל הMATJAS בהולנד מדהים (ולא הייתי בהולנד כבר 26 שנים, אבל נוסעת הקיץ). יש גם מאכלים אזוריים, כמו הסוכריות שניתן למצוא רק ב ZWOLLE בטעם קפה (שווה לנסוע לשם לקונות אותם). א מה איתכם?
 

ronnl

New member
איכס!

DROPJES זה הדבר הכי מגעיל שיש ואני לא יודע איך J מסוגל בכלל לזלול אותם ולפעמים אם אני קונה אז זה נגמר תוך דקות ציפס אני אוהב אבל עם רוטב ברביקיו או סאטה או רוטב בוטנים הרינג אני אוהב אותו מבושל עם מקרוני וירקות למשל נע זה פשוט לא טעים לדעתי מה עוד? לא יודע במה להתחיל ...
 

מלפפiן

New member
גועל נפש!

שונאת Drops... גם לא מבינה את הדבר המוזר הזה, אם זה ממתק אז זה אמור להיות מתוק, ואם זה לא מתוק אז לא אמור להראות כמו ממתק... צ'יפס במיונז זה יאמי, הרינג זה לא השטח שלי (הצמחונות...) אבל מה שכן, זה אוכל אינדונזי, גאדו גאדו זה פשוט יאמי, וכמובן רוטי!!!
 

iris mom of two

New member
לא אומרים איכס על אוכל!

מזכיר לי סיפור: לפני שנים רבות גרתי בניו יורק, בא אלי להתארח ידיד ישראלי ואחותו. כולנו בני הולנדים וגדלנו על DROPJES, ומשוגעים על השחור שחור מלוח! בקיצור, מישהו הקריץ שקית מלאה, ואנחנו אכלנו בתאווה. השותף שלי לדירה ישראלי בלי קשר להולנד רואה אותנו נהנים ולא מאמין לנו שזה יגעיל אותו. בקיצור, ניסה, כמעט הקיא ובנוסף בזבז לנו ליקריץ שלם! זה בהחלט טעם שצריך לגדול איתו, אני מהאוהבים.
 

made in holland

New member
חולה על dropjes

מלוח מתוק מתוק/מלוח הכי טוב זה honingdrop חוצמזה אני מת על zeeuwse babbelaars אבל אין פשות אין כמו hagelslag
 

ronnl

New member
מסכים איתך על HAGELSLAG

למרות שאני לאחרונה לא קניתי קופסא אחת אפילו!
 

iris mom of two

New member
אפילו הבן שלי

שהוא רק רבע הולנדי חולה על hagelslag, אני עדיין אוהבת מאושייז יותר, במיוחד את הוורוד כחול. יש גם את אלו בטעם אנאיס
. ועוד שאלה, מי קונה אות של שוקולד ליומולדת? אמא שלי עדיין מנסה לעשות את זה בשבילי (רק עם I כאות ראשונה, אין שם מספיק שוקולד, לא פייר, וכן אני יודעת שזה על פי משקל).
 

made in holland

New member
אותיות שוקולד לא קונים

ליומולדת אלה לsinterklaas ונכון הכי טוב זה שם שמתחיל בm או w וmuisjes אוכלים בלידות על beschuit ממממממ דרך אגב יש פה בארץ הרבה chocolade letters שהם קרוב לפק טורף שלהם droste וvan nelle מוכרים הרבה שתוקים לארץ כנראה.
 

iris mom of two

New member
נכון!

לSINTERKLAAS, שחל בחמישי לדצמבר! יש לי חברה הולנדית שגרה פה בארה"ב, והיא תמיד בוכה שהיא הפסידה זמן של מתנות. אני לא גרה בארץ, אני גרה בארה"ב. הקשר שלי להולנד הוא דרך האמא, כמו שאמרתי. מה שמצחיק הוא, שפה ההולנדים מחפשים אחד את השני בדיוק כמו הישראלים ואני מתקבלת כחצי הולנדית, רק בזכות המידע (המועט) שיש לי על התרבות ויכולתי הזעומה לגמגם את השפה.
 

ayala26

New member
יש לנו עדיין 2 קופסאות מלאות

של מאושייז בצבע כחול מאז שהבן שלי נולד. אני לא כל כך אוהבת את טעם האניס. עכשיו ל-paas נותנים שפנים משוקולד.. הבן שלי קיבל אחד מתנה ממוכרת בחנות בגדים ושכחנו אותו בסל של העגלה.. פתאום התחיל האביב והשמש זרחה.. השפן הזה כבר לא יחגוג פסחא
drop אני לא אוהבת (זה גם בטעם אניס) וחבר שלי חולה על זה ואוכל עד כאבי בטן
 

str33tcat

New member
es-../images/Emo182.gif ??

לא ולא! חבר שלי כשביקר פעם ראשונה בארץ, הביא חבילה עם כל מיני. עוד איכשהו הצלחתי להשטלת על המתוק? אבל כל האחרים... כמה ימים אחרי שהוא חזר להולנד, החבילה עדיין הייתה על השולחן שלי ליד המחשב. פתאום באה אלי אחותי ואומרת לי - תגידי מה זה הגועל נפש הזה שיש לך על השולחן???
הקיצור - לא!! נ.ב. חבר שלי שעכשיו שוב בארץ, אמר שדבר ראשון שהוא עושה כשהוא חוזר להולנד - מחפש מקום שמוכר חומוס ישראלי!!
 
למעלה