אי דיוקים
בקרת הצליל (Tone Control) היתה נפוצה מאוד במגברי שנות ה-70 וה-80. הן באירפאים והן ביפניים. לא רק זאת, ניתן היה לבחור את תחום התדר של ה-Bass ושל ה-Treble. חלקם הוסיפו Mid וגם רמות שך Loudness. למשל YAMAHA הוסיפו כפתור לשינוי Loudness רציף. חלקם קישרו בין ה-Loudness לעצמה (כפתור ה-Volume).
אך אילו חיש נעלמו, ופינו מקומם למגברים ללא בקרת צליל בכלל. בעיקר מגברים שנועדו לקהל הקצת יותר "מבין". גם מבחינת ביקוש, וגם מבחינת היצע, משחקי הצביעה (שימוש בבקרת צליל) פחתו דרמטית.
מה קשור כלי נגינה...זה תחום אחר לגמרי.
גם ברסיברים (כולל ק"ב) יש מצב Direct. זאת מפני שיש לכך ביקוש. גם אקוויליזרים, שהיו נפוצים באותם ימים, הלכו ונעלמו. לך חפש אחד היום (חדש!).
עיקרון המדידה, הפך מזמן לבדיחה, אבל אתה מתמיד בה.
היו ימים שחברות (כמו Naim) בכלל לא פרסמו נתונים! גם במגבר הנידון (החדש) חלקם חסר! ובמכוון! למשל, החברה הזו לא מפרסמת כעיקרון נתון DF. בבדיקה מול מהנדסי החברה, תקבל תשובה תחמקת ולא מדויקת. בדוק.
נתונים ככלל:
עוד בתקופת Bob Carver, הבינו שגם לנתונים יש גבולות. למשל, אין האוזן שלנו רגישה לעיוותים מתחת ל-0.2%. גם 0.5% זה בסדר. נתון של 0.0015% לעומת 0.015%, מיותר. זה רק להצביע על הישג הנדסי. נו שויין, לא ב-80% עצמה...
גם שינויים ב-Fr אינם מורגשים בתחומים של שמתחת ל-1.5dB. בדוק. כך שמגבר עם רוחב סרט של 20Hz-20kHz +/- 0.5dB הוא מגבר Flat.
החובב המצוי, אינו בא מרקע מקצועי. זה שמעט הגולשים שיש פה, כן, יוצא מהכלל. אולי החובבים למדו דבר או 2 על נתונים, אך בעיקר ברמת ההשוואה, הבנה מה עדיף וכו'. הם עדין לא ברמה לבצע מדידה, או להבין כיצד לחשב עובי כבל לרמקול
. כאשר זה מגיע לידע באודיו, רובם לא ממש מבינים. לך לך לכמה פורומים מקבילים וקרא...יש המון דיסאינפורמציה, יש בורות, ויש הרבה עבודת אלילים. כאן, בעיקר אצל מי שנותר, יש נטיה לכמת הכל לנתונים, מהבנה באלקטרוניקה, אך עם אי הבנה בתרומתם לשמע. המגמה הקיצונית (הייתי אומר, אם תרצו) הדירה את רגליהם של רוב החובבים לפורומים אחרים. כאן נותרו אנשים שחושבים במושגים של מגברי שרת ומדידות, אך הם שמים פקקים באזניים ובעיקר מעדיפים להמשיך עם עיניים קשורות.