אז עד היום היה לי מגבר CKEEK EVO, והיום רכשתי

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אז עד היום היה לי מגבר CKEEK EVO, והיום רכשתי מגבר CAMBRIDGE AUDIO AZUR 840A, מיד 2.
ומה אגיד לכם? פתאום גיליתי שלצליל יש נדבכים נוספים, שאותם כלל
לא היכרתי.
על אותם רמקולים, הסאונד נשמע פשוט אחרת.
הדיבור חד וצלול, אבל יש עומק ויש נפח חדש לחלל שבו מתרחשת הדרמה.
ובמוסיקה? פשוט גיליתי צלילים שפתאום צצו משומקום.
איזה קטע? אותו מקור, אותם רמקולים, אבל התוצאה שונה לגמרי.
גם תחושת הבמה היא אחרת וטובה יותר, ובקיצור, עולם חדש ואחר.
 

Ron W

New member
אני נגד קונספירציות

שני מגברים שמתיימרים להשמע שקוף בהספק שמכסה את הדרישה
לא אמורים להשמע שונה. במידה וכן ניתן לבודד ולהגדיר חשמלית מה קרה.
דוגמא במיקרו מגברי שרת אלקטרוניים הם כמו אבני בניה
אם הם עונים על הדרישות תוכל להחליף יצרן או מודל בלי השפעה על
ביצוע המעגל. אותו כנ״ל מגבר אודיו בקופסא שנועד לשרת מערכת.
מדוע בעצם השקעת זמן בחיפוש מגבר?
לגבי אותו מגבר שהושפע מתריס חשמלי יתכן והיתה בו בעיה כלשהיא.
יתכן שנוי ברגישות כניסה שגורם לזוית שונה של ווסת הווליום*
או מצב שונה של הענות (תמיד להשוות במצב direct)
כמו שציינתי לגבי כבלים וכד׳
השוואה דורשת מיתוג מהיר לזכרון קצר
התרשמות תמיד מוטה מהחלפה למוצר שנחשב טוב יותר בדיעבד.

* סיפור משעשע חאפר מחב׳ הגברה, טען שהקונסולה
לא דוחפת את המגבר כמו הקודמת שלו. כי התצוגה כמעט על הצהוב
מעבר לירוק (bar led) כדי להשמע חזק - ובקודמת היה הרבה פחות
כלומר התצוגה גרמה לו לחוש שזה חלש..
כל שנדרש היה לתאם את רגישות התצוגה בבורג קטן ואח״כ זה
זה ״נשמע פשוט אחרת..״
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
בפתיח דבריך כתבת, ש"שני מגברים שמתיימרים להישמע שקוף בהספק
בהספק שמכסה את הדרישה לא אמורים להשמע שונה."
אז רשמת: "מתיימרים", ודי לחכימא ברמיזא.
בעיקרון, ההמגבר של קריק מתיימר להיות המגבר המתאים ביותר לרמקולי EPOS, שכן, קריק הוא אחד
מהשותפים של החברה ולפי הפרסומים שלו, המוצרים שלו הם המתאימים ביותר לרמקולים שבנדון.
מדובר במגבר שכשאתה פותח אותו, הוא מפוצץ באלקטרוניקה, והוא גם די יקר יחסית למגבר בסדר גודל כזה.

לעומתו, המגבר של קמברידג' אודיו נחשב כאחד המגברים המצטיינים בשוק, וגם "שיטת" ההגברה שלו אינה
מושתתת על דחסף "רגיל".
אז... בוא ואקשה עליך:
א. האם גם מגבר שפופרות נחשב באמת כשקוף?
ב. אילולא היו הבדלים בין הביצועים של המגברים השונים, האם הייתה לכלל יצרני המגברים זכות קיום?
והלוא לדבריך, "כולם אמורים להישמע 'אותו דבר'"...
ג. והנה. קיים יצרן בשם HEGEL, שמוצריו בכלל יקרים אש. קח לדוגמא את ה-H-300 שלו.
https://www.hegel.com/products/discontinued/h300
למה הוא כזה יקר? ולמה הוא באמת מתיימר להיות מוצב ב"סוף הדרך"?
ד. עובדה, שאודיופילים רבים יגידו לך, שאין שני מגברים של מותגים שונים שהם זהים בביצועים ועובדה נוספת
היא, שמגברים שונים שנבדקים ע"י אותם "מומחים" זוכים לקבל ציונים שונים. האם לא די בכך?
אז בכל זאת, נראה שיש הבדלים ולא רק בכיוון של מד העצמה...
ה. ומהו מקדם ההגברה של שתי הקונסולות שהזכרת? או: האם עכבת הכניסה שלהם זהה?

ו. אז אני כבר אומר לך, וללא כל וודו, ועם אותם כבלים ששירתו קודם את הקריק: יש הבדל ניכר. נקודה.
ז. ואם כבר הזכרת את תופעת התריס (טפיייי)... לפני ואחרי האירוע, המגבר לא שינה
את תכונותיו לפחות עפ"י יכולת השיפוט שלי.
ח. בעבר ראיתי בדיקת מבחן של מגבר, שנבדק באופן גרפי, כשהוא משמיע גל מרובע:
השוו גרפים של אותו מגבר לגרפים של מגברים מתחרים.
הגרף במגבר שאני מדבר עליו, היה הגרף שהיה הדומה ביותר לגל מרובע.
אז למה "רק הוא"?
 

Ron W

New member
המיתוסים שייכים למאה שעברה כולל השפופרתיים
מתיימרים הכוונה שואפים ומתוכננים לביצוע ובוודאי שלא יצרו מגבר
עבור רמקול מסוים - גם אם הפרסום משרת את שתי החברות.

לא ברור איזו שיטת הגברה טוענים שאינה דחסף רגיל
כל מגבר כולל ספק מתח דו קוטבי ורכיבים שמושכים זרם ל 2 הקטבים
לחלקם משוב מעט שונה אך המטרה זהה להגיע להכפלת אות הכניסה
בלי שנוי צורת הגל. (תחת עומס)
כולל היסט פזה שפעם ציינת בעצמך
ניתן לראות בהשוואת גל ריבועי.

בהמשך להקבלה למגברי השרת (op amp) הרי שה׳סנובים׳ נוהגים להחליף
אותם כביכול ברכיב בטכנולוגיה עדיפה ללא צורך או הבדל מוחשי / טכני
מה שקרוי mod

אודיופיילים מכונים כך בשל היכולת לזהות מותגים ללא מבחנים עוורים..
בניגוד להשפעה משמעותית שיש לרמקול כולל בעיוותים ובעקומת פיזור
המגבר הוא בין המרכיבים שפחות נוטים להעיב - כל עוד הם מגבר נטו.

כמו במכונית: 2 רכבים יביאו אותך לאותה נקודה באותה תאוצה וזמן
אחת תעלה פי 5 כי המנוע שלה נראה מורכב וחזק בהרבה והעיצוב מושקע.
כל עוד לא פרסמו נתונים המבדילים אותם בביצוע הפיסיקלי
אפשר למלא חוברות שלמות של סופרלטיבים ולא תוכל להתווכח איתם.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
לדעתי קיימות 2 אפשרויות למתן הסבר לעניין:
1. שאתה טועה, ובכל זאת, ניתן למצוא הבדלים בין המגברים השונים [גם בהתחשב
בעובדה, שאלה לא מגברים של "סוף הדרך האודיופילית", והם נמצאים אי שם באמצע הדרך].
אלה לא כלולים בקבוצת ה"הכי יקרים" אף כי אינם זולים, אבל ברור שיש טובים מהם,
ששואפים באמת להגיע לשלמות שאתה מדבר עליה.
2. ושוב.. יצרנים שונים פיתחו אפילו פטנטים, שהופכים את המוצר שלהם למשהו שלא
ניתן להעתיקו, ואיזו סיבה יש להם לפעול כך, אם ממילא כל מגבר אמור לתת בדיוק
את אותה תוצאה?
ונניח שמגבר קריק יכול לדחוף נהדר כל רמקול, ולאו דווקא רמקולים של אפוס. אז מה?
אז הם טוענים שאת האפוס הם דוחפים "הכי טוב" וזה רק גימיק. אבל אתה בהחלט
מוזמן להאזין בביתי לשני המגברים, כשהם מחוברים בדיוק לאותם רמקולים. אין לי
שום ספק שאתה תחוש בהבדלים.
חוצמזה, גם כאשר עיביתי את הכבלים שבין המגבר לרמקולים (וכולה כ-2.5 מ' לכל
רמקול), ניתן היה לשמוע שיש הבדל בצליל. ה'תיאוריה' בהסבריו של מיכאל לנג הוכיחה
את עצמה, ואינך חייב שתהיה אודיופיל מושבע, כדי שתוכל להבחין בכך, למרות שהיו
כאן בפורום טענות שסתרו את הסבריו.
ולגבי היתרונות ה"מיוחדים" של המגבר הזה: "הטכנולוגיה הבלעדית של החברה
CLASS XD שהוצגה בעבר והציגה עליונות על פני המתחרים עכשיו טובה עוד
יותר בשילוב הפיתוחים שנעשו בשנים האחרונות ומציגה את הטוב משני העולמות.
הטכנולוגיה מציעה את היתרונות של מגברים שהם PURE CLASS A
שמעניקים דיסטורשן נמוך במיוחד ושליטה אבסולוטית ברמקולים בעוצמות נמוכות
ועם זאת מנטרלת את החסרונות של העבודה ב-CLASS B.
ה-AZUR 851A עובד מחוץ לפידבק המתקבל בכל מגבר, כך שאין התערבות במעבר הסיגנל לרמקולים.
 

Ron W

New member
ואולי אתה טועה בטכנולוגיה בה אתה משתמש להשוואה?
בניגוד לצגים בהם בהנחה שהם מכוונים לאידאלי ניתן לראות אחד מול אחד -
באודיו המשימה מורכבת בהרבה ותלויה בחומר המושמע על כל פרטי פרטיו.
השוואה למען מציאת הבדלים כשלעצמה לא מחייבת שההבדל לטובה
או שיש בו תוספת מבוקשת להאזנה.
השוואה היא תורה שהרוב כלל לא בקיאים בה ויש לה כללים ברורים
1. לא להיות מושפע או לדעת מה המגבר המושמע / כבלים / עובי הכבל
2. לערוך את ההחלפה מהר ככל שניתן ובעוצמה זהה במדויק

בתאוריה נכון יש הבדלים טכניים לקצה גבול היכולת של מגברים
השאלה אם בהאזנה אופיינית הם יגרמו לך לחוש שמשהו השתנה

אני יכול להציע לך מבחן בו שני המגברים יפעלו ולא תדע
מי מהם מחובר ולחזור עליו מספר פעמים כמו סקר פוליטי (עם עוד בוחרים)
אפילו פספסת פעם אחת משמע השיפור לא מוחשי ומוחלט
שים לב שצריך להיות שיפור לכוון צליל אוטנתי מקורי.

לפחות היית מציין פרמטר בנתונים המדגים עדיפות היה ניתן
לפתח דיון תאורטי..פטנטים ניתן להמציא בלי סוף גם ללא
תוחלת לאיכות הצליל אלא לשלל גורמים כמו פשטות הייצור
אמינות או דוקא הוזלה במחיר.
 
מה זה מגבר שקוף?
זה מגבר שהמכסה שלו מפרספקס?
לפעמים, כאשר לקחו רסיבר A כנגד רסיבר B עם נתונים עלובים, הם נשמעו אותו הדבר. מאז עברו הרבה מים מתחת לגשר.
נדמה שהגישה שלך מאוד טכנוקראטית. הכל נשמע אותו הדבר, אם זה לא במימדי מדידה (Fr. THD, SNR, וכו') אז אין לו צליל. בתערוכה האחרונה בכפר המכביה, היו עשרות חדרי הדגמה, ולא היו 2 עם אותו הצליל...לא את כולם אהבתי, אבל הם בהחלט נשמעו שונה. אפילו האוזניות.
 

Ron W

New member
שקוף כשמו לא מתיימר להעשיר את הצליל וליפות אותו
אם למגבר יש צליל משלו כמו צבע שנותן רמקול
הוא לא בהגדרה איכותי
תערוכות הן בטח לא מדד להשוואה בין מגברים
אולי בין רמקולים בהם ההבדלים דרמטיים
ועוד בחדרים שונים / עוצמות שונות
איך בכלל ניתן לשים את האצבע על המגבר כשאתה
מקשיב למערכת שונה בחדר שונה - הזוי הייתי אומר..

ובכלל אני יכול לתקוף מכוון שונה - שכן חשתי
לא אחת הבדלים של צליל מוצק או הדוק ומפורט
אבל בהשוואה מדוקדקת ההבדל התבטל
רובו נבע מעוצמות שונות או שנוי טונאלי של המגבר
דהיינו עקומת הענות ללא מצב flat שניתן לבחור
מנגד תקלות ממש בדרגות יציאה גם לא קל לאתר רק בהאזנה
אלא אם יודעים מה לחפש ובאיזה עוצמה - על אחת כמה שנויים
טכנים קלים.
 
ממה נובע ההבדל?
להזכירנו, שכל בדיקה של ציוד הגברה (AP) נעשה עם עומס התנגדותי טהור של 8 אוהם. בחיים האמיתיים של המגבר, הוא דוחף עומס מורכב שלו מרכיב השראי וקיבולי, והעכבת יכולה לנוע כדי 1/2 מהעכבת הנקובה (פחות מ-4 אוהם) וגם להגיע לפי 4 (32 אוהם). עם עומס כזה, אין מגברים מתמודדים זהה, כמו עם נגד 8 אוהם טהור בבדיקה...
מעבר לכך, בתחום הדינאמי והספק, גם שוני במבנה ספק הכוח, גודל השנאי, ערכי הקבלי סינון ואפילו אופן החיווט ישפיעו.
שקוף, להבנתי, נובע מהעובדה שאין "צבע" במגבר: כלומר שה-Fr שלו שטוח בתחום השמע, והוא לא תורם שינוי טונאלי. רוב המגברים ב-FLAT, ובמיוחד אילו שאין להם TONE CONTROL, או שיש להם לחצן BY PASS, לא עושים זאת.
עוצמה: זה בזכות עקום פלטשר מונוסון, ואוזן האדם. אני מניח שאדם שמחליף מגבר, והחדר, הרמקולים, המקור והרגלי ההאזנה נותרו כשהיו, המוזיקה תתנגן בעצמה דומה אם לא זהה, לזו שהתנגן קודם. אין מדובר בהדגמה מכוונת של מוכרן שובב ואינטרסנט. מה גם, שהטריק הזה כבר מוכר ורוב החובבים לא נופלים בו.
תקלות? מגבר תקין. אין לתקלות מקום בהשוואה כזו. הרי שזה ברור שאם המגבר לא תקין, הוא ישמע שונה ולא טוב.
 

Ron W

New member
טיעונים ישנים נושנים עליך הראיה להוכיח שמגבר לא מדייק בעומס
דבר בעובדות אחוזים הספקים ומדידות
כי מה שנמדד לא בהכרח נשמע
אך מה שנשמע ועוד איך נמדד
לרוב המגברים שיצרו את המיתוס היתה בקרת טון כלשהיא
ולא תמיד לחצן direct
קרא לדוגמא את ההמצאה של class xd בהסבר של משה הרי זו הונאה קלאסית.
לא מזכירים שרוב מגברי האודיו המודרניים (להוציא ממותגים)
פועלים ב AB ולא B ועיוותי מעבר אף נמדדים בנתונים לרמה זניחה.
רק לפרופורציה יש בתעשיה מגברי הספק ששולטים במנועים
שם העומס הוא לא להניע אויר אל משקלים משמעותיים וההענות לדיוק במהירות
עד כדי חלקי סיבוב לדקה מצוינת בגלל משוב ונתוני הספק שהולמים את הדרישה
אותו כנ״ל במגבר אודיו = אין בו שום יחוס שדורש בדיקת האזנה
הרי ניתן לדרוש ליצרני מעגלים משולבים לשמוע מגברי שרת

בוודאי שנתון כזה בחתימת אודיופייל הוא תקן חדש בתעשיה

שלא לציין להאזין לחיוון בנפרד ולקבלים - בסופו של יום התכנון
קובע ובדיקות חשמליות מאשררות את הנתונים כשהאזנה היא לביקורות
ספרותיות למגזינים.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
רק תיקון אחד קטן במחילה... ההסבר על ה-XD אינו שלי. הוא
מועתק מהאתר של אלגזי (היבואן), שלבטח תרגם זאת מהאתר המקורי של היצרן.
ולא יעזור לך. מי שהורגל בהאזנה, יידע לזהות הבדלים [לטוב או לרע] בין מגברים שונים,
כשם שיידע לזהות אותם גם בעת השוואות של רמקולים.
יהיו שקופים ככל שיהיו, ויהיו נטולי שליטה באופי ה"טון".
דומה הדבר לעובדה, ש"כל הכינורות נראים אותו דבר", אבל בכל זאת, יש סטראד,
יש גווארנרי, יש גווארנרי אל ג'יזו, יש אמאטי ויש קלוץ.
האם הם יישמעו "אותו דבר"?
מובן שלא.
נכון. לכינור יש חותם של כינור, אבל קיים שוני רב בין כל אלה שנמצאים ברשימה שכתבתי.
ואגב, די בכך שתרכיב על הכינור מיתרי גיד של פירסטרו או מיתרים של טומסטיק
לדוגמא, כדי שהחותם של הטוב שבכינונות יאבד את צביונו העדין.
 

Ron W

New member
לא צריך לעזור לי... היצרן אינו מכון תקנים שמחויב לאמת בפרסום
מי שהורגל לשמוע הבדלים בגישה של הונאה עצמית
או הנאה.. ישמע - הצעתי לך דרך מושכלת לבדוק
הסברתי גם מדוע אין טעם בפטנטים ישנים לטיפול בעיוותי מעבר
אפילו במגברי טרנסיסטורים כמו מרנץ משנות ה 70
היה מעגל Bias פשוט שהזרים זרם קבוע בדרגת היציאה.
כדאי לשמוע מגבר ללא מעגל bias אין בעיה להבחין בשמיעה
או בבדיקה חשמלית. אין מגברי סטריאו class B לכן זו הונאה בריבוע !
כל ההקבלות לכלי נגינה הן עוד איוולת שאין כדוגמתה
להוכיח את טענותי בהקלטות העושות שמוש במגברים
(וכן קדם מגבר גם משפיע לדעת אודיופיילים שהרי כל עיוות
שהוא מייצר מוכפל לפחות פי 10 בהגברה)
לא מפרטים על גבי המדיה באלו מגברים השתמשו
אולי יציינו מקרופון או שיטת הקלטה ואת שם הטכנאי
בקונסולות עריכה טובות מאוד ובאולפן האות זורם
עשרות מטרים ודרך כמה וכמה מגברים קטנים
ולא טורחים לציין אותם כחלק מהיצירה
 

ortodox

Member
קטונתי, לא נכנס לדיון, אבל האנאלוגיה..
לכינור צורמת במחילה, אם ניתן להשוות משהו אליו, הרי זה רמקול שהרי מרכיב דומיננטי בצליל שניהם הוא תיבת התהודה עליה או בתוכה מותקנים מיתרים או יחידות רמקול, לפי הענין. מגבר הוא קופסה נאה לרוב, אבל לזו אין משמעות בכל הנוגע לצליל, על זה האחרון מופקדים אותות חשמליים לנגזרותיהם.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
יש אמת ויש אי דיוקים.
ככל שלמדנו, יש חוליות רבות ושונות בשרשרת, מרגע הישמע הצליל, עד קליטתו
בעזרת מיקרופונים "טובים", טיפול בהגברה, המרה (כן או לא) מאנלוגי לדיגיטלי והקלטה.
מכאן, אנו מגיעים לשיחזור = להשמעה.
שוב: קליטת השמע והגברה ראשונית (אנלוגי או דיגיטלי והפיכתו שוב לאנלוגי), והגברה סופית.
מכאן לרמקול שהוא כדבריך תיבת תהודה.
אבל לכל חוליה יש נקודות תורפה, וגם המגבר תורם את חלקו לעניין.
מגבר טוב יתרום פחות ומגבר רע.... יעוות את צורות הגל ויגרום לעיוותים, שיקלקלו מראש
את הצליל המורכב של הכינור. מה שהרמקון יעשה עם זה בהמשך, זה עוד סיפור
שייתן את חותמו בשרשרת המלאה.
 
סובב ומסובב
כפתורי בקרת הצליל נעלמו מזה זמן מרוב הציוד ב-HI END. ובאילו שלא, תמיד אפשר לסובב אותם לאפס.
עיוותים: אתה מציג את הנושא כאילו קודש הקודשים של תעשיית השמע. ראה את נתוני העיוותים של המגבר של משה: הנתון (0.0015% ב-1KHZ ו-0.015% בכל תחום השמע), נתון ב-80% הספק.
לך תבדוק איך נראית עקומת העיוותים (THD) כתלות בהספק: תמונה 1
https://www.stereophile.com/content/threshold-t-200-power-amplifier-measurements
נקודת השיא (הכי הרבה עיוותים) נמצאים בנקודת הרוויה (שיא ההספק = 100%), ובהספק המזערי (מתחת ל-5%). ב-80% הספק: הכי נמוך. מי שומע ב-80%?
מגברי שרת: נמצאים בשימוש רחב. תחום השמע הוא חלק אפסי בהם.
קח מגבר שרת לווידיאו: תגיד שאין משמעות לתמונה, רק לנתונים? אבסורד...
כל מערכת בתחום הצבאי/מוטס, נבנה לפי מפרט, ונבדק להוכחת ביצועים. איש לט מסתפק במדידות. יש ניסויי טיסה ויש בדיקת מעטפת ויש תכנית ניסויים שעורכת בין חודשים לשנים. העלות...בהתאם.
ע"פ העיקרון שלך, האזנה מיותרת. קח את התחביב, שפוך לאסלה ותוריד את המים.
מעידך, לא ראיתי באף חנות שמישהו שם סט של ציוד מדידה, שיעמוד לרשות הקונים, כדי לבצע את המדידות שאתה מציע, ועל פיהם לעשות את החלטת הבחירה.
יתרה מזאת, לך תסביר מדוע אנשים מעדיפים ציוד שנמדד "רע" כמו ויניל ושפופרות, ע"פ מדיה דיגיטאלית LOSS LESS ומגברי SS?
 

Ron W

New member
טיעונים לא מדויקים והקבלות לא רלוונטיות + אפקט המגברים
נתחיל מבקרת הטון או הענות במצב שטוח - אף היא אינה מדויקת
באותם מגברים שייצרו את החיפוש לצליל המגבר המדובר.
הענות טונאלית כולל קצוות תחום השמע היא גורם מבדל מובהק.
לכן הוסיפו את לחצן ה direct
המיתוסים של צליל מגבר אינם קשורים למגברי ההי אנד של היום
אלא לעבר.

ראיה לכך בכלי נגינה דיגיטליים מסוימים יש ״אפקט מגבר״
המדמה מגבר שפופרות או קטימה דחיסה או עיוות אחר
https://www.google.com/search?q=amp...lAhXNDewKHWluA3IQsAR6BAgEEAE&biw=1920&bih=983
אם הכל ניתן לדמות מדוע אין ברסיברים הדמיה למגברי הי אנד מפורסמים?
לגבי מגברי שרת
תחום השמע לא מהווה תחום אפסי - לפחות לא הצגת נתונים לכך.
יש אף מגברים שמיועדים לתחום השמע בפרט כי נתפרו לרמת עיוות
ורעש מזעריים על חשבון תכונות פחות רלוונטיות כמו במגברי מדידה
היציבים ברמת מיקרוולטים
מי בודק מגברי וידאו בתמונה? - אולי לקוח שאין לו אפשרויות מדידה?

לגבי חנויות - מטרתן למכור והן במפורש מציגות נתונים כדי לסבר
את אוזנו של הלקוח - כפי שהיצרן עצמו נוהג להבליט את הטכנולוגיה
כמו במקרה class xd
על פני המילואה.
לסיכום אתה מנסה להתיישר עם סגנון הצגת תחום ההי אנד
במקום לפתח מחשבה עצמאית ולהעתיק את מה שנחשב תחביב
במקום להתמקצע דרגה אחת מעל. לשם כך התכנסנ -ו כי סופרלטיבים
אכן ניתן לשמוע בחנויות ובמגזינים - פורומים הם שכבה אחת מעל.
 
אי דיוקים
בקרת הצליל (Tone Control) היתה נפוצה מאוד במגברי שנות ה-70 וה-80. הן באירפאים והן ביפניים. לא רק זאת, ניתן היה לבחור את תחום התדר של ה-Bass ושל ה-Treble. חלקם הוסיפו Mid וגם רמות שך Loudness. למשל YAMAHA הוסיפו כפתור לשינוי Loudness רציף. חלקם קישרו בין ה-Loudness לעצמה (כפתור ה-Volume).
אך אילו חיש נעלמו, ופינו מקומם למגברים ללא בקרת צליל בכלל. בעיקר מגברים שנועדו לקהל הקצת יותר "מבין". גם מבחינת ביקוש, וגם מבחינת היצע, משחקי הצביעה (שימוש בבקרת צליל) פחתו דרמטית.
מה קשור כלי נגינה...זה תחום אחר לגמרי.
גם ברסיברים (כולל ק"ב) יש מצב Direct. זאת מפני שיש לכך ביקוש. גם אקוויליזרים, שהיו נפוצים באותם ימים, הלכו ונעלמו. לך חפש אחד היום (חדש!).
עיקרון המדידה, הפך מזמן לבדיחה, אבל אתה מתמיד בה.
היו ימים שחברות (כמו Naim) בכלל לא פרסמו נתונים! גם במגבר הנידון (החדש) חלקם חסר! ובמכוון! למשל, החברה הזו לא מפרסמת כעיקרון נתון DF. בבדיקה מול מהנדסי החברה, תקבל תשובה תחמקת ולא מדויקת. בדוק.
נתונים ככלל:
עוד בתקופת Bob Carver, הבינו שגם לנתונים יש גבולות. למשל, אין האוזן שלנו רגישה לעיוותים מתחת ל-0.2%. גם 0.5% זה בסדר. נתון של 0.0015% לעומת 0.015%, מיותר. זה רק להצביע על הישג הנדסי. נו שויין, לא ב-80% עצמה...
גם שינויים ב-Fr אינם מורגשים בתחומים של שמתחת ל-1.5dB. בדוק. כך שמגבר עם רוחב סרט של 20Hz-20kHz +/- 0.5dB הוא מגבר Flat.

החובב המצוי, אינו בא מרקע מקצועי. זה שמעט הגולשים שיש פה, כן, יוצא מהכלל. אולי החובבים למדו דבר או 2 על נתונים, אך בעיקר ברמת ההשוואה, הבנה מה עדיף וכו'. הם עדין לא ברמה לבצע מדידה, או להבין כיצד לחשב עובי כבל לרמקול
. כאשר זה מגיע לידע באודיו, רובם לא ממש מבינים. לך לך לכמה פורומים מקבילים וקרא...יש המון דיסאינפורמציה, יש בורות, ויש הרבה עבודת אלילים. כאן, בעיקר אצל מי שנותר, יש נטיה לכמת הכל לנתונים, מהבנה באלקטרוניקה, אך עם אי הבנה בתרומתם לשמע. המגמה הקיצונית (הייתי אומר, אם תרצו) הדירה את רגליהם של רוב החובבים לפורומים אחרים. כאן נותרו אנשים שחושבים במושגים של מגברי שרת ומדידות, אך הם שמים פקקים באזניים ובעיקר מעדיפים להמשיך עם עיניים קשורות.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
כל הכבוד ותודה על הקישורים. אולי תמצא גם את הגרפים של
ה-CREEK EVO? אודה לך מאד.
 
למעלה