אז עכשיו תורי
לספר משהו קטן שקורה לי לאחרונה מבחינתי אחד ההשגים "המעשיים" הגדולים של השימוש בתל"א הוא הקשר ביני ובין הבן שלי, שלא אלאה אתכם בפרטים אבל היו מסכת של עימותים לא קלים מבחינתי אני לא אשף בשימוש במודל על כל שלביו ואני לא ממש מקפיד על שפת תל"א בכל הזדמנות שיש לי, אבל אני מצליח לאחרונה לעצור לרגע ולהביט על האדם שמולי ולראות אותו שם, במקרה הזה , להביט על הבן שלי ולראות שם אותו ואותי משתקף בו. על המקרה המדובר סיפרתי בסדנה בה אני משתתף, ומכיוון שהוא משמעותי בעיני ובעצם עבורי מהווה הבנה חדשה אני מביא אותו גם לכאן. תצפית: (הא!) צהרי יום שישי, אחרי ארוחת צהריים, הבית ישן, שגיא, הבן שלי (בן6) יושב לו על הרצפה לפני התנור, ומשחק בביבלייד, תוך השמעת צווחות שמחה רמות. אני עייף, מת לישון, ניגש לבצע נוהל רגיל של השתקת ילד משהו בסגנון "שגיא!!! תהיה בשקט אני רוצה לישון!!!" בדרך כלל אחרי הפעם החמישית ועם עליית הטון הוא גם משתתק. הפעם, הבטתי בו, ופתאום, ראיתי ילד שמח במשחק שכולו שקוע בו והביטוי שנותן לשמחה הזו הם הצווחות האלו, שלא מאפשרות לי לישון. אני כבר מזמן שכחתי איך זה להרגיש ככה, אז עצרתי לרגע, ניגשתי ונשכבתי לידו, ושאלתי אותו "כיף לך עכשיו?" הוא הביט בי, ואמר לי "כן כיף לי מאד אני אוהב בייבלייד" אז אמרתי לו "כיף לי לראות אותך שמח כל כך, כיף להיות ילד נכון?" "כיף להיות ילד" הוא ענה לי. "יודע.." אמרתי לו "גם אני הייתי ילד פעם" "בטח שאני יודע" הוא אמר בגיחוך קל "בטח שהיית ילד, כולם היו ילדים" "נכון, כולם היו ילדים, אבל לפעמים שוכחים איזה כיף זה להיות ילד" אמרתי לו והוספתי "אני גם שכחתי לאחרונה קצת איך זה ליהיות ילד" "אבא" הוא אמר והרים ראש לראשונה נועץ את העיניים המקסימות שלו בי "רוצה שאזכיר לך?" "כן," אמרתי לו "רוצה" היו שם חיבוקים ונישוקים מאד חזקים, אבל ההבנה הקטנה שלי כאן היא שבמחי יד הייתי יכול להחמיץ רגע כזה קסום, מבלי משים, ככה פשוט לומר "שגיא שקט!!!" ולהעדיף את המקום שלי על שלו. הצורך הראשוני שלי בשקט התחלף בצורך אחר שלי, שהוא חיבור עם שגיא. אני מאחל לעצמי שאוכל למצוא את המקומות האלו, של החיבור ביננו שוב ושוב.
לספר משהו קטן שקורה לי לאחרונה מבחינתי אחד ההשגים "המעשיים" הגדולים של השימוש בתל"א הוא הקשר ביני ובין הבן שלי, שלא אלאה אתכם בפרטים אבל היו מסכת של עימותים לא קלים מבחינתי אני לא אשף בשימוש במודל על כל שלביו ואני לא ממש מקפיד על שפת תל"א בכל הזדמנות שיש לי, אבל אני מצליח לאחרונה לעצור לרגע ולהביט על האדם שמולי ולראות אותו שם, במקרה הזה , להביט על הבן שלי ולראות שם אותו ואותי משתקף בו. על המקרה המדובר סיפרתי בסדנה בה אני משתתף, ומכיוון שהוא משמעותי בעיני ובעצם עבורי מהווה הבנה חדשה אני מביא אותו גם לכאן. תצפית: (הא!) צהרי יום שישי, אחרי ארוחת צהריים, הבית ישן, שגיא, הבן שלי (בן6) יושב לו על הרצפה לפני התנור, ומשחק בביבלייד, תוך השמעת צווחות שמחה רמות. אני עייף, מת לישון, ניגש לבצע נוהל רגיל של השתקת ילד משהו בסגנון "שגיא!!! תהיה בשקט אני רוצה לישון!!!" בדרך כלל אחרי הפעם החמישית ועם עליית הטון הוא גם משתתק. הפעם, הבטתי בו, ופתאום, ראיתי ילד שמח במשחק שכולו שקוע בו והביטוי שנותן לשמחה הזו הם הצווחות האלו, שלא מאפשרות לי לישון. אני כבר מזמן שכחתי איך זה להרגיש ככה, אז עצרתי לרגע, ניגשתי ונשכבתי לידו, ושאלתי אותו "כיף לך עכשיו?" הוא הביט בי, ואמר לי "כן כיף לי מאד אני אוהב בייבלייד" אז אמרתי לו "כיף לי לראות אותך שמח כל כך, כיף להיות ילד נכון?" "כיף להיות ילד" הוא ענה לי. "יודע.." אמרתי לו "גם אני הייתי ילד פעם" "בטח שאני יודע" הוא אמר בגיחוך קל "בטח שהיית ילד, כולם היו ילדים" "נכון, כולם היו ילדים, אבל לפעמים שוכחים איזה כיף זה להיות ילד" אמרתי לו והוספתי "אני גם שכחתי לאחרונה קצת איך זה ליהיות ילד" "אבא" הוא אמר והרים ראש לראשונה נועץ את העיניים המקסימות שלו בי "רוצה שאזכיר לך?" "כן," אמרתי לו "רוצה" היו שם חיבוקים ונישוקים מאד חזקים, אבל ההבנה הקטנה שלי כאן היא שבמחי יד הייתי יכול להחמיץ רגע כזה קסום, מבלי משים, ככה פשוט לומר "שגיא שקט!!!" ולהעדיף את המקום שלי על שלו. הצורך הראשוני שלי בשקט התחלף בצורך אחר שלי, שהוא חיבור עם שגיא. אני מאחל לעצמי שאוכל למצוא את המקומות האלו, של החיבור ביננו שוב ושוב.