אחדותו של עפ ישראל 2
חברים.. אומר דוד המלך: "הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד"(תהילים קל"ג א) מדוע אמר דוד המלך גם "טוב" וגם "נעים"?? הרי המילים הנם זהות? התשובה היא שיש הבדל בין נעים לטוב: לפעמים כשטוב לך יכול להיות בו זמנית לא נעים(כמו ללכת לרופא שניים זה טוב לבריאות אך לא נעים כשמשפצים לך ת`שן.) ולפעמים כשנעים לך יכול להיות בו זמנית גם לא טוב (כמו לעשות עבירות מסויימות שהתורה אוסרת, זה אולי נעים באותה זמן אך בכלליות זה לא טוב) אומר דוד המלך ש"שבת אחים גם יחד" כלומר להיות מאוחדים זה גם טוב וגם נעים! ====== מיקודם היה את המדרש של "דילטורין" (לשון הרע ומריבות) עד כמה שהוא רע ומחריב את העם. ובאותו פוסט כולנו התחלנו ישר התחלנו להגיד שהחרדים כאלו וכאלו.. והדתיים הלאומיים כאלו וכאלו.. הרי בשביל זה בא המדרש.. להורות שאוי לנו אם נתחיל לומר כך על עם ישראל.. ובמיוחד על הקבוצות שעושות את רצון ה'..
חברים.. אומר דוד המלך: "הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד"(תהילים קל"ג א) מדוע אמר דוד המלך גם "טוב" וגם "נעים"?? הרי המילים הנם זהות? התשובה היא שיש הבדל בין נעים לטוב: לפעמים כשטוב לך יכול להיות בו זמנית לא נעים(כמו ללכת לרופא שניים זה טוב לבריאות אך לא נעים כשמשפצים לך ת`שן.) ולפעמים כשנעים לך יכול להיות בו זמנית גם לא טוב (כמו לעשות עבירות מסויימות שהתורה אוסרת, זה אולי נעים באותה זמן אך בכלליות זה לא טוב) אומר דוד המלך ש"שבת אחים גם יחד" כלומר להיות מאוחדים זה גם טוב וגם נעים! ====== מיקודם היה את המדרש של "דילטורין" (לשון הרע ומריבות) עד כמה שהוא רע ומחריב את העם. ובאותו פוסט כולנו התחלנו ישר התחלנו להגיד שהחרדים כאלו וכאלו.. והדתיים הלאומיים כאלו וכאלו.. הרי בשביל זה בא המדרש.. להורות שאוי לנו אם נתחיל לומר כך על עם ישראל.. ובמיוחד על הקבוצות שעושות את רצון ה'..