אחד אפס ביחסי ציבור ללשכת המאמנים

אחד אפס ביחסי ציבור ללשכת המאמנים

חברי ותלמידי איק''א היקרים, 9.2.07 בימים האחרונים קבלנו פניות רבות של חברי איק''א,התוהים מדוע לא מופיע אף מאמן מוסמך של איק''א ברשימת '' 13 המאמנים המובילים בישראל'' שהופיעה השבוע בכתבה בעיתון גלובס.[7.2.07] ובכן,התשובה פשוטה: זהו תרגיל מוצלח ביחסי הציבור של לשכת המאמנים![וכמובן, אין כל הסבר כיצד נעשתה הבחירה? מי עשה אותה? לפי איזה קריטריונים? מי וכמה מאמנים היו ברשימה ממנה נבחרו ה-13? למה דווקא 13?ואם כבר בחרו מתוך חברי הלשכה אז אפוא טל רונן למשל? או שרה ארבל שהיא מהיחידות בארץ עם הסמכה בינלאומית אמיתית?]. והתרגיל מוצלח הפעם במיוחד,בעיקר בגלל הפער הגדול בין העובדות לבין הרושם התדמיתי: אם תקראו בעיון את הכתבה תגלו את העובדות הבאות: [אני מפנה אתכם ל''גלובס און-ליין'' מיום 7.2.07 כדי שתוכלו לבדוק את הנאמר כאן בעצמכם]. 1- כל אנשי המקצוע, המומחים כל אחד בתחומו, שאגב תרמו תרומה משמעותית לרמתו ואיכותו של כנס האימון שנערך בתל-אביב,והמופיעים משום מה ברשימה, אינם מאמנים מוסמכים, ואף אינם מציגים עצמם ככאלה! כל אחד מהם תרם מתחום התמחותו המיוחד- למשל,דר' טל בן שחר המצוין שהביא את הפסיכולוגיה החיובית. אחד מהם אף טרח לציין באופן מפורש שאיננו מאמן אלא מורה.- ומעניין מי היה זקוק למשקלם של ''תותחים כבדים'' אלה ברשימה? 2- כל האחרים, אשר כמובן היו בין מארגני הכנס שהניב בתרגיל יח''צני מוצלח את ''רשימת המובילים'', מגמגמים באופן ברור בקטע בו הם מציגים את הכשרתם כמאמנים. בדיקה פשוטה מעלה כי למעשה אין ברשימה [אולי למעט אחד]אף אחד שמציג הסמכה שלמה ופורמאלית ממסגרת הכשרה המוכרת על ידי גורם ממלכתי או אקדמי כלשהו. בחלק מהמקרים מדובר במסגרות העוסקות בצורה ברורה בתחומים שאינם תחומי האימון ואשר פשוט הוסיפו ''coaching '' לכרטיס הביקור שלהם. הגדיל לעשות מר אפי לנדאו שהוא איש יחסי הצבור של הלשכה [ולשעבר עיתונאי ולא במקרה...כן, ב''גלובס''...],המציג מסגרת הכשרה פרטית העוסקת בעיקר ב''מנטורינג''וברוחניות, ואשר איננה מוכרת כגורם מכשיר בנושא האימון חוץ מאשר על ידי עצמה. וכדי שלא נתבלבל הוא מוסיף שהוא ''עובר השתלמויות על בסיס קבוע בתחום''. חברים יקרים, מצגות שווא ותרגילים ביחסי ציבור מסוג זה, המבטאים סטנדרטים מקצועיים המאפשרים לכל דכפין לעסוק באימון ולשווק עצמו כ ''מאמן'' הינן אחת הסבות להקמתה של איק''א. זהו גם הגורם העיקרי בבחירתנו לפעול בשיתוף עם מסגרות אקדמיות ומקצועיות מוכרות. בהיעדר מסגרת מסמיכה ''מוסמכת'' בישראל,חשבנו שאישורן של הועדות האקדמיות והמקצועיות [בטכניון,באונ' חיפה,ובמרכז הישראלי לניהול-המיל], לתכנית ההכשרה המבוססת על עקרונות האימון כפי שנוסחו על ידי האיגוד הבינלאומי- , icfובחיזוקו המקצועי של הממד התוצאתי,- הינה ערובה טובה ואחראית לאיכותה,רמתה ומקצועיותה של מסגרת הכשרה.אנו גם מקווים כי תהליך החקיקה המבורך יתרום משמעותית למניעת השרלטנות בתחום. ובכן ,כדי להרגיעכם: במציאות, איק''א בשיתוף המוסדות האקדמיים והמרכז הישראלי לניהול-המיל, הינה מסגרת ההכשרה המקצועית המובילה והמבוקשת בתחום. הן במונחים של ביקוש ורשימות המתנה לקורסים, והן בפנייה של מוסדות אקדמיים וממלכתיים לשיתוף פעולה. מאמני איק''א המוסמכים מצוידים בכלים המובנים והשיטתיים ברמה המקצועית הגבוהה ביותר בתחום. רבים מבוגרי המסגרות האחרות פונים לקורס נוסף באיק''א ורואים בו את התרומה המשמעותית ביותר למקצועיותם כמאמנים. ונכון, יחסי ציבור זה לא התחום החזק שלנו... בברכה יוסי וסרמן מזכיר איק''א
 
התחושה של אחד-אפס יכולה לנבוע רק

מתוך האגו שלנו. (ולכולנו יש אחד כזה
). מתוך תחושה שיש מנצח ומפסיד, ושצריך להילחם על המקום, ושיש תחרות. במציאות יש רק את המציאות. כשקראתי את המאמר לא חשבתי לעצמי - שיחקו אותה אגודת המאמנים, איך הכניסו לאיק"א. גם עכשיו אני לא חושבת ככה. בקיצור.....
 

צהלולים

New member
המממ... ממש לא ברורה לי המלחמה

שמצטיירת פה, וגם לא ההבדלים בין איק"א ללשכת המאמנים
למה לא להתרכז, כולם ביחד, בקידום המקצוע? ... אגב.. שיווק זו לא אחת מהעוצמות שלכם? תתאמנו על זה...
 
למעלה