אחד הטובים!

PRIHADAR

New member
כן... בהחלט!

לא אהבתי יותר מידי את ההליכה המתפתלת באמצע התרגיל, (זה נראה לי חושני *מידי*) אבל זו בהחלט כוריאוגרפיה ייחודית ובולטת..! -איך שהיא רוקדת תו"כ גשר למשל... יש שם כמה דברים יפים יפים!
 

אמא לה3

New member
מי שהעלה את הסירטון

כתב שם שהתנועות שלה נראות כמו מים, והוא/היא צודקים, זה פשוט כוריאוגרפיה נפלאה, ככה צריך להראות תרגיל קרקע לדעתי, לא כמו האוסף אלמנטים/שרשראות עם קצת תנועות חיבור וקפיצות ביניהן. אגב, אפשר לראות כאלו לא רק אצלה אלא אצל הרבה מהבנות בליגה הזאת וזה יתרון נפלא לדעתי!
 

Tammie

New member
היא באמת מקסימה

למרות שאני גם חושבת שחלק מהתנועות היו יותר מדי מיניות, אני לא רואה למה זה צריך להיכנס לתרגיל קרקע.... אבל בהחלט הייתי רוצה לראות יותר מתעמלות מבצעות תרגילים עם כוריאוגרפיה מיוחדת, אחרת זה מתחיל להיראות כמו התרגילים של הגברים... וכנ"ל גם בקורה, הייתי שמחה לראות קצת יותר וירטואוזיות :)
 
לא לטעמי

אין ספק שהכורואוגרפיה מיוחדת (לפחות לעומת היום. לא זוכרת מה היה ב-98), אבל את הסגנון הזה של הריקוד אני לא אוהבת, ואפילו מעדיפה את הכורואוגרפיות של היום. עניין של טעם
 

נעממהה

New member
לא אהבתי בכלל

אבל כל אחד והטעם שלו. גם בעייני יש פה יותר מידי תנועות שהן לא ממש לעניין של תרגיל קרקע, אבל גם בלי קשר, אין כאן איזו וירטואוזיות מרשימה או מלהיבה במיוחד. קהל לא יכול להיות שותף לתרגיל כזה- לא מבחינת המוזיקה והקצב שלה, ולא מבחינת התנועות. תשווי את זה למתי לרסון או לקטרינה לובזניוק בסידני 2000...
 

אמא לה3

New member
או קיי

אם אשווה את התרגיל לזה של מתי לרסון הרי שמבחינתי הם אותו הדבר, הכוריאוגרפיה המיוחדת, הלא שיגרתית, יש עוצמה בשניהם (לדעתי) ושני התרגילים מביאים משהו מהמתעמלת, מהאופי. את התרגיל של לובזניוק אינני מכירה, אשמח אם תשלחי קישור... פורים שמח!!!
 

נעממהה

New member
רציני? נראה לי ששמתי אותו כאן לפחות 3 פעמים!

בגלל שהוא אחד התרגילים האהובים עלי, כבר קישרתי אליו לא פעם.. אני ממש מרגישה אובססיבית כבר.. :) אין לי בעיה לעשות זאת שוב:)) http://www.youtube.com/watch?v=ZBDWyU_A0ok&feature=related אחת החמודות לללא ספק!! ודרך אגב, יש לה מדליית כסף בגמר הקורה בסידני, וארד בקפיצות בנוסף לכסף קבוצתי. היא אחת החלוצות של תרגיל ה"ארביאן" על הקורה שהיום הרבה יותר נפוץ. ולענייננו. שוב, אני לא מסכימה ולא רואה איך אפשר להשוות בין התרגילים מבחינת כמה זה מלהיב וכריזמטי ומשתף את הקהל. כל הקטע התנועתי של אמצע התרגיל אליו קישרת לא עושה לי את זה בכלל. אבל זה עניין של טעם. רק תסתכלי שוב אצל לובזניוק, איך הקהל מוחא כפיים (לפי הקצב!) ומשתתף ממש מההתחלה!!
 
מתעמלת טובה ומוסיקה טובה

המתעמלת מאוד יפה בהתעמלות שלה והמוסיקה כמובן יפה ומלהיבה. יחד עם זאת, התנועות לא ממש קשורות. מוסיקה יהודית אוריינטלית, מסורתית, אפשר היה להכניס תנועות בהתאם, למשל איזה צעד הורה או תימני או משהו שקשור לריקודי עם, או מחיאות כף או שקשור להבה נגילה או נרננה. את התנועות שבסרטון, אפשר היה לשים גם לשים על השיר begging (http://www.youtube.com/watch?v=ussCosWHjdY) וזה היה מתאים. או על כל שיר אחר. למתעמלות של הפועל ת"א, במשך כמה שנים, היה בבוגרות תרגיל קרקע עם השיר הזה, הבה נגילה, שמבחינת כורואוגרפיה תנועתית היה הרבה יותר מוצלח מזה. לדוגמא הכורואגרפיה הזאת: http://www.youtube.com/watch?v=YW9PZ_6l_0w&feature=player_embedded או זאת (האהובה עליי): http://www.youtube.com/watch?v=MmPTJpiJhYQ&feature=player_embedded
 

נעממהה

New member
אל תשכחי

ש"הבה נגילה" הפך להיות שיר מאוד מאוד מפורסם וגלובלי. אני בכלל לא בטוחה שהם יודעים על ההקשר היהודי שלו מעבר לשם השיר (שאולי בכלל סתם נשמע להם סינית). תראי: http://www.youtube.com/watch?v=BFtv5qe5o3c (ואת כמות הצפיות בסרטון...) וחוץ מזה, אני חושבת שכל ה"פלקסים" שהיא עושה במהלך התרגיל הם לא סתם. משום מה כן עולה לי אסוציאציה של איזה חסיד שיכור בפורים:) בנוסף, אני חושבת שהורה או צעד תימני היו פה איכשהו גם לא כל כך קשורים מכיוון שמוזיקה יותר אירופאית-רוסית כזאת, לא? לא יעזור לכם, זה אחד הההההתרגילים בכל הזמנים בעיניי, ואחת המתעמלות..
חבל שהיא סיימה כל כך מהר... הפציעות האלה!
 

נעממהה

New member
וגם

לא מסכימה שהתנועות היו מתלבשות טוב על כל שיר אחר. ממש לא. להבה נגילה יש קצב משלו... לא סתם הוא ככה מפורסם.
 

אמא לה3

New member
מותר לחלוק?

על שתיכן? ככה, קטרינה לובזניוק חמודה, כריזמטית אין ספק, אבל שוב, בתרגיל היפה מאוד שלה לא ראיתי שום דבר יחודי, שום דבר שלא ראיתי כבר באלף וריאציות אחרות, כנ"ל לא בתרגיל של נופר. בשני התרגילים המוסיקה נהדרת, משלהבת ומושכת אבל להבדיל מהתרגיל שהעלתי בתחילת השירשור שבו המוסיקה לא נועדה לדעתי לשלהב את הקהל אלא יותר להשאיר עם "וואו!". זה בעצם מה שאני מחפשת בתרגילים היום, את הוואו ולא את העממי... אבל אני לא מתווכחת שלובזניוק מקסימה ובהחלט מביאה מעצמה בתרגיל.
 

נעממהה

New member
טוב, אז בעיניי היא לא הצליחה

להשאיר אותי עם "וואו".. היא השאירה אותי יותר עם "אוי..." ואני אגיד את זה שוב, אפשר בהחלט למדוד לפי הקהל. אני חושבת שלובזניוק כן יחודית, והתרגיל שלה ממש לא היה כבר באלף וריאציות. התנועות הלא-קלאסיות האלה לא נפוצות כ"כ.. ברור שהיא לא הראשונה, אבל אי אפשר להגיד שהוא לא ייחודי. תמיד מותר לחלוק:) וסתם אנקדוטה שגיליתי עכשיו, לובזניוק מאמנת כיום באומגה בקנדה, המועדון של שלון אולוסן:)
 
אם ראית, תביאי קישור

אני רוצה לראות איפה ראית צעד תימני כמו של מיכל רוטנברג, או ענטוז כתפיים, ישבן ומחיאות כף כמו של נופר. התרגילים הללו מאוד ייחודיים ואין הרבה כאלה. בנוסף זה גם יפה.
 

אמא לה3

New member
דוקא לא...

בכל תחרות/אליפות של הNCAA את יכולה לראות בדיוק את מה שרשמת, ענטזים, מחיאות כף צעדים כאלו ואחרים... סתם דוגמא מ2004, לא נפלתי מהרגליים מהכוריאוגרפיה אבל כן מהקסם האישי (שלא היה לה לדעתי כשהתחרתה במסלול האולימפי): http://www.youtube.com/watch?v=8WNgjNxkIaw רוצה עוד דוגמאות?
 
יופי ה-UCLA

את מביאה דוגמאות מה-UCLA שזאת לא חוכמה גדולה, כי שם התחרות מושתתת על הפאן והצומי. לא כריאסטיאן מלוני ולא קורטני קופטס נראו כך בתחרויות הבינלאומיות. אף על פי כן, שתי מתעמלות שהיו מאוד אהובות עליי ומוערצות ביותר, תודה על התזכורת. נראות מעולה גם עכשיו. ובכל זאת, גם אם אני בוחנת לגופו של עניין, הדוגמא של קורטני קופטס יותר דומה לסגנון ה"חופשי" של התרגיל הראשון שהבאת, זה עם התנועות גוף. והדוגמא של מלוני כלל לא היה שם איזה ענטוז מיוחד. התנועות הללו מתאימות גם למוסיקה אחרת, וכאן אני עונה גם לנעמה, התנועות אולי מתאימות לקצב של המוסיקה, אבל לא לנשמה שלה ולא למה שמאחורי הקצב והמנגינה. אפשר בנקל לקחת את התנועות ולהתאים אותן בקצב של כל שיר אחר וזה ייראה אותו דבר. לעומת זאת, אם ניקח את הכורואגרפיה הישנה של נופר, זו שבקישור, (שטיפה יצאה בסרטון לא קשורה כי היא נפלה ואיחרה במוסיקה) ניתן לראות שאי אפשר לשים את התנועות האלו על שיר אחר במהותו (כמו למשל begging...) ושהתנועות קשורות למהות של המנגינה, של התרגיל ושל המתעמלת.
 

אמא לה3

New member
דוקא שימי לב

לקורטני קופטס, כמה היא מחוברת לקצב ולמנגינה, את התרגיל שלה אי אפשר לרקוד לצלילי שום מוסיקה אחרת שלא באותם מיקצבים. שימי לב שאני מתייחסת רק לכוריאוגרפיה, לא אכפת לי מי המתעמלת או באיזה תחרות זו. מה, אם זו אליפות העולם אז מותר שהמתעמלות יהיו מאוד טכניות ולא יזיזו את הגוף? קחי את מטי לרסון עם הכוריאוגרפיה המדהימה שלה....
 

אמא לה3

New member
וכן,

בתרגילים של היום חסרה לי "הנשמה", הסיפור שמאחורי הכוריאוגרפיה, את זה אני כן מוצאת בNCAA שם גם הצהירה אחת מהמאמנות/כוריאוגרפיות המובילות מיס ואל (שכרגע אני לא זוכרת מאיזה מכללה היא), שמה שחשוב לה כשהיא מעצבת תרגיל זה הסיפור שמאחורי וההתאמה שלו למתעמלת.
 

Tammie

New member
טוב אני אגיד לכן מה אני חושבת

אם תרגיל יפה או לא, זה עניין של טעם. כשאני מסתכלת על תרגילים אני רוצה לראות שהמתעמלת מתחברת לתרגיל, שהיא עושה אותו בכיף ובאהבה, ולא רק בגלל שהמאמנת שלה אמרה לה. בדרגות הנמוכות זה מתקבל שהמאמנת מחברת תרגיל אחיד להרבה בנות ולא תרגיל מותאם לאופי, אבל בדרגות הגבוהות, כשכל תרגיל מחובר עבור אותה המתאמנת, אני חושבת שהיא צריכה להתחבר אליו. הרבה פעמים רואים תרגילים עם כוריאוגרפיה מאוד יפה, אבל המתעמלות פשוט לא מבצעות אותו עם כל הלב וזה מוריד מהערך שלו לטעמי.
 
למעלה