אי אפשר לענות על זה בכן או לא.
עצם המילה "המתה" זו פעולה אקטיבית. בין ע"י ניתוק ממכונה (גרימת מותו בעקיפין או כמעט במישרין) ובין ע"י גרימת מותו במישרין ממש - באקט חיסולי. כאן צריך לשים גבול ברור בין המותר לאסור. אם תשאלו היכן צריך לשים את הגבול - מספר התשובות עלול להיות כמספר המשיבים. היכן נשים את הגבול? לפי הרבנים? לפי הרופאים? לפי עורכי הדין? לפי השופטים? לפי המשפחות? לפי החולים? לפי מגידי העתידות? לכל אחד תשובה אחרת, לכל אחד הגיון אחר ולכל אחד מידה מסויימת של צידוק. אין אמת אבסולוטית אחת. יש גרימת מוות מסוג שונה - אי חיבור למכונות. כאן עלול להגרם עינוי של ממש כאשר האדם לא במצב שהוא מסוגל להחליט החלטה צלולה והוא יחיה זמן רב יחסית בכאבים, מוגבלות ואולי עינוי מוחשי וממשי ואולי החולה מתחרט ורוצה מכונה אך לא יכול להביע את החרטה מפאת מחלתו. לשאול מראש - אפשרי אך לא הגיוני משום שאיש לא מסוגל (לדעתי) לשים עצמו בדמיונו בכזו סיטואציה כי הוא לעולם לא יודע באילו עינויי גוף ונפש מדובר. אדם יידע רק אם חס וחלילה יחווה את זה מבשרו. כשאנחנו בריאים, חזקים וצלולים בדעתנו - אנחנו גיבורים גדולים (במילים פשוטות - חכמים על חלשים). ברגע האמת אולי לא נהיה כאלה גיבורים. מי יודע?! אני לא כזה חכם. לבנותי אמרתי שבהגיע יומי - לא רוצה מכונות וגם לא הלוויה. אם ניתן לנצל חלקי חילוף - שיקחו. היתר - לסטודנטים ללמוד ומה שישאר - שיעשו בונזו. אז אני יכול להיות בטוח שככה יהיה? (אגב הן כועסות עלי מאד בכל פעם שאני מעלה את זה). נראה לי שלא מעט ממצדדי המתת חסד חושבים על עצמם. לעשות איתם חסד שהחולה לא יפול עליהם כעול על צוארם. חוץ מזה, מי יעשה את ההמתה? אני לא הייתי רוצה לראות רופא או כל אדם אחר שצריך להמית אדם אחר כשזה בכלל לא במערכת המושגים שלו או בסולם הערכים שלו. אז יהיו "תליינים" מקצועיים? תחשבו שוב. רק אז תנסו לענות. לי - אין תשובה חכמה.