אחד מהשרשורים הארוכים שראיתי

  • פותח הנושא tapr
  • פורסם בתאריך

tapr

New member
אחד מהשרשורים הארוכים שראיתי

השרשור כאן מתחתי על נושא הגיוס די עצום. שלושה יהודים - 10 דעות
אבל באמת, חשוב שלכולם יש דעות שונות ושיבטאו אותם. מה שחסר היום בחברה הישראלית זה דיאלוג על המשך הדרך, ודיאלוג בכלל. נראה שהפורום הזה קצת יעזור. חוץ מזה - תפסיקו עם השרשורים הגדולים כבר! זה מתיש...
 
מעיד על משהו אמיתי שהתפרץ

"דיאלוג על המשך הדרך"- כמה שאתה צודק.(הרי לך 2 יהודים עם דיעה אחת
) אצלנו הכל ספין. ברק שתק ,פתח את הפה - אמר - וזה מה יצא. מחר יתחלף הספין. הכל במה שמתאים להם למעלה. חוכמה שאנו "פשוטי העם" נשאיר את הדברים בסדר היום הציבורי.
 
זה לא רק דיאלוג על המשך הדרך

זאת ידיעה שנכשלנו בהרבה דברים ואנחנו חייבים לתקן. יש דברים שנכשלנו וראינו תוצאות קשות במלחמת לבנון השניה אבל אנחנו פוחדים לומר את האמת לעם. הרמטכ"ל גבי אשכנזי התחיל לומר כמה דברים אמיתיים אבל העם שלנו שבוי בסיסמאות. למשל: גבי אשכנזי התחיל לומר שמעמיסים על הצבא מטלות שהוא לא צריך לשאת על גבו כאשר אין כסף למשקפות לילה בזמן לחימה, אין כסף לאפודי מגן והחיילים נהרגו בקרב והימ"חים היו ריקים. בזמן הזה יש כסף להחזיק פעילות חינוכית בבתי ספר מטעם הצבא בכוח אדם שלא הוכשר מקצועית. במקום שמשרד החינוך יטפל בכל החינוך בישראל לקחו את הצבא ודרשו ממנו להוציא כספים בכפילות עם משרד החינוך. החליטו להוציא את המזון מצהל אבל עשו את הכל בצורה לא יעילה והשאירו אוכל מצויין בבסיסי המטה ולא היה אוכל ללוחמים. גבי אשכנזי התחיל לומר שצהל צריך להתרכז בלחימה נטו כי זה מה שהוא צריך לעשות. לא יעזור לנו שצהל ידע לשלוח חיילות לבתי הספר במקום משרד החינוך אבל יפסיד במלחמה. חלק גדול מהשירות הלאומי הוא דמוגגיה שלא רוצים לומר לעם. כל משרת בשירות הלאומי עולה למדינה 20000 ש"ח נטו והאוצר דורש לא לקחת יותר מידי אנשים לשירות לאומי. לוקחים אותם בהרבה מקרים כדי לתת להם הרגשה טובה ורק בחלק מהמקרים הם עוזרים. זה כוח אדם לא מקצועי ולא מיומן שכל עוד הוא מיעוט הוא לא מעמיס על המשק אבל נסי לבקש מהאוצר שכל העם יהיה בשירות לאומי ותראי איך פקידי האוצר יצעקו שכל המשק יתמוטט. השירות הלאומי לא צריך הרבה אנשים. מנסים לחנך את העם אבל כשמביטים על הנתונים הבעיה לא במחסור במתגייסים. הבעיה ששכבה איכותית הפסיקה להתגייס ומתחיל מחסור בקרבי. הצעקות במחזור אוגוסט היו כי לא יהיו לצהל קרביים. היו חוסרים בכמה יחידות קרביות. כל הכבוד לבנים הקרביים אבל מתחילה ירידה בהתגייסות לקרבי. כל השירות הלאומי לא יעזור לירידה בהתגייסות לקרבי.
 
פולי

בדיוק סיימתי לקרא את שבויים בלבנון. זה לא שלא היה לי רע קודם. שמעתי לא מעט ממקור ראשון. אבל כעת לאחר קריאת הספר קשה לי יותר. אני מקווה שהבדק בית יהיה מאוד רציני ומיושם כי אחרת מצבנו בכי רע.
 
למעלה