אחותי זקוקה לעזרה.......
בתה, שנקרא לה לצורך העניין מורן. עברה אבחון שנקרא "מבחן סטנפורד/ בינה מהדורה רביעית, והאמת היא שהיא לא הצליחה להבין כלום ממה שנכתב בדו"ח, מבקשת את עזרתכם בפענוח האבחון. ****האבחון**** מורן נולדה לאחר הריון עם "IUGR" בשבוע 36 בלידה רגילה עם זירוז, במשקל 2 ק"ג... מהלך אחרי הלידה היה תקין. בגיל 4 חודשים, סבלה מזיהום ואושפזה, לאחר שנה שוב הופיע אותו זיהום, היא מתוארת כתינוקת פעילה, סקרנית ובכיינית. אבני דרך בהיפתחותה: הלכה בגיל שנה. התפתחות השפה חלה באיחור, מילים ראשונות הופיעו בסביבות גיל 3 ורק לאחרונה החלה לדבר במשפטים. נגמלה מחיתולים בגיל שנתיים, ואין לה פספוסים. מורן מבקרת בגן טרום חובה, הגננת מתארת אותה כילדה מאוד חברותית, ואהובה על הילדים, היא מדווחת שמורן מוסחת בקלות, חסרת שקט, מתקשה לסיים משימות ולשבת בריכוז. מורן נמצאת במעקב במרפאה האנדוקרינולוגית, בגין משקל וגובה נמוכים. היא מטופלת ע"י קלינאית תקשורת, מורן ילדה חמודה מאוד ונראית קטנה מאוד לגילה. מורן עברה אבחון פסיכולוגי ביה"ח שניידר. מבחן סטנפורד/ בינה מהדורה רביעית הישגים: תחום מילולי: 1. אינטליגנציה מילולית FA=90 אוצר מילים SAS=42 הבנה מילולית SAS=45 תמונות אבסורדיות SAS=50 מתפקדת בתחום הנורמה עד נורמה נמוך שפה ומושגים: הידע של מורן על מצבים הלקוחים מחיי היום יום והבנתה של חוקים חברתיים בתחום הנמוך של הנורמה עד נורמה לגילה. דיבור: מורן מרבה לדבר באופן ספונטני, לא תמיד באופן ברור, יש ז´רגון. היא מתקשה לתת תשובה לשאלות השונות שנשאלות ומרבה לענות באופן אסוציאטיבי, ישנם שיבושים רבים בהיגוי, (מפריים במקום מספריים) אוצר המילים בתחום הנמוך לגילה. הבנה: מורן מבינה הוראות אם כי לרוב היא מתקשה להקשיב עד סוף ההנחיות, ודבר זה פוגע בביצוע המשימות. לסיכום: יש קשיים בהבעה שפתית, רמת הידע, אוצר המילים והחשיבה בערוץ מילולי בתחום הנמוך של הנורמה לגילה. הבנה תקינה. 2. אינטליגנציה חזותית/ מופשטת SAS=87 ניתוח תבניות SAS=44 העתקת קוביות וציורים SAS=45 מתפקדת בתחום הנמוך של הנורמה. תפיסה: מורן מבחינה בין צורות גיאומטריות בסיסיות שונות, מזהה תמונות שונות. כשמעתיקה עם קוביות ישנן רוטציות תפיסתיות.נראה כי תפיסת הכיוונים אינה בשלה עדיין. במשימה בודקת ההבנה של תמונות מורכבות המתארות סיטואציות, מורן תפקדה בתחום הנורמלי לגילה. גרפיקה: אחיזת עיפרון לא בשלה ביד ימין (מורן שמאלית). מורן מעתיקה קו ועיגול. ציור הדמות האנושית שציירה היא בהתאם לגילה. הרכבות: מתאימה צורות בסיסיות ללוח, גם בהיפוך וגם עם צורות חצויות. קוביות: בונה עם קוביות ע"פ דגם. נראה שיש תכנון נכון אך מתקשה לדייק בביצוע. 3. אינטליגנציה כמותית SAS=100 מתפקדת בתחום הנורמה, מתאימה כמויות באופן תפיסתי. סופרת באופן אוטומטי עד 5 לפחות אינה מונה בהתאמה. 4. זיכרון לטווח קצר SAS=67 זכירת חרוזים SAS=42 זכירת משפטים SAS=30 מתפקדת בתחום הנמוך של הנורמה עד רמה גבולית. זכירה חזותית לטווח קצר: מתפקדת בתחום הנמוך של הנורמה. זוכרת 2 ממדים בו זמנית. זכירה שמיעתית לטווח קצר: מתפקדת ברמה גבולית. זוכרת משפטים עד 2 מילים, ניכר כי חוזרת על האינטונציה בצורה נכונה אך חוזרת על המילים באופן חלקי ומשלימה על ידיי ז´רגון. עוררות קשב וריכוז: למורן קשיים בקשב ובריכוז, טווח הקשב קצר מאוד. היא מתקשה לשבת לאורך זמן, מתקשה להקשיב למשימות, היא בעיקר עסוקה בבדיקת החדר והבוחנת (שואלת שאלות כגון: "מי קנה לך את הגרביונים" "איפה המשקפיים שלך" "מה זה שם" וכדומה). תחום התנהגותי/ רגשי: מורן מתקשה לבצע משימות כפי שנדרש ממנה, לרוב היא רוצה לעשות דברים בדרכה, אומרת למשל: "אני לבד", "זוזי אני....." מורן מאוד אימפולסיבית , היא מתחילה לבצע משימות לפני סיום ההוראה. לסיכום: מורן בת 4.5 ש´ ילדה חמודה מאוד באבחון שנעשה ע"י מבחן סטנפורד-בינה מהדורה רביעית נמצא שמורן מתפקדת בתחום הנמוך של הנורמה עד נורמה. תחום השפה הוא תחום של חולשה יחסית לשאר תחומי התפקוד אצל מורן. מובנות הדיבור ירודה ויש קשיים רבים בזיכרון השמיעתי, בנוסף קיים חוסר שקט, פסיכו מוטורי וקשיים בריכוז. ברמה ההתנהגותית מורן מתקשה לשתף פעולה ולקבל מרות, היא רוצה לפעול בדרך שלה, דבר שהקשה על שיתוף הפעולה שלה באיבחון. הבחנות: 1. אינטליגנציה בתחום הנמוך של הנורמה עד נורמה. EXPRESSIVE LANGUAGE DISORDER SUSP.ADHD המלצות: 1. גן משולב. 2. קלינאית תקשורת. 3. ריפוי בעיסוק. 4. הדרכת הורים (בנושא גבולות). ****סוף האבחון**** אחותי טוענת: "שיש לציין שעד לפני שנה היא הייתה במסגרת של מעון, לא ידעה צבעים, לא ידעה צורות, וגם לא לדבר, ואז היא התחילה לשבת איתה על צבעים והיא קלטה תוך שבוע את הצבעים כולל ורוד, אפור וכד´, ולימדה אותה לקרוא והיא קלטה מאוד יפה ובמהירות, יודעת לקרוא עם קמץ ופתח, לימדה אותה הכרת המספרים עד עשר, ותוך שבוע היא ידעה אותם וכשנכנסו לחניון מורן קלטה את מספרי החניות והצביעה על המספרים וספרה אותן, וכשהגיעה לסיפרה 11 אמרה הנה אחד ואחד, ואחותי תיקנה אותה אמרה לה שזה מס´ 11 וכן הלאה עד 14 ואז היא קלטה את העיקרון של הספירה והמשיכה לבד עד 19. למורן יש בעיות בשמיעה עקב נוזלים באוזניים, היא שומעת במעומעם, וזה התגלה לאחר האבחון. באהבה קורין אחות של.....
בתה, שנקרא לה לצורך העניין מורן. עברה אבחון שנקרא "מבחן סטנפורד/ בינה מהדורה רביעית, והאמת היא שהיא לא הצליחה להבין כלום ממה שנכתב בדו"ח, מבקשת את עזרתכם בפענוח האבחון. ****האבחון**** מורן נולדה לאחר הריון עם "IUGR" בשבוע 36 בלידה רגילה עם זירוז, במשקל 2 ק"ג... מהלך אחרי הלידה היה תקין. בגיל 4 חודשים, סבלה מזיהום ואושפזה, לאחר שנה שוב הופיע אותו זיהום, היא מתוארת כתינוקת פעילה, סקרנית ובכיינית. אבני דרך בהיפתחותה: הלכה בגיל שנה. התפתחות השפה חלה באיחור, מילים ראשונות הופיעו בסביבות גיל 3 ורק לאחרונה החלה לדבר במשפטים. נגמלה מחיתולים בגיל שנתיים, ואין לה פספוסים. מורן מבקרת בגן טרום חובה, הגננת מתארת אותה כילדה מאוד חברותית, ואהובה על הילדים, היא מדווחת שמורן מוסחת בקלות, חסרת שקט, מתקשה לסיים משימות ולשבת בריכוז. מורן נמצאת במעקב במרפאה האנדוקרינולוגית, בגין משקל וגובה נמוכים. היא מטופלת ע"י קלינאית תקשורת, מורן ילדה חמודה מאוד ונראית קטנה מאוד לגילה. מורן עברה אבחון פסיכולוגי ביה"ח שניידר. מבחן סטנפורד/ בינה מהדורה רביעית הישגים: תחום מילולי: 1. אינטליגנציה מילולית FA=90 אוצר מילים SAS=42 הבנה מילולית SAS=45 תמונות אבסורדיות SAS=50 מתפקדת בתחום הנורמה עד נורמה נמוך שפה ומושגים: הידע של מורן על מצבים הלקוחים מחיי היום יום והבנתה של חוקים חברתיים בתחום הנמוך של הנורמה עד נורמה לגילה. דיבור: מורן מרבה לדבר באופן ספונטני, לא תמיד באופן ברור, יש ז´רגון. היא מתקשה לתת תשובה לשאלות השונות שנשאלות ומרבה לענות באופן אסוציאטיבי, ישנם שיבושים רבים בהיגוי, (מפריים במקום מספריים) אוצר המילים בתחום הנמוך לגילה. הבנה: מורן מבינה הוראות אם כי לרוב היא מתקשה להקשיב עד סוף ההנחיות, ודבר זה פוגע בביצוע המשימות. לסיכום: יש קשיים בהבעה שפתית, רמת הידע, אוצר המילים והחשיבה בערוץ מילולי בתחום הנמוך של הנורמה לגילה. הבנה תקינה. 2. אינטליגנציה חזותית/ מופשטת SAS=87 ניתוח תבניות SAS=44 העתקת קוביות וציורים SAS=45 מתפקדת בתחום הנמוך של הנורמה. תפיסה: מורן מבחינה בין צורות גיאומטריות בסיסיות שונות, מזהה תמונות שונות. כשמעתיקה עם קוביות ישנן רוטציות תפיסתיות.נראה כי תפיסת הכיוונים אינה בשלה עדיין. במשימה בודקת ההבנה של תמונות מורכבות המתארות סיטואציות, מורן תפקדה בתחום הנורמלי לגילה. גרפיקה: אחיזת עיפרון לא בשלה ביד ימין (מורן שמאלית). מורן מעתיקה קו ועיגול. ציור הדמות האנושית שציירה היא בהתאם לגילה. הרכבות: מתאימה צורות בסיסיות ללוח, גם בהיפוך וגם עם צורות חצויות. קוביות: בונה עם קוביות ע"פ דגם. נראה שיש תכנון נכון אך מתקשה לדייק בביצוע. 3. אינטליגנציה כמותית SAS=100 מתפקדת בתחום הנורמה, מתאימה כמויות באופן תפיסתי. סופרת באופן אוטומטי עד 5 לפחות אינה מונה בהתאמה. 4. זיכרון לטווח קצר SAS=67 זכירת חרוזים SAS=42 זכירת משפטים SAS=30 מתפקדת בתחום הנמוך של הנורמה עד רמה גבולית. זכירה חזותית לטווח קצר: מתפקדת בתחום הנמוך של הנורמה. זוכרת 2 ממדים בו זמנית. זכירה שמיעתית לטווח קצר: מתפקדת ברמה גבולית. זוכרת משפטים עד 2 מילים, ניכר כי חוזרת על האינטונציה בצורה נכונה אך חוזרת על המילים באופן חלקי ומשלימה על ידיי ז´רגון. עוררות קשב וריכוז: למורן קשיים בקשב ובריכוז, טווח הקשב קצר מאוד. היא מתקשה לשבת לאורך זמן, מתקשה להקשיב למשימות, היא בעיקר עסוקה בבדיקת החדר והבוחנת (שואלת שאלות כגון: "מי קנה לך את הגרביונים" "איפה המשקפיים שלך" "מה זה שם" וכדומה). תחום התנהגותי/ רגשי: מורן מתקשה לבצע משימות כפי שנדרש ממנה, לרוב היא רוצה לעשות דברים בדרכה, אומרת למשל: "אני לבד", "זוזי אני....." מורן מאוד אימפולסיבית , היא מתחילה לבצע משימות לפני סיום ההוראה. לסיכום: מורן בת 4.5 ש´ ילדה חמודה מאוד באבחון שנעשה ע"י מבחן סטנפורד-בינה מהדורה רביעית נמצא שמורן מתפקדת בתחום הנמוך של הנורמה עד נורמה. תחום השפה הוא תחום של חולשה יחסית לשאר תחומי התפקוד אצל מורן. מובנות הדיבור ירודה ויש קשיים רבים בזיכרון השמיעתי, בנוסף קיים חוסר שקט, פסיכו מוטורי וקשיים בריכוז. ברמה ההתנהגותית מורן מתקשה לשתף פעולה ולקבל מרות, היא רוצה לפעול בדרך שלה, דבר שהקשה על שיתוף הפעולה שלה באיבחון. הבחנות: 1. אינטליגנציה בתחום הנמוך של הנורמה עד נורמה. EXPRESSIVE LANGUAGE DISORDER SUSP.ADHD המלצות: 1. גן משולב. 2. קלינאית תקשורת. 3. ריפוי בעיסוק. 4. הדרכת הורים (בנושא גבולות). ****סוף האבחון**** אחותי טוענת: "שיש לציין שעד לפני שנה היא הייתה במסגרת של מעון, לא ידעה צבעים, לא ידעה צורות, וגם לא לדבר, ואז היא התחילה לשבת איתה על צבעים והיא קלטה תוך שבוע את הצבעים כולל ורוד, אפור וכד´, ולימדה אותה לקרוא והיא קלטה מאוד יפה ובמהירות, יודעת לקרוא עם קמץ ופתח, לימדה אותה הכרת המספרים עד עשר, ותוך שבוע היא ידעה אותם וכשנכנסו לחניון מורן קלטה את מספרי החניות והצביעה על המספרים וספרה אותן, וכשהגיעה לסיפרה 11 אמרה הנה אחד ואחד, ואחותי תיקנה אותה אמרה לה שזה מס´ 11 וכן הלאה עד 14 ואז היא קלטה את העיקרון של הספירה והמשיכה לבד עד 19. למורן יש בעיות בשמיעה עקב נוזלים באוזניים, היא שומעת במעומעם, וזה התגלה לאחר האבחון. באהבה קורין אחות של.....