אחים באותו הגן......האם כדאי

גלית!!!

New member
אחים באותו הגן......האם כדאי

אז אמנם אני לא גננת אך כיוון שרובכן כאן גננות חשובה לי דעתכן. יש לי שני ילדים בספטמבר יהיו בני 5 ו 3 אנחנו גרים במושב והגדול כבר הולך לגן טרום טרום במושב(גן רב גילאי). שנה הבאה הוא ממשיך ,ואני באופן הכי טבעי חשבתי לרשום גם את הקטן לשנה הבאה(גם מסיבות כלכליות וגם בגלל נוחות וקרבה לבית ) אך כאשר הגננת שמעה על רצונותי היא אמרה שהיא מאד לא ממליצה ,כדי שלכל ילד יהיה את המרחב שלו החברים שלו וכו..... ומה דעתכן?
 

טלגל

New member
שאלה חשובה מאד ואישית,

קודם כל האם בכלל יש לך ברירה אחרת? האם את יכולה לרשום אחד הילדים בגן אחר? אני שואלת זו כי אני מקיבוץ ואצלנו קורה הרבה פעמים שיש אחים באותו גן. אצלנו אין ברירה יש רק גן טרום-חובה וחובה אחד וקורה כבר שהעלנו שני אחים יחד. האמת שאנו מאד מתייחסים לכל אחים בנפרד, יש אחים שאין בעיה אם היותם יחד(ביחוד אם הם בן ובת), ויש אחים שאנו ממליצים להשאיר אחד מהם בגן הצעיר יותר כי לא טוב יהיה להם להיות ביחד. לכן טוב את עושה שאת מתייעצת עם הגננת אבל את מכירה את ילדייך הכי טוב, האם יהיו ביניהם מאבקי כוחות - מי שולט במי? תחרות על חברים? על תשומת הלב שלך בגן? האם בגן יש הפרדה בין בוגרים לצעירים. חשוב מאד להקפיד ולראות שכל אחד מתפתח לפי גילו ובהתאם לאופיו. אם כל זה יתמלא אין בעיה לדעתי אם יהיו שניהם יחד. ספרי לנו מה החלטת.
 

yam29

New member
אחים בגן???? התיחסות

גלית, אני גננת במושב כבר כמה שנים ובכל שנה יש לי אחים. השנה יש לי גם תאומות עוד משנה שעברה. מנסיוני כל ילד הוא מיוחד יש לו את תחומי הענין שלו, את החברים שלו והם בקושי מתעניינים אחד בשני בגן. הם אפילו לא יושבים יחד במפגשים. לתאומות למשל, יש אפילו חברים שונים אחת משחקת עם הבנים ואחת עם הבנות.... לדעתי, לילדים מאוד כיף כי אם כועסים עליהם או מציקים להם הם מתנחמים אחד בזרועות השני... מבחינה מקצועית אני כגננת, מנתבת אותם אם יש צורך לתחומים שונים,בקבוצות עבודה הם לא יחד, גם לפעילויות השונות כמו מזנון, ציור, צבעי ידיים, משחק חופשי וכו´ הם ניגשים בזמנים שונים. בכל מקרה אני חושבת שכדאי לנסות במיוחד אם את האמא חושבת שהילדים יוכלו להסתדר האחד עם השני.מה גם שהשיקולים הכלכליים והנוחות לא פחות חשובים.
 

גלית!!!

New member
תודה רבה על התייחסותכן../images/Emo141.gif

היה לי מאד חשוב לשמוע ,אין עוד החלטה אבל הכף בהחלט נוטה לכיוון הביחד. תודה גלית.
 
למעלה