גוג ומגוג קרוב מאוד
New member
אחים יקרים תצילו את החיים שלכם
מהרי``ל דיסקין ביאור הקבלה מהמהרי``ל דיסקין אודות המלחמה האחרונה קבלה מהחפץ חיים סיפר המשגיח, שמעתי ממרן ראש הישיבה רבי אהרון קוטלר זצ``ל, שיש לו קבלה מהחפץ חיים, שהמלחמה האחרונה תהיה אתחלתא דגאולה. ובן תורה אמיתי, שמובדל ומנותק מן הגויים, אין עליו שום שליטה. ומצינו במצרים, שהיו שתיים ששתו מאותו כוס, אחד שתה דם, והשני שתה מים, והיינו דבמציאות אין שום שליטה, על יהודי שמובדל מן העמים. דברי מרן החפץ חיים עוד סיפר המשגיח, בשם מרן ראש הישיבה רבי אהרון קוטלר, שיש לו קבלה מהחפץ חיים! שבשעת מלחמת העולם הראשונה, הלכו הרבה להחפץ חיים ושאלוהו, אם זהו הקץ ומלחמת גוג ומגוג, אמר החפץ חיים, אחרי מלחמה זו יהיה הפסק, אח``כ שוב תהיה מלחמה, ושוב תהיה הפסקה, ואח``כ תהיה שוב מלחמה, ועם מלחמה זו יבא משיח. דיבורים על פצצת אטום כשהיו דיבורים על פצצת אטום, ואנשים דברו וחששו איך אפשר להנצל ממנה, אמר המשגיח שיחה שלימה לבני הישיבה, ואמר בתמיהה, איך בן תורה שואל שאלות כאלו, בן תורה שמובדל ומופרש מן העמים, אין לו שום חשש סכנה! מאה אחוז מובטח שיהיה ניצל, אין בזה שום מקום שאלה, ולא עצבנות ולא ספיקות! ``והבדלתי אתכם מן העמים להיות לי`` ובחז``ל ``אם אתם מובדלים מן העמים, אתם שלי, ואם לאו אתם של נבוכדנצר וחבריו`` ביאר המשגיח, אם מובדלים מהגויים, נמצאים ברשות של הקב``ה, ואין שום שליטה, אתם נמצאים בפלנטה אחרת!!! קבלה מהמהרי``ל דיסקין אמר המשגיח, יש לי בקבלה איש מפי איש מרבי יהושע לייב דיסקין זכותו יגן עלינו ``שבמלחמה האחרונה קודם ביאת המשיח כל אלה שמובדלים מן העמים ינצלו``. לא מדובר פה, להיות אחד מלו` צדיקים, אלא אם מובדל מחוקות העמים, ואין לו שייכות עם התרבות שלהם עם העתונים שלהם, והמוזיקה והספרים שלהם, ומנותק מהם, אז אומר הקב``ה ``אתם שלי!`` ונמצאים ברשות אחרת, ואין שום שליטה עליכם משפטו של הגר``א מרן ראש הישיבה רבי אהרון קוטלר זצ``ל היה מספר תמיד על הגר``א מוילנא זכותו יגן עלינו, שהיה לו משפט גדול ונורא בוילנא, והנהגת הגר``א היתה, שכשבאו אליו השופטים ודברו עמו, הוא לא הסתכל עליהם, ולא ענה להם כלל על שום דבר מדבריהם, דהמקבל עליו עול תורה, מעבירים ממנו עול מלכות ועול דרך ארץ, וסבר שלא יהיה להם עליו שום שליטה, ולכן לא התייחס אליהם כלל וכלל. ובספרי העיר וילנא כתבו לדורות, איך שרבי אליהו מוילנא היה לו משפט, והתביעה עליו היתה, שלא הכיר בכלל במשפט, ולא התייחס לזה כלל וכלל, הוא ביזה את כל השופטים והמלוכה, ועיקר התביעה עליו היתה, מה שלא ענה לשופטים, ולא התייחס אליהם, וזה היתה תביעה יותר גדולה מעצם הדבר שדנו אותו! סוף דבר היה, שהגר``א הוריד את כיסוי ראשו, וראו את התפילין עם השם הויה, ונפל עליהם אימה ושחררו אותו. אמר המשגיח [בערך בנוסח כזה] הרי הגר``א היה בכוחו לבטל את כל הגלות, (כמו שהיה מזכיר תמיד דברי המהר``ל, שצדיקי הדורות יכלו לבטל את הגלות, רק קבלוה מרצון) ואפילו אם הוא לא ביטל, אם כן למה הוא עצמו לא גרס את השופטים. ביאר המשגיח, כלל ישראל היה להם שייכות לגויים לכן היו ברשותם! אבל הגר``א לא היה לו שום שייכות כלל, לכן לא היה להם שום שליטה עליו. איך התחיל השעבוד במצרים איך נשתעבדו היהודים במצרים, מובא בחז``ל: פרעה לקח לבנה ויצא לעבוד, וכלל ישראל יצאו עמו לכבוד המלך, אפילו שלא הכריחו אותם, וזו היתה נפילה גדולה שגרמה לשעבוד! ביאר המשגיח, למה אתה יוצא לעבודה כשהם יוצאים! מה השייכות?, המלך פרעה, הוא גם גוי, רק עם כתר על הראש, ומה הגיוועלד...ומיד השתעבד בהם פרעה. איך שבט לוי ניצל שבט לוי לא יצאו עם פרעה, הם לא הלכו אחרי הגוי הזה, ולכן לא היה לפרעה שום שליטה עליהם! כל הי``א שבטים היו בשליטת המצריים, בשעבוד קשה ונורא, ועליהם לא שלטו כלל! כפי שמובא שם בחז``ל, עד כמה שהם הבדילו עצמם מן הגויים, ולא חיקו אותם לא היה להם עליהם שום שליטה. תיפול עליהם אימתה ופחד סיפר המשגיח, כשהצבא הפולני נכנס לוילנא, הם רצו לעשות פוגרום ביהודי וילנא, אך המארשאל הפולני לא רצה פוגרום, והוציא כרוז, שהוא מבקש שלא יתחילו עם יהודי וילנא, כי הם יודעים לצעוק והעולם ישמע צעקתם, וזה לא כדאי לצבא והמלכות הפולנית. ונהיה שקט! ואכן, יש תפילה שמבקשים כל הדורות ``תפול עליהם אימתה ופחד, עד יעבור עמך ה```, עד שעם ישראל יעברו את כל הגלות, יש להם פחד להתחיל עם יהודים, וכל זה מתי, כשאין שייכות עמהם!!! לא נפרדים מאנשים זרים לבן הארמי טען ליעקב אבינו (בראשית לא, כז) ``למה נחבאת לברוח ולא הגדת לי, ואשלחך בשמחה ובשירים בתוף ובכינור``. ביאר המשגיח, באים להפרד ממי שיש קשר עמו, אבל לא מאנשים זרים! כגון בחור שעוזב את הישיבה, וכי יעלה על דעתו ללכת להפרד, מראש העיר הגוי של לייקווד, הרי אין לו שום שייכות והתקרבות עמו! ולכן יעקב אבינו בדווקא לא נפרד ממנו, כי לא היה לו שום שייכות וקירבה עם לבן. כמו שרחל ולאה אמרו לו, ``הלא נכריות נחשבנו לו``. רהיטים של יהודי פעם אמר בוועד לחתנים, צריך לשמור על הצורה של הבית, שיהיה ניכר שזה בית של יהודי. ומצינו שיעקב אמר ללבן, ``כי מששת את כל כלי מה מצאת מכל כלי ביתך``. יעקב אמר ללבן הרהיטים בבית שלי, אינם רהיטים של גויים! וכי מצאת איזה רהיט בביתי, שהוא משתייך לבית לבן... כל אחד צריך לדאוג שהרהיטים בביתו, יהיו של בית יעקב ולא של בית לבן!! מזכירים לנו פעם כשיצא מן המקווה עבר לידו גוי שהיה מקלל, אמר המשגיח, הערל הזה מזכיר לנו שאנחנו יהודים. סיפר המשגיח, נגש אלי אברך ושאל אותי: ``הציעו לי ולחברי משרה, וסוף דבר היה שאני לא קבלתי משרה זו, למה?``- ענה לו המשגיח, החבר שלך לא קרא ולא למד שום ספרים של גויים, לכן הוא זכה במשרה. השומעים נרעשו, ואמרו, לפי דברי המשגיח, כולנו יש בנו משהו מן הגויים. ענה המשגיח, גם אני בתוכם... שתיקתו של החפץ חיים סיפר המשגיח, פעם המתין החפץ חיים עשר דקות בשתיקה, קודם שברך שלא עשני גוי. וביאר החפץ חיים את הנהגתו, בדקתי את עצמי היטב, אם אין בי שום נקודה של גוי! ורק אח``כ בירכתי את הברכה. אסור שיהיה אפילו משהו של גוי, והיה אומר, הרי חז``ל תבעו את אחר שהקשיב לזמר יווני, ויש כאלו שמקשיבים לניגונים שלהם, ורוקדים בחתונות עם ניגונים של גויים רחמנא ליצלן. פעם אמר, כשמגיע סנטור ערל לחתונה, יש כאלו שאצלהם זה כבוד גדול, אבל זה שקר, שהרי הוא ערל ככל הערלים רק יש לו כובע יפה ונעלים. הפטרת הפרשה הראשונה של גלות בהפטרה של פרשת ויצא נאמר ``שובה ישראל עד ה` אלוקיך`` ביאר המשגיח, כל יחיד יעשה תשובה על חטאיו, אבל התשובה הראשונה, לומר בפה מלא, אין לנו שום שייכות עם אשור, לא עם הסיסטם של המלכות שלהם, ולא עם הפצצות שלהם, דעד כמה שיש שייכות עמהם, זה החטא. מתנות לעשו מובא במדרש שהיתה טענה על יעקב שנתן מתנות לעשו, ודרשו הפסוק (משלי כו) ``מחזיק באזני כלב עובר מתעבר על ריב לא לו``. והטענה היא, למה נתן לו מתנות ודרש בשלומו, אם הלה בא למלחמה, צריך לתת לו דורון, אבל לפני שבא, הוא כלא היה! הוא לא נמצא, ואין לו מציאות כלל!!! ביקור סנטור פעם היה ביקור של סנטור בישיבה, ונתנו לו כבוד לפי צורך הענין, אך המשגיח אמר אח``כ `ועד`, והרעיש הרבה, על שיש איזה רגש, והערכה וכבוד לערל הזה. סיבת הגלות נובעת, ממה שנתנו הכרה לגויים, כמובא במדרש תנחומא פרשת ויצא, על יעקב אבינו, שהראו לו בחלום, את שרי האומות, שהיה להם ירידה לבסוף, אמר לו הקב``ה ליעקב עלה, ``כיוון שאתה עולה שוב אינך יורד``, אך יעקב אמר, תאמר כשם שיש לאלו ירידה כך יש לי ירידה ``ולא האמין ולא עלה`` ונקנסה גלות על זרעו. ולכאורה מה הטענה, הרי לא היה חסר באמונה, כמו שנאמר: ``האבות לא הרהרו אחר מדותי``, וגם אין הבטחה לצדיקים בעולם הזה, אלא הטענה בדקוּ ת הייתה, שאמר ``כשם`` שיש לאלו ירידה, מה יש לך עם גויים, אין לך שייכות כלל וכלל, ``הן גויים כמר מדלי, וכאין וכאפס נחשבו`` שוב חשיבות!! ואם יש לך שייכות, הילדים שלך צריכים להיות בגלות עמהם.
מהרי``ל דיסקין ביאור הקבלה מהמהרי``ל דיסקין אודות המלחמה האחרונה קבלה מהחפץ חיים סיפר המשגיח, שמעתי ממרן ראש הישיבה רבי אהרון קוטלר זצ``ל, שיש לו קבלה מהחפץ חיים, שהמלחמה האחרונה תהיה אתחלתא דגאולה. ובן תורה אמיתי, שמובדל ומנותק מן הגויים, אין עליו שום שליטה. ומצינו במצרים, שהיו שתיים ששתו מאותו כוס, אחד שתה דם, והשני שתה מים, והיינו דבמציאות אין שום שליטה, על יהודי שמובדל מן העמים. דברי מרן החפץ חיים עוד סיפר המשגיח, בשם מרן ראש הישיבה רבי אהרון קוטלר, שיש לו קבלה מהחפץ חיים! שבשעת מלחמת העולם הראשונה, הלכו הרבה להחפץ חיים ושאלוהו, אם זהו הקץ ומלחמת גוג ומגוג, אמר החפץ חיים, אחרי מלחמה זו יהיה הפסק, אח``כ שוב תהיה מלחמה, ושוב תהיה הפסקה, ואח``כ תהיה שוב מלחמה, ועם מלחמה זו יבא משיח. דיבורים על פצצת אטום כשהיו דיבורים על פצצת אטום, ואנשים דברו וחששו איך אפשר להנצל ממנה, אמר המשגיח שיחה שלימה לבני הישיבה, ואמר בתמיהה, איך בן תורה שואל שאלות כאלו, בן תורה שמובדל ומופרש מן העמים, אין לו שום חשש סכנה! מאה אחוז מובטח שיהיה ניצל, אין בזה שום מקום שאלה, ולא עצבנות ולא ספיקות! ``והבדלתי אתכם מן העמים להיות לי`` ובחז``ל ``אם אתם מובדלים מן העמים, אתם שלי, ואם לאו אתם של נבוכדנצר וחבריו`` ביאר המשגיח, אם מובדלים מהגויים, נמצאים ברשות של הקב``ה, ואין שום שליטה, אתם נמצאים בפלנטה אחרת!!! קבלה מהמהרי``ל דיסקין אמר המשגיח, יש לי בקבלה איש מפי איש מרבי יהושע לייב דיסקין זכותו יגן עלינו ``שבמלחמה האחרונה קודם ביאת המשיח כל אלה שמובדלים מן העמים ינצלו``. לא מדובר פה, להיות אחד מלו` צדיקים, אלא אם מובדל מחוקות העמים, ואין לו שייכות עם התרבות שלהם עם העתונים שלהם, והמוזיקה והספרים שלהם, ומנותק מהם, אז אומר הקב``ה ``אתם שלי!`` ונמצאים ברשות אחרת, ואין שום שליטה עליכם משפטו של הגר``א מרן ראש הישיבה רבי אהרון קוטלר זצ``ל היה מספר תמיד על הגר``א מוילנא זכותו יגן עלינו, שהיה לו משפט גדול ונורא בוילנא, והנהגת הגר``א היתה, שכשבאו אליו השופטים ודברו עמו, הוא לא הסתכל עליהם, ולא ענה להם כלל על שום דבר מדבריהם, דהמקבל עליו עול תורה, מעבירים ממנו עול מלכות ועול דרך ארץ, וסבר שלא יהיה להם עליו שום שליטה, ולכן לא התייחס אליהם כלל וכלל. ובספרי העיר וילנא כתבו לדורות, איך שרבי אליהו מוילנא היה לו משפט, והתביעה עליו היתה, שלא הכיר בכלל במשפט, ולא התייחס לזה כלל וכלל, הוא ביזה את כל השופטים והמלוכה, ועיקר התביעה עליו היתה, מה שלא ענה לשופטים, ולא התייחס אליהם, וזה היתה תביעה יותר גדולה מעצם הדבר שדנו אותו! סוף דבר היה, שהגר``א הוריד את כיסוי ראשו, וראו את התפילין עם השם הויה, ונפל עליהם אימה ושחררו אותו. אמר המשגיח [בערך בנוסח כזה] הרי הגר``א היה בכוחו לבטל את כל הגלות, (כמו שהיה מזכיר תמיד דברי המהר``ל, שצדיקי הדורות יכלו לבטל את הגלות, רק קבלוה מרצון) ואפילו אם הוא לא ביטל, אם כן למה הוא עצמו לא גרס את השופטים. ביאר המשגיח, כלל ישראל היה להם שייכות לגויים לכן היו ברשותם! אבל הגר``א לא היה לו שום שייכות כלל, לכן לא היה להם שום שליטה עליו. איך התחיל השעבוד במצרים איך נשתעבדו היהודים במצרים, מובא בחז``ל: פרעה לקח לבנה ויצא לעבוד, וכלל ישראל יצאו עמו לכבוד המלך, אפילו שלא הכריחו אותם, וזו היתה נפילה גדולה שגרמה לשעבוד! ביאר המשגיח, למה אתה יוצא לעבודה כשהם יוצאים! מה השייכות?, המלך פרעה, הוא גם גוי, רק עם כתר על הראש, ומה הגיוועלד...ומיד השתעבד בהם פרעה. איך שבט לוי ניצל שבט לוי לא יצאו עם פרעה, הם לא הלכו אחרי הגוי הזה, ולכן לא היה לפרעה שום שליטה עליהם! כל הי``א שבטים היו בשליטת המצריים, בשעבוד קשה ונורא, ועליהם לא שלטו כלל! כפי שמובא שם בחז``ל, עד כמה שהם הבדילו עצמם מן הגויים, ולא חיקו אותם לא היה להם עליהם שום שליטה. תיפול עליהם אימתה ופחד סיפר המשגיח, כשהצבא הפולני נכנס לוילנא, הם רצו לעשות פוגרום ביהודי וילנא, אך המארשאל הפולני לא רצה פוגרום, והוציא כרוז, שהוא מבקש שלא יתחילו עם יהודי וילנא, כי הם יודעים לצעוק והעולם ישמע צעקתם, וזה לא כדאי לצבא והמלכות הפולנית. ונהיה שקט! ואכן, יש תפילה שמבקשים כל הדורות ``תפול עליהם אימתה ופחד, עד יעבור עמך ה```, עד שעם ישראל יעברו את כל הגלות, יש להם פחד להתחיל עם יהודים, וכל זה מתי, כשאין שייכות עמהם!!! לא נפרדים מאנשים זרים לבן הארמי טען ליעקב אבינו (בראשית לא, כז) ``למה נחבאת לברוח ולא הגדת לי, ואשלחך בשמחה ובשירים בתוף ובכינור``. ביאר המשגיח, באים להפרד ממי שיש קשר עמו, אבל לא מאנשים זרים! כגון בחור שעוזב את הישיבה, וכי יעלה על דעתו ללכת להפרד, מראש העיר הגוי של לייקווד, הרי אין לו שום שייכות והתקרבות עמו! ולכן יעקב אבינו בדווקא לא נפרד ממנו, כי לא היה לו שום שייכות וקירבה עם לבן. כמו שרחל ולאה אמרו לו, ``הלא נכריות נחשבנו לו``. רהיטים של יהודי פעם אמר בוועד לחתנים, צריך לשמור על הצורה של הבית, שיהיה ניכר שזה בית של יהודי. ומצינו שיעקב אמר ללבן, ``כי מששת את כל כלי מה מצאת מכל כלי ביתך``. יעקב אמר ללבן הרהיטים בבית שלי, אינם רהיטים של גויים! וכי מצאת איזה רהיט בביתי, שהוא משתייך לבית לבן... כל אחד צריך לדאוג שהרהיטים בביתו, יהיו של בית יעקב ולא של בית לבן!! מזכירים לנו פעם כשיצא מן המקווה עבר לידו גוי שהיה מקלל, אמר המשגיח, הערל הזה מזכיר לנו שאנחנו יהודים. סיפר המשגיח, נגש אלי אברך ושאל אותי: ``הציעו לי ולחברי משרה, וסוף דבר היה שאני לא קבלתי משרה זו, למה?``- ענה לו המשגיח, החבר שלך לא קרא ולא למד שום ספרים של גויים, לכן הוא זכה במשרה. השומעים נרעשו, ואמרו, לפי דברי המשגיח, כולנו יש בנו משהו מן הגויים. ענה המשגיח, גם אני בתוכם... שתיקתו של החפץ חיים סיפר המשגיח, פעם המתין החפץ חיים עשר דקות בשתיקה, קודם שברך שלא עשני גוי. וביאר החפץ חיים את הנהגתו, בדקתי את עצמי היטב, אם אין בי שום נקודה של גוי! ורק אח``כ בירכתי את הברכה. אסור שיהיה אפילו משהו של גוי, והיה אומר, הרי חז``ל תבעו את אחר שהקשיב לזמר יווני, ויש כאלו שמקשיבים לניגונים שלהם, ורוקדים בחתונות עם ניגונים של גויים רחמנא ליצלן. פעם אמר, כשמגיע סנטור ערל לחתונה, יש כאלו שאצלהם זה כבוד גדול, אבל זה שקר, שהרי הוא ערל ככל הערלים רק יש לו כובע יפה ונעלים. הפטרת הפרשה הראשונה של גלות בהפטרה של פרשת ויצא נאמר ``שובה ישראל עד ה` אלוקיך`` ביאר המשגיח, כל יחיד יעשה תשובה על חטאיו, אבל התשובה הראשונה, לומר בפה מלא, אין לנו שום שייכות עם אשור, לא עם הסיסטם של המלכות שלהם, ולא עם הפצצות שלהם, דעד כמה שיש שייכות עמהם, זה החטא. מתנות לעשו מובא במדרש שהיתה טענה על יעקב שנתן מתנות לעשו, ודרשו הפסוק (משלי כו) ``מחזיק באזני כלב עובר מתעבר על ריב לא לו``. והטענה היא, למה נתן לו מתנות ודרש בשלומו, אם הלה בא למלחמה, צריך לתת לו דורון, אבל לפני שבא, הוא כלא היה! הוא לא נמצא, ואין לו מציאות כלל!!! ביקור סנטור פעם היה ביקור של סנטור בישיבה, ונתנו לו כבוד לפי צורך הענין, אך המשגיח אמר אח``כ `ועד`, והרעיש הרבה, על שיש איזה רגש, והערכה וכבוד לערל הזה. סיבת הגלות נובעת, ממה שנתנו הכרה לגויים, כמובא במדרש תנחומא פרשת ויצא, על יעקב אבינו, שהראו לו בחלום, את שרי האומות, שהיה להם ירידה לבסוף, אמר לו הקב``ה ליעקב עלה, ``כיוון שאתה עולה שוב אינך יורד``, אך יעקב אמר, תאמר כשם שיש לאלו ירידה כך יש לי ירידה ``ולא האמין ולא עלה`` ונקנסה גלות על זרעו. ולכאורה מה הטענה, הרי לא היה חסר באמונה, כמו שנאמר: ``האבות לא הרהרו אחר מדותי``, וגם אין הבטחה לצדיקים בעולם הזה, אלא הטענה בדקוּ ת הייתה, שאמר ``כשם`` שיש לאלו ירידה, מה יש לך עם גויים, אין לך שייכות כלל וכלל, ``הן גויים כמר מדלי, וכאין וכאפס נחשבו`` שוב חשיבות!! ואם יש לך שייכות, הילדים שלך צריכים להיות בגלות עמהם.