טוב, גרמת לי לשבור שתיקה
אני שותף שקט בפורום, עד שאחליט אם לעלות על קטנוע או לא. בכל מקרה, אנא תמנע מלתת ייעוץ משפטי נחרץ כ"כ. במקרה הזה, מה שאמרת לא מדויק בלשון המעטה. בעלות על כלי רכב - ככל הנראה לא אפשרית, אבל לא בהכרח. לעניין זה החוק הרלוונטי הוא חוק הכשרות והאפוטרופסות. הבעיה היא לא בעיה של אחריות פלילית, אלא בעיה אחרת בגדול. מניחים מראש שעסקאות עם קטין הן עסקאות בעייתיות (אפשר לעבוד עליו, הוא לא יודע מה הוא עושה, הוא יכול לקחת כסף מההורים ולעשות שטויות שלא יידעו איך לצאת מהן לאחר מכן, ומוטיבציות דומות - כולל שאלת האחריות שנלווית לבעלות במשהו - בייחוד כלי רכב), ולכן עד גיל 18 אסור לו לעשות עסקאות, למעט כאלה ש"בני גילו נוהגים לעשותן". [זה בגדול, מי שמעוניין בפרטים המדוייקים כי בוודאות השמטתי כמה תנאים, שיציץ בחוק - אם תרצו אפשר לעלות לפורום - אגב אני לא בטוח אם התנייה של "בני גילו.. " רלוונטית לכל מצב, נראה לי שזה רק למצבים מסויימים מוגבלים בהיקף או משהו כזה] באשר לאחריות פלילית, החל מגיל 12 (או 14, לא זוכר), חלה על כל אדם אחריות פלילית למעשיו. ייתכן שהוא יישפט בתנאים קצת שונים מאדם מבוגר, אבל האחריות היא שלו ולא של ההורים (אגדה אורבנית או משהו כזה). יש כאן בידול בין שני דברים - ההנחה היא שאם בצעת עבירה פלילית זה לא היה מתוך "בלבול", לעומת מצב בו מכרו לך משהו בהרבה כסף ועבדו עליך, או שקנית משהו מבלי לשקול את האחריות שבאה עם הרכישה (ע"ע אופנוע). ההבדל הוא בין חוסר כשרות לעשות פעולות משפטיות (לשנות מצב משפטי בצורה זו או אחרת - למשל מכירה ורכישה), לסייג לאחריות פלילית (חוסר יכול, הנקבע כחזקה חלוטה בחוק, להחזיק באחד האלמנטים הדרושים להרשעה - "מחשבה פלילית")