אחרון ודיי BETA

VIDE0KID

New member
אחרון ודיי BETA

שככתי לציין קודם אתMPEG IMX שזה עוד פורמט של סוני... ובתמונה המצורפת הפורמט האיכותי ביות רנראה עד היום באמצעי איחסון לא אופטי (פילים) HDCAM SR. המכשיר הזה עולה כ150.000$ והוא מתקרב לאיכות קולנוע. ז"א שאפשר להקרין את החומר ע"ג מסך סינמה.
 

goldy

New member
כן, אבל סוני נבלות ../images/Emo46.gif

איכות הדחיסה הגבוהה ביותר, 4:4:4, אינה מובנית במכשיר הזה. בשביל להשתמש בה, יש לרכוש בנפרד לוח 'אופציונלי' במחיר כמה אלפי דולרים, והוא זה שמביא את המכשיר ליכולות מקסימליות: כניסה ויציאה באיכות 4:4:4. ברירת המחדל של מכשיר זה היא הדחיסה הנפוצה 4:2:2, שזהו מעשה נבלה של ממש.
 

טל רום

New member
זה אופציונלי מסיבה ברורה

לא כל רמות ההפקה צריכות 4:4:4 ובמיוחד שהפורמט הזה מיועד על ידי סוני להחליף את הבטאקם האנלוגי - זה מספיק מי שרוצה עיבוד וידאו ברמה גבוהה יותר יצטרך לשלם יותר גם למערכות העריכה הממוחשבות שלו וכמה אלפי דולרים זה מחיר קטן במקרה הזה בכל מקרה הפורמט הזה אמור להיות הפורמט התעשיתי הנמוך והHD הפורמט התעשיתי הגבוה
 

lir67

New member
אם אפשר להבהיר מה זה 4:4:4

כלומר מה מסמל כל אחד מהמספרים
 

טל רום

New member
הם מגדירים את מבנה הדחיסה

לכל נקודת מסך ישנם חמישה ערכים: אדום, כחול, ירוק, בהירות ורוויה. בעזרת אלגוריתם מתמטי ניתן להוריד את מספר הערכים לשלושה כאשר הרוויה מתבטלת בצורה מתמטית. Y - או Lumunens מגדיר את האות שחור לבן והוא הדבר העיקרי שהעין רואה לכן הוא גם אחראי לחדות וקונטרסט. B-Y - ערך האדום פחות הערך של האות השחור לבן. זהו החלק הראשון של הצבע. R-Y - ערך הכחול פחות הערך של האות השחור לבן. זהו החלק השני של הצבע. לתצורה הזו קוראים "קומפוננט" אחרי ההסבר הקצר לתשובה - כאשר דוחסים וידאו, מתיחסים לנתונים שמרכיבים את התמונה בתור "שלם" ואותו מחלקים לחלקים כדי לבנות דחיסה 4:4:4 מגדיר ארבעה חלקים לכל אחד מהערכים שהראיתי קודם - ז"א שבכל פיקסל יש את כל הנתונים שיגדירו את הצבע. 4:2:2 אומר שבתמונה יש לכל פיקסל ערך של ש/ל אבל צבע יש לכל שני פיקסלים יחד - העין לא תמיד רואה את זה וזה מקל על כמות הנתונים שצריך להעביר/לשדר. אני מקווה שההסבר לא היה מסובך מידי
 
למעלה