אחריות יבואן/חנות לעומת יצרן

אני רואה מוצרים שבאתר שלהם היצרן כותב 2 שנות אחריות, פה בארץ היבואן מוכר ונותן שנה אחת. וזה לא רק על מכשיר אחד, רואה בחברות שונות (למשל יש אירופאיות שנותנות אחריות לכל החיים אפילו) יש חובה של היבואן לתת את אותה אחריות או שהוא מייבא ומתנה נהלים משלו?
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אני רואה מוצרים שבאתר שלהם היצרן כותב 2 שנות אחריות, פה בארץ היבואן מוכר ונותן שנה אחת. וזה לא רק על מכשיר אחד, רואה בחברות שונות (למשל יש אירופאיות שנותנות אחריות לכל החיים אפילו) יש חובה של היבואן לתת את אותה אחריות או שהוא מייבא ומתנה נהלים משלו?
חוקי המדינה מחייבים מתן אחריות שנה אחת (למעט כמה יוצאים מהכלל), כלומר היבואן לא עובר על החוק (לא פרטת איזה מוצר אז אני מניח שמוצר חשמלי סטנדרטי) איני יודע מה ההסכם של היבואן עם היצרן בקשר למתן אחריות מעבר לשנה ואם אתה חושב שעלול להיות שהיבואן מקפח אותך אתה יכול לפנות ליצרן ולהתלונן, סביר שתקבל תשובה ואולי אפילו כזאת שתשמח אותך
חג שמח
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני רואה מוצרים שבאתר שלהם היצרן כותב 2 שנות אחריות, פה בארץ היבואן מוכר ונותן שנה אחת. וזה לא רק על מכשיר אחד, רואה בחברות שונות (למשל יש אירופאיות שנותנות אחריות לכל החיים אפילו) יש חובה של היבואן לתת את אותה אחריות או שהוא מייבא ומתנה נהלים משלו?
חובה של מי?
כפי שנכתב לפניי, החוק בישראל מחייב אחריות יצרן לשנה בלבד:
תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה), תשס"ו-2006 (nevo.co.il)
המחוקק לא מתייחס למצב בחו"ל ולכן מבחינת המדינה אין ליבואן חובה לתת מעבר למה שהחוק מחייב.

מה היצרן מחייב את היבואן אני לא יודעת, זה בהסכם ביניהם. מצטרפת להצעה לפנות אליו ולברר.
כבר שמעתי בעבר על ישראלים שפנו לחברות בינ"ל וקיבלו מהן שירות מצוין, שווה לנסות.
 

1030

Member
רכשתי DVD (אני מאלו שנאמנים למוצר הזה) ברשת מכובדת. בחשבונית רשום שנה אחריות ואילו על קרטון האריזה רשום באנגלית באותיות גדולות שנתיים אחריות.
פניתי לחנות בעניין זה ולאחר שיחה שלהם עם היבואן ושיחה איתי שהייתה די תקיפה הוחלט לאפשר לי החזר המוצר וקבלת זיכוי כספי מלא או לחלופין לקבל החזר כספי חלקי מסויים ולהשאיר את המוצר אצלי ולקבל שנה אחת אחריות. בחרתי באפשרות השנייה ולאחר כשלושה שבועות המכשיר התקלקל. פניתי שוב ,החזרתי הכל לחנות וקיבלתי זיכוי מלא . שירות הלקוחות שלהם ראוי לציון ואשאר לקוח שלהם .
 

trilliane

Well-known member
מנהל
רכשתי DVD (אני מאלו שנאמנים למוצר הזה) ברשת מכובדת. בחשבונית רשום שנה אחריות ואילו על קרטון האריזה רשום באנגלית באותיות גדולות שנתיים אחריות.
פניתי לחנות בעניין זה ולאחר שיחה שלהם עם היבואן ושיחה איתי שהייתה די תקיפה הוחלט לאפשר לי החזר המוצר וקבלת זיכוי כספי מלא או לחלופין לקבל החזר כספי חלקי מסויים ולהשאיר את המוצר אצלי ולקבל שנה אחת אחריות. בחרתי באפשרות השנייה ולאחר כשלושה שבועות המכשיר התקלקל. פניתי שוב ,החזרתי הכל לחנות וקיבלתי זיכוי מלא . שירות הלקוחות שלהם ראוי לציון ואשאר לקוח שלהם .
אם כך אולי תשתף אותנו מי זה "הם"? :-):
 

1030

Member
"הם" רשת אייבורי חיפה. חשוב היה להם כנראה לא לאבד לקוח למרות שהיקף הקנייה היה קטן מאוד. בפעם הבאה אותו לקוח(אני) ירכוש בהיקף גבוה בהרבה וישפיע לטובה על אחרים . מקווה שימשיכו לתת שירות טוב גם להבא. אז הנה כתבתי גם דברים טובים.
 
"הם" רשת אייבורי חיפה. חשוב היה להם כנראה לא לאבד לקוח למרות שהיקף הקנייה היה קטן מאוד. בפעם הבאה אותו לקוח(אני) ירכוש בהיקף גבוה בהרבה וישפיע לטובה על אחרים . מקווה שימשיכו לתת שירות טוב גם להבא. אז הנה כתבתי גם דברים טובים.
מה שאני לא מבין זה הם אמרו לך אנחנו נותנים שנה, אז זה לפנים משורת הדין לתת עוד שנה או חובה? אני לא רוצה להסתמך על נחמדות שלהם
 

1030

Member
הפרשה מתחילה להתיישן אבל בכל זאת: על אריזת המוצר היה כתוב באנגלית שנתיים אחריות ואילו בחשבונית נרשם שנת אחריות אחת. לטענתם הכיתוב באנגלית הוא של היצרן בחו"ל ולא של היבואן. באפשרותי היה להחזיר ולהזדכות על המוצר מחיר מלא או להשאירו אצלי ולקבל החזר ע"ס 50 ש"ח ולהישאר עם אחריות לשנה. בחרתי באפשרות השנייה. אגב, המוצר התקלקל כעבור כ-3 שבועות והוצע לי להחזירו ללא פגמים חיצוניים ובאריזתו המקורית ולקבל זיכוי מלא וכך עשיתי. שורה תחתונה הם "הלכו" לקראתי פעמיים. נראה לי התנהגות נבונה מצידם.
 
למעלה