אחריות משפטית על מכירת מוצרי טבע בחו"ל

MrVertigo10

New member
אחריות משפטית על מכירת מוצרי טבע בחו"ל

שלום,
אני שוקל למכור דרך איביי מוצרי טבע לחו"ל: חליטת, תוספי תזונה, מוצרי דיאטה, קוסמטיקה טבעית, וכו'.

מה קורה בעניין זה מבחינת כל הקשור לאחריות המשפטית?
אני רוצה להגן על עצמי מפני מצבים בהם קונים מתלוננים על נזק גופני כתוצאה משימוש במוצר - למשל, קונה שתובע אותי במיליונים כי המוצר הקוסמטי הטבעי שרכש ממני גרם לו כוויות חמורות בעור, או שהוא מאושפז בטיפול נמרץ כתוצאה משתיית חליטה כזו או אחרת.

כמובן, שקונה יכול לתבוע גם אם אין כל בסיס אמיתי לתביעתו - אבל גם אם זה המקרה, ממש לא בא לי להתעסק עם תביעות בינלאומיות במאות אלפי ומילוני דולרים.

מה עלי לעשות בכדי להימנע מהסכנות האלה?

בתודה מראש!
 
מונע תביעות עדיין לא נמצא

ברוך הבא לעולם העסקים.
הדרך היחידה להימנע מתבעיות משפטיות, היא, פשוט מאד, לא לעשות עסקים..
חשוב לציין שבמשפט הישראלי, ויתכן, גם בשיטות משפט אחרות, לא ניתן להשתחרר באמצעות חוזה מאחריות לנזקי גוף. כלומר גם החתמת לקוח מראש על ויתור לא תעזור.
מה שכן ניתן לעשות:
א. לדאוג שמה שאתה מוכר נבדק על ידי גורמים מקצועיים ונמצא לא מסוכן.
ב. לרכוש פוליסת ביטוח אחריות למוצרים שתחסה על אחריותך.
ג. פניה לעו"ד והכנת "תנאיי מכר כלליים" המקטינים את הסיכונים ככל הניתן.
ד. ועוד בעזרת עו"ד: בהנחה שאתה רק משווק, לא יצרן, להכין הסכם כזה שמחייב את היצרן לשפות אותך על כל סכום בו תחוייב. (ולצריך לזכור שלפעמים יצרן מתפרק, פושט רגל או סתם נעלם ולא ניתן לאתר אותו ואת נכסיו).
 

MrVertigo10

New member
דורון, תודה ועוד כמה שאלות

באופן כללי, האם לסוכן מכירות יש אחריות משפטית כלשהי כלפי הלקוח?
האם מסמך משפטי מהיצרן בו הוא ממנה מישהו לסוכן לא פוטר את הסוכן מכל אחריות משפטית?
האמת היא שלא חשבתי שעסק כזה יצריך ממני הוצאות (ביטוח, שירותים משפטיים וכו').
האם לכל חנויות הטבע שמוכרות מוצרים טבעיים (קוסמטיים, תוספי מזון ודיאטה וכו') יש פוליסת ביטוח אחריות? האם זה לא היצרן שעליו מוטלת כל האחריות המשפטית?

תודה רבה על העזרה!
 


לחמש שאלותייך:
1. אם הוא מוכר, אז כן.
2. לא, אין דבר כזה.
3. טוב זאת לא שאלה. זה גם לא תחום העיסוק שלי, אבל מי שעוסק בדברים האלה אומר שצריך תוכנית עיסקית. לפעמים צריך לשנות אותה.
4. אין לי מושג, לא עשיתי סקר מה יש לכל אחד. ואם נניח ל80% אין, מה אני אמור להסיק מזה?
5. זה שליצרן יש אחריות, לא אומר שלך אין. זה אומר שבמקרה הטוב, יש עם מי להתחלק בנטל.
 
למעלה