אחרי הרבה מלוח מתגעגעים למתוק

motip3

New member
אחרי הרבה מלוח מתגעגעים למתוק

ביום שישי האחרון אישתי לקחה אותי לסדנת אפייה בבצק פריך..... אחרי ארבע וחצי שעות שכללו ארוחת בוקר, הכנת שלושה סוגי בצקים עוגה אחת ושני קישים חזרנו הביתה עייפים שבעים אבל בעיקר עם מחסור במתוק..... אז ישר ניגשתי למטבח, ניצלתי את המזג אוויר החורפי שנפל עלינו לכמה שעות, שלפתי את הכלים והשוקולד והתחלתי להכין דברים..... מה גם שהינו מוזמנים במוצאי שבת ליום הולדת של מישהי מאוד נחמדה ומיוחדת וחסר היה שלא הייתי מביא לה פרלינים...... אז ככה זה נראה בזמן ההכנות....
 

motip3

New member
וככה זה נראה מוכן....

פרלין קפה פקאן
פרלין קרמל מלוח בטבילה
מרציפן אוזן המן ממולא בגנאש פיסטוק וטבול בחציו בשוקולד.
 

mashkiayeruka

New member
אני מסמיקה... ומתענגת מהפרלינים

הפרלין קרמל מלוח הוא ללא ספק אחד הטובים שטעמתי מימי. המליחות בקושי מורגשת, ובכל זאת הופכת את הפרלין למרגש, מסקרן...
גם הקפה פקאן נהדר, אני מכורה לפקאנים וכשהם באים עם שוקולד זה בכלל תענוג.
המרציפן הפתיע אותי, אני כזכור לא מחובבי המרציפן, ובכל זאת השילוב עם הפיסטוק והשוקולד, וכמובן העובדה שלא מדובר בסתם מרציפן אלא במרציפן תוצרת בית המדהים שלך הפכו גם את הפרלין הזה לנפלא בעיני.
תודה!!
 

motip3

New member
מתכונים....

אוזני המן ממרציפן במילוי גנאש פיסטוק:

למרציפן:
100 גרם שקדים טחונים
100 גרם אבקת סוכר
מיץ מחצי לימון

במטחנת תבלינים חזקה טוחנים את השקדים ואבקת הסוכר ביחד עד שהשקדים מתחילים לשחרר את השומן שלהם. מוסיפים מיץ מחצי לימון כל פעם כמה טיפות וממשיכים לעבד במטחנת תבלינים עד שמקבלים גוש אחיד כמו בצק. עוטפים בניילון נצמד ומניחים לו להתקרר מעט.

גנאש פיסטוק:
מרתיחים שמנת שופכים על שוקולד לבן ומוסיפים מחית פיסטוק עד הגעה לטעם הרצוי. היחס בין שמנת לשוקולד הוא 1:3 לערך.

קורצים עיגול מהמרציפן מגלגלים על כף היד ומועכים לפיתה. מניחים על נייר אפייה עם כפית מניחים מעט מהגנאש וסוגרים לצורת אוזן המן.

פרלין פתוח קפה פקאן:
מכינים בתבנית פוליקרבונט עם בסיס שטוח קונכיות ומחלצים אותן מהתבנית.

גנאש קפה:
מרתיחים שמנת עם קפה טיסטרס צוייס בהתאם לחוזק הטעם שרוצים (לא לפחד אם השמנת מקבלת טעם מריר השוקולד יחפה על כך) שופכים על גבי שוקולד לבן ומערבבים עד להמסה (שוב יחס של בערך 1:3). לוקחים פקאנים טבעיים שלמים וטובלים אותם בשוקולד מריר מטומפרר עד לשני שליש מגובהם. מורידים עודפים ומניחים להתקשות.

ממלאים בקונכיות את הגנאש קפה (עד בערך 2/3 מגובה הקונכייה) ומכניסים באלכסון לכל קונכיה פקאן מצופה כאשר החלק המצופה מוכנס לתוך הגנאש.

פרלין בטבילה קרמל מלוח:
150 גרם סוכר
40 גרם גלוקוז
40 גרם מים
300 גרם שמנת
1-3 גרם מלח אטלנטי
מרתיחים את השמנת עם המלח האטלנטי. מוסיפים מלח עד שטעמו בשמנת מאוד מורגש. לאחר ההרתחה מודדים 250 גרם.

בסיר מכינים קרמל ע"י הרתחת כל המרכיבים יחדיו. ברגע שמתחיל להתקבל הקרמל (צבע חום בהיר כמו דבש בהיר) מוסיפים את השמנת החמה ומערבבים (זהירות!!!!! מבעבע) לאחר שהבעבוע נרגע והתקבל קרמל חלק, מבריק אחיד ודי נוזלי, מסננים אותו וניתן להוסיף אותו לשוקולד חלב.
מטמפררים 300 גרם שוקולד חלב ומוסיפים בהדרגה את הקרמל. בהתחלה 120 גרם, כאשר מערבבים נראה שקיבלנו שבירה של השוקולד והחמאת קקאו מתחילה להיפרד מהשוקולד. ממשיכים להוסיף מנות נוספות של הקרמל בערך 30 גרם כל פעם וממשיכים לערבב עד לקבלת מחית אחידה וגנאש בעל מרקם סמיך מאוד ומסטיקי. מעבירים למסגרת ומשאירים למשך לילה בחוץ להתייצב ולהתקשות. חותכים לקוביות, מצפים בעזרת מברשת צד אחד בשוקולד מריר מטומפרר ולאחר מכן מבצעים טבילה.
 

revavonet

New member
מוטי קיבלת את ההודעה שלי?

תיבת המסרים שלי תקועה, לא מקבלת הודעות, ואני לא יודעת אם גם לא שולחת....
 

motip3

New member
קיבלתי ועניתי....

נהייה בקשר לקראת סוף נובמבר תחילת דצמבר..... ונקווה לימים טובים יותר......
 
למעלה