אחרי הרה ארגון שנעשה בחדרה כמעט ולא נשארו ערים בישראל שלא עברו שינוי במערך קווי האוטובוסים ממה שהיה להן לפני 20 שנה

  • פותח הנושא EHP12
  • פורסם בתאריך

EHP12

Well-known member
נשארו רחובות, אשקלון ורמלוד. שכחתי עוד עיר?
 

connex

Active member
נשארו רחובות, אשקלון ורמלוד. שכחתי עוד עיר?
ברחובות ורמלוד היה שינוי ב20 שנה האחרונות..הקווים העירוניים ברחובות היו עם ספרה אחת 2,3,4,7 נפתח מסוף הרכבת וקווים שינו מסלולים. ברמלה עשו גם רפורמה בקווים העירונים בתקופת סופרבוס ולדעתי גם כשקווים התחילה להפעיל את האשכול היו שוב שינויים. בלוד היו שינוים כשויאוליה הפעילה את הקווים והפעילה 8 קווים עירוניים לעומת 3 שפעלו באגד וסופרבוס. (אז אגד הפעילה את קוים 1,6) וסופרבוס את קו 2. כשנפתחה התחנה המרכזית החדשה הזמנית בלוד מול תחנת הרכבת הישנה, שוב נעשה שינוי ו8 הקווים הפנימיים הצטמצמו ל4 קווים. לאחרונה נוסף החמישי עם אכלוס השכונה החדשה גני אילון וכמובן קווים נוספים המותאמים לאופי התושבים הגר שם
 

EHP12

Well-known member
ברחובות ורמלוד היה שינוי ב20 שנה האחרונות..הקווים העירוניים ברחובות היו עם ספרה אחת 2,3,4,7 נפתח מסוף הרכבת וקווים שינו מסלולים. ברמלה עשו גם רפורמה בקווים העירונים בתקופת סופרבוס ולדעתי גם כשקווים התחילה להפעיל את האשכול היו שוב שינויים. בלוד היו שינוים כשויאוליה הפעילה את הקווים והפעילה 8 קווים עירוניים לעומת 3 שפעלו באגד וסופרבוס. (אז אגד הפעילה את קוים 1,6) וסופרבוס את קו 2. כשנפתחה התחנה המרכזית החדשה הזמנית בלוד מול תחנת הרכבת הישנה, שוב נעשה שינוי ו8 הקווים הפנימיים הצטמצמו ל4 קווים. לאחרונה נוסף החמישי עם אכלוס השכונה החדשה גני אילון וכמובן קווים נוספים המותאמים לאופי התושבים הגר שם
ברחובות אגד היו רוצים לעשות שם רה-ארגון, למרות שאני חושב שאין צורך, כל עוד אין מסופים גדולים בכניסה לרכבת בצפון ובכניסה לבית חולים קפלן בדרום.

ברמלה קווים 4,5,7 נותנים שירות רע הן מבחינת מסלולים והן מבחינת תדירות. את השירות העירוני בלוד מודה שאני לא מכיר.
 

Ccyclist

Well-known member
נשארו רחובות, אשקלון ורמלוד. שכחתי עוד עיר?

ה"אירגון" נעשה על ידי אנשים שלא נוסעים בתח"צ ורמת הרשת בהתאם. גם שיטת התשלום המבלבלת שלהם לא עוזרת.

התיכנון צריך לעבור לרשויות מטרופוליטניות שיחשבו על הגושים העירוניים שלהן באופן משולב ויעבדו עם המועצות האזוריות הסמוכות.

57 קווים ואי אפשר לעלות.
 

EHP12

Well-known member
ה"אירגון" נעשה על ידי אנשים שלא נוסעים בתח"צ ורמת הרשת בהתאם. גם שיטת התשלום המבלבלת שלהם לא עוזרת.

התיכנון צריך לעבור לרשויות מטרופוליטניות שיחשבו על הגושים העירוניים שלהן באופן משולב ויעבדו עם המועצות האזוריות הסמוכות.

57 קווים ואי אפשר לעלות.
כל רה-ארגון כזה נעשה בניסיון לשתף פעולה עם העירייה הרלוונטית. רוב העיריות בארץ מתייחסות לנוסעי התחבורה הציבורית בזלזול. ורוב חברי מועצת הערים לא נוסעים בתחבורה ציבורית ולא מכירים אנשים המתניידים בתח"צ. למשל רוב העיריות מאפשרות לרכבים להחנות בתחנות אוטובוס. ומעדיפות להשקיע שטחים יקרים לחניות תפעוליות ולתחנות קצה שאיתן אפשר לשפר את השירות בחניות לרכב פרטי.
 
למעלה