אחרי משרד התחבורה, גם הרכבת מפרסמת מכרז ליישומון תשלום

מצב
הנושא נעול.

שמונו

Active member
אני שאלה

אחרי משרד התחבורה, גם הרכבת מפרסמת מכרז ליישומון תשלום
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3767666,00.html
אני שאלה
איך אפשר לפרסם מכרז על אפליקצצית התשלום לאוטובוסים אם יש בעיה למשרד התחבורה שהוא כלל לא יודע מתחנה X לתחנה Y מה המחיר
וא"כ איך האפליקציה תחשב אם היה עדיף ערך צבור או חופשי יומי?

הבעיה הזו ידועה בטח לכולם אך אני מציין אותה כאן שוב:
1. הרבה פעמים כתוב על מחיר 'נתון חסר'
2. הרבה פעמים יש טעויות
לדוגמא מצורף:
נסיעה מצומת גולני לצפת
באמצעות 440 של 'נסיעות ותיירות' זה עולה 21.5 (לפי אתר החברה)
אך באתר משרד התחבורה כתוב 25 ש"ח
בקווים של נתיב אקספרס גם עולה 21.5
אך באתר משרד התחבורה כתוב 12.5

 

arseny92

Well-known member
מנהל
אכן, לפני שמתחילים לתכנן אפליקציה כזו, השלב הנגנז של רפורמת

אני שאלה
איך אפשר לפרסם מכרז על אפליקצצית התשלום לאוטובוסים אם יש בעיה למשרד התחבורה שהוא כלל לא יודע מתחנה X לתחנה Y מה המחיר
וא"כ איך האפליקציה תחשב אם היה עדיף ערך צבור או חופשי יומי?

הבעיה הזו ידועה בטח לכולם אך אני מציין אותה כאן שוב:
1. הרבה פעמים כתוב על מחיר 'נתון חסר'
2. הרבה פעמים יש טעויות
לדוגמא מצורף:
נסיעה מצומת גולני לצפת
באמצעות 440 של 'נסיעות ותיירות' זה עולה 21.5 (לפי אתר החברה)
אך באתר משרד התחבורה כתוב 25 ש"ח
בקווים של נתיב אקספרס גם עולה 21.5
אך באתר משרד התחבורה כתוב 12.5
אכן, לפני שמתחילים לתכנן אפליקציה כזו, השלב הנגנז של רפורמת
האזורים הכרחי לביצוע לקביעת תעריפי נסיעה בודדת מתחנה באזור X לתחנה באזור Y, לפי המפה של האזורים התקופתיים
אחרת אם נשאר עם אותה כפילות של שני מערכות תעריפים שונות, כשאחת מהן מסובכת להפליא ולרוב גם אף לעתים הנהג לא יודע איזה תעריף לגבות לך, יהיה הרבה בלאגן
 

Ccyclist

Well-known member
מפליא שלא אימצו נוסחה של יחס קבוע בין המחירים.

אכן, לפני שמתחילים לתכנן אפליקציה כזו, השלב הנגנז של רפורמת
האזורים הכרחי לביצוע לקביעת תעריפי נסיעה בודדת מתחנה באזור X לתחנה באזור Y, לפי המפה של האזורים התקופתיים
אחרת אם נשאר עם אותה כפילות של שני מערכות תעריפים שונות, כשאחת מהן מסובכת להפליא ולרוב גם אף לעתים הנהג לא יודע איזה תעריף לגבות לך, יהיה הרבה בלאגן
מפליא שלא אימצו נוסחה של יחס קבוע בין המחירים.
הדגמתי בעבר את יחסי המחירים בנוסחה הלונדונית, יחסים קבועים שהמחיר בין תקופות הנסיעה השונות הוא פשוט פונקציה של היחסים ומחיר בסיס לפי האזור.
&nbsp
במערכת הלונדונית יש יחס של 1:0.97 בין 3 נסיעות ער"ץ בודדות לתשלום יומי, כלומר - מ 3 נסיעות תחתית ומעלה הגבייה היא לפי המחיר היומי. במערכת הרכבתית הפרברית מחוץ ללונדון כרטיס הלוך ושוב לאותו היום עולה פחות מפאונד יותר מכרטיס בודד, כך שיחס המחירים לחופשי יומי בינאזורי בארץ לעומת מחיר שתי נסיעות בודדות נופל במקום טוב באמצא.
&nbsp
כשכל המחירים נגזרים מאותה הנוסחה לפי אותם אזורים אין אבסורדים של מערכות תימחור מקבילות ומחירים שונים בפראות זה מזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה