אחרי שבוע בלונדון, תהיתי לעצמי

  • פותח הנושא DDN
  • פורסם בתאריך

DDN

New member
אחרי שבוע בלונדון, תהיתי לעצמי

נותני השירות בלונדון אדיבים ועוזרים.
משגיח בתחנה של התחתית, נטש את עמדתו כי ראה שנתקעתי מול המפה, בא לראות איך הוא יכול לעזור, הוליך אותי למכונה להטענת הכרטיס המגנטי, והראה לי איך להשתמש בה.
אצלנו? לא סביר שהייתי מקבל יחס, ואם הייתי שואל, היו מצביעים על המכונה ונותנים לי להסתדר לבד.

הקופאים בחנויות, אוכפים את הסדר בתור ולא נותנים לאנשים סתם להידחף. אם מישהו הגיע ממקום שהוא לא התור, יאמרו לו באדיבות ש"התור מתחיל שם".

איך זה שבמקום אחר יודעים לתת (ולקבל) שירות בצורה טובה יותר?

שם זה גם נראה שהציבור לא מנסה לתחמן את נותני השירות ולחלוב כל מה שנראה לו ש"מגיע" לו.
 
הסיפא שלך אומר הרבה

מה קדם למה - הביצה או התרנגולת?

נותני השירות בארץ בהרבה מקרים יוצאים מנקודת הנחה שהלקוח מנסה לתחמן, במיוחד כי זה באמת קורה לא אחת. זה לא נכון גורף, אבל זה נכון בהרבה מקומות, וזה שהמשגיח בתחנה בארץ לא ימהר לעזור לך, בלא מעט מקרים ינבע מכך שרבים וטובים שיגעו אותו לפני שהגעת ובאו אליו בטענות ודרישות שלא ממש קשורות לתחום אחריותו.
 

DDN

New member
הזכרת לי משהו דבילי/משעשע

בהרבה תחנות מרכזיות בארץ, יש עמדה לקופות ועמדת מודיעין. כנראה בגלל שאנשים באים לשאול את הקופאים (ויוצרים עומס לאנשים שיודעים מה הם רוצים ובאים לקנות) ישנו השלט "כאן לא מודיעין"
חשבתי לי, שאם הקופאים יתלו את השלט הזה בתחנה המרכזית במודיעין זה יהיה שנון (ומבלבל לאנשים לא מבריקים)
 


הזכרת לי קטע עבר משעשע:

בזמנו בתקופה שירותי הצבאי, הטלפון בחמ"ל צלצל, והדוברת מעבר לקו ביקשה מספר טלפון של יחידה כלשהי. החייל שענה לה אמר שאין לו מושג מה המספר שלהם, וזכה לתגובה תוהה - "לא הגעתי למודיעין???"

(שירתתי בחמ"ן למי שלא הבין, ככה שהיא כן הגיעה למודיעין, אבל לא מהסוג שחיפשה).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גם הלקוחות יוצאים מנק הנחה שנותן השירות מתחמן

וגם זה, למרבה הצער, נכון פעמים רבות...


אגב תחבורה ציבורית בחו"ל, שם קל מאוד לעלות בלי לשלם, אבל אם תופסים אותך הקנס פשוט היסטרי שאנשים לא מסתכנים (ורובם כנראה גם הגונים מטבעם).
 
ויותר מזה

שם לא יבטלו את הקנס לא משנה כמה תתמקח ותנסה לתחמן. בארץ יש סיכוי שיוותרו לך אם תהיה אסרטיבי מספיק ולא תיכנע, אני הייתי עדה למקרה כזה של נוסע ברכבת שלא היה לו כרטיס שנתן תירוצים ממש מטופשים ("מיהרתי לרכבת ולא הספקתי, התכוונתי לקנות כרטיס בתחנה שאני יורד בה, לא ידעתי שאסור לעלות בלי כרטיס...") ובסוף ויתרו לו כי לפקחים לא היו אנרגיות לזיוני השכל שלו שלא הפסיקו.
 
מה שמשגע אותי

זה שיש חברות טובות בארץ שיודעות לתת שירות, אך יש מספר אנשים שינסו לפגוע בה ולהמציא כל מיני שקרים הכל כדי שהחברה תיסגר.
 
כנראה שיש לזה סיבה

אם קיבלתי שירות לקוי, אדאג לפרסם כמה שיותר כדי להזהיר אנשים וגם אם אני קוראת בפייסבוק, עיתון או שומעת על מקום בו אנשים נפגעו, רגלי לא תדרוך שם.
 

disturbedZ

New member
גם בלונדון יש ויש

למרות שרוב נותני השירות שם מסבירי פנים, נתקלתי גם בקופאית באחת התחנות רכבת שכולה אחותי שאלה אותה מאיזה רציף הרכבת יוצאת והיא התעלמה, אחותי שאלה פעם שנייה (והקופאית בדיוק ספרה כסף) ונבחה על אחותי "תני לי לעשות את העבודה שלי!!!" :\
 

DDN

New member
הקופאית צודקת

אתם רואים שהיא באמצע ספירה, אתם מתחילים לשאול אותה שאלות?
לעצור ולברר לכם, אומר שהיא צריכה להתחיל את הספירה מחדש.
 
למעלה