אחרי שהזמנתי מוצר חשמל נעקצתי על ידי סבלים

Borisyo

Member
שלום,

לפני 4 חודשים רכשתי מקרר שסופק על ידי חברת לוגיסטיקה "א.א מחלב בע"מ"

נפעלתי קורבן לשיטת מצליח וחוצפה של סבלים. דרשו ממני תוספת תשלום של 60 ש"ח עבור פירוק דלתות כאשר זה היה ללא צדק לאחר שגיליתי שפירוק היה מיותר.

לפני שסבלים עזבו, אחד מהם התעקש על טיפ ולא היה לי נעים לסרב וזה לאחר העובדה שאני גר בקומה ראשונה.

בסוף עקב תמימות וטמטום שלי נתתי לו סה"כ 150 ש"ח. אחרי שהוא עזב הוא חזר ונתן לי ניילון עם ניירת של מקרר כולל 2 פלסטיקים מיועדים למקרר. לא יודע אם זה היה קורה אם הייתי מסרב לתת לו טיפ. מניח שאם הייתי מסרב ורב איתו הוא פשוט היה זורק את זה בפח כי דבר כזה יכול לקרות.

ובכלל לא הייתי רוצה להישאר תקוע עם מקרר בחוץ או לעבור חוויה לא נעימה של טלפונים והמתנה עד שיספקו לי מקרר שוב כי דברים כאלה קורים ארץ אם תקראו ביקורות בגוגל מפות.

לאחר מכן מצאתי עסק הזה בגוגל מפות ואחרי שקראתי ביקורות שליליות, הבנתי שאני לא לבד. הבנתי שהרבה הגישו תלונה נגדם במועצה לצרכנות. האם מדובר בתביעה יצוגית עתידית?

תודה
 

michal@gal

Active member
מנהל
שלום,

לפני 4 חודשים רכשתי מקרר שסופק על ידי חברת לוגיסטיקה "א.א מחלב בע"מ"

נפעלתי קורבן לשיטת מצליח וחוצפה של סבלים. דרשו ממני תוספת תשלום של 60 ש"ח עבור פירוק דלתות כאשר זה היה ללא צדק לאחר שגיליתי שפירוק היה מיותר.

לפני שסבלים עזבו, אחד מהם התעקש על טיפ ולא היה לי נעים לסרב וזה לאחר העובדה שאני גר בקומה ראשונה.

בסוף עקב תמימות וטמטום שלי נתתי לו סה"כ 150 ש"ח. אחרי שהוא עזב הוא חזר ונתן לי ניילון עם ניירת של מקרר כולל 2 פלסטיקים מיועדים למקרר. לא יודע אם זה היה קורה אם הייתי מסרב לתת לו טיפ. מניח שאם הייתי מסרב ורב איתו הוא פשוט היה זורק את זה בפח כי דבר כזה יכול לקרות.

ובכלל לא הייתי רוצה להישאר תקוע עם מקרר בחוץ או לעבור חוויה לא נעימה של טלפונים והמתנה עד שיספקו לי מקרר שוב כי דברים כאלה קורים ארץ אם תקראו ביקורות בגוגל מפות.

לאחר מכן מצאתי עסק הזה בגוגל מפות ואחרי שקראתי ביקורות שליליות, הבנתי שאני לא לבד. הבנתי שהרבה הגישו תלונה נגדם במועצה לצרכנות. האם מדובר בתביעה יצוגית עתידית?

תודה
כל המובילים מתעקשים שצריך לפרק דלתות כי הם מבקשים תשלום גבוה על הפירוק.
כשקיבלתי מקרר חדש התווכחתי הרבה עם המובילים שלא צריך לפרק את הדלתות של המקרר שהם מפנים ושלא צריך לפרק את הדלתות של המקרר החדש. לא ויתרתי להם.
המקרר הישן יצא והמקרר החדש נכנס בלי שיהיה צורך לפרק את הדלתות ובלי שום נזק לבית.
 
נותן שירות שמבקש לקבל טיפ , לא מקבל אצלי שקל !
זאת פשוט חוצפה לדרוש טיפ וחובה לא לתת כלום במקרה כזה.
 
למה לפרק דלתות אם אין צורך. כנראה כדי לקבל טיפ

חוצפה ישראלית לבקש טיפ. טיפ זה לשיקולך (יצא לי אצל שליחי אוכל. אני למשל תמיד נותנת. אם לא אתן ארגיש באסה) יחד עם זאת לפעמים אפשר להתחשב בעבודה הקשה שלהם. גם של הסבלים וגם של שליחי אוכל (בחורף הקר, בקיץ החם ותמיד בלחץ)
 

Borisyo

Member
@עוגייה קטנה חוצפה אחד גדולה לעשות עבודה שלא צריך לעשות כדי לקבל כסף. זה כמו שרופא שיניים יגיד שצריך לשים סתימה בשיניים ויקדח שן בריאה שזה חוצפה באופן קיצוני וזה כן קרה עם אנשים.

מעניין אותי אם תלונות למועצה להגנת צרכן ממספר אנשים על עסק יכולות להסתכם בתביעה יצוגית או קנס כלפי עסק. אם כן אז אני אגיש תלונה גם.
 
@עוגייה קטנה חוצפה אחד גדולה לעשות עבודה שלא צריך לעשות כדי לקבל כסף. זה כמו שרופא שיניים יגיד שצריך לשים סתימה בשיניים ויקדח שן בריאה שזה חוצפה באופן קיצוני וזה כן קרה עם אנשים.

מעניין אותי אם תלונות למועצה להגנת צרכן ממספר אנשים על עסק יכולות להסתכם בתביעה יצוגית או קנס כלפי עסק. אם כן אז אני אגיש תלונה גם.
אמרתי שאתה צודק לגבי הטיפ והדלתות. לגבי תביעה ייצוגית תשאל עו"ד מתמחה בייצוגיות אם זה כדאי. (העמלה גבוהה מאוד. ככה זה בישראל. אתה רוצה לתבוע, תשלם. אני ירדתי מייצוגית בגלל העמלה) תפנה גם למועצה לצרכנות
 

Borisyo

Member
@עוגייה קטנה מדובר בעמלה שכל תובע שמשתתף משלם לעו"ד? חשבתי שבתביעה יצוגית הנתבע מכסה גם עלויות של תובעים הכרוכות בתהליך במידה ונמצא אשם.
 
@עוגייה קטנה מדובר בעמלה שכל תובע שמשתתף משלם לעו"ד? חשבתי שבתביעה יצוגית הנתבע מכסה גם עלויות של תובעים הכרוכות בתהליך במידה ונמצא אש

@עוגייה קטנה מדובר בעמלה שכל תובע שמשתתף משלם לעו"ד? חשבתי שבתביעה יצוגית הנתבע מכסה גם עלויות של תובעים הכרוכות בתהליך במידה ונמצא אשם.
לתביעה ייצוגית מספיק תובע אחד והוא משלם את העמלה. (מניחה שאם יהיו תובעים נוספים העמלה תתחלק ביניהם)

הכי טוב שתשאל באתר של עורכי דין. יש שם פורומים בכל התחומים. גם ייצוגיות. הנה הקישור https://www.lawforums.co.il/
 
לתביעה ייצוגית מספיק תובע אחד והוא משלם את העמלה. (מניחה שאם יהיו תובעים נוספים העמלה תתחלק ביניהם)

הכי טוב שתשאל באתר של עורכי דין. יש שם פורומים בכל התחומים. גם ייצוגיות. הנה הקישור https://www.lawf
יש שם פורום תביעות ייצוגיות
 

Borisyo

Member
@דורון ג'פרסון נראה שהדבר הזה של טיפ לעט לעט טופס תאוצה גם בתחומים אחרים... לך תדע אולי בעתיד תהיה חובה טיפ לשליחים של פיצה כמו היום למצלרים ואז יגיע לשליחים של חברות משלוח, לספרים וכו'
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
גיסתי רכשה מקרר. בדקתי היטב את מידות הפתח בביתה ואת מידות המקרר. עפ"י החישוב שלי, הוא היה צריך לעבור בפתח. אלא שהמובילים חשבו אחרת ופירקו את הדלתות. ככל שזכור לי, עלות הפירוק הייתה גבוהה באופן משמעותי מהסכום שדובר עליו כאן.
אבל בזה זה לא נגמר. בדלת העליונה של המקרר יש צג ופיקוד, והדביל שפירק, לא ידע כיצד לחבר בחזרה את המגען החשמלי שם.
אז המקרר נותר במקומו כשהוא לא פעיל!
נכון. הוזמן טכנאי שירות, שתיקן זאת ללא עלות. אבל הזמן וההישארות ללא אוכל, וזריקת המזון שלא הוחזק בקירור? הכל על חשבון הבית.
 

Borisyo

Member
@מ ש ה 53 מצטער לשמוע. האם היא הגישה תלונה במועצה לצרכנות הוגנת?

מה השם של חברה שעשתה את זה?
 

Borisyo

Member
@michal@gal מה הפתרון שזה לא יקרה? האם כדאי לבדוק במכירות מאיפה יסופק מוצר ועל ידי מי? אז לפחות לבדוק באינטרנט עם מי יש עסק? אם חברה רשלנית ושקרית אז לקנות במקום אחר?
 

Borisyo

Member
@michal@gal יש בזה פשרה כי לא יודעים מה סבלים יעשהו על זה... לי לדוגמה מסרו שקית עם 2 חלקי פלסטים ששייכים למקרר, חוברת ותעודת אחריות אחרי ששילמתי. סבל חזר אחרי דקה ומסר לי את זה. אם לא הייתי משלם, מתעקש על שלי ייתכן שפשוט לא היו נותנים לי לרוע.

או אם הייתי מסרב לשלם על פירוק דלתות היו שורטים לי מקרר בעת עלייה או לא דופקים אותו עקב רשלנות או בכוונה וכו'? או פשוט משאירים אותו בחוץ ולא הייתי יודע מה לעשות.

יש לי כלל - לה לעצבן מישהו שמגיש לי אוכל כי ... הכל יכול להיות במיוחד כאשר אני לא רואה מה קורה מאחורי הקלעים. חשבתי אותו כלל צריך לשמור פה גם.
 

michal@gal

Active member
מנהל
אני משגיחה עליהם. אמרתי שינסו בלי פירוק ואם יהיה צורך אז יפרקו. ניסו והצליחו. אם היו דופקים בכוונה או לא מוסרים חלקים וחוברת הייתי מתלוננת לספק.
אי אפשר תמיד להתקפל כי מפחדים לעצבן.
 
למעלה