אחרי שנה: משרדי הממשלה מתווכחים והרכבת המהירה מתרחקת משדרות

כשלוגי

Active member

צה"ל דורש מיגון בשווי 800 מיליון שקל, מנכ"ל משרד ראש הממשלה הבטיח טיפול מהיר כבר לפני חצי שנה, אבל משרדי התחבורה, האוצר והביטחון עדיין בדיונים. אחת הסיבות: התנגדות שר האוצר סמוטריץ' שרואה במהלך בזבוז כסף​

 

צה"ל דורש מיגון בשווי 800 מיליון שקל, מנכ"ל משרד ראש הממשלה הבטיח טיפול מהיר כבר לפני חצי שנה, אבל משרדי התחבורה, האוצר והביטחון עדיין בדיונים. אחת הסיבות: התנגדות שר האוצר סמוטריץ' שרואה במהלך בזבוז כסף​

העובדה שמלכתחילה לא נבנה בקטע שסמוך לעזה קיר בטון/ סוללת עפר שמסתירה את הרכבת, ומישהו חשב שלטעת עצים (בסגנון שנות ה-50) זה מספיק תמוהה ביסודה.

מצד שני, העמדה של סמוטריץ אידיאולוגית- בעצם מדינת ישראל מבזבזת כספים וממגנת עצמה לדעת, מתוך אמירה שמבחינתה לצפון רצועת עזה יחזרו ארגוני טרור שמטרתם פגיעה כמה שיותר באזרחים על הרכבת ובכלל וכל מה שנותר למדינת ישראל זה להשחית את הכלכלה שלה על מיגון מפני ארגוני טרור רצחנים.
 

מנכל אחד

Active member
העובדה שמלכתחילה לא נבנה בקטע שסמוך לעזה קיר בטון/ סוללת עפר שמסתירה את הרכבת, ומישהו חשב שלטעת עצים (בסגנון שנות ה-50) זה מספיק תמוהה ביסודה.

מצד שני, העמדה של סמוטריץ אידיאולוגית- בעצם מדינת ישראל מבזבזת כספים וממגנת עצמה לדעת, מתוך אמירה שמבחינתה לצפון רצועת עזה יחזרו ארגוני טרור שמטרתם פגיעה כמה שיותר באזרחים על הרכבת ובכלל וכל מה שנותר למדינת ישראל זה להשחית את הכלכלה שלה על מיגון מפני ארגוני טרור רצחנים.
נטיעת העצים נעשתה בשלב מאוחר יותר, כדי לתת מענה כלשהו למיגון הרכבת.

לא יודע מה הצדקה בכלל להקים את הקו, אבל לא נראה שיש הצדקה כלכלית להשקיע של עוד 800 מיליון ש"ח בקו הזה.
 

רגבת

Member
נטיעת העצים נעשתה בשלב מאוחר יותר, כדי לתת מענה כלשהו למיגון הרכבת.

לא יודע מה הצדקה בכלל להקים את הקו, אבל לא נראה שיש הצדקה כלכלית להשקיע של עוד 800 מיליון ש"ח בקו הזה.
בנו אלפי דירות על סמך קווי הרכבת האלה, אסור לסגור אותם.

אם צריך לקחת פרימטר בטחוני ברצועת עזה -שיקחו
 

מנכל אחד

Active member
בנו אלפי דירות על סמך קווי הרכבת האלה, אסור לסגור אותם.

אם צריך לקחת פרימטר בטחוני ברצועת עזה -שיקחו
זאת לא רק"ל ואם בנו אלפי דירות על סמך הקווים האלה אז יש כאן טעות תכנונית חמורה, כי הקווים האלה לא עוזרים להפחתת גודש התנועה.
הנסיעה ברכבת ארוכה מבאוטובוס.

אם היו מפעילים אותה כרכבת אזורית בתדירות גבוהה היה לה יתרון כלשהו של אמינות, אבל לא שמעתי שיש אפילו תוכנית ארוכת טווח כזאת.

בתוכניות רשת 2025, שהיא תוכנית האב לתחבורה ציבורית, קיום הרכבת לא נלקח בחשבון כחלק מהמענה התחבורתי לאזור.
 

Ccyclist

Well-known member
זאת לא רק"ל ואם בנו אלפי דירות על סמך הקווים האלה אז יש כאן טעות תכנונית חמורה, כי הקווים האלה לא עוזרים להפחתת גודש התנועה.
הנסיעה ברכבת ארוכה מבאוטובוס.

אם היו מפעילים אותה כרכבת אזורית בתדירות גבוהה היה לה יתרון כלשהו של אמינות, אבל לא שמעתי שיש אפילו תוכנית ארוכת טווח כזאת.

בתוכניות רשת 2025, שהיא תוכנית האב לתחבורה ציבורית, קיום הרכבת לא נלקח בחשבון כחלק מהמענה התחבורתי לאזור.

זו רכבת שאיפשרה לתושבי הנגב המערבי לעבוד במרכז. הנסיעה בה ארכה כשעה, הנסיעה בכבישים - שעתיים לדברי המרואיינים.

הבנייה הנרחבת בשדרות שיקפה את המהפך שיצרה הרכבת - במקום פריפריה - עיר פרברית של יוממים למרכז.
 
העובדה שמלכתחילה לא נבנה בקטע שסמוך לעזה קיר בטון/ סוללת עפר שמסתירה את הרכבת, ומישהו חשב שלטעת עצים (בסגנון שנות ה-50) זה מספיק תמוהה ביסודה.

מצד שני, העמדה של סמוטריץ אידיאולוגית- בעצם מדינת ישראל מבזבזת כספים וממגנת עצמה לדעת, מתוך אמירה שמבחינתה לצפון רצועת עזה יחזרו ארגוני טרור שמטרתם פגיעה כמה שיותר באזרחים על הרכבת ובכלל וכל מה שנותר למדינת ישראל זה להשחית את הכלכלה שלה על מיגון מפני ארגוני טרור רצחנים.
לא מדויק ביהודה ושומרון סמוטריץ כן תומך במיגון לאזרחי ישראל שגרים שם.
 
לא מדויק ביהודה ושומרון סמוטריץ כן תומך במיגון לאזרחי ישראל שגרים שם.
הפוך...
גם ביהודה ושומרון סמוטריץ אומר בגלוי את דעתו.

עלויות המיגון באיו"ש הן נגזרות של דרישות המחנה שלך של התבססות במקום והגנה, במקום פעולה אקטיבית של מניעה.

ההתיה הפוליטית שלך והדיס-אינפורמציה שלך בנושא איו"ש, גורמים לך לבצע הקשרים שאינם קשורים אחד בשני.
 
הפוך...
גם ביהודה ושומרון סמוטריץ אומר בגלוי את דעתו.

עלויות המיגון באיו"ש הן נגזרות של דרישות המחנה שלך של התבססות במקום והגנה, במקום פעולה אקטיבית של מניעה.

ההתיה הפוליטית שלך והדיס-אינפורמציה שלך בנושא איו"ש, גורמים לך לבצע הקשרים שאינם קשורים אחד בשני.
אתה מניח מראש מה דעתי הפוליטית.
כאן זה פורום תחבורה ציבורית ושללתי את הטענה שסמוטריץ נגד מיגון באופן כללי, הוא רק נגד השבת הרכבת לשדרות.
ומעדיף להשקיע ביהודה ושומרון.
 
אתה מניח מראש מה דעתי הפוליטית.
כאן זה פורום תחבורה ציבורית ושללתי את הטענה שסמוטריץ נגד מיגון באופן כללי, הוא רק נגד השבת הרכבת לשדרות.
ומעדיף להשקיע ביהודה ושומרון.
אתה לא מסתיר את דעתך. לא צריך להניח.

האמירה שסמוטריץ "מעדיף" להשקיע ביהודה ושומרון היא פשוט אמירה לא נכונה ברמה העובדתית ומתבססת על שקרים חוזרים שמקורם באופן העברת תקציבים באיו"ש לעומת התקציב הרגיל של מדינת ישראל (של כל משרד ממשלה ותחום בנפרד) ולכן גם אם לעיתים הסכומים שמעוברים קטנים יותר ממרחבים אחרים העובדה שיש מספר רשמי שאפשר לפרסם ובמרחב הגליל או עוטף עזה זה חלק ממספר גדול יותר ולא תקציב עצמאי וייעודי גורמים לתפיסה שקרית כאילו באיו"ש מקבלים יותר (האמת התקציבית הפשוטה והלא מוטה פוליטית היא שבמקרים רבים פר אדם התקציב נמוך יותר באיו"ש כולל בתחב"צ ובתחבורה בכלל) .

המשפט שכתבת על מיגון באיו"ש גם נוגד את התפיסה של סמוטריץ. מבחינתו דין שדרות כדין אריאל לכל דבר וענין.

אגב- למען הסר ספק, לא הצבעתי עבור סמוטריץ בבחירות האחרונות (או אי פעם) אבל צריך להיות מודעים לאמת ולא להטיות הנובעות מתפיסות פוליטיות.
סמוטריץ מייצג ציבור מתנחלים מסויים (וזה אכן חלק מתפקידו כחבר כנסת). במקביל הוא שר, חבר ממשלה, חבר כנסת ופעיל פוליטי וחברתי שנים ממש לא רק בגזרת איו"ש.

דעותיו (לעומת אחרים) ברורות ויסודיות, ומהכרות עם התפיסות של האדם כנראה שהיה משקיע בשדרות ובחיבור הפריפריה לא שקל פחות מאשר אריאל שגם חשובה לו ברמה האידיאולוגית.
 

Ccyclist

Well-known member

צה"ל דורש מיגון בשווי 800 מיליון שקל, מנכ"ל משרד ראש הממשלה הבטיח טיפול מהיר כבר לפני חצי שנה, אבל משרדי התחבורה, האוצר והביטחון עדיין בדיונים. אחת הסיבות: התנגדות שר האוצר סמוטריץ' שרואה במהלך בזבוז כסף​


מה "מהיר" בקו הסטנדרטי שפעל מהנגב המערבי עד המלחמה ?

המונח הנכון הוא "ישיר".

לפני המלחמה היתה תוכנית להמשיך את החישמול דרומה בקו הנגב המערבי, בניגוד לתוכנית המקורית הבעייתית שהרכבות יסתיימו באשקלון. כבר בתחילת הדרך סברתי שלא תהיה יתכנות פוליטית לניתוק הנגב המערבי מחיבור ישיר אחרי שהתרגלו לכך עם פתיחת הקו.

לגבי שאלת המיגון:

אולי זו הזדמנות לכפר על הטעות הנוראית של בניית התחנות בשולי הערים ומעבר לכביש הראשי. במחירים המצויינים בכתבה אפשר להסיט את תוואי המסילה לנחל ניר עם החוצה את העיר ולהקים תחנה ממש במרכזה.
 
נערך לאחרונה ב:

מיקלוש77

Well-known member
מה "מהיר" בקו הסטנדרטי שפעל מהנגב המערבי עד המלחמה ?

המונח הנכון הוא "ישיר".

לפני המלחמה היתה תוכנית להמשיך את החישמול דרומה בקו הנגב המערבי, בניגוד לתוכני המקורית הבעייתית שהרכבות יסתיימו באשקלון. כבר בתחילת הדרך סברתי שלא תהיה יתכנות פוליטית לניתוק הנגב המערבי מחיבור ישיר אחרי שהתרגלו לכך עם פתיחת הקו.

לגבי שאלת המיגון:

אולי זו הזדמנות לכפר על הטעות הנוראית של בניית התחנות בשולי הערים ומעבר לכביש הראשי. במחירים המצויינים בכתבה אפשר להסיט את תוואי המסילה לנחל ניר עם החוצה את העיר ולהקים תחנה ממש במרכזה.
הבעיה היא לא עם מיקום התחנה בשדרות אלא קטע של ק"מ אחד בין שדרות לאשקלון, שנמצא בטווח ירי מהרצועה.

כמו שנכתב כאן למעלה, צריך להזיז את הגבול של רצועת עזה כמה ק"מ דרומה (כלומר להקטין את הרצועה) ולפתוח את הקו כמו שהיה קודם. אם הם מאיימים בירי אז שיפסידו את האדמה שממנה אנחנו מאויימים. משוואה פשוטה מאוד.
 

Ccyclist

Well-known member
הבעיה היא לא עם מיקום התחנה בשדרות אלא קטע של ק"מ אחד בין שדרות לאשקלון, שנמצא בטווח ירי מהרצועה.

כמו שנכתב כאן למעלה, צריך להזיז את הגבול של רצועת עזה כמה ק"מ דרומה (כלומר להקטין את הרצועה) ולפתוח את הקו כמו שהיה קודם. אם הם מאיימים בירי אז שיפסידו את האדמה שממנה אנחנו מאויימים. משוואה פשוטה מאוד.

לצערי חוויתי את טווח הירי מהרצועה בשדרות רוטשילד בתל אביב. הזזת גבול הרצועה לא תעזור ותסבך את ישראל דיפלומטית כי בעולם יש תפישות מאד מקובעות גאוגרפית - גם בנושאים מקומיים.

אם מדובר בעלויות בלתי סבירות למיגון המסילה הקיימת - אפשר לנצל את הבעיה לטובת שדרות.

בעת בניית קו הנגב המערבי העיריות נלחמו בשיניים כדי להרחיק את התחנות מהערים. זה היה העידן הדיזל אז יתכן שהיה בזה הגיון מסויים. בקיץ 2023 היו דיווחים על פרוייקט חישמול הקו אז ההגיון ההוא כבר לא תופס.
 
נערך לאחרונה ב:

מיקלוש77

Well-known member
לצערי חוויתי את טווח הירי מהרצועה בשדרות רוטשילד בתל אביב. הזזת גבול הרצועה לא תעזור וסבך את ישראל דיפלומטית כי בעולם יש תפישות מאד מקובעות גאוגרפית - גם בנושאים מקומיים.

אם מדובר בעלויות בלתי סבירות למיגון המסילה הקיימת - אפשר לנצל את הבעיה לטובת שדרות.

בעת בניית קו הנגב המערבי העיריות נלחמו בשיניים כדי להרחיק את התחנות מהערים. זה היה העידן הדיזל אז יתכן שהיה בזה הגיון מסויים. בקיץ 2023 היו דיווחים על פרוייקט חישמול הקו אז ההגיון ההוא כבר לא תופס.
אין קשר. הקו לא סגור בגלל האיום של ירי תלול מסלול. הקו סגור בגלל איום ירי נ"ט. לירי כזה יש הגבלת טווח של מספר ק"מ מסויים. לכן צריך לפנות שטח מרצועת עזה כגודל הטווח של טילי הנ"ט האלה, כך שהחלק בקו שנמצא בקו האש מרצועת עזה יהיה בטוח.
 

Ccyclist

Well-known member
אין קשר. הקו לא סגור בגלל האיום של ירי תלול מסלול. הקו סגור בגלל איום ירי נ"ט. לירי כזה יש הגבלת טווח של מספר ק"מ מסויים. לכן צריך לפנות שטח מרצועת עזה כגודל הטווח של טילי הנ"ט האלה, כך שהחלק בקו שנמצא בקו האש מרצועת עזה יהיה בטוח.

הבעיה המדינית היא שבאירופה וארה"ב אנשים חיים ממש לפי חלוקות אזוריות וגבולות מוניציפליים ואחרים (אזורי מיקוד למשל). כל מני שירותים וזכאויות נקבעות לפי מיקום ואנשים רגילים לחשוב במונחים כאלו.

לקחת שטח מרצועת שטח קטנה, שאמנם הגבולות שלה נקבעו באופן מקרי במלחמה לפני כ 75 שנה - לא יתקבל טוב בקרב אנשים שבוחרים את המחוקק שלהם לפי אזור בחירה, שנאסר עליהם לחצות את הכביש לרשות השכנה בעידן הוירוס, שהרישום לכל מני שירותים ציבוריים ואפילו פרטיים קובע לך מוקד או סניף לפי אזור המגורים.

אני מקווה ש"תוכנית האלופים" תצליח ושצפון הרצועה יהיה בטוח, אבל אני חושב שיהיו קשיים בסיפוח או הגבלת נוכחות בפינה המזרחית של הרצועה, כקילומטר מהמסילה.

נראה שהברירה של גריעת שטח מהרצועה בעייתית. הברירות הנותרות הן מיגון התוואי הנוכחי או הזזת המסילה למקום שיאפשר תחנה תח"צית יותר בלב הישוב.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה