אחרי 3 שנים וחודש הרכב לא מניע

KIARIO1250

New member
אחרי 3 שנים וחודש הרכב לא מניע

ריו 1.25 גיר רגיל. ההנעה "מקרטעת".
המצבר הראשון של רכב שיחזיק רק 3 שנים?

בדקתי הדקי המצבר: הדק המצבר השלילי לא הדוק בעוצמה של ההדק החיובי. השלילי לא מרגיש רפוי ביד אבל עם מפתח אומים מס' 10 ניתן להדקו בקלות [את החיוביים לא ניתן להדק בכלל כי הם כנראה הדוקים מאד]
האם כדאי לשים לוקטייט?
כמה הדוק זה צריך להיות? אני לא רוצה להרוס ההברגה. אין לי טורקמטר


אם זו לא בעיית מגע עקב הדקים רפויים, האם ייתכן שהמצבר בא אל פירקו?
מצרף תמונה של נתוני המצבר וגם של הברגות הדקי המצבר. ההדק שלילי הרפוי הוא ההדק הימני בתמונה
מה מחיר של מצבר מתאים? מה מומלץ? איפה מומלץ לרכוש?



 

KIARIO1250

New member
מי מבין הכיתוב בירוק ובאדום

העתקתי ממדבקת המצבר:

CMF45L-BCI
45AH 20HR
410CCA SAE
12V
80RC
330A EN
 
כל חשמלאי רכב ידע לבדוק את זה

שלום
לכל מצבר וחייו. לרוב זה יותר מ-3 שנים אבל כמו בכל דבר יש התפלגות...
זה KIA RIO ולא איזה רכב גרמני

מציע לא לדחות מפני שקור יאיץ ויעצים את הבעיה, ואם הרכב אוטומטי, לא תוכל להניע ללא עזרת מצבר או רכב אחר וכבלים.

צילום ותמונות בתפוז פורומים אחרי השדרוג (או שנמוך) האחרון:
תמונה חייבת להיות ב-Landscape ולא בפורטרייט! אחרת היא לא נכנסת למסך.
או להקטין אותה באופן משמעותי, ואז תאבד רזולוציה.
הכיתוב על המצבר אומר פרטים טכניים, כמו 45AH, 12V, סדרה ו-LOT.
מה זה יעזור? זה רק אומר לחשמלאי איזה מצבר חדש צריך.
 

קרן011013

New member
סתם בשביל הרקורד

היום רכבים קוראניים לא פחות טובים בהכרח מגרמנים..
&nbsp
 
צר לי, אך המציאות שונה

שלום
למושג רכב יש פנים רבות, החל מטכנולוגיה, אמינות, חווית משתמש, גימור, איכות חומרים, אבזור ובעיקר מנוע, גיר ומרכב.
טכנולגית, בקוריאניות מנועים בעלי נצילות נחותה משל הגרמניות. גם הגיר לא משהו.
איכות החומרים, במיוחד בסביבת הנהג נחותה. שלא לדבר שמלבד VW ו-OPEL
הגרמניות האחרות בכלל לא בליגה של הקוריאניות. זה כמו להשוות מריצה לסוס מירוץ ועגלה...
באמינות הן טובות,
באבזור (במיוחד במע' בטיחות) - פשוט אין להם.
מול הגרמניות "האחרות": מרצדס בנץ, BMW, פורשה ו-AUDI הן במרחק מזרח ממערב. בטח לדגמים היותר גבוהים שלהם, עם אבזור מלא...
 

enigo

New member
חבל לדבר שטויות, זה לא טוב לאולקוס

קרא למשל על אבזור הבטיחות שמציעה היונדאי סונטה שהחלו לשווק בארץ השבוע - אין אף פולקסווגן, שלא לדבר על אופל, שמציעה אבזור כזה בארץ.
תיבות רובוטיות דו-מצמדיות? יש בקיה ויונדאי כבר כמה שנים.
מנועי טורבו קטנים? יש להם בארסנל כבר מנוע 1.6 ל' ו-1 ל' מוגדש שאני זוכר, אולי יש עוד.
אה, סליחה, דיברת על נצילות.. אתה צודק, הם עדיין לא התקדמו לרמת צ'יטים במחשב המנוע כמו פולקסווגן...
 
למה לכתוב אתה מדבר שטויות? הנה היתה לך הזדמנות פז לשתוק

שלום
לך על KIA או יונדאי.
ולמה בארץ? כי מביאים לפה רק את הזול והדרק?
לבתי יונדאי GETZ, אוטו חביב רק שותה דלק כמו טנק מרכבה.
מה יש ביונדאי I30 או 35? איזו מע' בטיחות מתוחכמת יש שם?
איפה ה-I20 מול המזדה 2? סע בזו ואח"כ בזו ותדע. ואני מדבר על ה-I20
החדשה מול ה-2 הקודמת. החדשה משאירה אותה באבק. בטח הפיור וויט.
לגבי הגרמניות, מה המקבילה של הקוראניות למנוע TSI?
מה המקבילה של מצמד כפול וגיר 7 או 9 הילוכים?
ומה עם קצת נימוס?
למה לכתוב אתה מדבר שטויות? הנה היתה לך הזדמנות פז לשתוק.
 

enigo

New member
כי דיברת שטויות - ואתה עדיין מדבר

לקרוא לזה בשם אחר לא יעזור.
המקבילה למנוע TSI? הקוריאנים משווקים בארץ כבר מנועי טורבו קטנים, ובדרך עוד כמה.
המקבילה למצמד כפול? למה מקבילה - יש לקיה בדיוק כזה. גם ליונדאי. כרגע בארץ אומנם עם שישה, אבל גיר חדש, עם שבעה הילוכים כבר בדרך.
9 הילוכים? עדיין אין לפולקסווגן. גם לא לאופל. לאופל בעצם גם אין תיבה דו-מצמדית, או שבעה הילוכים. היא עדיין עם פלנטרית ושישה הילוכים. בדיוק כמו שיש ב-i30 (רק פחות מוצלחת, ולמרות מנוע הטורבו - הרכב יותר בזבזני).
מערכות בטיחות? דיברנו על זה. בסונטה יש מערכות בטיחות שאתה לא יכול לקבל בפולקסווגן אפילו כאופציה. לפחות בארץ. ה-i40 היתה האוטו הראשון שהגיע ארצה עם תיקון סטיה ממסלול - כן, גם לפני מרצדס, אודי וב.מ.וו. פולקסווגן? היא עדיין לא מציעה בארץ מערכת כזו, עד כמה שאני זוכר.
אז תציץ שוב בהצהרה הראשונית שלך, זאת שמדברת על נחיתות במנועים, תיבות הילוכים ואבזור בטיחות (שלגביו הצהרת ש"פשוט אין"), ותגיד לי אתה איך בדיוק אפשר לקרוא לאוסף כל כך בוטה של הצהרות מנותקות מהמציאות.
 
נחכה שסגנון הכתיבה שלך יתרכך ותלמד מעט דרך ארץ.

שלום
צר לי אם אתה נאמן מותג לקוריאנית. אני לא.

חז"ל אמרו שדרך ארץ קודמת לתורה...
ועד אז, אתה מוזמן לא לענות לי.
אני אתך סיימתי פה.
 

enigo

New member
האמת קשה, לא מתיימר לרכך אותה

אין לי שום נאמנות מותג לקוריאניות, ומעולם לא היתה בבעלותי מכונית קוריאנית.
אבל זה לא מפריע לי לזהות שמה שאתה אומר פשוט לא נכון - וגם הוכחתי לך את זה.
אדם עם דרך ארץ היה מודה בטעות, והולך ללמוד את העובדות, כדי להיפטר מהדעה הקדומה.
אדם עם אגו גדול יתעסק בעיקר בעלבון שלו. כנראה שעכשיו אנחנו יודעים לאיזה סוג אתה משתייך.
מכיוון שלא ממש מטריד אותי מאיזה סוג אתה, או עם אילו דעות קדומות אתה בוחר ללכת לישון בלילה, לי אין בעיה להפסיק את הדיון כאן.
 
ועוד דבר קטן

שלום
במטולוגיה הגרמנית של המובילות (מרצדס, BMW, AUDI ופורשה) נוהגים לדגמי הדגל של החברה (במרצדס זה ה-S CLASS וכו') לציידם בכל טוב. חלק מהמכלולים מגיעים גם לדגמים היותר עממיים, כמו ה-C CLASS ועכשיו גם A.
הרביעיה הזו מייצרת רכבים שנועדו לנסוע ב-Autobahn במהירויות מטורפות.
המקבילות הקוריאניות לא.
למקילות הקוריאניות את את הדגמי יחוס כמו S CLASS.
ובפילוסופיה הגרמנים מחפשים איכות אבסולוטית. הקוריאניות מסתפקות בחיקוי בינוני לדגמים של לפני 5 שנים ומעלה.
בדגמים הזולים, כמו KIA פיקנטו - מדובר באי שביעות רצון מובהקת של הלקוחות,
ביחוד מסעיף צריכת הדלק. החלק המוזר, שהקוריאניות בארץ מתומחרות גבוהה כמו המתחרות!
זה פשוט לא מציאותי. אבל המחיר נקבע לפי מה שהשוק מוכן לשלם, וזה מצליח להם. אישית, לא מתחבר.
חבר טוב קנה SOLE חדשה לפני 3 שנים. וכמו בקוריאניות, יש שם תלונות שהוא חי איתם עד היום מפני שהיבואן (המוסך שלו) לא יודע לסדר את זה.
התלונות: רעש רעידות מסביבת הדש בורד. צריכת דלק. מתלים קשים שמעבירים את המהמורות בכבישי הארץ הנפלאים...חוצמזה הרכב שלו מרגיש נעים והוא נקי כאילו היה הרכב תצוגה ומעולם לא יצא מהאולם.
 

enigo

New member
זה שחבר שלך קנה רכב בלי לעשות בו נסיעת מבחן

(כי אז היה רואה שאלו המתלים של הרכב - אגב, סע בסקודה פאביה דור קודם, ונדבר על מתלים קשים אחרי זה. או על אוקטביה חדשה), זו בעיה שלו.
אם היה קורא מבחני דרכים לפני שעשה את הקניה - היה מגלה שכל מה שהוא מדבר עליו, חוץ מהרעידות בדשבורד (ניחוש שלי - התקנות לא מוצלחות), הוא עניין מוכר ברכב הזה.
בפילוסופיה גרמנים מחפשים איכות אבסולוטית? נו, בחייאת - עכשיו ננהל שיחה על פילוסופיה?
מה איכות אבסולוטית בקורסה החדשה? איפה האיכות האבסולוטית של הבלמים בפולו GTI, שמתחממים גם בעליות עד רמת חוסר תפקוד? איפה האיכות האבסולוטית של מנוע ה-TSI המקורי, בנפח 1.4 ל', שהיה ממיס בוכנות על ימין ועל שמאל?
הגרמנים, והאירופאים בכלל, מונעים על ידי החיבה של הקהל האירופאי לחידושים, ולכן לא פעם הם המובילים בתחומי החדשנות הטכנולוגית. זה כן. אבל החלוציות הזו אומרת לא פעם שהם גם מתקינים במכוניות טכנולוגיה שלא נבדקה ביסודיות מספקת, ויש לזה משמעות מבחינת עמידות ואמינות. ההיסטוריה מלאה בדוגמאות כאלו.
אבל הזלזול שלך בקוריאניות, שככל הנראה מבוססת על הגטס העתיקה שיש לך במשפחה, היא חסרת בסיס (הנה, הייתי מנומס, ולא אמרתי מטופשת).
 

חן 1111

Active member
קודם כל, שלוש שנים זה גיל סביר למצבר.

מצד שני, חיבורים רופפים יכולים לגרום לבעיות טעינה ו/או התנעה. אז תהדק, ואם זה לא קריטי לך מדי, תבדוק מה יקרה בימים הקרובים. אם אתה רוצה להיות בטוח, לך לחשמלאי שיבדוק.
לגבי הידוק, תהדק עם מפתח מתאים, בכוח סביר. קשה להגדיר כמה. תחזיק את המפתח באמצע, ביחד אחת, ותהדק חזק. זה לא יוכל להיות חזק מדי.
מחיר מצבר באזור ה-500 שקל.
שני נתונים של המצבר מעניינים אותך. הקיבול (45AH) וכושר ההתנעה בקור (410CCA). כושר ההתנעה יותר חשוב, אבל החשמלאים תמיד מדברים על הקיבול, אז סביר שהחשמלאי יתקין לך מצבר של 45 אמפר. ככל שהמצבר יותר איכותי, כושר ההתנעה יהיה יותר גבוה עבור אותו קיבול.
 

KIARIO1250

New member
1. האם צריך לוקטייט ?

2. לגבי בדיקה אצל חשמלאי: עד כמה הקביעה שלהם שצריך להחליף המצבר היא מדוייקת או אמינה? האם הוא לא בודק ע"י וולטמטר? ואם ככה, האם מתח המצבר לא יהיה נמוך גם במצב כאשר המצבר מרוקן כי שכחתי אורות במשך שבוע (ומצבר כזה אפשר לטעון) אבל גם יהיה מתח הדקים נמוך מדי כאשר המצבר לא תקין וטעינה שלו לא תפתור את הבעייה, למשל אם המצבר "מקצר" או שיכולת הקיבול נפגעת או ירידה בפוטנציאל האלקטרו כימי בתאי המצבר למשל אובדן תמיסה עקב נזילה, האם זה לא ידגים מתח הדקים נמוך יותר?

האם חשמלאי יכול לדעת בוודאות שצריך להחליף המצבר? האם יכול להיות שהמצבר רק מרוקן? "ובטעות" ידחפו אותי להחליף המצבר?
 

enigo

New member
"טעויות" תמיד יכולות להיות

עקרונית, אם המתח נמוך ברמה של מצבר מרוקן, הוא יציע לטעון ולבדוק שוב. אם המתח נכון, יש לו מכשיר שבודק כמה המתח נופל תחת עומס, וזה כבר מדד טוב יותר לאם המצבר גמור.
 

חן 1111

Active member
לא בדיוק. הוא בודק על ידי מכשיר שמפעיל עומס על המצבר

כלומר צורך זרם ברמה תקנית, שמדמה התנעה, ומודד את נפילת המתח במצב הזה. כמובן, הדרך הנכונה לבדוק היא כשהמצבר טעון. תוצאת הבדיקה היא די חד משמעית. רואים אם המחוג באזור הירוק או האדום.
 

KIARIO1250

New member
האם המצב שמדמה התנעה מבחינת הזרם...

זה אומר זרם חשמלי גבוה (כלומר העברת הרבה מטענים Q לשנייה). האם ההתנגדות החשמלית של מנוע הסטרטר היא כנראה קטנה וזה מאפשר זרם חשמלי גבוה. האם זה נכון?
האם מדובר על מאות של אמפרים (למשל 300A)? האם ב0 מעלות צלזיוס כשההתנעה היא קשה יותר מדובר על למשל 400A ?
ואני מבין שתחת זרם גבוה שכזה, המצבר אינו מסוגל לשמור על הבדל הפוטנציאלים 12V שבין ההדקים ולפתע יש קריאה של למשל 11V וככה יודעים שהמצבר גמור ?

מה גורם בד"כ לבלאי של המצבר?
הרי הפוטנציאל החשמלי הוא נגזרת של סכומי התאים האלקטרו כימיים ושם הפוטציאל של כל תא אלקטרוכימי נגזר מהאלקטרוליט והאלקטרודות. המצבר מספק זרם למשל להתנעה ואח"כ ניטען בחזרה ע"י האלטרנטור. כל תא כזה הוא סגור. הטעינה ע"י האלטרנטור אמורה מבחינה כימית להחזיר את האלקטרוליט והאלקטרודות למצבן הראשוני....
בתיאוריה זה היה אמור להמשך לזמן אינסופי. ואם ככה, מה פוגם בעמידות המערכת? למה היא מחזיקה בפועל רק 3 שנים?
 

חן 1111

Active member
כן. זה זרם חשמלי גבוה.

במצבר ככל שהזרם הנצרך גבוה יותר, כך המתח יורד. זרם התנעה ברכב פרטי הוא בין 50 ל-100 אמפר. משהו כזה. אני לא בטוח כמה ירידת מתח יש, אבל זה בדיוק כמו שתיארת. אם ירידת המתח גדולה יותר מהמותר, זה סימן שהמצבר גמור. מה שגורם לבלאי של המצבר זה בעיקר גיל. מבחינה כימית הלוחות הולכים וצוברים ציפוי שלא ניתן להוריד, וכך היעילות שלהם הולכת ויורדת. כלומר הטעינה לא מחזירה את המצבר בדיוק למצב שהיה קודם. קצת פחות. בנוסף לגיל, גם אם המצבר מתרוקן יותר מדי פעמים עד הסוף זה מקצר את חייו.
 

KIARIO1250

New member
בקישור שהביא סלח מצויין באמת כי

התרוקנות משמעותית של המצבר משבשת מבנה הפלטות כי עוברות דגרדציה משמעתית ואח"כ הטעינה לא מצליחה להשיב את המבנה ה"בריא" לקדמותו...
הסיבה כפי שמצויין שם היא שמדובר בתאים שהפלטות בהן דקות יחסית. לזה יש יתרון בזרמי התנעה משמעותיים אבל החיסרון שהתרוקנות מלאה כנראה מובילה לנזק קיצוני לפלטות הדקות. אני מנחש שנוצרים חסרים קיצוניים בחומר של הפלטה עד כדי כך שאולי הפלטה נעלמת בחלקה ואז בשלב הטעינה של המצבר הזה, הפלטה לא נבנית מחדש בצורה שבה הייתה בנוייה כשהמצבר היה חדש....
&nbsp
לגבי צבירת הציפוי שלא ניתן להוריד? איזה מן ציפוי זה? מהמשוואות הכימיות לא ברור לי מהו הציפוי החדש שנוצר?
 
למעלה