אח איזו מדינה, איזו תרבות. תושב אשקלון בן 68

FLATRON2

New member
אח איזו מדינה, איזו תרבות. תושב אשקלון בן 68

חשוד באונס אכזרי של בתו, בת 23, יחד עם קרוב משפחה ורוצים להתערב מיהו? לי די ברור.
 

FLATRON2

New member
ובהקשר לזה, שמונה שנות מאסר בפועל נגזרו היום

על תושב באר-שבע, בן 63, שהורשע בשורה ארוכה של עבירות אונס ומעשים מגונים - אותם ביצע בשתי האחייניות מאז שנת 1986. את העבירות ביצע גם קודם לכן כשהשתיים היו ילדות, אך בשל חוק ההתיישנות הוא הורשע רק בעבירות שביצע לפני 23 שנה ומה שיא הקטע, האיש נמצא אשם ומוכנס לכלא ועדיין מסתירים את שמו? למה? למי יש הסבר? לי יש, התקשורת פוחדת שיגידו שהיא גזענית כאשר היא תתחיל לפרסם את שמות העבריינים האלימים
 

FLATRON2

New member
די לאלימות? בואו תראו את שורש האלימות

תושב טייבה מואשם כי בתגובה לברכת "חג שמח" שאיחלה לו אשתו לרגל הרמדאן, היכה אותו במקל, ניפץ אגרטל על ראשה ודרש ממנה לנשק את כפות רגליו עכשיו השאלה מי לא בסדר? הם? לא ולא, אנחנו. כי אנחנו חושבים שזו אלימות בעוד שאצל האיש הזה, זה חלק מתרבות החיים. ככה הוא גדל, זה בסביבת החיים שלו וככה הוא נוהג. צריך להפנים את זה.
 

efrat greenleaf

New member
לא מסכימה.

לדעתי, נקודת המוצא לא צריכה להיות מי מאתנו צודק, אלא שאלימות זו לא הדרך לא אצלנו ולא באף תרבות אחרת. זה ש"ככה הוא גדל" לא בהכרח אומר שזו הדרך הנכונה. אפילו אם תגובה כזו נחשבת במקום כלשהו תקינה והגיונית, אני לא מצליחה לחשוב על דרך להצדיק אותה בכלל. לא רק שזו דרך כל כך מיותרת להגיב, העניין הוא בגורם! הכה את אשתו בגלל ברכת "חג שמח" והשפיל אותה בצורה הזו? אני לא חושבת שאפשר להפנים את זה.
 

FLATRON2

New member
אני בכלל לא רוצה להיות צודק. אני בסה"כ מצביע

על אוכלוסיות שהעבריינות האלימה היא נורמת חיים אצלהם, וזה כן התרבות חיים שלהם. עובדה, הרי אי אפשר להתכחש לעובדה שהתרבות האלימה היא חלק מתרבות מדינות האיסלם. ללכת ולהסתכל על הפרט זה טעות, כל מה שאת צריכה לעשות זה ללכת לסיור בבתי הסוהר ולראות מיהם מירב העבריינים האלימים שם ואם זה קשה לך, תכנסי לאתר בתי המשפט ותבדקי מי הם מירב המורשעים בעבירות אלימות. אל תתיחסי לדברי כמו שהם, תבדקי, ואם זה קשה לך פשוט תבדקי בעיתונות במהלך ה-20 שנה האחרונות מיהם מירב העבריינים האלימים במדינת ישראל. סתם להגיד שזה לא קיים בשום תרבות זה רק חוסר ידע או אי הבנת הנקרא. נכון יש אנשים שנפגעים מדברים אלו, וזו ממש לא הכוונה, אני לא אלים ולא מתכוון לפגוע באף אחד, אבל יחד עם זה אי אפשר להתכחש לעובדות. למה שלא תפתחי את האינטרנט בחדשות של היום ותראה מיהם עברייני האלימות של היום. זה חתך די טוב.
 

efrat greenleaf

New member
להתכחש לעובדות?

זה לא מה שניסיתי להגיד. אני פשוט חושבת שזה לא נכון להגיד "ככה זה, צריך להפנים את זה". וגם אם האלימות היא חלק מתרבות, אני לא חושבת שיש הגיון בפשוט "להשלים" עם זה. אני מניחה שלא יהיה קל בכלל לשנות תרבות שלמה, ואולי אי אפשר, אבל לדעתי כן צריך להתנגד. אני מבינה שכאדם הוא חלק מתרבות מסוימת שבה זה נפוץ קשה להתנגד, או שפשוט יותר נוח לא להתנגד במקרים מסוימים, אבל אני עדיין לא מסכימה עם עמדת ה"ככה זה". זה הרי ברור שיש בכל אוכלוסיה גם אנשים שמתנגדים גם אם הכוח שלהם נראה קטן או לא יעיל, יש להם משמעות. יש סיכוי להפסיק את הרוע וההשפלה.
 

FLATRON2

New member
עכישו הבנתי את דבריך. סליחה על חוסר הסבלנות

בדברי. פשוט יש לי רושם שרק אני רואה מי הם העבריינים האלימים במדינת ישראל, וזה מכעיס אותי.
 

FLATRON2

New member
הנה משהו מהעמוד הראשון של YNET מהבוקר

צעיר בן 21, תושב הכפר סולם, נדקר הלילה (שישי) למוות במהלך קטטה עם צעירים מכפר קלאנסואה ביום רביעי נדקר למוות גבר בן 47 במעדנייה שבבעלותו בעיר קלנסווה בלילה שבין יום שני לשלישי נרצח ביריות תושב לוד בן 32 בשכונת פרדס שניר בעיר. ביום ראשון נרצח גבר בן 50 בהוסטל בשכונת גאולה בירושלים. ע"י פלסטיני נו מה? צריך להיות יותר ברור מזה?
 

efrat greenleaf

New member
כדאי להסתכל גם על הצד השני של העניין.

לא הכל כל כך ברור, לא הכל שחור ולבן. זה שיש עבריינים מהאוכלוסייה הזו לא אומר שהם "העבריינים באמת". בכל קבוצה או תרבות (או קרא לכך איך שאתה רוצה) יש גם את הצד שמתנגד, ולדעתי להסתכל ככה על הדברים לא יתרום לרעיון של "די לאלימות". תמיד יש צד שאפשר לדבר איתו, כמו שתמיד יש צד שקשה יותר לפנות אליו ולהגיע להסכמה (זה הרי ברור שיש גם עבריינים יהודים/ישראלים בדיוק כפי שיש אנשים שמתנגדים לכך). תקן אותי אם לא הבנתי את הגישה שלך, אבל אני חושבת שבשביל להפסיק את האלימות צריך לנסות לדבר, להפתח ולהבין שלא הכל מובן וידוע מראש ולא רק להפנות אצבע מאשימה כלפי צד מסוים.
 

FLATRON2

New member
בוודאי שלא הכל שחור ולבן, ואני חד משמעית

לא אומר שהעבריינות האלימה הינה נחלתם של הערבים בלבד. יחד עם זאת אי אפשר להתכחש לעובדה שמירב העבריינים האלימים (אונש, רצח, שוד, תקיפה וכו') הינה נחלתם של בני ארצות האיסלם. זו לא חכמה שאני נולדתי איתה, אני פשוט קורא עיתונים. תראי, בואי נעשה ניסיון ונעקב אחרי עשרת מקרי האלימות העבריינית הבאים (את יודעת, רצח, שוד, תקיפה, אונס של ילדות קטנות במשפחה וכו') ותראי שרובם הוא יוצאי בני עדות האיסלם. ואם זה נכון, אז מה קורה פה במדינת ישראל? האם יתכן שאנחנו מגלים פה דפוס שמתאים לפלח מסויים באוכלוסיה? ואם זה נכון האם אי אפשר לפעול כנגדו באופן תקיף ולהוריד בו את הפשיעה? אני מאמין שכן, ותחילת הדרך היא חשיפה מיידית ושל העבריינים בתקשורת ולא להסתיר את שמם בסגנון "זוג בצפון הארץ אנס אישה בחורשה", הרי כולם יודעים במי מדובר והתקשורת ממשיכה להסתיר את שם? למה? כנראה כדי שלא יטענו שהתקשורת גזענית.
 

FLATRON2

New member
כאן נמחקה הודעה

כאן נמחקה הודעה על ידי הנהלת הפורומים
 

DoubleN

New member
"רוצים להתערב מיהו?" אתה מתכוון לשיוך עדתי?

תסביר את עצמך. יש לך אובססיה לאלימות שלא ראיתי כמותה, זה חורג מהנורמלי, או שזה מחרדתיות יתר שפיתחת או מכפיתיות שבאה במסווה של התרסת נגד.
 

FLATRON2

New member
הכל נכון חוץ מאובססיה

כשאני אומר שרוב העבריינים האלימים (רוצחים, אנסים, שודדים, דוקרים, גנבים, אלימי כביש וכו') הם בני עדות המזרח, ישר צועקים שזו גזענות, וזה ממש לא נכון, זה פשוט מיקוד של מיקום הריכוז העברייני האלימים. אני משוכנע חד משמעית שאם עובדה זו תחשף כראוי ויפסיקו בתקשורת לתת חסינות לשמות העבריינים האלימים יחייב הדבר חיפוש פתרונות יותר ממוקדים. אני מכבד את דעתך שלא להסכים איתי, אבל זו דעתי, צר לי שזה לא מוצא חן בעיניך ואני גם יכול לנחש למה.
 

מאמאתוש

New member
אתה פשוט מזעזע אותי!

איך אתה יכול לטעון שרוב העבריינים האלימים הם בני עדות המזרח?! על מה אתה מתבסס? על שמות שפורסמו בתקשרת? אדון גזען, אתה מוזמן לערוך סיור בבתי הכלא ולראות שם רב תרבותיות. מכל העדות, המינים והדתות, יש עבריינים. סליחה אבל אני נגעלת מגזענות ושנאת חינם!
 
למעלה