אח שחזר בתשובה

Nikol777

New member
אח שחזר בתשובה

יש לי אח בן 21 שהתחתן החודש... את תהליך החזרה בתשובה הוא החל בגיל 16 בערך... (יש לציין שאנחנו משפחה מסורתית, שומרים שבת אבל לא יותר מזה..האבא הולך ללא כיפה, אמא עם מכנסיים וכו..) האח שהיה בחטיבה (ז'-ח') היה בישיבה תורנית כי לשם כל חבריו מהיסודי הלכו.. ופשוט לא סבל את המקום, הוא וחבריו עברו לבית ספר חילוני... לאחר שנתיים שם (שהיה בכיתה יא בערך) התחיל את התהליך.. ככה סתם על דעת עצמו, התחיל לבדוק ולחקור.. אף אחד לא השפיע עליו או משהו כזה..עשה טובה שסיים את התיכון ואת הבגרויות(בשביל ההורים) וביקש מהוריי לרשום אותו לישיבה, בהתחלה היתה זאת ישיבה של לימוד תורה ולאחר מכן גיוס של שנה וחצי לצהל, לאחר חודש החליט שזה לא מספיק דתי לו וזה לא בשבילו .. עד שהגיע לישיבה בירושלים..בשנתיים האחרונות הוא ממש התחזק... הקטע שמפריע לי בכל הדבר הזה הוא ששמתי לב שהדת הזאת מרחיקה אותם מהמשפחה..איך זה יכול להיות? הם לימדו אותו שם שהוא צריך לשמור נגיעה מאחיות שלו.. אפילו ללחוץ לו את היד ולהגיד לו שבת שלום אי אפשר.. זה נראה לי הזוי לגמרי.. מאז שהוא נכנס לעולם הזה אני ממש מרגישה שאין לי אח.. היינו בקשר מאוד טוב.. הוא התהפך מקצה לקצה...(היה מת על מסיבות, בילויים, כדורגל,חברים, טינייג'ר רגיל) ואז פתאום זה קרה.. אני לא מבינה למה הדת שאמורה לאחד במיוחד במשפחה עצמה , גורמת לריחוק הזה.. אפילו שהוא מדבר הוא בקושי מסתכל עליי ועל אחותי כאילו אנחנו איזה "מוקצה" ..הרגשה נוראית... אין לי בעיה עם שמירת שבת, זה יפה.. אבל החרדים הפכו את הדת לשנואה עם כל השטיפות מוח שהם עושים לאנשים.
 
זה פשוט טירוף הדעת .כמו כת לכי תביני

מה עובר על בן אדם שעוזב הכל גם את החשיבה העצמית ומתבטל בפני איזה פוץ.
לי נראה שזו מין הפרעה נפשית .אחרת אין לזה הסבר.
 

No fun intended

New member
הייתי שם


גם אני עשיתי את זה בכיתה י"א. התחתנתי ילדונת בת 19 וחרדית משוגעת.
&nbsp
אני יכולה לנחם אותך:
א. רוב הסיכויים שטוב לו כרגע. הוא שוגה בהזיה נעימה שהוא מצא את האור והוא עושה את הדבר האמיתי עם עצמו.
ב. אני יצאתי מזה וחזרתי לעצמי אחרי כמה שנים, אז אל תאבדי תקווה.
&nbsp
וחוץ מזה.. לשמור נגיעה מאחיות?? ביזארי בעיניי לגמרי. אולי תראי לו שכתוב אצל הרבה פוסקים שאחיות לא אסורות בנגיעה?
&nbsp
 

Nikol777

New member
אשמח אם תוכלי להראות לי איפה נמצאים הפסוקים..

אני מצאתי רק דבר אחד שראיתי שהיה כתוב לו בחוברת של "הדרכת חתנים בזמן האירוסין" שרשום על כל העניין של ייחוד שמותר לו להיות בחדר רק עם אימו, אחותו או סבתו...אבל לא מצאתי משהו על נגיעה...
והקטע בחתונה שאמא שלי שואלת אותו אם אנחנו (האחיות) יכולות להצטלם איתו אז אישתו ישר קפצה" לא הוא לא יכול".. עכשיו לידה בכלל הוא גם קובר את המבט שלו בבלטות.. הזוי לגמרי..
ועוד קטע שלא הבנתי... הקטע עם הכתובה- הגבר מתחייב שם לפרנס לכלכל וכל העניין הזה.. ובפועל האישה היא זו שעושה את זה, היא עכשיו תצטרך למצוא עבודה.. והם הולכים ללמוד בישיבה...יש הסבר לכך באיזה שהוא מקום?
והיא ראתה גם שההורים שלי עד עכשיו שילמו ומימנו אז היא לא בדיוק מחפשת עבודה , למה השם יתברך יזרים להם הכל...
מעניין שמשום מה הם האנשים שמחפשים חינם, מחפשים טרמפים ונדבות... אני מהחתונה פשוט לא מעכלת.. מצחיק שבחטיבה הוא התחנן שיוציאו אותו מהבית ספר הדתי ואומר להורים שלי : " מה זה רק תורה לומדים פה מה אני רוצה להיות רב"? ואז מגיע השליח שמושך אותך לשיעורי תורה(זה גיליתי אתמול כי הוא אמר שלא) ואז משם הוא התחיל לחקור ולחקור וכל השאר היסטוריה.... קשה לי מאוד מאוד מאוד להאמין שהוא יצא מזה.. הוא כל כך מאמין וכל כך דבוק בזה ברמות מפחידות
 

No fun intended

New member
יש פה יותר בקיאים ממני

אולי יוכלו לכוון אותך.. בכל מקרה מדובר בהלכות ולא בפסוקים. ויש כאלה שלדעתם מותר ויש כאלה שלדעתם אסור.
&nbsp
מצטערת לשמוע על המצב, נשמע על הפנים...
 
לא יעזרו לא פסוקים ולא כלום

הבן אדם נמצא בסוטול לך תגיד למישהו שלא רואה בעיניים משהו.אני הייתי פעםםםםםם
חסיד קרלין ואני נולדתי לתוך הטירוף הזה.אז איך יכול בן אדם שפוי לעזוב הכל ולסגור את עצמו
בתוך גדרות ואיסורים שהוא כלום ושום דבר .הכל מוכתב לו אלא אם הבן אדם השתגע התחרפן
הוא מרחף בענן דמיוני .כמו הסם המציאותי ככה זה אצלם .זה טירוף וטירוף לא מבינים.
 
למעלה