אטרקציה במוזיאון ח"א

e dor

New member
טרנר: "פגעתן בכבוד המוזיאון"

איזה כבוד אדון טרנר ? הכבוד שיש למטוסים ההסטורים כבר נעלם מזמן, כשהחלטת שאין צורך לנקות אותם, לתחזק אותם ולתת ולו סיבה אחת קטנה לבקר שם יותר מפעם בכמה שנים. אני מבקר שם כל כמה שנים פשוט כי אני אוהב לצלם את מטוסי החיל, אבל כבוד ? למוזיאון ח"א ? הכי קרוב לזה זה הכבוד לחה"א העצמו - מה ששוב, המוזיאון הזה מוריד. ולדעתי, הבעיה הזאת קשורה לבעית לכלוך המטוסים - רוצים לדעת איך ? בשני המקרים מדובר בחיילים שרוצים לעשות את התפקיד שלהם וללכת הביתה, אז לנקות ? לא - נעשה בחפיף. ובמקרה הבנות ? כמעט סיימנו - בואו נעשה קטעים. רוצים לקחת דוגמא ? קחו דוגמא ממוזיאון חש"ן, המוזיאון הזה מתוחזק ע"י מתנדבים, כל הכלים נצבעים מחדש כל כמה זמן, מצוחצחים וליד רובם עומד גרם מדרגות אשר מאפשר לאנשים לעלות אליהם ולהנות. ולמה זה ככה במוזיאון שבו מטפלים מתנדבים ? כי הם רוצים לעשות את זה, הם עוזרים מרצון טוב, ולא מרצון לצאת מידי חובה וללכת הביתה כמה שיותר מהר. מקווה שיום אחד העניין ישתנה, ונוכל לבקר במוזיאון לעיתים תכופות יותר. נ.ב אפשר למצוא איפשהו ברשת את התמונות האלה ?
 

טtal

New member
../images/Emo4.gifחולק על דעתך

מוזיאון חיל האוויר הוא מקום יפה, המראה את ההיטוריה של חיל האוויר, ואת המטוסים והמסוקים (שחלקם אף השתתפו במלחמות ישראל).
אני לא מסכים אתך בזה שהמוזיאון לא מטופל כראוי. המוזיאון הוא מקום מטופח ויפה, ואת המטוסים והמסוקים במוזיאון צובעים בהתאם לצורך. לפי דעתי, המוזיאון, המוצגים והמטוסים שבו הוא מקום מדהים!!!
 

e dor

New member
אני מנחש שלא היית שם הרבה

צילמתי שם מאות תמונות כבר. ועל כל אחת מהן, מלבד מטוסים בודדים שנצבעו מחדש, רואים המון המון אבק. כל המוזיאון מלא אבק, המטוסים במצב רע, הצבע כבר יורד ושום דבר לא חדש כבר שנים (מלבד מיראז' בר מצווה). אם זה נראה לך מטופח ויפה - שיהיה לך לבריאות.
 

טtal

New member
הייתי שם הרבה מאוד פעמים../images/Emo160.gif

לפי דעתי המוזיאון יפה. אבל- ביקרתי גם במוזיאון של חיל האוויר האמריקאי בדייטון אוהיו, ואין מה להשוות. בדייטון כל המוזיאון נמצא בתוך אנגרים ענקיים, המטוסים (גם המתקדמים ביותר כמו ה F117, B-52 ,F-15, F-16 וה-F22) והמוצגים נקיים וצבועים יפה ואין שם את האבק והחול כמו המוזיאון אצלנו- בנגב.
בנוסף לזאת, הכניסה למוזיאון בדייטון- בחינם. מבחינת גודל אין מה להששוות את המוזיאון (הקטן) של חיל האוויר למוזיאוני תעופה וחילות אוויר כמו באירופה ובארה"ב.
 

e dor

New member
יפה, על זה מדובר !

לא דיברתי על גודל. אבל חוסר ההשקעה הזה, כמות האבק, גיל האבק ! האבק שיש שם בן כמה עשרות שנים ! שקיות הזבל בתוך המנועים .... ואלה רק הנבחרים. סה"כ - המוזיאון לא מתוחזק והוא מבייש את ההסטוריה הענפה של החיל. מזל שיש ליד המוזיאון את הבסיס, ככה לפחות יש מטוסים בלי אבק באיזור ואפשר לראות את חה"א כמו שהוא באמת ולא כמו שהוא במוזיאון.
 

A r i e T

New member
מסכים עם כל מילה../images/Emo45.gif

בזיון
ומה שלא עושים בישראל, עושים בבריטניה. אם הבנתי נכון, כדי לבנות מחדש את המוסקיטו הזה, השתמשו בכנפיים של מטוס אחר שנמצאו בישראל. אז אולי אין לנו מוסקיטו ישראלי במוזיאון חה"א, אבל לפחות ידוע שיש כנפיים של אחד כזה במקום אחר.
 

e dor

New member
כן, כמה שהסיפור תמוהה לא קשה לי

להאמין לזה. אגב, ידוע גם שהמוזיאון יכול לקנות עוד מטוסים אבל הוא לא עושה את זה, התירוץ הוא תקציב. עכשיו יש לי שאלה ... על מה הולך התקציב הזה ? על ניקוי המטוסים ? כי קשה לראות את זה ! אין ספק שאם הם ישקיעו יותר, הם ירוויחו יותר כסף וזה רק יעשה טוב להסטוריה המפוארת של חה"א שלצערי לא כל אחד מכיר.
 

טtal

New member
../images/Emo2.gifיש לי משהו לומר

ל-e dor המוזיאון בחצרים הוא חלק מחיל האוויר. במה לחיל האוויר עדיף להשקיע את הכסף? ברכישת מטוסים למוזיאון? או- ברכישת צרכים וכילים שהצבא וחיל האוויר זקוק להם? חיל האוויר שלנו (בשונה בחילות אוויר ממדינות אחרות), מאוד חסכן, ואת המטוסים הוא מנצל עד המקסימום. לדוגמא: ראשוני מטוסי ה-F-16 של חיל האוויר, הגיעו לארץ בתחילת שנות ה-80 (שהמפורסם הוא ה F-16A מספר-107 שהפיל 6 מטוסי אויב והתקיף בכור בעיראק), ועדיין מטוסים אלה ממשיכים לטוס בחיל האוויר. גם ה-F15 המוצג במוזיאון לא טס מעולם בשירות ח"א. (ה-F-15 המוצג במוזיאון, הגיע לארץ בתחילת שנות ה-90 וקורקע. עם השנים הוא שימש מקור לחלפים- עד שהוחלט לשפצו ולהביאו למוזיאון חיל האוויר. ה F-15 בכינוי "הכוכב" האמיתי ממשיך בחיל האוויר. בנוסף לזאת, מטוסי ה F-15 הראשונים הגיעו לארץ ב-1975). שבת שלום לך ולכל חברי הפורום
 

e dor

New member
חיל האוויר חסכן ?!

אתה צוחק אני מקווה... אני מדבר איתך על מחירים סימליים כמובן, לא מחירים של מטוסים חדשים שעדיין כשירים לטיסה ! ובכל זאת, תסכים איתי שהשרשת העבר המפואר של החיל היא משהו ששווה להשקיע בו במקום בשטויות היקרות והמפוארות של החיל והטיסות לצרכים אישיים של אלופים, שאלו ללא ספק דברים מיותרים והכסף יכול ללכת לצרכים חשובים יותר (כמו שימור ההסטוריה). לילה טוב וסוף שבוע נעים.
 

אמיר72

New member
מה הקשר ?

יש חילות אוויר אחרים, שבהם משרתים מטוסים ישנים עוד יותר, אז מה זה אומר ? עם זאת, נגעת בבעיה העיקרית של המוזיאון - השייכות שלו לחיל האוויר. העובדה שהמוזיאון מתבסס על נדיבות לבם של מפקדי חה"א, ואלה (בצדק גמור) רואים שיקולים מבצעיים בראש ובראשונה מול עיניהם, בעיתית. מעבר לכך, המוזיאון, בהיותו יחידה צבאית, כפוף לכללים צבאיים. הדוגמה הבסיסית - המוזיאון סגור בשבת. לו היה פתוח בשבת, אין לי ספק שאפשר היה להגדיל את מספר המבקרים בו ובכך להגדיל את הכנסותיו (מה לעשות, רוב השנה אין פה חופש, ולסוע ביום שישי כאשר בשעות הצהריים כבר סוגרים זה בזבוז זמן). מעבר לכך, הייתה לעיל הערה נכונה - 90% מאנשי המוזיאון הם חיילים בסדיר, שאין להם שום עניין מלבד לחזור הבייתה מוקדם. מיעוטו של הסגל הוא אנשי מקצוע שהמוזיאון באמת יקר ללבם. היה עדיף לו המוזיאון היה מופעל כעמותה אזרחית, ובידי מתנדבים. לפני פחות משנה טיילתי בהולנד ובבלגיה, ובמסגרת זו ביקרתי במוזיאון של שני חילות האוויר - הבלגי בבריסל, וההולנדי בבסיס שכרגע שכחתי את שמו. בשני המקומות, המטוסים מבריקים ומצוחצחים (כולל אלה שבאוויר הפתוח במוזיאון ההולנדי), והתפעול כולו, כולל ההדרכה, נעשה ע"י מתנדבים. תענוג לעיניים, לא פחות. אני כבר לא מדבר על זה שרמת ההדרכה של המתנדבים גבוהה - מדובר בחובבים אמיתיים השולטים בפרטים (הייתה לי שיחה מרתקת עם אחד המדריכים הבכירים). באופן דומה, למשל, מופעל גם המוזיאון ב"אינטרפיד" בניו יורק (גם שם מדובר במתנדבים שהם בני שיחה מרתקים). לך תשווה את זה לרמת הדרכה של ילדה בת 19 במוזיאון ...
 

טtal

New member
../images/Emo69.gifמסכים עם e dor ועם אמיר

ל edor אני מסכים איתך שיש הרבה קיצינים בכירים בחיל האוויר, שרואים במטוסים הקלים של החיל מן "שירות מוניות" בחינם, כפי שפורסם לא מזמן בעיתונות. התכוונתי בדוגמה שלי, להראות שחיל האוויר משקיע במטוסים המבצעיים שלו, ומנצל אותם עד כמה שהוא יכול. כדוגמת מטוסי ה-F-16, שהגיעו בתחילת שנות ה-80, כדוגמת מטוסי ה F-15 שהגיעו ב-1975 וגם כדוגמת מטוסי ההרקולס שהגיעו בתחילת שנות ה-70- ועדיין טסים מבצעית בחיל האוויר. לאמיר, רציתי לשאול, האם קיימים בעולם מוזאוני חילות אוויר עם בעלות אזרחית? (חוץ מהמוזיאון בחצרים ביקרתי גם במוזיאון של חיל האוויר האמריקאי בדייטון,אוהיו- וגם שם נראה לי שהמוזיאון שייך לחיל האוויר האמריקאי). רציתי להוסיף, לפני מספר שנים ראיתי בטלוויזיה- בערוץ גרמני, מוזיאון חיל אוויר בגרמניה. התוכנית הייתה על מטוס שהגיע למוזיאון, מטוס רוסי- כנראה זה היה AN-22. בנוסף, ראיתי במוזיאון שלהם גם F-15. ראיתי פעם גם תמונה במוזיאון חיל האוויר בבריטניה, שיש שם מטוס מסוג B-52. האם F-15 שירת פעם בחיל האוויר הגרמני? האם B-52 שירת פעם בחיל האוויר הבריטי? נקווה שנראה השקעה יותר רצינית במוזיאון בחצרים, ונראה מטוסים מעניינים נוספים (לא רק את מטוסי החיל והאיזור). ושאלה נוספת: לפני מספר חודשים פורסם, שיש בצרפת מטוס מסוג קטאלינה, שהיה בדרכו למוזיאון חיל האוויר, אבל קורקע בגלל בעיית מנוע. השאלה שלי: למה לא מביאים את המטוס באוניה? המטוס הרי נועד לתצוגה.
 

אמיר72

New member
לא יודע להגיד מי הבעלים של המוזיאון

יכול להיות שמדובר במקרים כאלו בעמותה. F-15 למיטב ידיעתי לא שירת בח"א הגרמני, אבל היה שייך לטייסות NATO האמריקאיות שהיו מוצבות בגרמניה - כנף 36 בביטבורג (זנב מסומן ב-BT). כנ"ל לגבי B-52 בח"א הבריטי. לגבי הקטלינה - החבר SOLOAVIA מן הסתם ירחיב בנושא, אבל אתה טועה - המטוס מיועד לטיסה, לא לתצוגה. אמור להגיע בהקדם ארצה.
 
מצאתי ברשת את הבנות,לאחר צילום

עם הספיט השחור,בצילום על רקע מכוניתו של טרנר...
 

mr lavi

New member
חחחחחחחחח

נקרעתי מהכתבה עצמה ומהתמונה! וד"א, כותבים וולוו לפי מה שאני יודע. אבל בקטנה..חח לא משנה...
 

e dor

New member
זה שם לועזי אז זה לא משנה אבל אם זה

משנה לך אז סבבה, וולוו (ואני עדיין די בטוח שבקטלוגים כותבים וולבו חח)
 

kennedy

New member
דור צודק,שם לועזי אפשר לכתוב איך

שרוצים(טורקיה או תורכיה)
 

singera

New member
מה לגבי האטרקציה בפלמחים

הנה כתבה שהיתה בעיתון לפני שנתיים - כן ירבו לבנות הפורום - סליחה
 
למעלה