איגוד האופניים בקריסה?

oferlev9

New member
איגוד האופניים בקריסה?

לאחר שלפני מספר שבועות הודיע איגוד האופניים על ביטול מספר תחרויות בינהם מרוצי נגש ותחרות נגבה, הודיע אתמול האיגוד שגם השלב השני בשבת של טור חומצת חלב מבוטל.
טור חומצת חלב התקייס במשך מספר שנים ללא בעיות ולכן תמוהה הסיבה הרשמית לביטול שטוענת לקשיים בהשגת אישורים.....

ידוע שהאיגוד מצוי בקשיים תקציביים גדולים עד כדי חוסר יכולת לתפקד.
האם גל הביטולים האחרון מעיד על קריסת האיגוד?
האם תתקיים אליפות ישראל השנה?

פניתי לאיגוד לקבלת תגובה בנושא.
 
תרגיע עופר, דבר לא קורס...

בישראל אנו חיים, והביורוקרטיה היא חלק בלתי נפרד ובלתי נסבל מחיינו.
מועדון CCC הוא הגוף הכלכלי שמארגן את התחרות הזו, תחרות נפלאה בכביש פנימי מהיפים בארץ.
לתחרות זו תמיד נרשמים, וגם הפעם, מספר רב של רוכבים. אין כאן בעיה כלכלית.

אממה. פארק רמות מנשה הוא פארק חביב על מנגלי השבת, ולא יתכן שיסגר עד שעה 10 בבוקר.
כך לדעת הרשויות לפחות.

לדוגמא
בתחרות המרתון האחרונה שנערכה ביער משמר העמק, קקל החליטו לגזום עצים דווקא ביום שישי בבוקר, ודווקא על מסלול התחרות.
ועוד באו בטענות, מה פתאום ולמה לא הודיעו להם.
אתה מבין? סוף סוף מישהו (כ150 רוכבים) עושים שימוש ראוי ביער שהם מטפחים והם באים בטענות!

מה שמפתיע זה מספר התחרויות שאכן מתקיימות ולא מספר התחרויות שמתבטלות.
המנטליות של הרשויות בארץ היא בדיוק המנטליות של הנהג הישראלי המצוי שכל כך אוהבים להתלונן עליו כאן בפורום.
למה מי אתה שתציק לי עכשיו עם האופניים שלך?!
 

oferlev9

New member
אני לא כל כך בטוח .......

המרוץ הזה מתקיים כבר מספר שנים באותו מסלול באותן שעות
איך אתה מסביר את זה?
 

ariasdo

New member
צריך לגייס תרומות - כל גוף מתוקצב נמצא בקריסה

תלוי כמה לחץ יש לגוף כדי להמשיך לשרוד .

גוף מתוקצב זה כמו לב חולה , אלו שקרובים מוצצים מהלב הכי הרבה .
ולרחוקים שבסוף שהם הסיבה לקיים הגוף, לא נישאר .

אריה סדובניק
 

rubber duck

New member
עצוב להגיד אבל זה לא נראה טוב

זה לא נראה טוב כי אין חשיבה לעומק
יכול להיות שהעונה אכן אינה מתאימה למרוץ הזה
אבל על זה לא חשבו קודם לכן

מה לגבי קרייטריומים קצרים
מרוצים של שעה עד שעה וחצי במקומות סגורים
סביב איצדיון זה או אחר ( פת , נתניה , חיפה וכו ......... )
איזורי תעשיה שגם כך בשבת אין בהם כמעט פעילות

כן זה אולי ימנע משומרי שבת להתחרות
אבל כשכל מה שנקבע מבוטל
זו כנראה הדרך להחזיר את הקרונות אל הרכבת

אישית אני לא מתחרה ( אני לא רלוונטי לתחרויות )
אך כשילדי יגיעו לגיל המתאים וירצו ( וזה חייב לבוא מהם ולא ממני )
אשמח לראות אותם מתחרים ומנסים את כוחם
כל עוד אין אירועים כאלו
אין לי דרך לחשוף אותם

שרון
 
המלצתי לשגב ואהוד...

להשתתף בתחרויות הרים.
ישנן רבות כאלו במהלך השנה ורובם (כמעט כולן) נערכות ביום שישי.

כיף גדול לילדים והוריהם...
 

rubber duck

New member
תודה דורון


כרגע זה עוד טיפה מוקדם
כמי שעוסק בספורט מכיוונים שונים
כמעט כל חיי
הרי שאני מתנגד לעיסוק תחרותי בשבל כה מוקדם בחיים
אני מעודד לפעילות ונותן לילדי להתבטא ברמת פאן
כשיגיעו לשבל הנכון בעיני
וכשהם יירצו
אתמוך ככל האפשר
כביש / שטח
ממש לא עקרוני ( למעט זה שאני לא אתן להם לעלות על אופני כביש לפני גיל 12 ולו גם במתחמים סגורים )

שרון
 

oferlev9

New member
הנה תגובת האיגוד:

היי עופר
אכן על האיגוד עוברת תקופה לא פשוטה מבחינה תקציבית ותזרימית
האיגוד ממש לא בקריסה ואני מבקש ממך לברור את המילים אותם אתה כעיתונאי בוחר להשתמש ולפרסם!!!

האיגוד הזניק 2 רבעונים מלאים בפעילויות בסדרי גודל שלא היו בשנים הקודמות
הן בצד לוח התחרויות בארץ והן בצד פעילות נבחרות בחו"ל הקמת בית באירופה,
הכנת תשתיות לפעילות רחבה בתחום העממי, פרחי ספורט , פעילות אתנה ונשים, הליגה למקומות עבודה , ועוד ועוד...

יחד עם זאת לאור חוסר העברת תקציבים בזמן ממוסדות הספורט במדינה ולאור זה שהזנקנו פעילות מתוכננת וגדולה של 2 רבעונים
וגידול בגרעון ובתזרים השוטף אנחנו בודקים את עצמינו ב 7 עיניים!

אנחנו מתייעלים ברמה הפנימית וכן משלמים משכורות לעובדי האיגוד
אנחנו בוחנים את את הפעילויות אותם אנחנו מקיימים לNice To Have / Must To Have

ופעילויות כמו תחרויות במיוחד בתחרויות כביש שהן הפסדיות בגלל מיעוט משתתפים מול עלויות הפקת התחרות (כמו שקרה ב 2 תחרויות הנג"ש האחרונות )
ששם עלויות סגירת הכבישים ע"י המשטרה היא דרקונית ונדרשת במזומן..
או לחליפין המועצה / המארגן לא עומד בסיכום של רמת הכסף שהוא מביא לתחרות אנחנו נאלצים לבטל -
וזה מה שקרה בתחרות חומצת חלב שבה המועצה נסוגה מההתחיבויות שסוכמו איתה מבעוד מועד ולאחר שלא נמצאה חלופה בזמן התחרות בוטלה.

אליפויות ישראל תתקיימנה ובקרוב תצא הודעה מסודרת על מקום התחרויות לאחר שגם שם נעשית עבודה קדחתנית למצוא חלופות ופתרונות

אנחנו מנהלים מאמצים רבים בלקיים את פעילות האיגוד באחריות מקצועית וניהולית
במקביל להפעלת לחץ לקבלת הכספים שהובטחו ותוקצבו ממוסדות הספורט.

בנוסף יש לנו תוכניות נוספות להצמיח את האיגוד ומספר החברים למקומות חדשים למרות הקושי האמיתי בהתנהלות שכזו!

בימים אלו אושרה ונחתמה "תוכנית לובצקי " שנותנת תיעדוף ותקציבים נוספים ל 10 הענפים המועדפים וענף האופניים בתוכם
עוד לא ברור מה המשמעות ולוחות הזמנים אבל אנחנו אופטימיים מאמינים שהכספים בסוף יגיעו מצד גורמי הספורט במדינה
שזה בפרוש ייסייע לנו להגשים את כל התכניות והפעילות

אנחנו מתכננים לזמן את כל כל עיתונאי האופניים למפגש עם יוני ואיתי בזמן הקרוב
לעדכן ולשתף את עיתונאי הענף במצב הנוכחי ועל תוכנית נוספות ואחרות שלנו


עד אז כמו שאמרתי לך בעבר עלייך לנהוג באחריות עיתונאית ולא "לשפוך שמן על המדורה"

בברכה
ירון דור
מנכ"ל
 

אילון22

New member
שאלת תם למארגנים

מדוע לא לקבוע את התחרויות באזור קבוע וידוע שיהיה נגיש לקהל הרחב?
לדוגמה: אני מניח שסגירת המשולש ל-4 שעות לא גורמת להפרעה משמעותית לתנועה ומאפשרת לרבים מאזור המרכז להגיע ולצפות. אולי אפשר בדרך זו להשיג יותר חסויות מגופים מסחריים להאפנינג של אירועים "לכל המשפחה" שיכולים להכניס כסף לאיגוד.
 
על הכוח ועל הסכנה בהנחות..

למדתי פעם בקורס סימולצית וידאו מכירות בהיי טק ש :
ASSUME = make ASS of U & Me

אנא אל תקח את זה בשום אופן בפן אישי,

אבל להניח הנחות יכול להיות רחוק מאוד מן המציאות, ומאוד מאוד מטה ומטעה ( את הקוראים )

לסגור את המשולש ל 4 שעות בשבת אינו דבר פשוט בכלל, בהתחשב בכמות הישובים והתנועה שעוברת דרכו...

אירועים שבהם נסגר המשולש או קטע היו אירועים רבי משתתפים מאוד, לא תחרותיים ( כך השסגירה קלה יותר ) ועלותם הייתה גבוהה כל כך שהם לא הפכו למסורת :

א) רכיבת הזכרון לעמי קוריצקי ודורון רובין
ב) מרוץ הנשים - ...
ג) רכיבת הזכרון ליצחק סימון - ..
ד) רכיבת הזכרון לזכר גיא תמרי -
ה) זכור לי עוד אירוע רכיבה ( שלמיטב זכרוני לא היה רכיבת זכרון ) שגם הוא לא חזר על עצמו.

כדאי לנסות לראות את הדברים מנקודת המבט של האחר ( במקרה הזה של איגוד האופניים ) - ולחשוב האם יתכן שגם האחר רוצה לקיים מירוץ במקום נגיש אבל אינו יכול לעשות זאת בגלל האילוצים...

איני נציג האיגוד, אולם בעבר הייתי חבר הנהלת האיגוד ולצערי אני מכיר את המגבלות והקשיים מקרוב.

מה שלא עוזר לי הוא הזכרון האישי / קולקטיבי, שפעם בשנות השבעים והשמונים סגירת הכבישים נעשתה בשיחה בין יו"ר הענף לאנשי המשטרה, מבלי שהאחרונים יגישו חשבון של מאות אלפי ש"ח. גם הרוכבים לא תבעו איש על כך שמי שנשרך מאחור ( הרבה אחרי הפלוטון העיקרי והרודפים) היה מגיע ועובר את הצמתים תוך ציות לחוקי התנועה....

יום מצוין

יוסי
 

אילון22

New member
ככל שזכור לי לא בכולם סגרו את כל המשולש

לפחות הרכיבות האחרונות לגיא תמרי והחברה מראשל"צ... שהן רכיבות עממיות ומטבע הדברים נמשכות יותר זמן. אם יכלו לסגור את המרובע ברכיבה האחרונה אל אחת כמה וכמה המשולש.
יוסי, אנו יודע שאני Ass, אבל נראה לי יותר הגיוני שיבוא קהל למקום מרכזי מאשר כמה משפחות של משתתפים ידרימו לנגבה או לאורים...
מה לעשות שבלומפילד מושך יותר קהל מאשר מגרש נידח בזרנוגה ג'....
 
כסף, כסף, כסף ( שורף לי את קצה היד...)

אמר הר' פורטיס...

ולעניננו - אין שום בעיה לסגור כל כביש, כולל איילון, והקפת הכינרת - רק דרוש לכך תקציב הרבה יותר גדול ... ( ואפשרי רק כשיש הרבה יותר רוכבים...*

ממה שאני מכיר בענייני תמחור המשטרה (וכאן לצערנו יש שיתוף פעולה, אבל אין תחרות, ואין קבלני משנה - המשטרה קובעת כמה ניידות, כמה אופנועים וכמה שוטרים נדרשים, ומכאן נגזרת עלות שאין עליה שום יכולת מו"מ..?)

באחת הרכיבות הראשונות לזכר גיא תמרי המשטרה דרשה עבור ליווי המסע ( בלי סגירת כבישים, רק ליווי ניידות על הנתיב מלטרון לכביש 3 ) סכום של 7000 ש"ח, שבסופו של דבר שולם על ידי אחד החברים של גיא... הרכיבה הנ"ל כבר כמעט בוטלה, ורק התשלום על הליווי אפשר אותה.

נקודה שניה - מסע עממי לא בהכרח לוקח יותר זמן ממירוץ אופניים, משום שלפי הכללים צריך להזנק מקצים שונים בזמנים שונים, ולכן הכביש תפוס ליותר זמן מאשר מסע אופניים עממי.

ולענייננו - במספר של 200-400 רוכבים שישלמו 100 ש"ח כל אחד אין מספיק כדי לממן את המשטרה, וזאת עוד לפני שלקחנו את שאר ההוצאות בחשבון, ולראיה - כל המסעות שמביאים הרבה מאות רוכבים עדיין לא מגיעים לאיזון כלכלי, ולכן אינם קורים בפעם השניה.

עצוב אך זה המצב, ואני יכול לומר שהאיגוד מנסה ויורק חצץ, והדבר האחרון שרוצה האיגוד (והרוכבים ) הוא לבטל מרוצים...

יום טוב

יוסי
 

oferlev9

New member
הבעיה היא שמצב ביטול המרוצים הולך ומחמיר.....

גל הביטולים הגדול של תחרויות הכולל רק לאחרונה את מרוץ נגבה , קריטריום נתניה, שני מרוצים נגד השעון , טור חומצת חלב הוא חסר תקדים בהקפו בשנים האחרונות

צריך להבין שלדבר עלולות להיות משמעויות ארוכות טווח על רישום רוכבים לאיגוד בשנה הבאה.
 
עופר, הרשה לי להסב את תשומת ליבך להבדל

השנה הודיעו על ביטול כמה תחרויות בפעם אחת.
אני לא פוסל אפשרות כי זכרוני מטעני, אבל מה שאני זוכר משנים עברו הוא ביטולי תחרויות בשבוע שלפני על בסיס מאוד שכיח ולא מעטות.

בכל הקשור למרוצי כביש, בכל שנה היו מתחילים את העונה עם רשימה מדהימה של תחרויות ומסיימים את העונה בערך באליפות ישראל לאחר שבוטלו כמה תחרויות ואין באמת עונה מסוף יוני ועד לסוף השנה.

מעבר לזה איני רואה הבדלים בין ביטולי התחרויות השנה לבין ביטולים בשנים קודמות.
 
מצב הביטולים

הי עופר
יש חסרון גדול לרכוב תחרותי במשך הרבה שנים...

הזכרון


לצערי - היקף הביטולים גדול, וזה באמת מצער מאוד, וכורת את הענף שאנחנו רוכבים עליו...

אבל לצערי הרב זה לא תקדימי, היו שנים של ביטולים רבים, ובשנים האחרונות ....

המזל הטוב שלנו הוא שאנחנו שוכחים חלק גדול אחרי שנה/שנתיים/שלוש , והאהבה שלנו לרכיבה ממשיכה לדחוף אותנו לרכוב ולהתחרות.

חבל מאוד שמירוץ כמו טור חומצת חלב שכבר התקרב להפוך למסורת בוטל ברגע האחרון בגלל קשיים אובייקטיביים ואילוצים כספיים.

הצד השני, שבו אנחנו אוהבים פחות לעסוק הוא הצד שעליו יש לכל אחד מאיתנו יותר השפעה : התייצבות והרשמה למירוצים...

נג"ש בוטל מחוסר משתתפים ! - לא בגלל האיגוד. כולם מסבירים שנג"ש הוא מבחן האמת, ושאין חשש שתאבד את הפלוטון ולא תפסיד את המירוץ, והמיקום הוא כזה שאפשר היה להשלים אימון נפלא בכרמל אחרי המרוץ ועדיין לא היו בסדום מספיק צדיקים כדי להצדיק כלכלית את עלות המירוץ...

גם אם הנגש היה מתקיים בכיכר רבין לא ברור אם היו מגיעים אליו יותר מתחרים...

בקיצור - יהיה חבל אם אנשים יפסיקו להתחרות בגלל הקשיים,

אני אומר ביושר - קשיי הענף רבים, האיגוד מתפקד בתוך סד לחצים מאוד קשה, שבעיקרו סד כלכלי,

הרבה מאוד מאיתנו מוכן להשקיע הרבה אלפי שקלים בציוד קצה , בג'לים ובאיזוטוני, אבל מתחשבן על עלות המירוצים , שההשתתפות בהם היא הדבר שמעלה את הרמה באופן הכי עצים וברור, ותשאל כל חובבן ומקצוען באירופה ותשמע את אותה התשובה בנוגע לכמה מירוצים צריך להשתתף .

למרות הקושי - א) צריך להצטרף לאיגוד כדי לעשות אותו גדול וחזק יותר, כדי שבתמורה יוכל להשיג יותר עבורנו
ב) צריך להרשם ולהגיע לכמה שיותר מירוצים
ג) צריך לדרבן את הרוכבים שסביבנו לנהוג כמונו ( בנוגע ל א) ול ב)

לא להשתתף במירוצים לא יקדם אותנו באופן אישי ( כי אין מה לעשות -בכל מירוץ נתון אתה עושה יותר ממה שהיית עושה בכל אימון מקביל) וגם לא יקדם את כולנו כחלק מענף האופניים

האכזבה אכן גדולה, אבל כדאי לנסות לשנות במקומות שבהם יש לנו השפעה באופן אישי ולא רק במקומות שבהם קל לכוון אצבע למשהו אחר.

יוסי
 

oferlev9

New member
יוסי , יאיר , הזכרון בגילכם כבר לא משהו .....

אני נותן עובדות ורשימת תחרויות ספציפיות , אתם מדברים באופן כללי על זיכרונות של שנים עברו

אשמח לרשימה מפורטת מהשנים האחרונות של תחרויות שבוטלו בשנה אחת ונראה אם היתה או לא היתה שנה כמו השנה .....
לי דווקא יש רשימות מפואטות של כל השנים האחרונות ...... אמנם ביטלו תחרויות אבל לא כמו השנה.

גם מצבו התקציבי של האיגוד השנה חמור יותר מבשנים האחרונות
 

oferlev9

New member
כפי שביקשתי: תבדוק את הנתונים המלאים

לכל שנה ואז נראה ...............
 
עופר אתה מבקש משהו שכנראה בלתי אפשרי

רשימת התחרויות של איגוד האופניים התפרסמה מדי שנה בתאריכים לא קבועים ונעשו בה שינויים רבים.
רוב התחרויות (ייתכן שכול אלו) שבוטלו נעלמו מכל רישום ואין באמת דרך להשחזר אותן.
אני אסמוך על הזכרון שלי שבכל שנה התבטלו לפחות וכנראה יותר מארבע או חמש התחרויות שבוטלו השנה בהודעה מרוכזת.
אם אתה זוכר משהו אחר, רוצה להאמין בו בשם הויכוח חסר התוחלת ויש לך איזו מטרה שאיני מסוגל להבינה, לראותה ומשום כך להכילה, זו זכותך, אבל לא מדבר אליי.
יש הרבה מאוד דברים שאנו מאמינים בהם ללא קשר של ממש למציאות, יש אפילו מי שמאמין בכוחות עליונים הקובעים את חיינו ובעיקר לאחר מותנו, אז?

למען הויכוח חסר ההצדקה הזה איני מוצא לנכון לבצע חיפוש, חסר סיכוי, אחרי רשימה שלא נשמרה ופירסומה היה במילא חלקי ולא פעם מתחתרתי.
אם תבדוק את לוח התחרויות של איגוד האופניים - כפי שהוא מופיע כעת באתר הרשימי של איגוד האופניים, תמצא רק שלושה (והיו יותר השנה) ביטולים ואפילו את ההודעה המקורית (שפורסמה לפני שבועות בודדים) על ביטול התחרויות לא הצלחתי למצוא.
אולי אתה תצליח, אתה מגלגל (מלשון גוגל) טוב ואני כמעט ולא עושה שימוש בדבר הזה.

שבת שלום.
 
למעלה