איגוד האופניים - מאמר באתר בייק פאנל

איגוד האופניים - מאמר באתר בייק פאנל

http://bikepanel.com/p/31321
תוכנית אסטרטגית ל-2020 תוך ניתוח המצב כיום.
לי זה נראה כמו הביצה והתרנגולת. אם יהיו עוד 1,000 חברים באיגוד אז יהיה כסף לכל מיני פעילויות יפות. אבל למה שיבואו עוד 1000 חברים?
 

oferlev9

New member
מאמר זו מילה קצת גדולה על התוכן השיווקי הזה ........

 

YotamKa

New member
גם אתה לא עומד בציפיות

לפני שנה ומשהו כשפרשת מניהול הפורום אמרתי שתמשיך להיות שותף פעיל.
יוצא שבחצי שנה האחרונה ואף יותר, כתבת שלושה פוסטים בלבד. לזה אתה קורא פעיל? אם כך אז גם מאיר פעיל.

קישור להודעה על 'המשך פעילות'
 
יותמקא - אפשר הסבר למי שלא מבין?....

מה בדיוק הקשר בין:
עמידה בציפיות.
מספר ההועדות של עפר בשנה האחרונה.
מאיר פעיל (מעבר לצחוק הלשוני).
ומה שציין עפר בהודעתו?
 

daskarov

New member
עופר, אפשר תגובה ענינית למה שמוצג? זה לא ראוי

נכון, זה כתבת מפרסמים. יש גילוי נאות.
אנחנו בבייקפאנל מסייעים לאיגוד להסביר מה הוא עושה, הרי אתה היית הראשון לבקר את העדר התקשורת. ותמיד היו טענות שלא יודעים מה האיגוד עושה. אז הנה, כתוב.
לגיטימי להעדיף פעולות אחרות, אך כמי שפגש את אלו שעבדו על התכנית האסטרטגית ולמד את החומר, יש קו הגיוני ורציונל כלכלי והישגי (שעל רובו גם אני כתבתי בסיכום של 2015 בשיחה עם ירדן לא מזמן) בפעילות ואצל מי שמנהל אותה.
אני אישית חושב שהקו נכון במציאות הנוכחית וגם הסברתי בפירוט למה אני חושב כך.
אז אחרי כל זה לקשקש את מה שכתבת זה לא ראוי בעיני.
יש לך דרך אחרת להגדיל את הפירמידה? להשיג תקציב? לפתח מועדונים? בוא תסביר.
 

oferlev9

New member
יש גילוי נאות - עדיין זו מודעת פרסומת ולא כתבה עיתונאית

כל הגרפים של ךותם אסטרטגיות זה בזבוז כסף אחד גדול ואין להם שום משמעות
&nbsp
במודעת הפרסומת הזאת יש בעיקר אגו טריפ .... לדוגמא: " איגוד האופניים .... מנוהל במקצועיות ובשקיפות, ..... הצוות של איגוד האופניים 2016 הינו צוות מקצועי, נטול פוליטיקה אשר עושה ימים כלילות לטובת ענף האופניים וזוכה להערכה ותשבחות על השינוי וקפיצת המדרגה בקרב כל מוסדות הספורט. "
&nbsp
לסיכום: לא רואה למה פרסומת כזאת צריכה להופיע באתר עיתונות ספורטץ כבר היתה לי שיחה על כך עם חלמיש: אתרי עיתונות ספורט בעולם לא מכניסים תוכן שיווקי כ"כתבות מפרסמים"
&nbsp
 

oferlev9

New member
חוץ מזה דני , כתבת מפרסמים זה מושג מכובס למודעת פרסומת .....

ולמה צריך מכבסת מילים ? כדי שאנשים יחשבו שזו כתבה עיתונאית ולא מודעת פרסומת
&nbsp
בארץ , ג. יפית המציאה את הז'אנר הזה. לא כדאי להיות שם .......
 
דני - אילולא היית משתמש במילה "לקשקש" אולי עוד הייתי מתאפק..

זה גילוי נאות:
לפני כשנה (עם סיום עבודתי באתר "שוונג") ביקש ממני יו"ר איגוד האופניים, ירון דור, להיות איש התקשורת של איגוד האופניים.
מהכרותי את ירון דור והשיחות שהיו האמנתי בו ובדרך שהוא דיבר עליה.
למרות שחשבתי לקחת שנת חופש מעבודה (ולהתרכז בכתיבה אישית), התפקיד אתגר ועניין אותי ולכן נכנסתי לשם.
לאחר כחודשיים בתפקיד החלטתי לא להעמיק בו ולעזוב.
קבלתי החלטה עם עצמי שלא לדבר על הנושא, לא לקחת תפקידים הקשורים לענף, לא לכתוב על הענף במשך שנה שלאחר אותה החלטה.

זהו גילוי נאות המאפשר לכל קורא תוכן שבא לאחריו להבין מי הכותב ולמה חשוב לדעת את הקשור לכתיבתו בנושא.

עכשיו דעתי על מה שנכתב כאן.
הרי, אתה דני הראשון לציין כי אינך עוסק בעבודה עיתונאית של ממש, אלא ביח"צ לפעילות האיגוד.
אז על מה ולמה תלין כשאחר מציין זאת?

אני מעריך את מסירותך לנושא, את בחירתך בתרומה אישית של זמן ומשאבים לחשיפת התחרויות, הרוכבים, פעילות האיגוד ובעיקר (הערכתי) על האופטימיות שלך בבואך לכתוב על הנושא.
אבל עיתונות זה לא באמת כשאין כוונה של סימני שאלה וביקורת כבסיס לעבודה.

אחזור לגילוי נאות.
איני מוצא סיבה להאמין כי זה נעשה בכוונה זדונית, לדעתי זו סתם אי שמת לב המאפיינת חשיבה שאינה עיתונאית נטו, אבל עובדתית...
גילוי אכן היה בתכנית שפורסמה בבייקפאנל.
נאות הוא בכלל לא היה.

אכן, למטה בתחתית התכנית (זה לא מאמר ולא כתבה, זו תכנית כפי שמסמך מהסוג הזה צריך להיות) כתוב כי המחבר הוא יו"ר איגוד האופניים, ירון דור, אבל וזה המשמעותי - זה אחרי כאלף מילים כשביניהם 10 גרפים.
זה גילוי, אבל לא גלוי.
כדי שיהפוך לנאות (גלוי הופך לנאות) היה צריך לציין זאת למעלה, באופן בולט וכזה שאי אפשר לא לראות לפני המילה הראשונה של התכנית ואז הקורא היה יודע כי הוא נכנס לתכנית ועל ידי מי היא נכתבה.

בלי לבצע מחקר, או משאל ורק על סמך ניסיון (שחלקו דווקא מסתמך על מחקרים ומשאלים בנושא) פחות מ- 5% מהנכנסים לכל תוכן בעל 1000 מילים יגיעו לסופו והרבה הרבה פחות מאותו אחוז יגלו את ציון המחבר בתחתית.
גם לא הרבה מאלו שהחלו לקרוא את ההודעה הזו הגיעו עד הלום, לסיום יגיעו עוד פחות.

בקשר לתוכן הפרסום וזו דעתי (הנוצרת מנקודת מבט עיתונאית נטו) ולא עובדה.
המשפט המשמעותי ביותר שם היה:
""בישראל הענף התחרותי הוא ריכוזי: שליש מהרוכבים הרשומים בענף מגיעים מ 4 מועדוני רכיבה בלבד: CCC, 500וואט, רוכבי תל אביב, וטים מישגב."

הבעתי דעתי על זה בעבר, גם בפגישות של בעלי וראשי קבוצות, גם בתוך איגוד האופניים, גם במאמרים שכתבתי.
עברה שנה מאז הסתיימו הישיבות שלי עם עצמי, בהחלטה שלא לכתוב על הענף בישראל, אז אולי בקרוב אכתוב, למרות שתחושתי את השוק היא שהרוב בעיקר לא רוצים עבודת עיתונות שם.

הרואה בכל מה שכתבתי ביקורת נגד, או הסכמה עם התכנית, חלקה, כולה, או הבעת דעה על דרכו של האיגוד כנראה חוטא בניחושים ופרשנויות בלתי תלויות בעובדות שלא קיימות בתגובה זו.

שבת שלום לשורדי התגובה וגם למי שלא.
 

גיאחה

New member
אז אני אתייחס לדבריך כ"קשקוש" ואף נוסיף: "מוחלט"

אתה פשוט טועה ברמה העובדתית - כמה טקסט שפכת פה, עם קישקוש מוחלט, רק כתוצאה מכך שלא קראת או פיספסת את החתימה בראש הכתבה, שהיא זהה לחלוטין לזו שכן ראית בסופה: " מאת: ירון דור, מנכ"ל איגוד האופניים, בסיוע: דודי דמבינסקי סמנכ"ל רותם אסטרטגיה".

מאחר ואתה מתהדר במשתמע ב"חשיבה עיתונאית נטו" וקורא לדיוק עיתונאי נדרש, אנחנו פה כדי לרענן את אבחנתך שלקתה בחסר הפעם. בואו נראה מה יש בכתבה הזו ביחד כדי להבין מהו גילוי נאות בבייקפאנל:
1. הכותרת: "חדשות האיגוד..." - מסבירה לקורא מיידית מהו מקור התוכן הזה ואופיו- אלה חדשות מאת איגוד האופניים. רואים את זה עוד לפני שלוחצים על כניסה לכתבה, לשיקולו של הקורא.
2. חתימה הגנרית - גם אותה רואים לפני הכניסה, נותנת מידע על כך שזה "תוכן מפרסמים"- כלומר תוכן מטעם המפרסמים באתר.
3. למען הסר ספק, החתימה "תוכן מפרסמים" מופיעה בנוסף בראש הכתבה על גבי התמונה הראשית
4. בסוף הכתבה, אם חלילה מישהו פיספס זאת לפני שנכנס, ואחרי שנכנס בחלק העליון של הכתבה על התמונה - בכותרת, יש גם חתימה גנרית באתר ששוב מסבירה מהו "תוכן מפרסמים".
5. מייד לאחר הפסקה הראשונה מופיעה מקור הכתבה עם התואר של הכותב- זה החלק שפיספסת ועליו ביססת את כל ההתפלפלות המקושקשת הזו מעלה.
6. אותה חתימה של ירון דור מופיעה שוב (!) בסוף הכתבה, כדי שיהיה ברור מי הכותב למי שמחפש זאת בסוף.
7. מייד אחרי חתימתו של ירון מופיעה כותרת משנה עם "דבר יו"ר האיגוד"...
8. לוגואים של "איגוד האופניים" ו"רותם אסטרטגיה" על רוב הגרפים, למען הסר ספק מה מקורם...

וכל אלה אינם מספקים את מכובדי יב"ע ועופר לב... נו טוף.
דני אסקרוב ייעץ לי לא להגיב בכלל... הוא בטח צודק.
 
ואחרי הכל השתמשת במילים כה יפות...

כאן יש רק 15 דקות לביצוע עריכה, להבדיל, אז אודה כי היה כאן מלל שמחקתי ובמקומו רק אשאל שאלה, כי אתה מתגונן כשאני טוען כלפייך וכלפי בייקפאנל כי הוא חוטא בוויתור על עיתונאות.

למה לא התייחסת, אתה או אחד מכתבייך, למתבקש ביותר בתכנית הזו?
וכדי לעשות לך חיים קלים, הכוונה שלי למשפט:
"בישראל הענף התחרותי הוא ריכוזי: שליש מהרוכבים הרשומים בענף מגיעים מ 4 מועדוני רכיבה בלבד: CCC, 500וואט, רוכבי תל אביב, וטים מישגב."
 

oferlev9

New member
גיא , אני לא טענתי שאין גילוי נאות ......

רק טענתי נגד הקונספט של "כתבות מפרסמים" ותוכן שיווקי משולב ככתבה באתר כמו של ג. יפית או גד בירון ......
&nbsp
לדוגמא , יצירה של גד בירון:
http://bit.ly/238aPR2
&nbsp
 

YotamKa

New member
יש בבייקפאנל כתבות מפרסמים מאז היווסדו 4+ שנים

כתבות של רודי פרוג'קט, גראן פונדו וכו'.
מה אתה נזעק כמו פניקס מהלהבות דווקא כשזה האיגוד?
 

ItsikH

Member
לצערי עלי לצטט ממי שאיני מחבב במיוחד אך מדויק כאן
"מה שלא יהיה פשוט - פשוט לא יהיה"
כל זמן שאופניים הם תחביב יוקרתי למיעוט אמיד, רוב המתחרים ימשיכו להיות מאסטרס, והמיעוט הצעיר ימשיך להיות קומץ "ילדים של". פעולה אמיצה של האיגוד תהיה פניה לקהל העממי הרחב שהולך וגדל, של יוממים חסרי יומרות הישגיות, והזמנתו לשילוב בתרבות התחרותית .

[וכמובן, גם בקהל הזה מכרסמים האופנועים החשמליים
]
 

maratonman

New member
כל כך מדוייק !!

רוב התחרויות הן למיעוט שלרובם הגדול מאוד...הם רק מושא לקנאה, במקום להשקיע
בקהל הרחב הגדול מאוד. מסעות האופניים האתגריות הן מועטות כל כך. ובכלל
ותגידו מה שתגידו ואני ממש חובב אופניים של מעל 30 שנה בכושר סביר ונמצא ממש
במרכז הספקטרום של הקהל הרחב...בכל מסע אני נתקל ברוכבי "הטור דה פראנס"
שהם כל כך תחרותיים(למרות שאלו הן רכיבות עממיות) כשממש דם ניגר מעיניהם הטירוף בפנים שהנה אוטו טו טו הם עולים על הפודיום בשנז אליזה, שקצת משכיחים לרוכב הממוצע את מטרת הרכיבה. חברה תרגיעו זה רק ספורט.
 
האיגוד הוא עבור ספורט תחרותי

כל מה שהאיגוד עושה והוא לא נופל תחת הקטגוריה של תחרותי, זה מתוך תקווה שזה ישפיע בעתיד על הסצינה התחרותית בישראל.
אני לא יודע בדיוק מה זה "יוממות" אצל איציק. זה יכול להיות אנשים שרוכבים להנאתם הספורטיבית בכביש/שטח, או שאולי הוא מתכוון לאנשים שרוכבים על האופניים כאמצעי תחבורתי. את הראשונים אולי כדאי לעודד כי אולי הילדים שלהם ימשכו לספורט וחלק מהם, אולי יגיעו לסצינה התחרותית. במקטע השני אין לאיגוד כל עניין, כי גם אם ימלאו מדרכות וכבישי ארצנו באלפי רוכבי אופניים שנוסעים לעבודה/קניות/בילוי - זה לא יביא אפילו רוכב תחרותי אחד נוסף.
 

ariasdo

New member
עידוד החובבים יתרום לשיפור תרבות האופנים אם קהל יגיע הריטינג

יעלה יביא פרסום וכסף לענף יבואו מקצוענים להתחרות זה ישפר את הענף
יעשו יותר תחרויות אולי גם יגעו קבוצות מח"ל להתחרות , אירוח טורים וכו'
זה כדור מתגלגל שאם יעשו אותו נכון אנחנו נהפוך למדינה עם תרבות רכיבה כמו באירופה .

אם יתמקדו רק בפלח קטן של הרכיבה התחרותית המצב לא השתפר משמעותית .

נושא השיווק ליצירת ריטינג ( כך דוגמה תראה את ערוץ 1 מול ערוץ 2) זה החלק החשוב לגרום סקרנות לקהל הרוכבים להגיע ולצפות .

אם זה היה תלוי בי והיה לי מנדט הייתי משווק את האימא של האיגוד ויוצר תדמית חדשה מתאימה .

אתה יכול לראות גם בפורום הזה אך אפשר לעורר סקרנות ע"י שיווק נכון ויצירת אמון בכתיבת הודעות ותגובות .

יום טוב

אריה סדובניק
 

ItsikH

Member
תרבות האופניים היא בהכרח אינטגרלית. מהיכן מגיעים הרוכבים, ומ
היכן מגיע הקהל? הא בהא תליא: עיקר הערך של רוכבי המאסטרס לקידום הענף היא במשיכת קהל נוסף ואת דור הרוכבים הבא.
ההנחה שיוממים הם מגזר נפרד שגויה בתכלית: גם אם כל עוד לא יפנה רוכב כזה באופן מחייב ומובהק לרכיבה תחרותית, אינו מתחרה פוטנציאלי, ענין בתחרויות אפשר ורצוי בהחלט לעורר בו. לכל היותר, סביר שיוממי העיר אינם קהל יעד רלוונטי, אבל יוממות בין עירונית מאוד רלוונטית בהקשר זה, כפי שיעידו רבים מחבריי התחרותיים, היא רק סיבוב פדל מרכיבה ספורטיבית, או לפחות מענין בה.
את המסר החד ביותר קיבלתי באליפות 2011, אליה רכבתי מקצרין בה התגוררתי אז, עליתי מתל חי למנרה ומשם ועד עלמה פגשתי עשרות רוכבי כביש להנאתם, איש מהם לא שמע ולא ידע על האליפות ברמות נפתלי שם ממש, והעצוב ביותר, לא מצא ענין במידע הזה שסיפקתי.
 
אלפי רוכבי כביש (רכיבה ספורטיבית) בעשור האחרון לא שינו כלום

אין שום קשר בין רכיבה של רוכבים ורוכבות בגילאי מאסטרס בכבישי ישראל ובין פיתוח ענף הכביש התחרותי בישראל. האשמה היא לא באיגוד שלא הצליח לרתום אותם לענף. התחרויות בישראל מעניינות את הרוכבים הללו בדיוק כמו שהן מעניינות את רוכבי האופניים החשמליים ברחובות הערים. חלק מהם אולי מוצא עניין כלשהו בצפייה בקרקס השנתי המתקרא טור דה פראנס, אך לא הרבה יותר מכך. הענף התחרותי בנוי על ילדים ונוער. אם לא תהיינה קבוצות מסודרות שמתאמנים בהן ילדים ונוער, אז לא יהיה ענף תחרותי. מבחינת הענף, מאמן רציני אחד שווה 10,000 בני 50 שרוכבים רכיבה ספורטיבית בכבישים.
 
למעלה