תקשורת שיווקית (Marcom)
לגוף כמו עירייה,כל עירייה, יש מגבלת ערוצי תקשורת עם תושבי העיר. כל עיר. הכמות (78,000 תושבים) והפזורה אינם מאפשרים קשר טלפוני, או אישי אחר. לשם כך נועד התחום המופלא הזה ושמו מרקום - תקשורת שיווקית. זו, מורכבת ממודעות בעיתונים, פליירים, ידיעונים, אתר אינטרנט ומודעות על לוחות המודעות (כמו גם - לקהלים מצומצמים יותר - מצגות). מאחר ואוכלוסייה בת 78,000 תושבים היא אוכלוסייה הטרוגנית בעלת צרכים שונים, הרי שלא ניתן לתקשר עם כולם דרך פלייר אחד או מודעה אחת. אנחנו מדברים כאן בפורום לא מעט על החשיבות העצומה של הקשר של העירייה עם התושבים ועל עד כמה זה מייחד את רעננה. בו זמנית, אנחנו קובלים וקובלות על שהעירייה עושה...בדיוק את זה, בדרך היחידה העומדת לרשותה ובעלות סבירה ומקובלת (וכמי שעוסקת ועסקה שנים במרקום - יש לי איזו הבנה בעניין). אין ספק גם שהעיצוב או בחירת המדיום יספגו תגובות שונות - אמרתי, אנחנו אוכלוסייה הטרוגנית. כמו כן - חל שינוי (לטובה) במראה הניירת המופצת לציבור - וכל שינוי מזיז לנו את הגבינה ומעורר התנגדויות. אני מהמרת על כך שהשינוי לא יצר מרכיב עלות שלא היה קודם - הרי קבלנו את אותם ניירות כל השנים, מבול אינסופי כל ספטמבר, ראש חודש וחג, רק מעוצבים אחרת....וגם אם עלה קצת התקציב - התקשורת השיווקית הזו, המרקום, מבטיחה שנהיה "לקוחות" (תושבים) מיודעים ולכן מרוצים יותר. השקעה שלא תסולא בפז.