איור וקטורי: מ3D סטודיו לפלאש. איך?

איור וקטורי: מ3D סטודיו לפלאש. איך?

אני מנסה להעביר איור וקטורי מתוכנת 3D סטודיו מקס לתוכנת פלאש, ע"י יצוא לפורמט אדובי אילוסטרטור, וה3D סטודיו לא נותן לי! יש למישהו עצה??? (ה-DXF מתעוות לי אז ויתרתי עליו).
 

eldarinn

New member
קיימים פלאגאינים בנושא

מציע שתבדוק באתר של מקרומדיה
 

ejay

New member
כשאת אומרת "איור וקטורי",

את מתכוונת ל spline כלשהו ? אם כן, הייצוא דרך ai אמור לעבוד.. קיבלת הודעות שגיאה כלשהן? אם את מדבר על אובייקט או אנימציה שאת מעוניינת לרנדר בתור תוצר וקטורי, קיימים למטרה זו פלאגאינס , שלושה שאני זוכר כרגע- illustrate vecta3D swift3D
 
הודעת השגיאה:

הייצוא לAI לא עבד, קיבלתי הודעת שגיאה בסגנון: no data to export. לא היה מדובר בSPLINE אלא באובייקט תלת מימדי שרציתי לקבל כשרטוט להעברה לפלאש. האם צריך להעביר אותו איזושהי טרנספורמציה לפני הייצוא?
 

ejay

New member
לא ניתן לייצא אובייקט תלת מימדי

כקובץ דו מימדי (ai) - את תצטרכי לעשות אחד משני דברים- 1- להשיג את אחד הפלאגאינים שהזכרתי בהודעה הקודמת ולרנדר דרכו את המודל מהזוית הרצויה. 2- לרנדר את זה לביטמפ רגיל, לפתוח אותו בפלאש (או בתוכנה וקטורית אחרת) ולבצע לו trace - רצוי ידנית- כלומר לשים את התמונה בשכבה אחת ולצייר עם הכלים הוקטוריים בשכבה שמעליה. מובן שאם את חפצה באנימציה, השיטה השנייה תהיה פחות רלוונטית.
 
נסיון אחרון לפני חיפוש פלאגין...

כלומר, אין בעצם אפשרות ב3D סטודיו לבצע לאובייקט תלת מימדי (פשוט, כמו כמה מלבנים) איזושהי המרה ל-SPLINES בודדים לצורך היצוא הזה? (וכן, מדובר באנימציה, אבל קצרצרה ופשוטה...)
 

ejay

New member
לא, היות והמרה לספליינים תיצור

אובייקטים דו מימדיים, וברגע שמייצאים אותם בתור כאלה, כל המידע התלת מימדי (כלומר המיקום של הספליין בתוך סביבה תלת מימדית והייצוג הגרפי של זה באמצעות פרספקטיבה וכו´) מושלך , ונותרת רק הצורה עצמה. לדעתי אין מנוס מלהשיג את אחד הפלאגאינים .
 
מוזר מאוד.

אני חייבת להודות שהעניין הזה נראה לי תמוה. בספר שקניתי באמאזון (שאגב, מאוד מאוד מומלץ למי שמתעניין גם בפלאש) מפרטים טכניקה שאחד מצעדיה הוא העברת רצף שרטוטים, מתוכנת תלת מימד לפלאש, דרך יצוא לAI (ואני לא מתבלבלת. הספר פה לידי...)והתוכנות המומלצות שם הן תוכנה אחת של אדובי, אחת שאני לא זוכרת ו...3D סטודיו מקס. ואם התוכנה הזאת של אדובי (שדרכה הם מדגימים) יכולה לעשות את זה, איך יכול להיות שתוכנה מתוחכמת כמו ה3D סטודיו לא יכולה...? לא משונה? ואגב, תודה על הנסיונות לעזור... הנה הלינק, אגב. http://www.hillmancurtis.com/book
 

ejay

New member
אני לא מכיר את הספר,

ואני לא בטוח לגבי התוכנה. (ייתכן שמדובר בadobe dimentions ) בכל אופן- במקס ניתן לייצא צורות דו מימדיות (כמו שאמרת- רצף שרטוטים), אבל אי אפשר לייצא גופים תלת מימדיים ש"מצולמים" במרחב תלת מימדי.. עדיין קיים סיכוי, כמובן, שפספסתי את כוונתך המקורית .
 

eldarinn

New member
וכמו כן...

את תמיד יכולה להשתמש ב DXF שלטענתך יצא מעוות אבל להערכתי כנראה מדובר בהגדרות לא נכונות של הייצוא. ממליץ לך לנסות שוב שיטה זו.
 

eldarinn

New member
אין בעיות אם מגדירים נכון

זה אחד הפורמטים היותר ישנים ויציבים.
 

preacher

New member
יצוא דו מימד ממקס

ביצוא תלת מימד ממקס, הוא לוקח את כל הספליינים בסצינה ומייצא אותה כדו מימד ממבט מעל הסצינה (מכיוון ציר Z). הוא מייצא את קואורדינטות X ו- Y בלבד. כלומר, אם תסובבי את האובייקטים ככה שהמבט הרצוי לך יהיה לכיוון Z תוכלי ליצא ספליינים. אבל פרספקטיבה לא תהיה לך- המבט יהיה איזומטרי. אפשר "לזייף" פרספקטיבה עם FFD - את מוסיפה אותו לצורה ומותחת את החלק הקרוב למצלמה. כדי להפוך אובייקט לספליינים תוסיפי מודיפייר edit mesh, תבחרי את כל ה-EDGES שאת רוצה לייצא ותלחצי על convert edges to shape ברול-אאוט. מה שיצא לך יהיה "שקוף" אבל את זה אין דרך לעקוף.
 
המון תודות לכולם!

ההסבר הזה הכי בכיוון, ננסה בקרוב.
 

Zia

New member
אני חושב ש-Swift 3d ייתן לך פתרון

שלום ישנם שתי תוכנות שמירה בצורה וקטורית(בפורמט פלאש) Swift 3D Vecta3D For Max 2-3.1 להתראות!
 
למעלה