התחום חדש בארץ
סביר שיתפתח בשנים הקרובות. במסגרת שדרוג כבישים 65-85 מתוכננת "פתיחת" הגשרים מעל לנחלים צלמון, עמוד ועכברה, כדי ליצור מעברים אקולוגיים, וכן הקמת מעבר אקולוגי עילי באזור כחל - עמיעד. מעבר אקולוגי נוסף צפוי לקום במסגרת שדרוג כביש 1, בתחום גן לאומי הרי יהודה (האזור בין שער הגיא ושורש), ומדברים גם על מעבר כזה בכביש 71 באזור שדה נחום.
המעברים מיועדים בראש ובראשונה לצבאים, שאינם חוצים כבישים מהירים ואינם משתמשים במעבירי מים, אך כמובן שכל שאר חיות הבר נהנות אף הן מהמעברים. רק השבוע צילמו את הצבי הראשון מזה עשרות שנים שעבר מהכרמל לרמת מנשה דרך המעבר בכביש 70.
להערכתי, בתוך עשר שנים - כל כביש דו מסלולי חדש/משודרג מחוץ למרחב בינוי עירוני, יידרש לספק לפחות מעבר אקולוגי אחד (היום מדגישים את עניין הצבאים, אבל גם באזורים ללא צבאים - למעברים אלו יש תועלת רבה לבעלי החיים).