איזה מאכלים גורמים לקיבה רכה ?

yarivlevi

New member
איזה מאכלים גורמים לקיבה רכה ?

אני רוצה לרכך את הקיבה שלי בזמן היציאות ולכן הייתי רוצה לדעת איזה מאכלים (סוגי הפירות והירקות או כל מאכל אחר) יגרמו לקיבה להיות רכה . תודה, יריב.
 

tommythecat

New member
מאכלים עשירים בסיבים

וכמו כן יש לשתות כמות מספקת של נוזלים, כי אחרת עלול להתקבל האפקט ההפוך. יוסי
 

yarivlevi

New member
מה ז"א כמות מספקת ואיזה מאכלים ?

1. הייתי שמח לקבל רשימה של מאכלים ספציפיים שעשירים בסיבים 2. כמה זה כמות מספקת של נוזלים ? ,האם 1 ליטר מים ביום זה מספיק ? תודה ,יריב.
 

moran f

New member
"כמות מספקת" היא דבר אינדיבידואלי

היא תלויה בכמות המים שמאבדים (בשתן, בזיעה, בצואה, בנשימה...) ולכן אין מספר שאפשר לתת באופן גורף. ה"טריק" הוא לשים לב לכמות השתן ולצבעו (הצבע הרצוי - כמה שיותר בהיר). ליטר מים ביום אינו מספיק בתנאים סבירים, בוודאי לא כשנוטלים סיבים לריכוך הצואה (הריכוך הנ"ל מושג ע"י ספיחת מים - לכן חשוב לשתות כמות מספקת של מים).
 

קינקי567

New member
אני שותה כ2.5 ליטר מים ביום

אחרי כל ארוחה(כ6 ארוחות קטנות ביום) אני שותה ישירות מהבקבוק. כמו כן, ליד המיטה יש לי בקבוק מים. מקפידה לשתות גם כשאין לי חשק במיוחד בזמן אימון- לפחות ליטר. ממליצה לשתות מים בכל הזדמנות ובמקום לשתות משקאות קלים לשתות מים. עור הפנים חלק יותר, הבטן שטוחה יותר והיציאות רבות ורכות יותר.
 

yarivlevi

New member
אז את ממליצה לי להתנזר מדיאט קולה

ומכל המשקאות הקלים למיניהם ?
 

ƒire

New member
דיאט קולה דל בקלוריות, אך...

מלא בכל מיני ממתיקים מלאכותיים שהגוף שלך ממש לא רוצה. משקאות קלים מפוצצים בסוכר. לסיכום: הכי טוב מים והרבה ואם לא מים אז מיצים סחוטים (אך לא להגזים כי באלה שנסחטו מפירות יש גם סוכר).
 

ƒire

New member
האם כל דבר דורש ביסוס מדעי?

אם אומר משפט כזה: "פלסטיק שהגוף שלך ממש לא רוצה" האם תבקשי ביסוס? זה נכון שאין לי ביסוס מדעי אבל אני עומד איתן מאחורי דבריי: ממתיקים מלאכותיים אינם בריאים לגוף והגוף לא דורש אותם - את לא מסכימה?
 
ממש לא מסכימה

המחקרים שיש בעניין מראים אחרת, אז אני לא רואה כל סיבה להסכים. זה שהגוף לא דורש משהו, לא מקביל ל"לא בריא". זה נכון שאם אתה חולדה שמקבלת כמויות לא פרופורציונליות של ממתיק מלאכותי זה עלול להזיק לך, אבל אני לא מכירה ממצאים כאלה בבני אדם (וכאמור מכירה את ההפך). אז אני מבינה שהתימוכין שלך בעניין הוא רק ההיגיון הפרטי שלך? ולא ניסית ללכת ולקרוא בעניין? זה אחלה בשביל החלטות לעצמך, אבל אם אתה עונה למישהו אחר כדאי שתבסס את עצמך קצת יותר לפני. http://www.fda.gov/fdac/features/2006/406_sweeteners.html
 

tommythecat

New member
כן

כל דבר הניתן לבדיקה מדעית, במיוחד כשהוא קשור לתזונה, ועל אחת כמה וכמה כשהוא נאמר בפורום זה, דורש סימוכין מדעיים. לו היית קורא את תקנון הפורום, היית יודע זאת. יוסי
 

אלי ו.

New member
הבעיה היא קודם כל בגישה שלך

ראשית אתה החלטת שקבוצה מגוונת של חומרים שונים אינה בריאה בלי לבדוק כל אחד לגופו. זה מספיק כדי להפוך את הטיעונים שלך למגוחכים. האם באמת אין הבדל בין ממתיק שנעשה מצירוף שתי חומצות אמינו לבין ממתיק שנגזר מסוכר אלכהול לבין ממתיק שהוא תוצר של סוכר או ממתיק שהוא תמצית צמחית? שנית, אתה מעלה את השאלה כאילו מדובר בענין אבסולוטי והוא לא. מאוד מפריע לי לקרוא דיונים בנושא "האם X בריא"? זו שאלה שאינה יכולה לעמוד בפני עצמה. השאלה צריכה להיות מצורפת ל"למי זה בריא?" ו"מה האלטרנטיבה?" אני הייתי טוען שהשאלה האמיתית היא, מה היית מציע לאישה עם BMI 50 וכולסטרול בשמיים שלא מוכנה לשתות משקה לא ממותק? האם היית מציע לה לשתות משקאות ממותקים בסוכר או בממתיקים מלאכותיים?
 

motibari

New member
נצל"ש ,מה זה שעועית לבנה יבשה ?

האם זוהי אותה שעועית בצורת אליפסה שנמצאת במרק שעועית,בחמין ובתבשילי אורז עם שעועית ? נ.ב - האם יש הבדל מבחינת הסיבים בין שעועית לבנה לשחורה ?
 
למעלה