איזה מגשר אופטי אני צריך לחיבור סיבים של פרטנר?

שלום,
חיברו אותי אתמול לסיבים של פרטנר (אינטרנט בלבד).
כיוון שהייתי מעוניין להישאר עם הנתב הקיים שלי, הטכנאי חיבר את שקע הקיר שהוא התקין למתאם סיבים שפרטנר סיפקו (D-Link DMC-G01LC Media Converter) עם כבל שהוא קרא לו ״מגשר אופטי״ (צילומים מצורפים -- זה סוג של patch cable אופטי בשני קצותיו). מתאם הסיבים (media converter) מחובר בתורו לכניסת ה-WAN של הנתב בכבל Ethernet.

החיבור עובד היטב (קצב 300mbps).
המגשר האופטי שפרטנר סיפקו הוא באורך 1.5 מ׳. אני מעוניין להציב את הנתב והמתאם על ארון סמוך לשקע האופטי, כדי שלא יהיו כבלים על הריצפה.
כדי שהמגשר האופטי יגיע לגג הארון, צריך להחליף אותו באחד באורך 2.5-3 מ׳.
לדברי הטכנאי של פרטנר, 1.5מ׳ זה האורך היחיד שיש להם; הוא אמר שאפשר לדעתו למצוא ארוכים יותר בחנויות.
האם זה המוצר שאני צריך?
https://www.daganm.co.il/OPT013-3-%D7%9E%D7%92%D7%A9%D7%A8-%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%98%D7%99-%D7%A1%D7%99%D7%A0%D7%92%D7%9C-%D7%9E%D7%95%D7%93-%D7%A1%D7%99%D7%9E%D7%A4%D7%9C%D7%A7%D7%A1-LC-LC-%D7%91%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%9A-3-%D7%9E%D7%98%D7%A8


האם יש חסרון כלשהו לקנות מראש כבל יותר ארוך, אם בעתיד ארצה (נניח) להרחיק את הארון, או להציב את ציוד התקשורת על מדף ייעודי, משהו כזה?
https://www.daganm.co.il/OPT013-5-מגשר-אופטי-סינגל-מוד-סימפלקס-LC-LC-באורך-5-מטר

בתודה מראש! אני מתמצא בציוד רשתות קויות, ועבדתי בעברי בפיתוח ציוד LAN Ethernet, אבל אין לי שום נסיון ברשתות אופטיות.
 

קבצים מצורפים

  • צד מתאם D-Link.jpg
    צד מתאם D-Link.jpg
    KB 569.3 · צפיות: 16
  • צד שקע קיר.jpg
    צד שקע קיר.jpg
    KB 284.9 · צפיות: 13

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
קודם כל צריך לדעת בדיוק את המפרט הטכני יש כמה סימונים על כבל אופטי שחייבים להיות מתאימים ..לפי זה תדע איזה סוג כבל לרכוש..יש כמה סוגים מערבר לסינגל דבאל . לדעתי אתה צריך דרך החברה שיספקו לך את הפרטים..במילים אחרות שטכנאי שעוסק אצלם בזה יתן את המידע הטכני על הכבל. לאורך אין משמעות ..סיבים מעבירים מרחקים עצומים אין פה עיניין של נפילה...גם אם תרכוש 100 מטר זה לא ישפיע. תתקשר לחברה שישלחו לך את המידע המדוייק על הכבל.
 
תודה, אבל זה העניין -- הטכנאי לא ידע לתת פרטים. עכשיו סיימתי שעה ורבע של שיחה עם התמיכה הטכנית, עם 5 אנשים שונים שחלק התייעצו עם ״בכירים״, ואף אחד שם לא יודע להגיד שום דבר על המפרט של כבל אופטי.
אף אחד שם לא שמע על מושגים כמו single mode / multi mode, או simplex/duplex, או מחבר UPC, או LC/SC.
התשובה שלהם היא, ״אנחנו לא יודעים, חפש בגוגל, ואף אחד בחברה לא יודע״. אני מנסה בינתיים לקבל תשובה ממי שמכר לי את החבילה, שיקשר אותי למחלקת ההנדסה שלהם (הרי מישהו שם איפיין את הקיט שהם מספקים לטכנאים, ויודע מה צריך...)

אם לא אמצא מהם תשובה רשמית, ייתכן שאחליט שהניסוי עם פרטנר נכשל (מבחינתי שירות לקוחות סביר יותר חשוב מקצב גבוה), אבל בינתיים אני מנסה למצוא מישהו כאן שיודע.
אני יודע שלאורך אין משמעות, בתחומים האלה, וברור שלא צריך שם כבל עם מחברים שנראים שונה, או לא סימטרי, או כבל duplex.
פרטנר כבר מחברים אנשים לסיבים כמה שנים באופן מסחרי -- בטח עשרות אלפי לקוחות. קשה לי להאמין שאף אחד מהם לא נתקל בצורך הזה עד עכשיו (גם עובדה שבמס׳ חנויות אינטרנט שמתמחות בציוד תקשורת מוכרים כבלי גישור אופטיים באורכים שונים) .
 
למעלה