איזה מידת צמיג תתאים לי?

yo12

New member
איזה מידת צמיג תתאים לי?

שלום, האופניים שלי MERIDA BIG 9 40. איך אני יכול לדעת מה מידת הצמיג המדויקת עבורי. מלבד הקוטר (29") יש מידות רוחב (?) 2.0, 2.1, 2.2 וכו' האם יש על הג'אנט איזה כיתוב?
תודה.
הבעיה שלי שהצמיג הישן מחליק על הג'אנט, שחותך את בסיס זרבובית הונטיל.
תודה
 

בועז בר

New member
על הצמיג עצמו כתובה המידה

לי יש את הביג9 3000 עם צמיגים 29 2.2 במקור,
עכשיו הזמנתי צמיגים חדשים במידה 2.0.
הג'אנט מתאים לכמה מידות רוחב למיטב ידיעתי
 

yo12

New member
מה אומרת המידה 2.2?

רוחב שפתי הצמיג שיושב בתוך הג'אנט, או שרוחבו המירבי של הצמיג המנופח?
 

בועז בר

New member
"2.2 = רוחב הצמיג המנופח באינץ'. כ-5.5 ס"מ

לגבי רוחב הג'אנט - אני לא ממש יודע. נראה לי כמו "1,
&nbsp
אבל בטח למבינים יותר כאן יהיה מה להוסיף בנושא
 

steiff

New member
רוחב צמיג

בחירת צמיג תלויה בסגנון הרכיבה, משקל הרוכב, אופי הקרקע.

רוחב השפתיים הפנימיות של החישוק הוא גורם משני בחשיבותו, אם כי שפתיים צרות מאד (פחות מ-20 מ׳מ) עלולות לא להתאים לצמיגים רחבים (2.3 ומעלה) ולהיפך - חישוקים רחבים (30 מ׳מ ויותר) עלולים לא להתאים לצמיגים צרים (2.0 ואילו פחות).
כשאני כותב ״לא יתאימו״ אין זה אומר שלא ניתן יהיה להתקין את הצמיג על החישוק, אבל שטח המגע של הצמיג עם הקרקע נגזר, בין השאר, מרוחב החישוק. צמיג רחב על חישוק צר מקטין את שטח המגע של פני הצמיג עם הקרקע ומאבד מהיתרון של הצמיג הרחב.

המפרט של חברת מרידה מצייין שהחישוקים שמגיעים עם האופניים הם בעלי רוחב פנימי של 17 מ׳מ, ומכאן שמומלץ להשתמש בצמיגים ברוחב שלא יעלה על 2.25״.

גורם נוסף שמשפיע על רוחב הצמיג המירבי הניתן לשימוש הוא המרווח שבין הצמיג לשלדה בנקודות החיבור שלה לצינור האוכף. לא מצאתי איזכור למגבלה שכזו באתר היצרון אבל אפשר גם לראות בעיניים עד כמה קרוב הצמיג לצינור האוכך או לתומכות האוכף/שרשרת. צריך לקחת בחשבון שרצוי להשאיר כמה מ׳מ כדי לאפשר ניקוי בוץ יעיל.

באשר לבחירת הצמיג המתאים לך:
צמיג צר שמנופח ללחץ אוויר גבוה יפחית את ההתנגדות לגלגול ויאפשר לרכוב מהר יותר ולבזבז פחות אנרגיה בעליות. מצד שני - לצמיג צר בלחץ אוויר גבוה יש שטח מגע קטן עם הקרקע מה שעלול להקשות בסיטואציות בהן נדרשת אחיזה טובה (פניות, עצירות, טיפוס בשטח דרדרתי).
מצד שני - צמיג רחב שמנופח בלחץ נמוך יותר - ישפר את האחיזה, אבל יצריך יותר כוח בדיווש ויתנגד יותר לגלגול. צמיג כזה גם ישכך במעט את תלאות הדרך יעוברות מהשלדה אל הידיים והאחוריים שלך.

אלמנט נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא פני השטח של הצמיג - גודל הקוביות, סידור הקוביות והמרווח ביניהן. באופן כללי קוביות מרווחות ונמוכות יאפשרו ניקוי בוץ טוב, התנגדות נמוכה יחסית לגלגול והתנהגות טובה יותר בדרכים סלולות/כבישים. קוביות גבוהות וצפופות יתנו אחיזה טובה יותר בתנאי דרך משובשים ודרדרתיים, אבל צמיג כזה יהיה לרוב כבד יחסית ובעל התנגדות גבוהה לגלגול.
כמו כן - קוביות שמסודרות לאורך הצמיג - יהיו טובות לשמירה על קו הנסיעה לכן צמיגים כאלה מומלצים כקדמיים. צמיגים בהם הקוביות מסודרות לרוחב הצמיג - טובים להאצות ועצירות וכדאי להתקין אותם כצמיג אחורי.
יש כמובן צמיגים שמתאימים לכמה שימושים.

באשר להחלקת הצמיג על החישוק - וודא שאתה מנפח אוויר בלחץ מתאים. השתמש בפנימית שמיועדת לצמיג רחב יותר. תן נגיעה של מי סבון לשפת הצמיג לפני ההרכבה. כדאי גם לשקול מעבר למערכת טיובלס.
 
למעלה