איזה מין שילוב
שלום, בדרך כלל אני מספרת,מתייעצת ומקטרת כאן בכל הקשור לבני הלוקה באספרגר. את הצורך לשתף בנוגע לאחיו הקטן אני מספקת בפורום השכן(ADHD) הפעם אני פונה אליכם דווקא בנוגע לקטן כי נראה לי שבפורום הזה רבים המכירים גנים משלבים. הבן הקטן לומד בגן חינוך מיוחד אליו הגיע עקב בעיות קשב ועיכוב בהתפתחות .הוא נמצא בגן שנה שנייה ומתקדם כל הזמן. היום הינו בפגישת יעוץ עם הפסיכיאטרית שראתה את הבן לפני שנה. היא מאד מרוצה מההתקדמות אך חושבת שהילד צריך להמשיך וללמוד גם בשנה הבאה במסגרת קטנה. מדובר בילד שכיום מדבר היטב עושה רושם של ילד חכם ( מאד) אך יש לו קושי בקשב, בעיות התנהגות ועיכוב מאד רציני במוטוריקה עדינה. מאחר שמדובר בעיר קטנה יש רק גן אחד של חינוך מיוחד ויש שנים שהרמה מאד נמוכה (למשל כשהבן הגדול למד בגן היו לפחות שלושה PDD ,וילדה מפגרת)אני חוששת להשאיר את הבן בגן המיוחד כי גם היום יש תחומים בהם הוא טוב משמעותית מאחרים ויש להניח ששנה הבאה הפער יהיה גדול בהרבה (המתקדמים יעברו לשילוב ויצטרפו ילדים צעירים) בעיר שני גנים משלבים. עד כמה שהצלחתי לברר הם בנויים כך שהשילוב מקסימלי כלומר יש קבוצה אחת גדולה ולה שתי גננות +מטפלים וכו' הפסיכיאטרית הסבירה לי שזאת לא מסגרת מתאימה לבני (הצורך שלו בקבלת תשומת לב אישית מאד בולט). חשבתי לפנות למערכת החינוך (מתי"א,שרות פסיכולוגי,פיקוח.....)ולבקש שיבדקו אפשרות שאחד מהגנים יותאם לילדים כמו בני הזקוקים ליותר אינטימיות (אני חושבת שמבנה צריך להיות קבוצה בתוך קבוצה ולא קבוצה אחת גדולה) אשמח לשמוע מכם על הגנים המשולבים שאתם מכירים ועל תאוריות בתחום כך שיהיה לי הידע הדרוש כאשר אתחיל לפעול לקידום הרעיון. (אם קראתם את מה שכתבתי היום על הבן הגדול אתם וודאי מבינים שיש לי סיבות להיות אופטימית) תודה על כל תשובה מיכל
שלום, בדרך כלל אני מספרת,מתייעצת ומקטרת כאן בכל הקשור לבני הלוקה באספרגר. את הצורך לשתף בנוגע לאחיו הקטן אני מספקת בפורום השכן(ADHD) הפעם אני פונה אליכם דווקא בנוגע לקטן כי נראה לי שבפורום הזה רבים המכירים גנים משלבים. הבן הקטן לומד בגן חינוך מיוחד אליו הגיע עקב בעיות קשב ועיכוב בהתפתחות .הוא נמצא בגן שנה שנייה ומתקדם כל הזמן. היום הינו בפגישת יעוץ עם הפסיכיאטרית שראתה את הבן לפני שנה. היא מאד מרוצה מההתקדמות אך חושבת שהילד צריך להמשיך וללמוד גם בשנה הבאה במסגרת קטנה. מדובר בילד שכיום מדבר היטב עושה רושם של ילד חכם ( מאד) אך יש לו קושי בקשב, בעיות התנהגות ועיכוב מאד רציני במוטוריקה עדינה. מאחר שמדובר בעיר קטנה יש רק גן אחד של חינוך מיוחד ויש שנים שהרמה מאד נמוכה (למשל כשהבן הגדול למד בגן היו לפחות שלושה PDD ,וילדה מפגרת)אני חוששת להשאיר את הבן בגן המיוחד כי גם היום יש תחומים בהם הוא טוב משמעותית מאחרים ויש להניח ששנה הבאה הפער יהיה גדול בהרבה (המתקדמים יעברו לשילוב ויצטרפו ילדים צעירים) בעיר שני גנים משלבים. עד כמה שהצלחתי לברר הם בנויים כך שהשילוב מקסימלי כלומר יש קבוצה אחת גדולה ולה שתי גננות +מטפלים וכו' הפסיכיאטרית הסבירה לי שזאת לא מסגרת מתאימה לבני (הצורך שלו בקבלת תשומת לב אישית מאד בולט). חשבתי לפנות למערכת החינוך (מתי"א,שרות פסיכולוגי,פיקוח.....)ולבקש שיבדקו אפשרות שאחד מהגנים יותאם לילדים כמו בני הזקוקים ליותר אינטימיות (אני חושבת שמבנה צריך להיות קבוצה בתוך קבוצה ולא קבוצה אחת גדולה) אשמח לשמוע מכם על הגנים המשולבים שאתם מכירים ועל תאוריות בתחום כך שיהיה לי הידע הדרוש כאשר אתחיל לפעול לקידום הרעיון. (אם קראתם את מה שכתבתי היום על הבן הגדול אתם וודאי מבינים שיש לי סיבות להיות אופטימית) תודה על כל תשובה מיכל