איזה צמיגים כדאי לי לבחור במצב שנוצר?

שלום.
אתמול הזמנתי באוטו דיפו רבעיית צמיגי מישלין (215/55/16) היום חזרו אליי והודיעו לי שליבואן אין את זה כרגע במלאי.
אז ביקשתי גודייר. הם ביררו ואמרו לי שיש להם אבל מתאריך 48/19.

על איזה צמיגים כדאי לי ללכת, במצב הקיים?

תודה.
 

boriska1

Member
החלפתי צמיגים לפני כחצי שנה. הצמיגים שלי מאוד יקרים. בררתי מה הצמיגים הטובים ביותר מהשורה השניה. בסוף קניתי קונטיננטל.
גם התייעצתי עם חכמי פורום מכובד זה.
יצא בכ1000 ש"ח יותר זול ממשלן, ל 4 צמיגים.
ושוב לדעתי הצנועה, יבואו חכמים ממני ויתקנו אותי אם אני טועה, ייצור 48/19 יוצרו לפני כשנה, לי נראה סביר.
 

חן 1111

Active member
קודם כל, צמיגים 48/19 זה צמיגים בני פחות משנה, וזה לא כל כך נורא. מה שיותר חשוב זה איזה דגם של גודייר זה. יש כמה ולא כולם אותו דבר. הטובים זה efficientgrip performance.
שנית, קונטיננטל אקו 5 או אקו פרימיום גם בין הטובים. תבדוק אם יש ואת המחירים. אתה יכול לבדוק גם בפנצ'ריה שאתה סומך עליה.
 
קניתי לפני כמה חודשים צמיגי ג'נרל תוצרת גרמניה -מדגם Altimax One S .
זו חברה ששייכת כיום לקונצרן קונטיננטל.
התקנתי רביעיה של 205-55-16 על האוקטביה 1.8 שלי - ואני יכול לדווח על רמות אחיזה גבוהות מאד ביבש וגם ברטוב.
במחיר של 300 ש"ח לצמיג זה גם ערך מעולה לכסף. למעשה מדובר באיכות קונטי, אבל בעלות מופחתת ללא המותג הידוע.
מקדם ה- TREADWARE שלהם עומד על 420, כלומר מבטיח שחיקה מאד איטית יחסית במונחי צמיג בדרוג מהירות V,
שמספק אחיזה גבוהה.
ניסיתי כבר לא מעט יצרני צמיגים, ונראה לי שלפחות עד שיוכח אחרת, הג'נרל נותנים מענה טוב מאד במחיר סביר מאד.

צודק חן 1111 כשאומר שיש לבחון לעומק איזה דגם של גודייר (או כל צמיג אחר) קונים - ההבדלים בביצועים באותו מותג יכולים להיות גדולים.
 
החלטתי ללכת על הדגם eagle sport של good year שאותו כן יש מתאריך ייצור של החודשים האחרונים (15/20)
 

Kiapicanto1000

Active member
אני לא מכיר איגל ספורט. אלא רק efficient grip
מה העלות ל4 הצמיגים?
מה היורו-לייבל של הדגם?
 
האיגל ספורט של גודייר הם צמיגים בינוניים, ברמה של צמיגים ממזרח אירופה/סיניים איכותיים. הם ניסיון מוצהר של גודייר להתמודד עם הצמיגים הזולים - והאיכות בהתאם.
הייתי מעדיף חד משמעית אפישיינט גריפ פרפורמנס בני שנה.
 
האיגל ספורט של גודייר הם צמיגים בינוניים, ברמה של צמיגים ממזרח אירופה/סיניים איכותיים. הם ניסיון מוצהר של גודייר להתמודד עם הצמיגים הזולים - והאיכות בהתאם.
הייתי מעדיף חד משמעית אפישיינט גריפ פרפורמנס בני שנה.
מדובר בצמיג של מותג הנמנה על 3 הגדולות בעולם ושקיבל את הדירוג a b ומידת רעש 68 ושזוכה לביקורות טובות באתרים בחו"ל. לומר שהוא פחות טוב מדגם ה-effigrip - זה מתקבל על הדעת, אבל להשוות אותו לצמיג סיני, זה מגוחך ולא מצביע על מומחיות בתחום.
 

חן 1111

Active member
מדובר בצמיג של מותג הנמנה על 3 הגדולות בעולם ושקיבל את הדירוג a b ומידת רעש 68 ושזוכה לביקורות טובות באתרים בחו"ל. לומר שהוא פחות טוב מדגם ה-effigrip - זה מתקבל על הדעת, אבל להשוות אותו לצמיג סיני, זה מגוחך ולא מצביע על מומחיות בתחום.
אתה בטוח שהוא קיבל דירוג כזה? אני לא מוצא סימוכין לזה בשום מקום. ליתר דיוק אני בכלל לא מוצא את הצמיג הזה באתר של היצרן. משונה. נכון, המותג איכותי אז הצמיג בטח לא זבל, אבל לא טוב כמו שאתה כותב.
 
תבדוק שוב - מי שקיבל דירוג AB זה האפישיאנט גריפ פרפורמנס, לא האיגל ספורט. הציון של האיגל ספורט ברב הדגמים מקביל לשל דגמים סיניים טובים. משמע צמיג סביר, אבל לא טוב (בדיוק כמו הסיניים הטובים).
 
האיגל ספורט של גודייר הם צמיגים בינוניים, ברמה של צמיגים ממזרח אירופה/סיניים איכותיים. הם ניסיון מוצהר של גודייר להתמודד עם הצמיגים הזולים - והאיכות בהתאם.
הייתי מעדיף חד משמעית אפישיינט גריפ פרפורמנס בני שנה.
לקרא להם מתחרים לסיניים? הגזמה פראית.
מצ"ב קישור עליהם מארה"ב, שם הם נמכרים עם אחריות עד 50,000 מייל - ממש לא משהו שאפשר להגיד עלי "והאיכות בהתאם".
גם האחיזה ביבש ורטוב מצויינת לטובה, ובסה"כ מדובר על VFM טוב.

מצרף בהזדמנות זו שוב את הניסיון הטוב שלי עם צמיגי GENERAL בשנה האחרונה - דגם ALTIMAX ONE S - שעושים רושם טוב מאד מבחינת שחיקה ואחיזה הן על יבש והן בגשמים שכבר חווינו. יצא לי לנהוג על 205-55-16 וכן על 225-45-17, ובשני המקרים הם עבדו מצויין.
מחיר ל-205 סביב 300 ש"ח, ל-225 סביב 530. צמיגאי בצפון (תרשיחא, אחים נעים).
 
לקרא להם מתחרים לסיניים? הגזמה פראית.
מצ"ב קישור עליהם מארה"ב, שם הם נמכרים עם אחריות עד 50,000 מייל - ממש לא משהו שאפשר להגיד עלי "והאיכות בהתאם".
גם האחיזה ביבש ורטוב מצויינת לטובה, ובסה"כ מדובר על VFM טוב.

מצרף בהזדמנות זו שוב את הניסיון הטוב שלי עם צמיגי GENERAL בשנה האחרונה - דגם ALTIMAX ONE S - שעושים רושם טוב מאד מבחינת שחיקה ואחיזה הן על יבש והן בגשמים שכבר חווינו. יצא לי לנהוג על 205-55-16 וכן על 225-45-17, ובשני המקרים הם עבדו מצויין.
מחיר ל-205 סביב 300 ש"ח, ל-225 סביב 530. צמיגאי בצפון (תרשיחא, אחים נעים).
אין מה לחבר בין איכות צמיג לבין אורך החיים - צמיגי הכביש הכי טובים בעולם, עלו שמיועדים למרוצים, מחזיקים כמה מאות ק"מ במקרה הטוב...
ובדוק גם מה בדיוק כלול באחריות ל-50,000 מייל (רמז - גם בארץ נותנים על צמיג, על פי חוק, אחריות לארבע שנים. מתי קיבלת פעם אחרונה צמיג חינם באחריות?).
איכות צמיג נמדדת בדברים רבים. לא את כולם אפשר למדוד, ומתוך אלו שאפשר למדוד לא תמיד יש נתונים אמינים. לכן מסתמכים על מה שיש - נתון אחיזה ברטוב (אחיזה קווית, לא צידית - חשוב לשים לב), התנגדות לגלגול ורעש. תשווה את האיגל ספורט לצמיגים סיניים טובים במדדים הללו, ואחרי זה תשווה לאפישיאנט גריפ - ותראה לבד לאיזו קבוצה הוא שייך.
 
אין מה לחבר בין איכות צמיג לבין אורך החיים - צמיגי הכביש הכי טובים בעולם, עלו שמיועדים למרוצים, מחזיקים כמה מאות ק"מ במקרה הטוב...
ובדוק גם מה בדיוק כלול באחריות ל-50,000 מייל (רמז - גם בארץ נותנים על צמיג, על פי חוק, אחריות לארבע שנים. מתי קיבלת פעם אחרונה צמיג חינם באחריות?).
איכות צמיג נמדדת בדברים רבים. לא את כולם אפשר למדוד, ומתוך אלו שאפשר למדוד לא תמיד יש נתונים אמינים. לכן מסתמכים על מה שיש - נתון אחיזה ברטוב (אחיזה קווית, לא צידית - חשוב לשים לב), התנגדות לגלגול ורעש. תשווה את האיגל ספורט לצמיגים סיניים טובים במדדים הללו, ואחרי זה תשווה לאפישיאנט גריפ - ותראה לבד לאיזו קבוצה הוא שייך.
אכן, הפרמטרים לאיכות צמיג כוללים גם אורך חיים וגם ביצועים על הכביש, ולא טענתי שאורך חיים הוא הפרמטר היחיד. דוקא ביצועים בשטח כן ניתנים לבדיקה - לא על ידינו כמובן, אלא במסלולי ומגרשי בדיקה יעודיים ע"י גופים מקצועיים. ממליץ להיכנס לאתר סיטונאי הצמיגים TIRERACK.COM שכבר מזמן לא רק מוכר צמיגים, אלא הפך למעיין של ידע, עם מבחני השוואה רבים לסוגים שונים של צמיגים.
ולענייננו - אני אומר כאן ועכשיו, אצלי לא יהיו מורכבים צמיגים סיניים כל עוד לא אשתכנע ב-100% שהם אכן עומדים מאחורי המוצר הבטיחותי הזה עם מערך של מו"פ, שרות וגישה "מערבית" לנושא הבטיחות. שווה לי עוד 100 ש"ח לצמיג בממוצע (על המידות הנפוצות) עבור השקט הנפשי וההנאה מאחיזה והיזון חוזר ברמה גבוהה.

כתבה של CR על צמיגים סיניים נחותים- https://www.consumerreports.org/cro/news/2014/09/chinese-truck-tires-are-no-bargain/index.htm
בכל העולם מתחבטים בנושא.... מבחינתי לשים צמיגים סיניים עלומי שם ויכולות, כמוהו לטוס (כל יום!) בחברת תעופה זולה ללא רקורד תחזוקה ובטיחות מוכח.
מתי קיבלת פעם אחרונה צמיג חינם באחריות?

לגבי אחריות - אני מעורה בענף ויכול לומר בביטחה: בוודאי שיש החלפות והחזרי כספים במסגרת האחריות (אכן חובה ל-4 שנים) של יבואני צמיגים.
לכל יבואן שמכבד את עצמו יש כמובן איש טכני שתפקידו לדחות תביעות-שווא שמקורן בשימוש שלא כהלכה במוצר (וכן, כניסה לבור היא שימוש לא תקין בצמיג...), ואישית קיבלתי צמיג חדש (מישלין) לאחר שהוא נהרס עקב תנאי כביש קשים (ובכ"ז, הם היו בסדר ואישרו...), ומעבר לכך לא חוויתי מעולם ( מעל 35 שנה על הכביש) צורך באחריות, שגם כאן אין לי ספק שתהיה יותר מקיפה מתוצר סיני נחות, פשוט בגלל שקונה תמיד צמיגים מחברות ידועות.
אני קורא לצמיג הסיני חברו הטוב של סוחר המשומשות/ליסינג . והמבין יבין.
 
אכן, הפרמטרים לאיכות צמיג כוללים גם אורך חיים וגם ביצועים על הכביש, ולא טענתי שאורך חיים הוא הפרמטר היחיד. דוקא ביצועים בשטח כן ניתנים לבדיקה - לא על ידינו כמובן, אלא במסלולי ומגרשי בדיקה יעודיים ע"י גופים מקצועיים. ממליץ להיכנס לאתר סיטונאי הצמיגים TIRERACK.COM שכבר מזמן לא רק מוכר צמיגים, אלא הפך למעיין של ידע, עם מבחני השוואה רבים לסוגים שונים של צמיגים.
ולענייננו - אני אומר כאן ועכשיו, אצלי לא יהיו מורכבים צמיגים סיניים כל עוד לא אשתכנע ב-100% שהם אכן עומדים מאחורי המוצר הבטיחותי הזה עם מערך של מו"פ, שרות וגישה "מערבית" לנושא הבטיחות. שווה לי עוד 100 ש"ח לצמיג בממוצע (על המידות הנפוצות) עבור השקט הנפשי וההנאה מאחיזה והיזון חוזר ברמה גבוהה.

כתבה של CR על צמיגים סיניים נחותים- https://www.consumerreports.org/cro/news/2014/09/chinese-truck-tires-are-no-bargain/index.htm
בכל העולם מתחבטים בנושא.... מבחינתי לשים צמיגים סיניים עלומי שם ויכולות, כמוהו לטוס (כל יום!) בחברת תעופה זולה ללא רקורד תחזוקה ובטיחות מוכח.


לגבי אחריות - אני מעורה בענף ויכול לומר בביטחה: בוודאי שיש החלפות והחזרי כספים במסגרת האחריות (אכן חובה ל-4 שנים) של יבואני צמיגים.
לכל יבואן שמכבד את עצמו יש כמובן איש טכני שתפקידו לדחות תביעות-שווא שמקורן בשימוש שלא כהלכה במוצר (וכן, כניסה לבור היא שימוש לא תקין בצמיג...), ואישית קיבלתי צמיג חדש (מישלין) לאחר שהוא נהרס עקב תנאי כביש קשים (ובכ"ז, הם היו בסדר ואישרו...), ומעבר לכך לא חוויתי מעולם ( מעל 35 שנה על הכביש) צורך באחריות, שגם כאן אין לי ספק שתהיה יותר מקיפה מתוצר סיני נחות, פשוט בגלל שקונה תמיד צמיגים מחברות ידועות.
אני קורא לצמיג הסיני חברו הטוב של סוחר המשומשות/ליסינג . והמבין יבין.
לא אמרתי שאין סיכוי לקבל צמיג חלופי בתביעת אחריות, אלא שזה דבר נדיר מאוד ולכן האחריות די חסרת משמעות. אגב, איכות השירות בתחום הזה היא בעיקר פונקציה של היבואן - לצערי נתקלתי במקרים של התכחשות לבעיה שהיא בבירור בעית יצור (סדקים גדולים שנפערו בדופן הצמיג) אצל מותג ידוע, בעוד אצל יבואן צמיגים סיניים ראיתי ערימה מכובדת של צמיגים שהוחלפו בתביעות אחריות.
אבל בניגוד אליך, אני לא שופט צמיגים רק לפי מוצאם או השם שכתוב עליהם. נכון שהסיכוי ליפול עם צמיג של מישלן קטן יותר מאשר של צ'נגצ'ינג - אבל עדיין קיים. הדור הראשון של הצמיגים הירוקים של מישלן, ה"אנרג'י" הם דוגמא טובה. צמיג שהציע אחיזה מזעזעת כי מישלן הלכו רחוק מדי עם החיפוש אחר חסכון בדלק. כך יש גם צמיגים סיניים (או כמעט סיניים - טיוואניים) שמציעים יכולת מכובדת בהחלט. בין איגל ספורט, למשל, לבין הדגמים המובילים של מקסיס - אני לא בטוח בכלל שהייתי בוחר באיגל ספורט, אפילו אם היו באותו מחיר.
 

חן 1111

Active member
אצל יבואן צמיגים סיניים ראיתי ערימה מכובדת של צמיגים שהוחלפו בתביעות אחריות.
ואם זה לא מצביע על איכות גרועה, אז אני לא יודע מה כן...
כך יש גם צמיגים סיניים (או כמעט סיניים - טיוואניים) שמציעים יכולת מכובדת בהחלט. בין איגל ספורט, למשל, לבין הדגמים המובילים של מקסיס - אני לא בטוח בכלל שהייתי בוחר באיגל ספורט, אפילו אם היו באותו מחיר.
מסכים איתך בקשר למקסיס לעומת איגל ספורט, ובכלל נכון שיש צמיגים טובים גם במזרח. כמו במוצרים אחרים, יש גם חברות בינלאומיות שמייצרות גם בסין ועדיין מפקחות על האיכות. היו לי צמיגים של הנקוק הקוריאנית שיוצרו בסין, ויש את צמיגי מרשל ששייכים לקומהו אבל מיוצרים בסין והם טובים. צריך רק להבדיל ביניהם לבין שמות אלמוניים שנמכרים במבצעים של 4 ב-600 שקל.
 
ואם זה לא מצביע על איכות גרועה, אז אני לא יודע מה כן...

מסכים איתך בקשר למקסיס לעומת איגל ספורט, ובכלל נכון שיש צמיגים טובים גם במזרח. כמו במוצרים אחרים, יש גם חברות בינלאומיות שמייצרות גם בסין ועדיין מפקחות על האיכות. היו לי צמיגים של הנקוק הקוריאנית שיוצרו בסין, ויש את צמיגי מרשל ששייכים לקומהו אבל מיוצרים בסין והם טובים. צריך רק להבדיל ביניהם לבין שמות אלמוניים שנמכרים במבצעים של 4 ב-600 שקל.
בהחלט מוכיח שאיכות היצור לא משהו (זה היה מותג מהסוג שחברות הליסינג אוהבות, ודי לחכימא), אבל גם סותר את הטענה שרק בצמיגים איכותיים מכבדים את האחריות.
יש יצרנים סיניים סבירים, ואפילו סבירים פלוס - גם כאלו שהם ממש מותג סיני, ולא רק מיוצרים בסין. אבל יש גם כאלו ממש גרועים - ולכן לפני שקונים צמיג של חברה לא מוכרת, שווה לקרוא קצת ברשת. ואם לא מצאתם כלום - זו סיבה טובה להתרחק.
 

חן 1111

Active member
איגל ספורט זה באמת הדגם הפחות מוצלח והיותר זול. גם אני הייתי מעדיף אפישנט גריפ בני שנה, או משהו אחר, תלוי כמובן גם במחיר.
 
למעלה