איזה צמיגים לקנות לאופניי כביש?

  • פותח הנושא LRa
  • פורסם בתאריך

LRa

New member
איזה צמיגים לקנות לאופניי כביש?

שלום,
לפני כמה ימים קניתי לחברה שלי אופני כביש ישנים (אך במצב טוב) של Peugeot. הצמיגים ממש יבשים וסדוקים ורציתי להחליף אותם.
מתקן האופניים השכונתי הציע לי חלופה זולה ב-60 ש״ח של משהו סיני כמדומני או את הצמיג היותר טוב שהוא מוכר ב-150 (נראה שזה victoria או vittoria).
ראיתי שבאתר https://mibike.co.il/ מוכרים צמיגים של מישלן בפחות מ-100 ש״ח ואלה גם הצמיגים שבאו עם האופניים.
מה דעתכם? ואם כדאי מישלן, איזה דגם ממה שמופיע באתר כדאי?

תודה מראש

נ.ב. היא בעיקר רוכבת לעבודה ולחברים.
 

susita7

New member
למישלן יש צמיגים מצוינים במחירים טובים

תקנה צמיג עירוני עם הגנה נגד פנצ'רים. שים לב לקוטר הגלגל שלך (כנראה 700c) ולרוחב הצמיג הרצוי.
אני נוסע בעיר עם 28מ"מ. ככל שצמיג יותר צר תקבל מהירות יותר גבוהה אבל על חשבון הנוחיות.
לדעתי 35 מ"מ אידאלי לעיר.
 

susita7

New member
ת'אמת שאת מישלן אני לא מכיר. כוונתי היתה לקונטיננטל

קניתי כבר 2 זוגות צמיגים שלהם מהאינטרנט במחירים מאד זולים יחסית לארץ.
 

זכיר

New member
כל צמיג שמוגדר כעמיד לפנצרים

כל חברה מוכרת והצמיג שלה. בדרך כלל הצמיגים העמידים ביותר נקראים "צמיגי אימונים" לעומת צמיגים לתחרויות שהם קלים יותר, נאחזים יותר ועמידים פחות.
אישית רכבתי על צמיגים סינים עלומי שם כלשהם רק 100 קילומטרים, ומאז הזוג הזה נשאר במחסן של בעליו, אז אין לי מידע על עמידותם מעבר לתפקוד בסיסי.
צמיגים שמזמינים מחול הם בדרך כלל זולים יותר, אבל צריך לחכות למשלוח, תשווה מחירים.

שים לב מבחינת הרוחב, בניגוד לטענת קודמי, יותר צר זה לא אומר פחות התנגדות לגלגול ("יותר מהירים"). צמיגים של 25 מילימטר נחשבים לבעלי התנגדות גלגול פחותה בהשוואה ל 23 מילימטר הותיקים. ו 28 מילימטר בעלי התנגדות גלגול פחותה עוד יותר. אבל, וזה אבל חשוב, אי אפשר להכניס כל רוחב לכל שלדה. אם המרחק בין זרועות המזלג או בין זרועות הברקסים קטן מדי, אז צמיג רחב מדי לא יכנס.

אה כן
ואם הצמיגים ישנים וסדוקים, אז אולי מדובר באופניים שתחזוקה שלהם לא משהו, או שנתנו להם להתייבש בצד. במקרה כזה כדאי במינימום להחליף רפידות בלמים ולבדוק תקינות מערכת הבלימה. זה במינימום
 

AdiX

New member
קונטי

ממליץ על קונטיננטל, יש להם סדרות עם עמידות טובה לפנצ'רים.
אם אתה בתל אביב כנס לסטודיו One Bike בפרישמן ליד כיכר רבין.
לעיר על הכביש הייתי ממליץ על 25 מ"מ. מדרכה עם אופני כביש זה לא כיף בכל מקרה ולא בטוח שתצליח להעלות צמיג רחב על החישוק או ברווח בין רגלי המזלג או המשולש האחורי.
 

steiff

New member
עדיף לקנות מה ש....יש בחנות.

יש לא מעט יצרנים של צמיגים ויש להם דגמים שונים ברמות מחיר שנעות בין כמה עשרות ש׳ח לצמיג לכמה מאות ש׳ח לצמיג. השמות שהוזכרו כולם מוכרים וכולם מותגים איכותיים, אם כי חשוב לזכור כאמור שיש דגמים ברמות שונות.

מה שאתה צריך לחפש זה כמה מאפיינים:
א. עמידות לפנצ׳רים. זה מושג על ידי דופן עבה יותר. זה בא על חשבון הגמישות והמשקל, אבל מאחר ומדובר ברכיבה עירונית ולא בתחרות - זה ״מחיר״ שכדאי לשלם אותו כדי להפחית את מספר הפנצ׳רים. חשוב לזכור שזה לא מונע לחלוטין, רק מפחית.
ב. רוחב הצמיג - צמיג רחב יותר יספק תחושת רכיבה רכה יותר. צמיגים תחרותיים הם לרוב צרים מאד ומעבירים כל חריץ בכביש ישר לעצמות האגן של הרוכב. צמיג לרכיבה מנהלתית בעיר - עדיף רחב ככל האפשר, אבל... חשוב לבדוק מה הרוחב המירבי של צמיג שאפשר להתקין בשלדה כך שלא ישתפשף בתומכות האוכף או תומכות השרשרת.

ועוד נקודה שכדאי לבחון: פנימיות.
א. הפנימית צריכה להתאים לרוחב הצמיג. לפנימיות יש לרוב טווח רוחבי צמיג שהן מתאימות לו. חשוב לוודא התאמה.
ב. יש פנימיות עם חומר אטימה שמפחיתות עוד קצת את מספר הפנצ׳רים. עולות קצת יותר אבל נותנות עוד קצת שקט תעשייתי.

משאבה: את הצמיגים צריך לנפח ללחץ גבוה למדי. תלוי ברוחב הצמיג ומשקל הרוכב זה יכול לנוע בין 60 ל-120 PSI. משאבת ״רצפה״ עם מד לחץ יכולה להיות כלי שימושי הרבה יותר מאשר משאבה פשוטה וניפוח ״לפי האצבע״.
כדאי לקחת בחשבון שמשאבות ניפוח בתחנות דלק לא מגיעות ללחצים הללו, וכן יש צורך במתאם בין ה״ראש״ של וונטיל ״כביש״ (או ״צרפתי״ או ״ פרסטה״) לבין פיית משאבות בתחנות דלק שמותאמת לוונטיל ״אוטו״ (או ״גרמני״ או ״שרדר״).
 

LRa

New member
עוד שאלה, על הצמיג הקיים רשום

28 630 (27 x 1 1/4 fifty).
כלומר איזה צמיג אני צריך לחפש שיתאים?

תודה
 

susita7

New member
צמיג 700x32c

700 זה הקוטר
32 זה הרוחב. איתו אתה יכול לשחק כפי שהוסבר לעיל
 

steiff

New member
תצטרך צמיג 27 על 1 ורבע...

זה גודל גלגל שכבר לא נמצא הרבה בשימוש. תצטרך לחפש צמיג מתאים.
 

דגלמנגה

New member
יש לך גלגל "27, מתוך זה: צמיג בקוטר (מנופח) 2.8 ס"מ

וחישוק בקוטר 63 ס"מ (בין הנקודות עליהן נשען הצמיג).
מה שכתוב מחוץ לסוגריים זה מידות במילימטרים,
מה שכתוב בתוך הסוגריים זה מידות באינצ'ים.
איך אתה באנגלית?
http://www.schwalbetires.com/tech_info/size_markings
הסבר בראש הקובץ: http://www.velofilie.nl/_fpclass/TireSizesPDF.pdf
האמת היא שלי אין מושג ירוק בצמיגים, אני רק שאלתי את גוגל מזה הצירוף הזה שנתת.
 

LRa

New member
תודה. מצאתי מידע דומה בויקיפדיה. השאלה עכשיו האם הצמיגים

האלה יתאימו ולי ואיך בודקים:
MICHELIN WT 32-622 (700X32C) יש גם 700 על 35
או
26X1.85 (47-559)?
 

דגלמנגה

New member
אפשר לעבור מ-"27 ל-700, זה דורש כמה כיוונונים

How To Do 27 Inch To 700c Wheel Conversion - Vintage Bike Update
https://www.youtube.com/watch?v=L5pl0zrlHbg
&nbsp
לגבי רוחב/קוטר הצמיג זה פשוט. הצמיג ממוקם בקטע מסוים בין זרועות השלדה (מאחור) והמזלג (מלפנים). אם המקום מספיק רחב ומספיק מרוחק מהחישוק, אז מן הסתם צמיג שמן יותר יתאים. צריך לראות ולדעת איפה למדוד. לא כל יצרן מאפשר ולא בכל דגם אפשר להעלות קוטר צמיג וקפיצה מ-25 ל-35 זה קצת הרבה. אופניים ישנים בלי יכולת זיהוי של שלדה ומזלג ובלי קשר ליצרן... זה כמו לבקש מרופא דיאגנוזה בטלפון. תצטרך להיעזר בחנות שגם מתקנת ויש לה משומשים שאפשר להרכיב ולבדוק במקרה של ספק.
 

LRa

New member
למה קפיצה מ-25 ל-35?

1/4 1 אינץ זה כמעט 32 והצמיג שרשמתי בא בשתי מידות, 32C ו-35.
32C זה מקביל ל35?
 

דגלמנגה

New member
1 ורבע פיפטי שכתוב על הצמיג שלך זה 28 מ"מ -

- עפ"י הטבלה בקישור הראשון ששלחתי לך.
בראש השרשור ציינת מפורשות: "אופני-כביש".
הללו בנויים צר וקל, כאשר הצמיגים שלהם, במקור, הם 23. שדרוג ל-25 מפחית מעט, את יכולת הגלגול, לטובת נוחיות הרוכב ול-28 - בעוד קצת. קטרים כמו שאתה רוצה, מורכבים (בקטגוריות קרובות) על "אופני עיר", לטובת טיפוס על מדרכות, או "היברידיים", לטובת שבילים. "אופני כביש" חדשים מגיעים היום עם 25, ואילו 28 זה בהחלט שדרוג, עם תוצאות לוואי כנ"ל.
כדי להכניס צמיגים שמנים יותר לשלדה של אופני כביש עלומים - אתה צריך לדעת את המרווח בין זרועות המתכת (במיקום הצמיג) ואת אורך ה-צ'יין-סטיי והמזלג, ואת זה לא תקבל בע"פ ממי שלא מכיר את הדגם הספציפי שלך. אם אינך יודע מה למדוד ואיפה - עליך להיעזר במי שכן יודע.
בתשובתי האחרונה, התייחסתי להגדרותיך: "אופני כביש" ו-"ישנים".
ה-25 שציינתי, הוא מידת האמצע שבין ה-23 התחרותי ל-28 הקיים אצלך.
 

cprog

New member
במקרה של האופניים האלה התשובה היא פשוטה

באמת שלא צריך להסתבך כאן עם כל מיני פירמות, מידות וצמיגים אקזוטיים.
צודק steiff כשכתב 27x1 1/4, זה כל מה שאתה צריך.

צמיג 23, 25 ואולי גם 28, לא יתאים לרכיבה בעיר.
היא תקבל פנצ'רים בכל שני וחמישי עם צמיגים כאלו ומהר מאד תפסיק לרכב.

קח צמיגים 27x1 1/4 הכי פשוטים שיש.
עשה סיבוב ברחוב לווינסקי בתל אביב, יש שם חנויות שמוכרות צמיגים כאלו בכ 30 שקל.
באמת שזה פשוט.



 
למעלה