בגדול.
שני סוגי שמנים: מינרלי וסינטטי. מינרלי מופק מן הטבע (שמן קיק מעובד הוא מינרלי, והיה בשימוש באופנועים, ובעיקר בקטנועי 2 פעימות). שמן סינטטי כשמו כן הוא - מעשה ידי אדם. השמן תפקידו להפחית חיכוך (במנועי 2 פעימות גם להישרף, ולכן שונה). כאשר שמן מתפרק הוא מאבד את תכונות הפחתת החיכוך שלו ולכן דרושה החלפת שמנים במנוע אחת למרחק נסיעה מסוים (קילומטרז') או פרק זמן מסוים. סינטטי מתפרק לאט יותר ממינרלי, ומכאן יש לו עדיפות. יש הגורסים כי תכונות הפחתת החיכוך שלו טובות יותר (גם כי אין פירוק חלקי של מרכיבי השמן) - אני לא ביניהם. חצי סינטטי - תערובת של שמן מינרלי ושמן סינטטי. מבחינתך - לא ממש משנה. מאחר וההבדלים במחיר בין חצי סינטטי למינרלי לא גדולים - הייתי רוכש בעתיד שמן חצי סינטטי של מכוניות (GTX / מג'נטה, כ150 ש"ח לגלון +ליטר מתנה באוטו דיפו). X אגב, אצלך לשמן עוד תפקיד, מאחר ובהירואיזם יש קירור שמן.