איזה תדירות טובה/רצויה מנסיונכם ?

tlingit

New member
איזה תדירות טובה/רצויה מנסיונכם ?

באופן בסיסי באימון מקיימים פגישה פעם בשבוע מה קורה אם מגיע מתאמן שאומר "אני רוצה לעשות אימון מהר, כי יש לי פחות או יותר חודש לקבל החלטה" האם זה סביר לקיים שתי פגישות בשבוע? האם זה מועיל לקיים יותר פגישות בשבוע? האם זה עדיין משאיר זמן לתהליכים שהמתאמן צריך לעבד?
 

תלתלית3

New member
אפשר לנהל את האימון לא בצורה

השיגרתית. לעבוד על המטרה המיידית ואח"כ על מטרות אחרות. אם ניתן להגיע להחלטה תוך זמן קצר, לעבוד על תהליכים שיעזרו לו לקבל את ההחלטה הנכונה עבורו ויתנו לו כלים וישקפו לו דברים. הרבה שאלות פתוחות, חסמים, תוכנית עבודה ם אבני דרך. כל דבר יכול להיות גמיש. בהצלחה טליה
 

תלתלית3

New member
כל מקרה לגופו

וקשה להקיש מהאחד לשני גם אם מדובר באותו קושי/מטרה, שכן אנו בנויים אחרת וההיסטוריה שלנו שונה, לכן יהיה עלי לבחון את הסוגיה ולראות אם ניתן לעשות זאת לגבי הקושי/מטרה של המתאמן בטווח הזמן שהוא מבקש, ואם ניתן אדרוש כמו תמיד אינטגרטי: אמרתי התכוונתי עשיתי.
 

orenapl

New member
לפי בחירת המתאמן

כיוון שאימון הוא ממלכת המתאמן ומרחב ההתפתחות שלו - אני חושב שהוא זה שרציך להחליט מה הקצב הנכון עבורו. יש מתאמנים שרוצים להיפגש אחת לשבועיים, ויש כאלו שמעדיים פעמיים בשבוע. כמובן, שעלינו, אנשי המקצוע, להעלות את היתרונות והחסרונות בכל תדירות, אבל הבחירה היא של המתאמן. בנוסף, אני חושב כי כל הנחות הבסיס שלנו באימון כגון: בתדירות של פעם בשבוע, מפגש של שעה, פגישה בבית קפה ואפילו סכום קבוע לפגישה צריכות להיבחן מידי פעם מחדש ולשאול האם זה מקדם את טובת המתאמן? שבת שלום, אורן
 

tlingit

New member
תודה - ושאלת המשך

מה אם גם אחרי שהעלית יתרונות-חסרונות המתאמנ/ת מעדיפים תדירות שלתחושתך המקצועית לא מתאימה?
 

orenapl

New member
לצג העקרון החירות - כל מקרה לגופו

בהתייחס לשאלתך - כמובן שהתשובה תלויה באירוע וכל מקרה לגופו. אם נישאר עם סוגיית תדירות המפגשים לצורך הדוגמה: היה ומתאמן מבקש לעבור לתדירות של 3 פעמים בשבוע ואני חושב זהו רעיון לא טוב מקצועית. אחריותי, כאמור, להגיד לו שאני חושב שזוהי תדירות שעשויה להיות גבוהה מיד להצלחת האימון. אני אציין כי תדירות גבוהה לא תמיד מאפשרת זמן לחלחול התובונות, וייתכן כי הרצון להגברת התדירות מבטאת מוטיבציה גבוהה שהיא חשובה לתהליך, אבל עלולה לייצר שחיקה ואף תלות לטווח ארוך. לצד זה אם המתאמן יתעקש כי זה מה שהוא רוצה - לאחר שאציע לו "פשרה" של פעמיים בשבוע כשלב ראשון - אני אלך אם הבקשה שלו. לחילופין, גם אם מתאמן מבקש להתאמן אחת לחודש, אציין את החסרונות תדירות זו, אציע לו עדכוני ביניים קצרים בטלפון או במייל כשלב ראשון, אך אם יתעקש על פעם בחודש אלך איתו. לעיתים המתאמן צריך להיווכח במשמעות של ההחלטות שלו רק מתוך ניסוי וטעייה ולעיתים אנחנו המאמנים מגלים כי יש אנשים עם צרכים שונים שיודעים מה מקדם אותם. כמובן, שבנושאים בעלי בעיות אתיקה או חוקיות - הגבולות והאמירה המקצועית היא מאוד ברורה. לדוגמה,מנהל בארגון שאני מאמן אותו ואת איש המכירות שלו ביקש ממני דיווח מדוייק על מה היה בפגישה עם איש המכירות, בשונה ממה שסוכם ביננו בתחילת התהליך. הסברתי לו מדוע שמירה על מרחב הסודיות הוא חובתי המקצועית. והצעתי שהוא יפנה ישירות לאותו מנהל מכירות ויבקש ממנו ישירות עדכון על ראייתו את האימון. דוגמה נוספת - אחד מלקוחותי רצה לקשור בין התשלום על האימון לבין הצלחתו בקידום העסק. הסברתי לו כי קישור זה מכניס רעשים שפוגעים בהצלחת האימון. היותי "שותף" פעיל בהכנסות העסק יוצרות בעיה אתית ומונעות ממני את הראייה האובייקטיבית שלי. שנית, מאמן אינו צריך וגם אינו יכול להיות ערב לתוצאות האימון, שכן תוצאות האימון תלויות בעיקר בפעולות המתאמן ופחות באמירות המאמן. מקווה שעניתי לך. בהצלחה
 
אימון הוא מתן שרות

לכן במקרה והמתאמן מבקש מסיבה כל שהיא (לאו דווקא סיבה שנראית למאמן כהגיונית) לשנות את תדירות האימון או מיקומו. במידה והדבר משרת ומקדם את המתאמן והתהליך, אני לא רואה בעיה כל שהיא.
 

tlingit

New member
נכון, ועדיין אני תוהה

כי אימון הוא לא רק מתן שירות אלא שאיכות השירות בו ומה שקורה בתוכו משמעותי כמובן שאם זה משרת ומועיל אין בעיה השאלה שמתעוררת אצלי היא מה קורה אם זה לא ממש משרת?
 

restart2

New member
מה קורה אם זה לא ממש משרת?

היי tlingit אני פה למרות שלא מרבה לכתוב...
אם התהליך של האימון לא עובד /משרת.. תהליך של בדיקה- האם המתאמן תקוע בעבר וזקוק לטיפול .. האם הטיימינג של האימון נכון לו. האם המפגשים מאפשרים התהליך.. מקום,זמן, כימיה מאמן/מתאמן.. כשהתאמן מבקש אימון מהפה החוצה ללא כוונה או יכולת... בחינה דואלית לשיקוף תחושת המאמן וקבלת נחלטות.. אירית שעל מאמנת אישית ועסקית www.iritshaal.co.il
 
אמת ויציב אכן גם איכות השרות מאד חשובה

במקרה וזיהיתי שהדבר אינו משרת, הייתי מפנה את תשומת לב המאומן לכך ושואל לדעתו/הרגשתו. במידה והדבר ממש לא משרת ואני מזהה זאת בבירור! אנסה להציע למאומן לנסות לתקופה תחומה את שני המינונים ולבחון את התקדמות התהליך בכל אחד מהמינונים.
 
למעלה