פושע מחשבתי
New member
איזו תוכנה הכי טובה?
חחח
לפני שיסקלו אותי פה באבנים, אני רוצה לנסח את השאלה מחדש: הרי ידוע שבין ארבעת התוכנות המובילות בשוק ההבדלים הם לא משמעותיים ואפשר לעשות הכל עם כל אחת (ואם לא, אז בעזרת Plugin מתאים). ההבדל המשמעותי בין התוכנות הוא בארכיטקטורה הבסיסית שלהן. ומכאן השאלה שלי בעצם נובעת. לאיזו תוכנה שקיימת היום בשוק, יש הכי הרבה פוטנציאל התקדמות - הכוונה היא בעיקר לדברים כמו סימולציית בדים, שרירים, נוזלים, שיער, ובמיוחד לאינטרגציה שלהם ביחד ולמהירות החישוב של התוכנה - ולא פחות חשוב, ניהול זיכרון ומשאבים נכון, ועבודה על מספר קבצים במקביל. כדי לפשט קצת את השאלה, אני אביא כדוגמא את Syflex ל-XSI ומאיה, לעומת ClothFX למקס - Syflex הרבה יותר מהירה ואינטואיטיבית מ-ClothFX, והיא מאפשרת גם Rigid & Soft body, ש-ClothFX לא מאפשרת. עוד דוגמא: ה-Render tree של XSI כתחליף ל-Material browser נותן מסך אחד שבו ניתן לראות את כל שכבות החומר ואת הקישוריות למודל שאליו משתייך החומר, ומונע מצב שהקובץ מכיל מידע על מלא חומרים שבכלל לא קיימים ברנדור - דבר שקורה לי כל הזמן במקס. אז השאלה היא לא איזו תוכנה הכי טובה היום, אלא איזו תוכנה תהיה הכי טובה בעוד חמש שנים, בהנחה ודרישות התלתיסטים תעלנה, והארכיטקטורה הבסיסית של התוכנות תישאר כפי שהיא. אני אתן את תשובתי שלי: למרות שלא העלתי קבצים מאד כבדים על XSI עושה רושם שהיא תוכנה קלילה מבחינת משאבי מערכת, שעובדת ביעילות ולא משתעלת גם כשהיא מחשבת עצמים מורכבים (אפילו ה-Viewports מהירים יותר יחסית למקס). היא "מטפלת" בקלות בחישובי Collision ודברים כמו Influence objects, שגאומטריה של עצם אחד משפיעה על עצם אחר. עושה רושם ש-XSI מוכנה לכל תוספת מרשימה שיוסיפו לה בשנים הקרובות. לעומתה 3DSMAX כבר היום כבדה ומסורבלת, היא מתקשה לעכל את התוספות המרשימות האחרונות שלה (Skin morph, Skin wrap) וקורסת בכל הזדמנות כדי לפנות משאבי מערכת. כשאני עובד מול מקס אני מרגיש כאילו התוכנה אומרת לי "עזוב אותי בחייך, קשה לי, תן לי לנוח"... בעוד שתוכנה טובה צריכה לתת לי הרגשה של "תן לי כל מה שיש לך, בוא נראה אותך!". בכלל, עושה רושם שהחבר'ה ב-Discreet לא ממש יודעים מה אני צריך. אני אתן לדוגמא את הפלאגין החדש CATMuscle - מערכת שרירים מגניבה, אבל צריך להשתמש ב-Skin הרגיל של מקס כדי "להלביש" את הדמות על השרירים, בנוסף לעצמות. למה אין פה "Sliding skin"?! למה שהתוכנה לא תחשב את עיוות הגוף כתוצאה של דחיפת העור ע"י השריר שמתחת, ובמקום זאת תחליט בשבילי שהעור "דבוק" לשרירים שמתחת? אני חושב שהתשובה היא שהארכיטקטורה של מקס לא בנויה לתמוך בחישובים מהסוג הזה ביעילות, ולכן הגישה היא שעדיף שימוש ב-Skin. בכל אופן, אני יודע שדיברתי הרבה ג'יבריש, אבל אני אשמח אם מישהו שמכיר לעומק את התוכנות הללו ותוכנות אחרות כמו מאיה ולייטוייב יתנו את משנתם בעניין.
חחח
