שר שלום
איחור נחשב לכזה, אם הילד לא רכש יכולת מסוימת הקשורה לשפה ודיבור, גם לאחר שעבר הזמן המצופה לכך, ובאופן משמעותי מספיק. לדוגמה: ילד בן שנתיים שעדיין לא מדבר אף מילה- נחשב בהחלט למאחר וזקוק להתערבות כלשהי, מפני שהנורמה של רכישת מילים ראשונות היא עד גיל שנה וחצי. מאידך, אם האם פונה לאבחון כשהילד בגיל שנה ושבעה חודשים- זה עדיין גבולי ולא נחשב לאיחור גדול. בקיצור- כדי לדעת האם קיים איחור, צריך להיות בקיא בנורמות של טווחי הזמן לרכישת אבני הדרך של הדיבור.