איטליה - הארץ שיש בה הכל מהכל

איטליה - הארץ שיש בה הכל מהכל

מטיילים וקוראים יקרים,

לא פעם כאשר אנשים מתכננים את הטיול הבא שלהם, הם שואלים את עצמם איך יוכלו לשלב בטיול את תחומי העניין שלהם...? הדבר מקבל כמובן דגש כאשר יוצאים לטיול יחד עם בן משפחה, חבר, בעל, אשה, ילדים....

ובכן... איטליה יכולה להיות פתרון מצוין, וזה מכיוון שבאיטליה ניתן למצוא הכל:

ארכיטקטורה – באיטליה ניתן למצוא דוגמאות רבות לארכיטקטורה מדהימה מתקופת הרנסנס והבארוק, כמו למשל בפירנצה עיר מתקופת הרננסאס ובירת חבל טוסקנה, או למשל ברומא עיר מתקופת הבארוק, בה ניתן לראות גם דוגמאות של מבנים מהתקופה הרומאית...

שיטות בנייה - עד היום אנחנו משתמשים בשיטות בנייה שהיו נהוגות בתקופות עתיקות ומלאים התפעלות כיצד באמצעים פשוטים הוקמו מבנים גדולים ומונומנטליים, שעד היום אין אנו יודעים את סוד הקמתן (כמו הקתדראלה בפירנצה או הפנתיאון ברומא - עליו אמר לאורנדו דה וינצ'י כי מדובר במעשה מלאכי ולא מעשה ידי אדם...).

מבנים מפורסמים וידועים – באיטליה ניתן למצוא מבנים מפורסמים וידועים, כגון מגדל פיזה או הקולוסיאום, בו אכזריות וספורט שולבו בערבוביה ועד היום נחשב לאחד מפלאי עולם.

מזון וגסטרונומיה - יש כאלה בינינו האוהבים לשלב בטיולים שלהם אוכל וגסטרונומיה, ופה נכונה להם הפתעה. באיטליה 20 מחוזות ובכל מחוז האוכל האופייני לו... זוהי מדינה שבה יש לסועד את האפשרות לבחור ממגוון רב של סוגי מזון ואוכל: מסורתי, מודרני, מקומי וכיו"ב.

היסטוריה - איטליה היא ערש ההיסטוריה העולמית, ובה גם עוצבו היסודות לשלטון המודרני ובמידה מסוימת גם יסודות הדמוקרטיה (כמו הסנט שהיה מחליט מי ימונה להיות הקיסר הבא, או ונציה בה שמרו על יסודות הדמוקרטיה בהקפדה רבה בו בזמן שאירופה הייתה שרויה בחשכת ימי הביניים...).

תשתיות - רוב הדרכים באירופה ובמזרח התיכון הינן בבסיסן דרכים רומיות, וגם כיום משתמשים באותם תשתיות הניצבים בגאון עד ימינו אנו למרות פגעי הזמן.

המצאות - באיטליה נולדו ופעלו גדולי הממציאים, כגון ליאונרדו דה וינצ'י אשר הותיר אחריו רישומים המוכרים לנו היום כחלק מחיינו כמו האופניים, המסוק, הטנק, הקטיושה ועוד, ג'וליאמו מרקוני ממציא הטלגרף האלחוטי אשר בזכות המצאה זו קיבל פרס נובל וכיו"ב...

טבע - הטבע באיטליה משתלב בתוך הערים והוא חלק בלתי נפרד מהנוף האורבני, למשל אגמי איטליה שסביבם נבנו ערי שדה, כפרים ויישובים, המשלימים אחד את השני בפסטורליות מדהימה.

חקלאות - האזורים החקלאיים של איטליה מתאפיינים כל אחד בייחודיות משלו, ובכל אזור סוג הגבינה הייחודית לו. כל העולם משתמש במרכיבים אלה, כגון גבינת הפרמזן מאזור הפארמה שהיא מרכיב עיקרי במטבח האיטלקי ובעולם כולו...

יין – אין פה מה להרחיב... היינות האיטלקיים ידועים בטיבם ובאיכותם בכל העולם! לחיים!

תעשייה - איטליה היא ארץ תעשייתית. הידעתם שמכונות הקפה שאנו שותים מהם מיוצרים באיטליה?... מכונות לעצירת שמן (הפקת שמן) ושבלעדיהם לא היינו יכולים להשתמש בשמן כמוצר בסיסי...

פיסול - פסלים גדולים כגון ליאונרדו דה וינצ'י ומיכאל אנג'לו אשר יצירותיהם מוכרות ומפורסמות בכל העולם.

מוסיקה - ארץ שבה המוסיקה היא חלק מהתרבות המקומית ובעיקר מוסיקה המשלבת משחק כמו אופרה (שאחד מגדולי זמריה היה פאברוטי)...

ספרות - גם בספרות יש לאיטליה השפעה כלל עולמית. בין הסופרים האיטלקים ניתן למנות את קולודי (פינוקיו), דה אמיצס (הלב), אומברטו אקו(שם הוורד) ועוד רבים וגדולים...

פשע - גם בפשע איטליה לא טמנה את ידה בצלחת והנחילה לעולם את המאפייה שבה ערך האדם הוא כקליפת השום...


לצערי, קצרה היד מלהקיף את כל התוכן המעניין על איטליה, שכן רבים הם התחומים שבהם אנו יכולים לעסוק ולדון בהם. אם אתם רוצים להעשיר את ידיעותיכם על הארץ רבת הפנים הזאת, על התהליכים המתרחשים בה ,לשלב בין ישן וחדש בין טיול בעיר או טיול בטבע, לתכנן מסלול איכותי, לשתף המלצות ורשמים – אתר זה מיועד בשבילכם, ואתם יותר ממוזמנים להצטרף אלי לפורום.

אני אשתדל כמיטב יכולתי לתת מענה מקצועי ואמין לכל שאלות הקוראים והמטיילים, כדי שהטיול אותו תרצו לערוך יהיה מלא בתוכן ושכל אחד יוכל להגשים את רצונותיו.

אז קדימה בוא נצא לדרך!
מאיר פולנסקי
 

מחשבות

New member
בנוגע לאוכל, אנקדוטה משעשעת. לפני כ-20 שנה עבדה אתי

מישהי שנולדה באיטליה. שאלתי אותה לגבי מתכון מסוים והיא הביטה בי בעיניים פעורות. גמגמתי ושאלתי אם בטאתי לא נכון או טעיתי בכלל והיא אמרה שהיא לא שמעה על המתכון ה"מפורסם" הזה. טענתי להגנתי שזה היה בטלויזיה. אז היא באמת אמרה שבאיטליה 20 מחוזות אוכל וקרוב לודאי שבמחוז אחד לא שמעו על מתכון "מפורסם" במחוז השכן. איטליה זה באמת לא רק ניוקי ופרושוטו, גורגונזולה וביסטקה פיורנטינה.
לגבי הפשע וקליפת השום, מעניינת השוואת חיי אדם לשום, מרכיב חשוב דווקא בקולינריה ה איטלקית...
לגבי הספרות, אם הייתי חייב לבחור בין צרפת ואיטליה ובהיבט האוכל בלבד, איטליה היתה בחירתי. אם בספרות עסקינן, צרפת לוקחת ובהליכה.
לגבי תשתיות הרי כבר נאמר שכל הדרכים מובילות לרומא.
 
למעלה