בינתיים ה14 PRO וPRO MAX עושים בושות מול PIXEL 7 PRO
איך נפלו גיבורים
זאת הסיבה שהתמונות של 14 פרו ופרו מקס נראים גרועים
צילום סטילס:
מערך הצילום של דגמי הפרו לדורותיו נחשבים בין הטובים ביותר בשוק אך כבר באייפון 13 פרו ופרו מקס ראינו ירידה דרמטית באיכות התמונות עם נטייה לא אופיינית לחידוד יתר, אך השנה אחד מתרחישי זה לא באג זה פיצ'ר הוביל לפער לא סביר באיכות התמונות והסרטונים בין מה שהוצג על מסך המכשיר לבין מה שראינו על גבי מסך המחשב, למעשה הפער היה כל כך לא הגיוני שהשקענו זמן רב לנסות להבין איך יכול להיות שכל מה שצילמנו נראה כל כך גרוע על מסך המחשב, ואז הרמז שפתר את התעלומה הופיע בדמות הודעת שגיאה שקפצה בכל פעם שהעתקנו את הקבצים מהמכשיר לPC.
לאחר שאפל הוסיפה ב2017 לiOS 11 את האפשרות לצלם תמונות בפורמט HEIC היא נתקלה בהרבה מאוד ביקורת שכן עד לאחרונה היה מאוד בעייתי לקרוא את הקבצים האלה בכל מכשיר שלא יוצר על ידי החברה, כפתרון היא הפעילה כברירת מחדל המרה אוטומטית של הקבצים לפורמטים יותר נפוצים כמו jpg וקידוד וידאו בh.264 וזו מופעלת בזמן שמשתפים את הקבצים עם מכשירים מתוצרת שונה או בהעברה למחשב.
הבעיה נעוצה בכך שההמרה איומה מיותרת ולרוב גם נכשלת באמצע, וכך מצאנו את עצמנו עם תמונות וסרטונים באיכות עלובה אך קבצי המקור האיכותיים נשארו על המכשיר ושם נראו מעולה, לאחר שביטלנו את ההמרה המיותרת ראינו בדיוק על מה אפל דיברה במשך חצי שעה באירוע ההכרזה של האייפון 14 פרו ופרו מקס.
אם גם אתם רוצים לבטל את ההמרה ולשמור את הקבצים באיכות המקורית שאגב תופסים רבע מהנפח לעומת הפורמטים הישנים.
הגדרות >> תמונות >> העבר לMAC או PC >> במקום אוטומטי בחרו בהשאר את המקוריים, השינוי הזה מאפשר להעביר את הסרטונים שצולמו בHEVC 10Bit או ProRes ואת התמונות שצולמו בHEIC או בRAW שנשמרו כDNG בפורמט המקורי שלהם וללא ירידה באיכות.
צילום וידאו:
כמו בדגם הקודם כאן ניתן לצלם וידאו ב4K בHEVC ב8 או 10 ביט בProRes HQ 4:2:2 ובDolby Vision.
צילום הווידאו היה מאכזב כמעט בכל פורמט ומרחב צבעים קבוע קיבלנו תוצאות רגילות וסבירות ולא מעבר למעשה גם בProRes 4:2:2 HQ הפורמט הכי פחות דחוס שהאייפון 14 פרו ופרו מקס תומך בו עם קצב מידע של 734Mb/s לא גרם לנו להתרשם.
כמו בסיפור עם התמונות גם כאן חיפשנו מה יכולה להיות הבעיה ואחת ההערות שראינו לגבי קבצים שמקודדים בDolby Vision פונקציה שהפעלנו דרך הגדרות המצלמה שנוגעת לגבי סרטונים רגילים שצולמו דרך האפליקציה המובנית זה שאם הם מוצגים על מסך רגיל הקידוד המתקדם יוביל לתוצאה נחותה, לקחנו את אותם קבצים למסך מחשב שתומך Dolby Vision והוא אכן זיהה את מרחב הצבעים, ובעוד שהצבעים נראו יותר עשירים וקרובים למציאות גווני העור נותרו חיוורים ורמת הפירוט נשארה ברמה נמוכה כפי שהייתה בכל תצוגה אחרת.
אחד השדרוגים השנה נמצא במצב Cinematic שכעת תומך בהקלטה ב4K ולא רק בFHD כמו בדגם הקודם מצב זה מדמה את אפקט הבוקה המתקבל מעדשה בעלת עומק שדה רדוד משהו שכמעט ואינו קיים בעדשות סמארטפון בגלל גודלם המזערי.
בזמן ההקלטה ישנו פוקוס אוטומטי מוצלח מאוד במיוחד אם מצלמים אנשים, אך גם אם הפוקוס פיספס המכשיר למעשה מקליט וידאו בו זמנית משתי עדשות שונות בכך ניתן לשנות את עומק השדה ואת מיקום הפוקוס גם לאחר ההקלטה, כשצופים בווידאו על מסך גדול אפשר לראות בדיוק היכן החיישן מפספס את קצוות האובייקטים מה שיוצר Jitter סביבם.
ויזביי