אייר חיפה נתונים ראשוניים

אייר חיפה אמורה לפעול במודל לאו קוסט. מהנתונים בכתבה נראה שכרגע לפחות זה פחות מצליח, עם תפוסה ממוצאת של 60% במטוס שיש בו בסך הכל 72 מושבים זה מאוד רחוק ממודל הלאוקוסט הקלאסי שלרב עומד על תפוסה של כ 90%. מהחודש הבא הם אמורים לחזור לטוס מחיפה ולפתוח קו לאתונה שמשך הטיסה יעמוד בו על כ 3 שעות, במקום שעתיים במטוסי סילון. נראה אם זה יהווה שינויי מבחינתם.

בחודש נובמבר: אייר חיפה הטיסה 7,438 נוסעים מנתב״ג - PassportNews
 

Ccyclist

Well-known member
אייר חיפה אמורה לפעול במודל לאו קוסט. מהנתונים בכתבה נראה שכרגע לפחות זה פחות מצליח, עם תפוסה ממוצאת של 60% במטוס שיש בו בסך הכל 72 מושבים זה מאוד רחוק ממודל הלאוקוסט הקלאסי שלרב עומד על תפוסה של כ 90%. מהחודש הבא הם אמורים לחזור לטוס מחיפה ולפתוח קו לאתונה שמשך הטיסה יעמוד בו על כ 3 שעות, במקום שעתיים במטוסי סילון. נראה אם זה יהווה שינויי מבחינתם.

בחודש נובמבר: אייר חיפה הטיסה 7,438 נוסעים מנתב״ג - PassportNews

מנתב"ג אין להם יתרון. מחיפה - מספר יתרונות אפשריים. הכל תלוי ביכולת לעשות קונקשנים כי בלרנקה אפשר להתחבר למערכת הלו קוסט האירופאית.
 
אי אפשר להשוות
הם טסו ליעד אחד בלבד, בהתחלה אילת אחר כך לרנקה. הם היו בתחרות מול הרבה חברות אחרות שעושות בדיוק את אותו הקו.

החל מהמעבר לחיפה, הם יפעילו שלושה קווים במקביל, כאשר אין להם שום תחרות.

ברגע שתושבי הצפון יראו את היתרון הגדול של טיסה ליד הבית וללא עומס, אני חושב שלא יהיו כמעט מקומות פנויים.
 

luisluis

Active member
אני בספק שהם יצליחו במודל הקיים.
350$ הלוך חזור מאתונה זה בדיוק המחירים של אלעל. ובהינתן זה, אני מעדיף לטוס אלעל. שעה פחות בטיסה ויותר אמינות שלא יהיו בעיות.
מי שרוצה להיות לאוקוסט צריך לתמחר בהתאם.

אנשים שוכחים גם שכדי לעשות קונקשן בלואו קוסט צריך רמת אמינות מאוד גבוה כי אם טיסה התפספסה אז הלך לך הכל. אף אחד לא דואג לך לכרטיס חדש.
הסיכוי היחיד של אייר חיפה להיות שער לקונקשנים זה אם הם יחתמו על הסכם קוד שייר לטיסות המשך וזה די חבל שהם לא עשו את זה עד עכשיו.
 
אני בספק שהם יצליחו במודל הקיים.
350$ הלוך חזור מאתונה זה בדיוק המחירים של אלעל. ובהינתן זה, אני מעדיף לטוס אלעל. שעה פחות בטיסה ויותר אמינות שלא יהיו בעיות.
מי שרוצה להיות לאוקוסט צריך לתמחר בהתאם.

אנשים שוכחים גם שכדי לעשות קונקשן בלואו קוסט צריך רמת אמינות מאוד גבוה כי אם טיסה התפספסה אז הלך לך הכל. אף אחד לא דואג לך לכרטיס חדש.
הסיכוי היחיד של אייר חיפה להיות שער לקונקשנים זה אם הם יחתמו על הסכם קוד שייר לטיסות המשך וזה די חבל שהם לא עשו את זה עד עכשיו.
אולי שעה פחות בטיסה עצמה, אבל מה עם הדרך לשדה התעופה? מה עם הייתרון של שדה קטן שלא צריך להגיע אליו 3 שעות לפני הטיסה?
אז טסת שעה אחת יותר, אבל אם אתה תושב חיפה או צפונית לה - חסכת כ4 שעות של תורים ונסיעות. וזה עוד כשמדברים על טיסות אמצ"ש בשעות נוחות.
בטיסות בוקר מוקדמות שצריך בשבילן רכבת לילה שעובדת פעם בשעה, או טיסות בשישי כשהרכבת לנתב"ג היא עם החלפה שמוסיפה מעל חצי שעה נוספת בדרכים, או הכי גרוע - טיסות בראשון בבוקר כשאין כרגע רכבות לילה במוצ"ש? החיסכון בזמן הופך לאפילו 5-6 שעות.
אז בהינתן הנ"ל והעובדה שהמחיר הוא כמו של אלעל - עדיין עדיף לטוס אלעל? לא בטוח.
 

Ccyclist

Well-known member
אני בספק שהם יצליחו במודל הקיים.
350$ הלוך חזור מאתונה זה בדיוק המחירים של אלעל. ובהינתן זה, אני מעדיף לטוס אלעל. שעה פחות בטיסה ויותר אמינות שלא יהיו בעיות.
מי שרוצה להיות לאוקוסט צריך לתמחר בהתאם.

אנשים שוכחים גם שכדי לעשות קונקשן בלואו קוסט צריך רמת אמינות מאוד גבוה כי אם טיסה התפספסה אז הלך לך הכל. אף אחד לא דואג לך לכרטיס חדש.
הסיכוי היחיד של אייר חיפה להיות שער לקונקשנים זה אם הם יחתמו על הסכם קוד שייר לטיסות המשך וזה די חבל שהם לא עשו את זה עד עכשיו.

ללרנקה טסות גם חברות סדירות. אישית טסתי משם בטיסה של אוסטריאן. מהמסחר בטרמינל נראה ששתי ההשפעות המסחריות העיקריות הן בריטניה (שלה בסיסי צבא באי) וישראל.

אם אייר חיפה תארגן טיסות המשך מול חברות אחרות - יש לה עתיד טוב בתחרות מול נתב"ג.

מה שבעייתי בעיניי הוא שאין גישה נוחה לשדה ממרכזית המפרץ. המרחק הוא 2 קילומטר, חיבור הכביש הוא דרך כביש מהיר ללא מדרכות, תדירות האוטובוס לשדה היא פעם בחצי שעה. באופן חלמאי טיפוסי לישראל - עד שיש שדה תעופה שגובל במסילה - מוודאים שאין קשר כלשהו בינו לתחנת הרכבת.
 
ללרנקה טסות גם חברות סדירות. אישית טסתי משם בטיסה של אוסטריאן. מהמסחר בטרמינל נראה ששתי ההשפעות המסחריות העיקריות הן בריטניה (שלה בסיסי צבא באי) וישראל.

אם אייר חיפה תארגן טיסות המשך מול חברות אחרות - יש לה עתיד טוב בתחרות מול נתב"ג.

מה שבעייתי בעיניי הוא שאין גישה נוחה לשדה ממרכזית המפרץ. המרחק הוא 2 קילומטר, חיבור הכביש הוא דרך כביש מהיר ללא מדרכות, תדירות האוטובוס לשדה היא פעם בחצי שעה. באופן חלמאי טיפוסי לישראל - עד שיש שדה תעופה שגובל במסילה - מוודאים שאין קשר כלשהו בינו לתחנת הרכבת.
הקישור המסילתי הוא דרך מרכזית המפרץ אבל זה לא משנה כי הבעיה בשדה עצמו. שדה שטסים ממנו ל 3 יעדים עם חברת תעופה אחת שיכולה לנחות בו ומטוס של 72 מקומות זה לא שדה שמתאים לעיר ה 3 בגודלה בישראל.
 

Ccyclist

Well-known member
הקישור המסילתי הוא דרך מרכזית המפרץ אבל זה לא משנה כי הבעיה בשדה עצמו. שדה שטסים ממנו ל 3 יעדים עם חברת תעופה אחת שיכולה לנחות בו ומטוס של 72 מקומות זה לא שדה שמתאים לעיר ה 3 בגודלה בישראל.

טסתי פעמים רבות לשדה התעופה הקטן והחביב של גיברלטר. זה שדה שיוצאות ממנו 4 טיסות יומיות, עם כביש ראשי שחוצה את המסלול.

יש סיבות לטוס אליו במקום למאלאגה, למרות שאין מה להשוות את קנה המידה של השדות. נוחתים בו 737 ו A320 למיניהם, שזה קנה מידה גדול יותר, אבל חווית הנוסע נעימה יותר.

כמובן שאני תומך בשדה משני גדול יותר, אבל גם כצעד ראשון - יש יתרונות לשדה אזורי קטן.

אני בהחלט מבין שהאוצר ינסה לנצל את המצב ברמון, שמושפע בין השאר מהוירוס, המלחמות בארץ ובאוקראינה (רוסיה היתה אחת ממקורות התיירות הגדולים של עובדה) כדי לנסות לעכב שדות אזוריים או להציב דרישה לבחור באחד בלבד - על חשבון הצד השני של המדינה.
 
אני מאוד אשמח לראות חברה חיפאית כמו אייר חיפה מצליחה, אבל השינוי הגדול לצפון יהיה כאשר יוקם שדה תעופה ברמה בין לאומית בעמק יזרעאל. כל שאר הפתרונות לא יחזיקו.
 

Ccyclist

Well-known member
אני מאוד אשמח לראות חברה חיפאית כמו אייר חיפה מצליחה, אבל השינוי הגדול לצפון יהיה כאשר יוקם שדה תעופה ברמה בין לאומית בעמק יזרעאל. כל שאר הפתרונות לא יחזיקו.

ישראל צריכה שני שדות משניים בטווח של כשעה נסיעה מגוש דן.

רמת דוד, עם מסילת כביש 70, תהיה אופציה טובה לשדה משני שיהנה גם מהפריפריה וגם מהמרכז.

נבטים זו טעות חמורה כי הוא רחוק מדי לתושבי המרכז ויתבסס על תושבי הדרום בלבד. כדי לרקוד על שתי החתונות השדה הדרומי צריך להיות איפשהו בין קריית גת לבאר שבע.
 
ישראל צריכה שני שדות משניים בטווח של כשעה נסיעה מגוש דן.

רמת דוד, עם מסילת כביש 70, תהיה אופציה טובה לשדה משני שיהנה גם מהפריפריה וגם מהמרכז.

נבטים זו טעות חמורה כי הוא רחוק מדי לתושבי המרכז ויתבסס על תושבי הדרום בלבד. כדי לרקוד על שתי החתונות השדה הדרומי צריך להיות איפשהו בין קריית גת לבאר שבע.
לפני כמה שנים יצא דו''ח שבדק ודרג את כל המיקומים הפוטנציאליים לשדה תעופה משלים, רמת דוד הגיע למקום הראשון כמעט בכל הפרמטרים. שדה כזה בהחלט ישדרג את הצפון ויהיה תחרות אמיתית לנתב''ג. גם בעיני נבטים הוא טעות, בטח כאופציה ראשונה, הוא לא יוסיף קהלים חדשים וגם לא יהיה אטרקטיבי לרב תושבי גוש דן והשפלה בעוד שרמת דוד יוכל להתחרות על כל הנוסעים מקו חדרה וצפונה.
 

Ccyclist

Well-known member
לפני כמה שנים יצא דו''ח שבדק ודרג את כל המיקומים הפוטנציאליים לשדה תעופה משלים, רמת דוד הגיע למקום הראשון כמעט בכל הפרמטרים. שדה כזה בהחלט ישדרג את הצפון ויהיה תחרות אמיתית לנתב''ג. גם בעיני נבטים הוא טעות, בטח כאופציה ראשונה, הוא לא יוסיף קהלים חדשים וגם לא יהיה אטרקטיבי לרב תושבי גוש דן והשפלה בעוד שרמת דוד יוכל להתחרות על כל הנוסעים מקו חדרה וצפונה.

עם רכבת רמת דוד תהיה אופציה ריאלית גם לתושבי תל אביב וכל צפון גוש דן.

במודל של לונדון גאטוויק מדרום ולוטון + סטאנסטד מצפון משרתים לא רק את תושבי המחוזות (אף שכאשר קרוביי עברו לברייטון בסוף שנות ה 80 הם הדגישו את היתרונות שבאיסוף או נסיעה מגאטוויק שנמצאת כחצי שעה מצפון להם) אלא גם את תושבי העיר הגדולה.

הית'רו שבלונדון נוטה לשרת יעדים רחוקים יותר בעוד שטיסות הנופש לאירופה הקלאסית וטיסות הפנים נוטות להיות יותר של השדות המשניים.

שדות אלו נמצאים בטווח של 40-50 ק"מ מהעיר.

דרומה המודל מכתיב שדה באזור קריית גת.

צפונה זה קצת יותר מסובך כי המרחק לרמת דוד הוא כ 75 ק"מ, אבל זה טווח נסבל ברכבת אקספרס, אולי עם עצירת ביניים אחת צפונית לתל אביב.
 
עם רכבת רמת דוד תהיה אופציה ריאלית גם לתושבי תל אביב וכל צפון גוש דן.

במודל של לונדון גאטוויק מדרום ולוטון + סטאנסטד מצפון משרתים לא רק את תושבי המחוזות (אף שכאשר קרוביי עברו לברייטון בסוף שנות ה 80 הם הדגישו את היתרונות שבאיסוף או נסיעה מגאטוויק שנמצאת כחצי שעה מצפון להם) אלא גם את תושבי העיר הגדולה.

הית'רו שבלונדון נוטה לשרת יעדים רחוקים יותר בעוד שטיסות הנופש לאירופה הקלאסית וטיסות הפנים נוטות להיות יותר של השדות המשניים.

שדות אלו נמצאים בטווח של 40-50 ק"מ מהעיר.

דרומה המודל מכתיב שדה באזור קריית גת.

צפונה זה קצת יותר מסובך כי המרחק לרמת דוד הוא כ 75 ק"מ, אבל זה טווח נסבל ברכבת אקספרס, אולי עם עצירת ביניים אחת צפונית לתל אביב.
לשדה צפוני יהיו הרבה יתרונות. אזור ביקושים גדול שכולל 2.5 מיליון נוסעים פוטנציאליים במעגל המיידי (מחדרה וצפונה) ועוד נוסעים במידה והיו דרכי הגעה נוחות מגוש דן בשילוב עם אפשרויות טיסה אטרקטיביות. מיקום שכבר עכשיו נמצא על רשת המסילות הארצית, רק יצריך הוספת תחנה. נתיבי אוויר המופרדים מהנתיבים הקיימים היום לנתב''ג (דבר שיעזור להוריד את העומס גם במרחב האווירי) הוא לא יושפע ממצב בטחוני בדרום או במרכז, וכמובן להיפך אם יהיה משהו בצפון נתב''ג יחליף אותו. ויחזק את הפריפריה הצפונית שסובלת מתת פיתוח בהשוואה לפריפריה הדרומית.
 

Ccyclist

Well-known member
לשדה צפוני יהיו הרבה יתרונות. אזור ביקושים גדול שכולל 2.5 מיליון נוסעים פוטנציאליים במעגל המיידי (מחדרה וצפונה) ועוד נוסעים במידה והיו דרכי הגעה נוחות מגוש דן בשילוב עם אפשרויות טיסה אטרקטיביות. מיקום שכבר עכשיו נמצא על רשת המסילות הארצית, רק יצריך הוספת תחנה. נתיבי אוויר המופרדים מהנתיבים הקיימים היום לנתב''ג (דבר שיעזור להוריד את העומס גם במרחב האווירי) הוא לא יושפע ממצב בטחוני בדרום או במרכז, וכמובן להיפך אם יהיה משהו בצפון נתב''ג יחליף אותו. ויחזק את הפריפריה הצפונית שסובלת מתת פיתוח בהשוואה לפריפריה הדרומית.

במודל הבריטי המחוזות שסביב לונדון נקראים The Home Counties - "מחוזות הבית". שדות התעופה רק מקרבים את המחוזות לעיר כי תושבי העיר רגילים לצאת אליהם בדרכם לחופשות.

במקרה של גאטוויק - השדה נמצא בכלל בחצי הדרך שבין העיר לחוף הים "שלה" בברייטון (77 ק"מ מצ'ארינג קרוס).

מקומות שמוגדרים בארץ כ"פריפריה" נחשבים ערי לווין של העיר הגדולה במקומות רבים באירופה ואסיה הודות לרשת התח"צ.

לשדות התעופה האזוריים יהיה תפקיד דומה בארץ ולכן חובה להתעקש על שניהם במקום על אחד שיפתח רק את הצפון על חשבון הדרום או להיפך.
 
למעלה